آشنایی با شهر داروین در قلمرو شمالی استرالیا

اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید و به‌دنبال زندگی در شهری آرام هستید، داروین مقصدی فوق‌العاده برای شما محسوب می‌شود. داروین که به آن شهر آرامش هم می‌گویند، در شمال استوایی استرالیا و در دریای تیمور واقع شده است و یکی از کم‌‌جمعیت‌ترین شهرهای این کشور به شمار می‌آید.  دروازه استرالیا به آسیا که برای چندین دهه مجرای ارتباطی اصلی بین آسیای جنوب شرقی و بقیه استرالیا بوده، از موقعیت اقتصادی و فرهنگی منحصربه‌فردی برخوردار است. 

به پایتخت قلمرو شمالی استرالیا خوش آمدید؛ شهری گرمسیری با آب و هوای مطبوع و یک مرکز اقتصادی و فرهنگی غنی با پارک‌های ملی نفیس، جنگل‌های بارانی، سواحل زیبا و حیات وحش سرسبز. 

قلمرو شمالی استرالیا

قلمرو شمالی استرالیا (Northern Territory) که به اختصار به آن NT می‌گویند، در شمال استرالیا قرار دارد. این قلمرو از شرق با ایالت کوئینزلند، از جنوب با ایالت استرالیای جنوبی (South (Australia و از غرب به استرالیا غربی یا همان وسترن استرالیا همسایه است و شمال آن نیز در احاطه دریا قرار دارد. قلمرو شمالی از وسعت زیادی، حدود ۱,۳۴۹,۱۲۹ کیلومتر مربع برخوردار است و از این جهت، سومین منطقه بزرگ درمیان ایالت‌ها و قلمروهای این کشور محسوب می‌شود؛ با این‌حال، قلمرو شمالی استرالیا جمعیتی حدود ۲۵۲,۴۷۳ نفر دارد که تراکم بسیار پایینی محسوب می‌شود و از این جهت، کم‌جمعیت‌ترین منطقه استرالیا است. 

داروین مرکز قلمرو شمالی استرالیا

شهر داروین استرالیا پایتخت و مرکز قلمرو شمالی استرالیا و بزرگترین شهر این قلمرو است. داروین همچنین پرجمعیت‌ترین شهر قلمرو شمالی محسوب می‌شود. جمعیت داروین به‌تدریج از ۸۹۹۰۵ نفر در سال ۲۰۰۶ به ۱۴۴۰۳۶ نفر در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

این شهر یک قطب گردشگری و تجارتی محسوب می‌شود که بیشتر به‌خاطر سواحل زیبا، آب‌وهوای گرمسیری و جمعیت چندفرهنگی خود شهرت دارد. همان‌گونه که به نظر می‌رسد، این شهر سرزنده و جهانی، نام خود را از یکی از مشهورترین طبیعت‌شناسان و دانشمندان تمام دوران، یعنی چارلز داروین، گرفته است.

داروین؛ دروازه آسیا به استرالیا

داروین به پایتخت اندونزی، یعنی جاکارتا، نزدیک‌تر از شهر کانبرا در استرالیا است. مدت زمان پرواز از سنگاپور و مانیل به داروین نیز تقریبا به اندازه پرواز از سیدنی و ملبورن طول می‌کشد. 

همچنین شما می‌توانید با یک پرواز سریع و آسان از داروین به جزیره بالی در اندونزی سفر کنید که یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است. 

شهر چندفرهنگی

مردمی از بیش از ۶۰ ملیت و ۷۰ پس‌زمینه نژادی مختلف در داروین زندگی می‌کنند. همزیستی مسالمت‌آمیز ساکنان بومی و غیربومی داروین به جذابیت آن افزوده است؛ چرا که جوامع فرهنگی در داروین از سراسر جهان از جمله اسکاتلندی، ایتالیایی، ایرلندی و آفریقای جنوبی، فوق‌العاده خونگرم و مهربان هستند. آن‌ها دوست دارند که تجربیات خود را با شما به اشتراک بگذارند و مکان‌های جادویی زیادی را برای سیاحت در شهر به شما پیشنهاد دهند. 

بازارهای روز داروین که شهرت جهانی دارند؛ مملو از غذاهای خوشمزه از سراسر جهان هستند. جشنواره‌های فرهنگی به رویدادهای اجتماعی مهمی تبدیل شده‌اند که هم ساکنان داروین و هم گردشگران می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند. 

شرایط آب و هوایی داروین

داروین به‌خاطر آب‌وهوای گرمسیری خود در میان شهرهای استرالیا منحصربه‌فرد است؛ چرا که برخلاف بقیه کشور که چهار فصل مجزا را تجربه می‌کنند، داروین تنها دو فصل دارد: فصل مرطوب و فصل خشک. فصل مرطوب یا بارانی که از نوامبر تا آوریل طول می‌کشد، هوای گرم و مرطوب و گاهی باران‌های سیل‌آسا به همراه دارد. در حالی‌که فصل خشک از مه تا اکتبر، خنک‌تر است. این فصل عمدتا از روزهای گرم با آسمان آبی آفتابی و شب‌های کمی خنک‌تر برخوردار است و در مجموع با آب‌وهوای فوق‌العاده، رطوبت کم‌تر و حداقل باران شناخته می‌شود. 

داروین در فصل مرطوب، یک تابستان گرمسیری را تجربه می‌کند که زمانی ایده‌آل برای دیدن قلمرو شمالی در سرسبزترین حالت آن، و لذت‌بردن از آبشخورهای دنج، آبشارهای خنک و بیلابونگ‌های مملو از حیات‌وحش عجیب‌وغریب است (بیلابونگ در استرالیا به‌معنای رودخانه خشکی است که تنها در زمان سیلاب پرمی‌شود). 

همچنین فصل مرطوب با طوفان‌های گرمسیری و باران‌های موسمی همراه است و بیشترین میزان بارندگی بین دسامبر و مارس (تابستان نیم‌کره جنوبی) رخ می دهد. میانگین دمای داروین در طول سال ۳۰ درجه سانتی‌گراد است. خنک‌ترین ماه‌های سال، ژوئن و ژوئیه هستند که دمای روزانه به‌طور میانگین از ۱۹ درجه سانتی‌گراد تا ۳۰ درجه تغییر می‌کند. 

آشنایی با تاریخ شهر داروین استرالیا

این مکان که به‌طور سنتی متعلق به مردم لاراکیا است، با نام گارامیلا نیز شناخته می‌شود. مردم لاراکیا، پیش از استقرار اروپایی‌ها در منطقه بزرگ داروین زندگی می‌کردند. نوادگان این بومیان که به آن‌ها مردم آب‌های شور نیز گفته می‌شود، هنوز در قلمرو شمالی استرالیا حضور دارند. آن‌ها مسیرهای تجاری با جنوب شرقی آسیا و همچنین جنوب و غرب استرالیا داشتند. ریشه دیجریدو، ساز معروف بومیان استرالیا که از آن به‌عنوان ترومپت چوبی طبیعی نیز یاد می‌شود؛ به آرنهم‌لند در شرق داروین برمی‌گردد. 

در سال ۱۸۳۹، زمانی‌که کشتی بریتانیایی اچ‌ام‌اس بیگل به قلمرو شمالی رسید، کاپیتان کشتی این بندر را به نام طبیعت‌شناس بریتانیایی، چارلز داروین، نام‌گذاری کرد. اما شهر داروین به‌طور رسمی در سال ۱۸۶۹ تاسیس شد و پس از کشف طلا در پاین‌کریک در سال ۱۸۷۱، جمعیت آن به‌سرعت افزایش یافت. 

در ۱۹ فوریه ۱۹۴۲، نیروهای ژاپنی حمله هوایی گسترده‌ای به داروین انجام دادند. این بمباران خسارات قابل‌توجهی به زیرساخت‌های حیاتی شهر وارد کرد و منجر به کشته‌ شدن حداقل ۲۳۵ نفر، شامل پرسنل نظامی و افراد معمولی شد. در واقع این بزرگ‌ترین حمله‌ای است که تاکنون توسط یک کشور خارجی به خاک استرالیا انجام شده است. حمله‌ای که نشان‌دهنده مرحله جدیدی در جنگ علیه استرالیا و منطقه اقیانوس آرام بود. این اتفاق، آسیب‌پذیری نیروهای متفقین در منطقه را برجسته کرد و در نتیجه واکنش فوری، برای دفاع در برابر تهاجم بیشتر ژاپن را ضروری ساخت. 

در ۲۵ دسامبر ۱۹۷۴، گردباد تریسی با بادهایی که سرعتشان تا ۲۱۷ کیلومتر در ساعت می‌رسید. خسارت فراوانی به این شهر وارد کرد. به‌طوری‌که بیش‌ از ۷۰ درصد ساختمان‌های شهر ویران شده و هزاران نفر زخمی و ۷۱ نفر کشته شدند؛ اتفاقی که از آن به‌عنوان بدترین فاجعه طبیعی استرالیا یاد می‌کنند.

پس از آن، داروین در اواخر دهه ۷۰ با مصالح و تکنیک‌های جدیدتر بازسازی شد و تمام ساختمان‌های آن بر اساس قوانین مقابله با طوفان‌های شدید ساخته شدند. امروزه داروین یک پایتخت مدرن و درحال پیشرفت محسوب می‌شود و دارای یکی از مترقی‌ترین اقتصادهای استرالیا است. 

اقتصاد داروین

داروین به‌عنوان شمالی‌ترین پایتخت استرالیا، که در نزدیکی برخی از مهم‌ترین بازارهای آسیا قرار دارد، یک مرکز تجاری ملی و بین‌المللی عمده محسوب می‌شود. این شهر با مقیاس اقتصادی قدرتمند و مشاغل با درآمد بالا، مرکز اصلی برخی صنعت‌ها مانند معدن، استخراج نفت و تولید گاز فراساحلی (از طریق حفاری دریا)، خدمات دولتی و اجتماعی، دام‌داری، گردشگری، ماهیگیری، جنگلبانی و باغبانی استوایی است. بندر داروین نیز مجرای اصلی تجارت صادرات گاو زنده استرالیا به آسیای جنوب شرقی است. 

برای تجزیه و تحلیل ساختار صنعت قلمرو شمالی خوب است بدانید که اداره آمار استرالیا و وزارت خزانه‌داری و دارایی، صنایع آموزش و پرورش، خدمات درمانی و اداره امور عمومی را در یک صنعت واحد، یعنی خدمات دولتی و اجتماعی ترکیب می‌کنند. 

اما در میان همه این‌ها، ساخت‌وساز با دربرگرفتن ۶ درصد از کل تولید ناخالص داخلی در ۲۰۲۰-۲۱ بزرگ‌ترین صنعت در قلمرو شمالی محسوب می‌شود. همانطور که پیداست، در داروین زمینه‌های کاری متعددی برای افراد متخصص وجود دارد؛ بنابراین فرصت را غنیمت شمارید.

شهر داروین: مقصد محبوب گردشگران

به‌لطف غروب‌های زیبا و مناظر شگفت‌انگیز، گردشگری بخش مهمی از اقتصاد داروین را تشکیل می‌دهد. داروین مقصدی ایده‌آل برای مسافرانی از سرتاسر جهان است که به‌دنبال تجربه زندگی در هوای آزاد استوایی هستند. این شهر با غذاخوری‌های ساحلی، کافه‌ها و رستوران‌های در کلاس جهانی، غذای خیابانی، بازارها، کروکدیل‌ها، سرگذشت تاریخی غنی، هنر عمومی و دسترسی به برخی از مشهورترین مکان‌های استرالیا مانند پارک ملی کاکادو، پارک ملی Nitmiluk و جزایر تیوا، تجربه‌ای به یادماندنی برای توریست‌ها رقم می‌زند. 

این شهر پرجنب‌وجوش و دلپذیر به شما این فرصت را می‌دهد که یک زندگی رویایی را در پیش داشته باشید. همچنین سراسر قلمرو شمالی مملو از چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزی است که می‌توانید طی سفرهای ماجراجویانه متعدد آن‌ها را کشف کنید. 

فرصت‌های شغلی مناسب در داروین

به‌طور کلی، شهرهای کوچک با جمعیت‌ کم‌تر که صنعت پررونقی دارند، از لحاظ اشتغال از وضعیت مناسب‌تری برخوردار هستند. به‌طور مشابه، شرکت‌های ملی و بین‌المللی زیادی در منطقه اصلی شهر داروین وجود دارند که امکان ارتقای شغلی به‌موقع و حقوق و مزایای پرداختی خوبی ارائه می‌دهند. متوسط حقوق در داروین قلمرو شمالی برای مشاغل مختلف، ۷۹۰۲۴ دلار استرالیا است؛ این عدد برای مشاغل با درآمد بالاتر به حدود ۳۰۶۰۰۰ دلار استرالیا در سال می‌رسد. 

فرصت‌های شغلی زیادی برای افراد غیراسترالیایی‌ در این منطقه وجود دارد. قلمرو شمالی استرالیا توافق‌نامه مهاجرتی مناطق تعیین‌شده (یا به اختصار DAMA) دارد؛ این بدین معناست که مشاغل مورد پذیرش کارفرمایان در این منطقه از هر ایالت دیگری در استرالیا بیش‌تر است. 

بنابراین شهر داروین طیف گسترده‌ای از مشاغل با درآمد بالا و مزایای عالی ارائه می‌دهد. از طرفی مهاجرت به داروین به قصد کار بهترین تصمیمی است که می‌توانید بگیرید؛ زیرا این شهر با جمعیت کم خود کمبود نیروی کار زیادی دارد و دولت قلمرو شمالی از نقل‌مکان شهروندان خارج از کشور به این منطقه بسیار استقبال می‌کند. 

خدمات پزشکی و درمانی در داروین

روش‌های نوآورانه، مناسب و همراه با مسئولیت‌پذیری برای درمان بیماران و رفتار حرفه‌ای برخی از ارزش‌های ابتدایی سیستم خدماتی درمانی و پزشکی داروین هستند. اما علاوه‌بر این‌ها، شما در داروین می‌توانید از سیستم محبوب مدیکر (medicare) بهره ببرید که برنامه بیمه درمانی همگانی استرالیا است. از جمله مزایای اصلی این سیستم عبارتند از:

  • پرداخت کمک‌هزینه برای خدمات ارائه‌شده در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی شامل مراقبت‌های اورژانسی و داروهای تجویز شده و موارد مشابه. همچنین با این طرح، اکثر جراحی‌ها و درمان‌ها هیچ هزینه‌ای برای بیمار ندارند. 
  • برای بیمارانی که در یک بیمارستان خصوصی یا دولتی تحت درمان خصوصی قرار دارند، مدیکر ۷۵ درصد از کل هزینه را پوشش می‌دهد.

علاوه‌بر این‌ها، می‌توان به پرداخت هزینه آزمایش‌‌ها، تصویربرداری‌ها، اسکن‌های مختلف مانند تصویربرداری پرتو مغناطیسی یا ام‌آر‌آی، سونوگرافی، پرتو ایکس و سی‌تی‌ اسکن اشاره کرد.

تحصیلات عالی در داروین

در منطقه قلمرو شمالی سه دانشگاه اصلی وجود دارد. این سه دانشگاه بر اساس مواردی مانند داشتن امتیاز، مجوز و اعتبار لازم از سوی سازمان آموزش عالی کشور استرالیا، ارائه حداقل چهار سال برای دوره کارشناسی (مدرک کارشناسی) یا مدرک کارشناسی ارشد (استادیار و یا درجه دکتری)، ارائه دوره‌ها به‌طور عمده در قالب سنتی، حضوری و غیرحضوری در این لیست قرار دارند.

  •  Charles Darwin University 
  • Nungalinya College 
  • Batchelor Institute of Indigenous Tertiary Education

طبق سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی تایمز، دانشگاه چارلز داروین، در رتبه سی‌ام دانشگاه‌های هزاره جدید قرار دارد. همچنین از نظر استخدام فارغ‌التحصیلان،  رتبه دوم و از لحاظ  حقوق فارغ‌التحصیلان رتبه اول را در استرالیا به خود اختصاص داده است. «چارلز داروین» یک دانشگاه معتبر در سطح جهانی به شمار می‌رود که پردیس‌هایی در سراسر قلمرو شمالی دارد. همچنین این دانشگاه از آموزش حرفه‌ای و از راه دور برای دانشجویان خارج از کشور پشتیبانی می‌کند.

هزینه تحصیلات عالی در داروین، بسته به دوره، دانشگاه و اینکه مقیم استرالیا هستید یا خیر، متفاوت است. به‌طور کلی افراد غیر استرالیایی، در صورت عدم دریافت بورسیه تحصیلی، باید سالانه به طور میانگین حدود ۳۰ هزار دلار برای تحصیل در دانشگاه بپردازند. 

قیمت خرید و اجاره مسکن در داروین

میانگین قیمت خرید و اجاره خانه و آپارتمان در داروین استرالیا در جدول زیر آمده است:

۵۹۰ هزار دلارمیانگین قیمت خانه
۴۰۰ هزار دلارمیانگین قیمت آپارتمان
۵۶۲ دلاراجاره هفتگی خانه
۴۸۵ دلار اجاره هفتگی آپارتمان

همانطور که می‌بینید، هزینه اجاره خانه و آپارتمان در داروین بالا به‌نظر می‌رسد. متوسط هزینه اجاره در داروین بیشتر از ملبورن و کمتر از سیدنی و کانبرا است.  هزینه بالای مسکن در داروین دلایل مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کمبود املاک قدیمی (که از طوفان تریسی در سال ۱۹۷۴ جان سالم به‌در بردند) و هجوم کارگران به‌خاطر رونق صنعت معدن، و در نتیجه افزایش تقاضا برای مسکن در داروین اشاره کرد. به این ترتیب، مستاجران برای اجاره طولانی‌مدت املاک باید با جمعیت قابل‌توجهی از کارگران موقتی رقابت کنند. 

مدارس و مراکز نگهداری از کودک در داروین استرالیا

در قلمرو شمالی سه انتخاب برای مدرسه فرزندتان دارید؛ مدرسه دولتی، مذهبی و مستقل. همه مدارس دولتی، که به‌عنوان مدارس عمومی نیز شناخته می‌شوند، آموزش مختلط ارائه می‌دهند. قلمرو شمالی حدود ۵۰ مدرسه خصوصی، ۱۸ مدرسه کاتولیک و ۱۵۳ مدرسه دولتی دارد. از این ۱۵۳ مدرسه، ۷۳ درصد آن‌ها در مناطق دور افتاده قرار دارند و حدود ۴۵ درصد از کل دانش‌آموزان قلمرو شمالی در این مدارس تحصیل می‌کنند. 

مدارس دولتی برای شهروندان استرالیا یا بومی‌های این منطقه کاملا رایگان هستند. هزینه شهریه مدارس خصوصی به طور تخمینی ۴۴۹۶ دلار است (مدارس ابتدایی)، درحالی‌که میانگین هزینه شهریه در مدارس مقطع متوسطه عموما بالاتر است و به حدود ۸۹۰۰ دلار در سال می‌رسد. 

اگر فرزند شما هنوز به سن مدرسه نرسیده است و می‌خواهید او را به یک مهد کودک بفرستید، نگران نباشید. داروین برخی از بهترین مراکز نگهداری از کودک را به شما پیشنهاد می‌دهد. ۶ مرکز مراقبت از کودکان با هزینه نسبتا مقرون‌به‌صرفه در شهر داروین وجود دارد.

در مجموع، داروین از لحاظ تحصیلی شهری مناسب است و می‌توانید بهترین بستر را برای آموزش و پرورش فرزندتان فراهم کنید. منطقه بزرگ داروین در حیطه آموزش موارد زیر را شامل می‌شود:

  • ۳۳ مدرسه ابتدایی
  • ۴ مدرسه راهنمایی
  • ۸ دبیرستان
  • و چندین پردیس دانشگاهی

داروین: بهشت کروکدیل‌ها و عروس دریایی جعبه‌ای

کروکدیل‌ها از جاذبه‌های هیجان‌انگیز داروین هستند. اگرچه تماشای کروکدیل‌ها و غذا دادن به آن‌ها می‌تواند بسیار جذاب باشد، اما باید با احتیاط به آن‌ها نزدیک شد.

داروین بیشتر از هر جای دیگری از جهان کروکدیل دارد. آن‌ها در تمام مسیرهای آبی قلمرو شمالی وجود دارند و حتی گاهی در بندر داروین دیده می‌شوند. کروکدیل‌های آب‌های شور برای مردم و حیوانات خانگی خطرناک هستند و در طول یک دهه‌ونیم گذشته، تعداد حملات کشنده آن‌ها افزایش یافته است. بنابراین، ورود به پهنه‌های آبی (شامل تالاب‌ها، دریاچه‌ها، اقیانوس، راه‌های آبی، کانال‌ها و امثال آن‌ها) هرگز به‌طور کامل ایمن نیست؛ بهتر است تنها در مناطق مشخص‌شده شنا کنید. 

اما باید بدانید که کروکدیل‌های تنها موجودات خطرناک آب‌های قلمرو شمالی نیستند. قانون دوم این است که هرگز نباید بین اکتبر و مه در دریا شنا کرد؛ زیرا فصل عروس دریایی جعبه‌ای است. این‌ها سمی‌ترین موجودات روی سیاره هستند و می‌توانند تنها درعرض ۲ تا ۵ دقیقه یک نفر را بکشند. اکثر عروس‌های دریایی جعبه‌ای بسیار کوچک (یک سانتی‌متر مکعب) هستند و با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شوند.

البته خبر خوب این که عروس دریایی جعبه‌ای از سال ۱۸۸۳ تنها باعث کشته‌شدن ۶۴ نفر شده است. بااین‌حال، هر ساله حدود ۴۰ نفر که توسط این موجود گزیده شده‌اند، به کلینیک‌های قلمرو شمالی مراجعه می‌کنند؛ البته به‌لطف پادزهرهای مدرن بیش‌تر این افراد زنده می‌مانند، اما گزش عروس دریایی جعبه‌ای درد طاقت‌فرسایی به همراه دارد و در مواردی می‌تواند به سندرم ترسناک ایروکانجی منجر شود که با خونریزی،حالت تهوع، درد و گاهی ایست قلبی همراه است. 

داروین و خطر طوفان‌های استوایی

فصل مرطوب در داروین خطر طوفان‌های استوایی را به همراه دارد. در سه مقطع زمانی مختلف (در سال‌های ۱۸۹۷، ۱۹۳۷ و ۱۹۷۴)، طوفان‌ها این شهر را با خاک یکسان کردند.  پس از هر طوفان، ساختمان‌ها با استانداردهای تازه‌ای برای مقاومت در طوفان بازسازی شدند؛ بااین‌حال خطر طوفان‌های استوایی را باید جدی گرفت. در مارس ۲۰۱۸، طوفان مارکوس باعث قطع آب و برق ده‌ها هزار نفر از ساکنان داروین شد؛ بنابراین باید هشدارهای طوفان را در قلمرو شمالی جدی بگیرید. 

هزینه زندگی در داروین

میانگین هزینه زندگی در داروین به‌طور متوسط حدود ۲۳۵۵ دلار استرالیا در ماه است؛ بنابراین میانگین هزینه یک خانواده چهار نفره با درنظرگرفتن مخارجی مانند اجاره، غذا، مراقبت شخصی، لباس، حمل‌ونقل و اوقات فراغت، حدود ۷۰۰۰ دلار استرالیا می‌شود. اما در کل، هزینه زندگی در داروین تقریبا مناسب به‌نظر می‌رسد؛ هرچند درنهایت، میزان آن به عادات خرج کردن و سبک زندگی افراد بستگی دارد.

ویزاهای قابل دریافت برای کار و زندگی در داروین

دو ویزای ۴۹۱ و ۴۹۴ گزینه‌هایی مناسب برای کسانی هستند که قصد دارند برای زندگی و کار به قلمرو شمالی و شهر داروین مهاجرت کنند.

ویزای موقت منطقه‌ای کمبود نیروی کار متخصص – ساب کلاس ۴۹۱ برای مهاجرت به داروین

داروین در زیرمجموعه طرح ۴۹۱ قرار می‌گیرد.  برای دریافت ویزای ساب کلاس ۴۹۱ نیاز دارید که از طرف دولت قلمرو شمالی نامزد شوید. پس از دریافت نامزدی، دولت قلمرو شمالی از شما دعوت می‌کند تا برای ویزا درخواست دهید. اگر از مهارت و تخصص ویژه‌ای برخوردار باشید، ویزای ۴۹۱ به شما این اجازه را می‌دهد تا در داروین زندگی، کار و تحصیل کنید. پس از کسب نامزدی می‌توانید به این شهر نقل‌مکان کنید و دنبال کار بگردید. با در اختیار داشتن این ویزا می‌توانید به‌مدت سه سال در داروین کار کنید؛ البته نگران نباشید؛ بعد از گذشت این مدت زمان می‌توانید برای اقامت دائم اقدام کنید. 

ویزای موقتی منطقه‌ای کارفرمای حامی نیروی کار – ساب کلاس ۴۹۴

دولت قلمرو شمالی، با طرح ۴۹۴ از کارمندان خارج از کشور دعوت به کار می‌کند. این یک ویزای تحت حمایت کارفرما است که به شما این امکان را می‌دهد در داروین یا هر شهر دیگری در قلمرو شمالی کار کنید. متقاضیان باید حداقل سه سال در زمینه شغلی خود سابقه داشته باشند. با کسب این ویزای کاری ۵ ساله، بعد از سه سال کار می‌توانید برای اقامت دائم اقدام کنید. 

سوالات پرتکرار

دانشگاه چارلز داروین (CDU) تنها دانشگاه معتبر در قلمرو شمالی است. اگرچه این دانشگاه در شهر داروین مستقر است، اما در مناطق دیگر قلمرو شمالی واحدهای مختلفی دارد. 

خیر، در داروین به‌خاطر آب و هوای استوایی آن هرگز برف نمی‌بارد. 

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین