کلاهبرداران مهاجرتی را بشناسیم و آنها را به دولت استرالیا معرفی کنیم
خانه / دسته‌بندی نشده / کلاهبرداران مهاجرتی را بشناسیم و آنها را به دولت استرالیا معرفی کنیم

کلاهبرداران مهاجرتی را بشناسیم و آنها را به دولت استرالیا معرفی کنیم

سیستم مهاجرتی استرالیا بر پایه قوانین و دستورالعمل‌های دولت فدرال این کشور پایه گذاری شده است. معروف است که قانون مهاجرت استرالیا (Migration Act) بعد از قوانین تجاری و مالیاتی این کشور، جزء پیچیده‌ترین قوانین این کشور به حساب می‌آید.

شغل ارائه مشاوره و خدمات مهاجرتی از جمله مشاغلی است که به واسطه نیاز به دانش حقوقی و نظارت سازمان‌های بالادستی، به عنوان یک regulated profession طبقه بندی می‌شود و فعالیت در این شغل نیاز به اخذ مجوزهای لازم از سازمان دولتی مربوطه یعنی سازمان MARA دارد.

پیش نیاز ابتدایی عضویت در این سازمان تحصیل موفق در رشته حقوق مهاجرت در یکی از دانشگاه‌های مورد تایید در خاک استرالیا است. همچنین فرد دارنده این مجوز باید هر سال اقدام به تمدید مجوز خود نماید که در صورت وجود شکایت فعالی که در آن عدول فرد از مرامنامه ارائه خدمات محرز شده باشد، این مجوز تمدید نخواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقالات زیر را که توسط سازمان مارا MARA (زیر مجموعه اداره مهاجرت استرالیا) به زبان فارسی ارائه کرده است را مطالعه فرمایید :

اما هدف من از نگارش این مقاله، مطلب دیگریست.

متاسفانه در سال‌های اخیر موارد زیادی از انجام فعل مجرمانه توسط افراد مختلف در زمینه ارائه خدمات مهاجرتی و مشاوره مهاجرتی بدون داشتن مجوزهای لازم مشاهده شده است که مشخصا عدم آگاهی مخاطبین ایرانی باعث چنین سو استفاده‌هایی شده است. در نهایت نتیجه آن سودجویی توسط کلاهبرداران و متضرر شدن متقاضیان است.

در ادامه دو فعل مجرمانه که متاسفانه به دفعات توسط افراد مختلف مورد استفاده قرار گرفته و نحوه گزارش این افراد به اداره مهاجرت استرالیا را خدمت شما اعلام می‌کنم.

استفاده از عناوین غیر واقعی برای افراد:

اگر در جلسه‌ای به صورت آنلاین با افرادی که در داخل خاک استرالیا قرار دارند حضور پیدا کردید و این افراد خود را با عناوین جعلی مدیر دفتر مهاجرتی، مدیر مهاجرتی، دکتر، متخصص مهاجرت،‌ وکیل مهاجرت و … اعلام کردند و به هر طریقی کوچکترین مشاوره‌ای در زمینه مهاجرت به استرالیا به شما ارائه کردند،‌ در اولین اقدام اطلاعات ایشان را در سایت مارا چک بفرمایید. هر عضو سازمان مارا شماره‌ی رجیستریشنی دارد که ملزم است در اختیار شما قرار دهد. از طریق این شماره و یا اسم و فامیل فرد مدعی می‌توانید در زمینه داشتن مجوز لازم ایشان را استعلام کنید.

طبق قانون در صورتیکه فرد خاطی در داخل خاک استرالیا مرتکب این عمل مجرمانه شود،‌ می‌تواند تا ده سال زندان را برای او به همراه داشته باشد.

در صورتیکه در چنین جلسه ای شرکت داشتید،‌ جهت جلوگیری از چنین کلاهبرداری‌های آشکاری می‌توانید مراتب را مستقیما به اداره مهاجرت استرالیا اطلاع دهید. نحوه انجام این گزارش را در ادامه خدمت شما اعلام خواهم کرد.

استفاده از یک شرکت ثبت شده در استرالیا:

ثبت شرکت در استرالیا برای افراد مقیم این کشور، بسیار راحت است و تنها هزینه ای کمتر از ۵۰۰ دلار به همراه دارد. صرفا وجود یک شرکت ثبت شده در استرالیا، اجازه فعالیت در زمینه ارائه خدمات مهاجرت را نمی‌دهد. قبل از اینکه به واسطه یک شرکت ثبت شده در استرالیا اقدام به عقد قرارداد مهاجرتی نمایید، حتما در قسمت جستجوی سایت مارا، اسم این شرکت را بررسی نمایید. نحوه انجام این کار در ادامه به شما آموزش داده خواهد شد. لطفا و در جهت کمک به جلوگیری از سو استفاده‌های آتی توسط سودجویان، نسبت به معرفی شرکت‌های استرالیایی که بدون مجوز و با سو استفاده از کمبود اطلاعات متقاضیان ایرانی اقدام به کلاهبرداری می‌نمایند به اداره مهاجرت استرالیا اقدام فرمایید. نحوه اعلام این امر را در ادامه به شما آموزش خواهم داد.

نحوه استعلام نام یا شماره رجیستری فردی که به شما از داخل خاک استرالیا مشاوره مهاجرتی ارائه می‌کند.

از طریق لینک زیر وارد قسمت استعلام سایت مارا بشوید. نام خانوادگی یا شماره رجیستریشن ادعایی فرد و هم را وارد نمایید و سپس دکمه جستجو را بزنید.

همچنین شما می‌توانید اسم شرکت ادعایی را نیز در این صفحه جستجو کنید که آیا این شرکت اجازه فعالیت مهاجرتی را دارد یا خیر؟

 در هر کدام از روش‌ها باید اسم فرد در لیست یافت شود.

 

اینجا کلیک کنید

نام وکیل مهاجرتی
شماره مارا وکیل مهاجرت
نام شرکت در سازمان مارا

ویدیویی در رابطه با معرفی سازمان مارا استرالیا (MARA)

نحوه گزارش دادن فعالیت غیر قانونی به دولت استرالیا

از طریق لینک زیر وارد بخش مورد نظر سایت اداره مهاجرت شوید :

لینک گزارش فعالیت غیر قانونی

شما می‌توانید گزارش خود را به صورت ناشناس اعلام کنید

نحوه گزارش دادن فعالیت غیر قانونی به دولت استرالیا

در ادامه هر نوع اطلاعاتی که در مورد فرد و همچنین شرکتی که در آن مشاوره شده‌اید شامل آدرس وبسایت و شماره تلفن و آدرس ایران را اعلام کنید و اطلاعاتی که در مورد آنها آگاهی ندارید را خالی بگذارید.

در نهایت گزارش را با مضمونی شبیه به این متون ارائه کنید :

و سپس می‌توانید فرم را سابمیت نمایید.

 

شاید پرکردن چنین فرمی از شما کمتر از ۵ دقیقه زمان ببرد اما قدم بزرگی خواهد بود در قطع کردن دست کلاهبردارانی که تنها به واسطه نا آگاهی متقاضیان، بدون دانش و مجوزهای لازم با آینده هموطنان خود بازی می‌کنند.

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین