ایالت کوئینزلند استرالیا QLD – بریزبین

ایالت کوئینزلند استرالیا یکی دیگر از ایالت های استرالیا است که قصد بررسی و معرفی آن را داریم. ایالت کوئینزلند در شمال شرق استرالیا قرار دارد که مرکز آن شهر بزرگ بریزبین است و این ایالت از جنوب به ایالت نیوساوت ولز استرالیا و از غرب به قلمرو سرزمین شمالی و ایالت ویکتوریا استرالیا محدود می شود. این ایالت به واسطه قرار گیری شهر بریزبین سومین ایالت پرجمعیت استرالیا می باشد و از نظر وسعت دومیت ایالت بزرگ استرالیا می باشد به طوری که از کشور ایران بزرگتر است و فقط از 15 کشور کوچک تر است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ایالت های استرالیا به لینک مربوطه مراجعه فرمایید.

مساحت کوئینزلند ۱۸۵۲۶۴۲ کیلومتر مربع است که بعد از استرالیای غربی دومین ایالت بزرگ استرالیا به شمار می آید. ایالت کوئینزلند استرالیا، جمعیتی بالغ بر 5129996 داشته که در طول ساحل و بخصوص در جنوب شرق این ایالت متمرکز هستند. ایالت کوئینزلند استرالیا را به اختصار با QLD شناخته می شود از شرق به اقیانوس آرام و از شمال به تنگه تورس ختم می شود.

کوئینزلند با دارا بودن نقاط قوت در معدن ، کشاورزی ، حمل و نقل ، آموزش بین المللی ، بیمه و بانکداری ، سومین اقتصاد بزرگ را در بین ایالت های استرالیا دارد . با نام مستعار ایالت آفتاب به دلیل آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری، صخره بزرگ بزرگ و سواحل بیشمار ، گردشگری نیز برای اقتصاد این ایالت مهم است. کوئینزلند دارای حکومت پادشاهی مشروطه می باشد و دارای یک پارلمان و دولت محلی است. فرماندار جاری کوئینزلند Paul de Jersey نام دارد. نام کوئینزلند برگرفته از نام ملکه ویکتوریا ملکهٔ بریتانیا است. برزیزبن مرکز ایالت کوئینزلند یا سرزمین شاهان در کشور استرالیا است. جمعیت کلان شهر بریزبین 2،514،184 نفر است. بریزبین بعد از سیدنی و ملبورن سومین شهر بزرگ استرالیاست. ساختار شهری بریزبین همانند دیگر شهرهای بزرگ استرالیا مشتمل بر مرکز شهر (Central Business District, CBD) و تعداد زیادی محله (Suburb) است.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

آب و هوا ایالت کوئینزلند استرالیا

این ایالت داری آب و هوای متنوعی می باشد و این موضوع می تواند به دلیل وسعت بزرگ آن باشد. در امتداد نوار ساحلی ، بارندگی فراوان اتفاق می افتد، ولی دارای آب و هوای مرطوب و شرجی می باشد. مناطق مرکزی این ایالت دارای بارندگی کمتر و هوای گرمتر می باشد. مناطق مرتفع تر این ایالت در جنوب شرق می تواند هوای خنک تری را داشته باشد و حتی دمای زیر صفر برای زمستان ها

شش منطقه آب و هوایی غالب بر اساس دما و رطوبت در کوئینزلند وجود دارد :

  • تابستان مرطوب و گرم ، زمستان مرطوب و گرم (در شمال و ساحل): Cairns ، Innispail
  • تابستان مرطوب و گرم ، زمستان گرم و گرم (شمال و ساحلی): Townsville ، Mackay
  • تابستان مرطوب و گرم ، زمستان معتدل خشک (مناطق مرتفع ساحلی و ساحلی جنوب شرقی): Brisbane ، Bundaberg ، Rockhampton
  • تابستان خشک و گرم ، زمستان معتدل و خشک (مرکزی مرکزی و شمال غربی): کوه عیسی ، زمرد ، Longreach
  • تابستان خشک و گرم ، زمستان خشک و خنک (جنوبی): روم ، Charleville ، Goondiwindi
  • تابستان مرطوب و گرم ، زمستان سرد و سرد (مناطق جنوب شرقی): Toowoomba ، Warwick ، Stanthorpe

 

ایالت کوئینزلند استرالیا

 

اقتصاد ایالت کوئینزلند استرالیا QLD 

این ایالت براساس تولید ناخالص در سال 2019 در رتبه سوم استرالیا قرار دارد هرچند که در سال های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۲ در رتبه اول استرالیا قرار گرفت. اقتصاد ایالت کوئینزلند استرالیا بر پاییه معدن، کشاروزی و گردشگری است. صنایع اولیه ایالت کوئینزلند استرالیا عبارت است از: موز، آناناس، بادام زمینی، طیف گسترده ای از میوه های گرمسیری و معتدل، سبزیجات، غلات و حبوبات، پرورش گاو، پنبه، نیشکر، پشم، معادن سنگ، ذغال سنگ، نقره، سرب، روی، طلا و مس می باشد و صنایع ثانویه بیشتر پردازش بیشتر محصولات اولیه فوق است. به عنوان مثال ، بوکسیت از طریق دریا از Weipa حمل می شود و در گلادستون به آلومینیوم تبدیل می شود. همچنین پالایش مس و پالایش نیشکر به شکر در تعدادی از آسیاب ها در امتداد خط ساحلی شرقی نیز وجود دارد.

 

صنایع عمده ثانویه خرده فروشی ، گردشگری و آموزش بین المللی است . در سال 2018 ، 134،312 دانشجوی بین المللی در این ایالت ثبت نام کرده بودند که عمدتا بریزبن متمرکز بودند. بیشتر دانشجویان بین المللی ایالت از آسیا هستند. بریزبن به عنوان یک شهر جهانی طبقه بندی می شود و در بین شهرهای آسیا و اقیانوسیه بیشترین تولید ناخالص داخلی را دارد. فعالیت های معدن، بانکداری، بیمه، حمل و نقل، فناوری اطلاعات، املاک و مستغلات و مواد غذایی از نقاط قوت این منطقه می باشد. برخی از بزرگترین شرکت های مستقر در بریزبن ، که در میان بزرگترین استرالیا قرار دارد، شامل گروه سانکروپ، ویرجین استرالیا، اوریزون ، بانک کوئینزلند، مرکز پرواز، CUA ،Sunsuper ،QSuper، پیتزا دومینو.

سومین صنعت پیشرو ایالت کوئینزلند، گردشگری است با میلیونها بازدید کننده بین ایالتی و خارجی که برای دیدن مناطق ساحلی گرمسیری آفتابی، جنگلهای انبوه سرسبز و محدوده کوهستانی معتدل و دیدن “بریر ریف (Barrier Reef)” به عنوان مشهورترین تپه های مرجانی جهان، پناهگاه های حیات وحش و پارک های جنگلی که در کوئینزلند وجود دارد، می‌آیند.

 

ایالت کوئینزلند استرالیا

 

شهرهای مهم ایالت کوئینزلند استرالیا

در این قسمت شما اصلی ترین شهرهای استرالیا را به همراه جمعیت مشاهده می کنید.

  • Brisbane: 2,514,184
  • Gold Coast–Tweed Heads: 693,671
  • Sunshine Coast: 341,069
  • Townsville: 181,668
  • Cairns: 153,951
  • Toowoomba: 138,223
  • Mackay: 80,264
  • Rockhampton: 79,081
  • Bundaberg: 71,309
  • Hervey Bay: 55,345
  • Gladstone–Tannum Sands: 45,631

در سرشماری انجام شده در سال 2016 کشورهای افرادی که در ایالت کوئینزلند زندگی می کنند مشخص شد که به شرح زیر می باشد :

انگلیسی (41.3٪) ، استرالیا (37.9) ، ایرلندی (13٪) ، اسکاتلندی (11.2٪) ، آلمانی (6.8٪) ، بومی (4٪) ، چینی (3.1٪) ، ایتالیایی (3٪) ، هندی (1.7٪) ، هلندی (1.6٪)

 

آموزش در کوئینزلند

ایالت کوئینزلند دارای تعداد زیادی دانشگاه است. قدیمی ترین دانشگاه ایالتی، دانشگاه کوئینزلند، در سال 1909 تأسیس شد که جزء دانشگاه های برتر جهان می باشد. سایر دانشگاه های مهم شامل دانشگاه صنعتی کوئینزلند، دانشگاه گریفیت، دانشگاه کوئینزلند جنوبی، دانشگاه ساحل آفتاب، دانشگاه جیمز کوک (که اولین دانشگاه ایالتی خارج از جنوب شرقی کوئینزلند بود ) و دانشگاه باند (اولین دانشگاه خصوصی) بود. در استرالیا دانشجویان بین المللی بخش مهمی از درآمد استرالیا را تشکیل می دهد به همین شکل این ایالت دارای دانشجویان بسیاری می باشد و این موضع تبدیل به یک صنعت شده است، با 134،312 دانش آموز بین المللی در سال 2018 در این ایالت ثبت نام کرده اند ، که بیشتر تمرکز آن بریزبن است. در سطح مقدماتی و متوسطه، کوئینزلند دارای تعداد زیادی مدرسه دولتی و خصوصی است .

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین