آیا امکان اقدام جهت دریافت ویزای اسکیل ورکر بعد از انقضای مدارک اسسمنت و زبان وجود دارد ؟

طبق قانون، مدرک اسسمنت و زبان متقاضی در زمان دعوتنامه باید معتبر باشد. اعتبار مدرک زبان از تاریخ امتحان سه سال و اعتبار مدرک اسسمنت از زمان صدور سه سال است مگر اینکه در نامه اسسمنت ذکر شده باشد که تاریخ انقضا کمتر از این بازه است.

اگر در زمان دریافت دعوتنامه،‌ اسسمنت یا نمره زبان شما از اعتبار خارج شده باشند،‌ آیا امکان لاجمنت این پرونده و موفقیت در آن وجود خواهد داشت؟ پاسخ به این سوال تا آپریل ۲۰۲۱ از طرف تمامی متخصصین حقوقی مهاجرت منفی بوده است. اما براساس حکم یک قاضی دادگاه فدرال،‌ ممکن است که برای بعضی افراد شانس مجددی در جهت استفاده از چنین دعوتنامه‌ای و دریافت ویزای تخصصی استرالیا وجود داشته باشد.

این مقاله به قلم دامون آرین برای شماست اگر نیاز به اطلاعات حقوقی تکمیلی در مورد چنین شرایطی دارید.

در ذیل جهت اطلاع شما قسمت‌های مرتبط از متن قانونی الزام کننده را ارائه می‌کنیم :

 

اعتبار مدرک اسسمنت :

189.222 

(1)  At the time of invitation to apply for the visa

(a)  the relevant assessing authority had assessed the applicant’s skills as suitable for the applicant’s nominated skilled occupation; and  

(b)  the assessment was not for a Subclass 485 (Temporary Graduate) visa; and 

(c)  if the assessment specified a period during which the assessment was valid, and the period did not end more than 3 years after the date of the assessment — the period had not ended; and 

(d)  if paragraph (c) did not apply — not more than 3 years had passed since the date of the assessment.  

 

اعتبار نمره زبان :

189.223

At the time of invitation to apply for the visa, the applicant had competent English

 

اما در مورد نمره زبان باید تعریف Competent English را هم مدنظر داشته باشیم

 

(1)  A person has competent English if:

(a)  the person undertook a language test, specified by the Minister in an instrument in writing for this paragraph; and

(b)  the person is an applicant for a visa; and

(ba)  for a person who was invited (or whose spouse or de facto partner was invited) by the Minister under these Regulations, in writing, to apply for the visa — the test was conducted in the 3 years immediately before the date of the invitation; and

 

با توجه به متن صریح قانون برداشت آفیسرهای اداره مهاجرت بر این اساس است که در زمان دریافت دعوتنامه متقاضی باید اسکیل اسسمنت و همچنین نمره زبان دارای اعتبار را داشته باشد.

اما لازم است که در مورد سیستم حقوقی استرالیا به شما اطلاعاتی را ارائه کنیم. سیستم حقوقی کشور استرالیا و تعداد زیادی از کشورهای کامنولث براساس Common Law است که این در مقابل سیستم Civil Law که بیشتر کشورهای دنیا از جمله ایران از آن تبعیت می‌کنند است.

در سیستم حقوقی استرالیا در صورتیکه یک قاضی در دادگاه‌های صالحه در مورد مبحثی قانونی تحلیلی ارائه کند و یا رایی را صادر نماید، این رای میتواند مورد استناد در موارد کاملا مشابه قرار بگیرد البته تا زمانی که رایی خلاف آن در دادگاهی صادر نشده باشد.

در سال ۲۰۲۱ در یکی از پرونده‌های دادگاه فدرال استرالیا رایی توسط قاضی صادر شده است که جای بحث و احتمال اقدام برای افرادی که اسکیل اسسمنت آنها در تاریخ دعوتنامه منقضی بوده است را باز می‌کند.

جزییات این حکم را در لینک زیر میتوانید ملاحظه بفرمایید

 

Federal Circuit Court of Australia

 

در این پرونده متقاضی در زمان دریافت دعوتنامه ویزای ۱۸۹ استرالیا دارای اسسمنت معتبر نبوده است اما در فاصله ۶۰ روز بین دعوتنامه تا لاجمنت موفق شده که اسسمنت مثبت را در همان رشته‌ای که دعوتنامه دریافت کرده،‌ تمدید نماید.

در مرحله اول پرونده توسط آفیسر اداره مهاجرت رفیوز شده بوده و سپس اعتراض در دادگاه ابتدایی رد شده بوده و در نهایت تصمیم در دادگاه فدرال این بوده که پرونده جهت بررسی به اداره مهاجرت برگردد.

قاضی دادگاه فدرال در این پرونده اینطور استنباط کرده که عبارت

At the time of invitation

 

لزوما به معنای تاریخی که دعوتنامه صادر شده است نیست و شامل ۶۰ روزی که دعوتنامه معتبر است نیز می‌باشد

میتوان بر اساس سیستم حقوقی استرالیا اینطور در نظر گرفت که در صورتیکه اسسمنت متقاضی در زمان دریافت دعوتنامه دارای اعتبار نبوده باشد اما درفاصله شصت روز تا زمان لاجمنت پرونده موفق به معتبر سازی مجدد آن شده باشد، در صورتیکه مستندات و اشارات کافی به این جکم به صورت سابمیشن روی پرونده وجود داشته باشد،‌ میتوان امیدوار بود که آفیسر اداره مهاجرت بر اساس قانون اقدامی در جهت رفیوزال پرونده به دلیل عدم اعتبار اسسمنت در زمان دریافت دعوتنامه ننماید.

در این میان اما ممکن است کیس مشابه‌ی در یکی از دادگاه‌های استرالیا مطرح شده باشد که تصمیم یک قاضی برخلاف پرونده مورد صحبت باشد. در این صورت آفیسر اداره مهاجرت میتواند با استناد به پرونده جدید‌تر و تصمیم اخیر قاضی، تصمیم به رفیوزال پرونده بگیرد. در چنین مواردی با توجه به اینکه تمامی پرونده‌های دادگاه‌ها بلافاصله در اختیار عموم قرار نمیگیرند و حتی در صورت نشر به صورت عمومی، جستحو و پیدا کردن آنها ممکن است با موفقیت انجام نگیرد،‌ همیشه فاکتورهایی از ریسک در زمینه استفاده از این نوع تصمیمات دادگاه‌ها در هنگام سابمیت پرونده ها وجود دارد.

در حال حاضر که این مقاله را منتشر میکنیم، این اطمینان حاصل شده است که حداقل یک پرونده اخیرا و با همین شرایط و با استفاده از این تصمیم دادگاه موفق به اخذ ویزای ۱۸۹ شده است. لذا میتوان توصیه کرد که در شرایط مشابه و در صورتیکه در فاصله شصت روز بین تاریخ دعوتنامه تا لاجمنت موفق به اخذ اسسمنت جدید شده باشید، در صورت رعایت نکات لازم و ارائه سابمیشن‌های کافی،‌ میتوان به صدور ویزا امیدوار بود.

مسئله اما در مورد بحث نمره زبان میتواند متفاوت باشد. اگر متن قانون در زمینه تعریف نمره زبان Competent را که در بالا ارائه شده است را ملاحظه بفرمایید،‌ عبارت متفاوتی استفاده شده است.

 

the test was conducted in the 3 years immediately before the date of the invitation

 

لطفا توجه داشته باشید که برای استناد به حکم قاضی،‌ لازم است که شرایط کاملا یکسانی بین پرونده‌ای که قاضی در مورد آن حکم داده و پرونده جاری برقرار باشد. در زمان انتشار این مقاله هیچ مستندی در زمینه موفقیت پرونده‎‌‌ای که در زمان اخذ دعوتنامه نمره زبان معتبر نداشته است اما معادل آن را در فاصله شصت روزه تا لاجمنت اخذ کرده است وجود ندارد. لذا نگارنده استفاده از این رای دادگاه برای چنین پرونده ای را تصمیمی پر ریسک میداند،‌ مخصوصا در مورد پرونده هایی که خارج از خاک استرالیا سابمیت میشوند و امکان ارجاع  به دادگاه در صورت رفیوزال را ندارند.

 

آپدیت بسیار مهم :

اداره مهاجرت استرالیا در اطلاعه ای که در سایت خود منتشر کرده است اعلام نموده که نتیجه دادگاه در مورد پرونده مورد بحث در این مقاله را در روال کاری خود مدنظر دارد . بدین ترتیب به نظر میرسد که استفاده از امکان مورد نظر شدنی خواهد بود . به صورت خلاصه اداره مهاجرت تایید کرده است که در صورتیکه تمديد اسسمنت در بازه ۶۰ روزه دعوتنامه تا لاجمنت انجام شود ، از نظر آنها بلامانع است .
البته کماکان اصرار دارند که این حکم در دادگاه اشتباه صادر شده و قصد شکایت بر روی این حکم را دارند اما تا زمان نقض احتمالی این حکم ، میتوان از این فرصت و امکان استفاده کرد .

جزییات بیشتر در این لینک :

Skills assessment

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین