اقامت استرالیا از طریق تولد فرزند

مهاجرت به استرالیا یکی از اهداف اصلی بسیاری از افراد به شمار می‌رود؛ زیرا با موفقیت در آن شانس ساختن زندگی‌ای ایده آل در اختیارشان قرار می‌گیرد. برای آن که بتوانید به مقصود بیان شده برسید، روش‌های مختلفی پیش رویتان قرار دارد که از جمله رایج‌ترینشان می‌توان به کار، تحصیل و سرمایه گذاری اشاره داشته باشیم.

اگر کمی پیرامون مسئله مهاجرت به کشورهای خارجی جست و جو کرده باشید، بدون شک شنیده‌اید که برخی از دولت‌ها به نوزادانی که در منطقه تحت نظارتشان به دنیا بیایند اقامت دائم و شهروندی اعطا می‌کنند. نکته‌ای که بسیاری از افراد را به این اقدام جلب می‌نماید، وجود امیدی برای رسیدن والدین به اقامت بیان شده است.

از آنجایی که قوانین و چارچوب‌های موجود در نقاط مختلف با یکدیگر متفاوت هستند، ما در سازمان مهاجرتی سلکت ویزا برای بررسی وضعیت مورد بحث در استرالیا دست به نگارش این مقاله زده‌ایم. آیا شما هم قصد دارید با اقامت استرالیا از طریق تولد فرزند بیشتر آشنا شوید و با داشتن آگاهی تقریباً کاملی پا در مسیر پیش رو بگذارید؟ در این صورت تا انتها با ما همراه باشید.

مهاجرت به استرالیا از طریق تولد فرزند

مهاجرت به استرالیا از طریق تولد فرزند یکی از روش‌هایی به حساب می‌رود که علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب کرده است. این باور که افراد می‌توانند صرفاً از طریق به دنیا آوردن کودک خود در خاک کشور بیان شده زمینه بسیار مناسبی را برای خود و آنها به وجود بیاورند تا اقامت دائم و شهروندی به دست بیاورند، موضوع جذابی به نظر می‌رسد؛ به همین سبب هم عده بسیاری به سمت آن کشیده شده‌اند. معمولاً به طور کلی دولت‌ها در این موضوع از قوانین خاک یا خون تبعیت می‌کنند.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

آیا شما هم به دنبال آن هستید که بدانید مهاجرت به استرالیا از طریق تولد فرزند و مسائل مرتبط با آن در چه وضعیتی قرار دارند؟ در این صورت توصیه می‌کنیم ادامه این مقاله را مطالعه نمایید؛ زیرا در بخش‌های مختلفی به بررسی جنبه‌های مختلف آن پرداخته‌ایم.

در انتهای این قسمت باید بیان کنیم تنها در صورتی که فرزند از والد یا والدینی استرالیایی یا دارنده اقامت دائم متولد شود، می‌تواند وضعیت اقامتی مشابه آنها داشته باشد؛ پس بر همین اساس می‌توان گفت تقریباً گرفتن اقامت استرالیا از طریق تولد فرزند موضوعی نشدنی به حساب می‌رود.

اصل خاک در اخذ اقامت و تابعیت چیست؟

یکی از شیوه‌های اعطای تابعیت و اخذ اقامت یک کشور محسوب می‌شود که براساس آن هر فرزندی که در قلمرو و یا سرزمین یک کشور متولد شود تابعیت و یا شهروندی آن کشور را هم دریافت می‌کند. اصل خاک یا Jus Soli بیشتر در کشورهای مهاجرپذیر مورد استقبال واقع شده است.

اما این قانون در مورد کشورهایی که به کنوانسیون کاهش بی تابعیتی سال 1961 پیوسته اند، به افرادی که در کشتی، هواپیما، قلمرو یا در آسمان و در محدوده هوایی آن کشور متولد شده اند حق شهروندی و تابعیت آن کشور را می‌دهند و فرد متولد شده دارای تمام حقوق شهروندی آن کشور می‌باشد و این حقوق ربطی به ملیت یا شهروندی یا نوع اقامت (قانونی یا غیرقانونی) والدینش ندارد و گذشت زمان بر حقوق شهروندی فرد تاثیر ندارد.

کشورهای زیادی هستند که هنوز اصل خاک برای تولد فرزند برای ارائه شهروندی آن کشور در آنها کافیست، کشورهایی هستند که معمولاً این کشورها جزو اقتصادهای برتر جهان نیستند مانند آمریکا، کانادا، آرژانتین، برزیل، کاستاریکا، اروگوئه، ونزوئلا، سنت لوسیا، پرو، پاناما، مکزیک، پاراگوئه، کوبا، دومنیکا (با جمهوری دومنیکن اشتباه نشود)، اکوادور، فیجی، السالوادور، گرانادا، گواتمالا، گویان، جامائیکا، هندوراس، لسوتو، نیکاراگوئه، پاکستان، پاناما، سنت کیتس و نویس، تانزانیا، ترینیداد و توباگو، توالو و آنتیگوا و باربودا.

نکته: در برخی از کشورها برای جلوگیری از مهاجرت‌های غیرقانونی شروطی برای اعطا اقامت از طریق تولد فرزند از روش اصل خاک قائل شدند و قوانین جدیدی را اعمال کرده اند از این رو کشور استرالیا تا سال 1986 تابع اصل خاک بود اما از این سال به بعد تابع اصل خون شده است که خود آن هم شرایط را دارد.

 

مهاجرت به استرالیا از طریق تولد فرزند

 

اصل خون در اعطا تابعیت و اقامت از طریق تولد فرزند

با توجه به افزایش چشمگیر روند مهاجرت بخصوص مهاجرت به کشورهای اروپایی خصوصاً طی سال‌های اخیر، در حال حاضر کلیه کشورهای اروپایی از قانون خون پیروی می‌نمایند. اصل خاک در در مورد اقامت از طریق تولد فرزند را برای شما توضیح داده ایم و می‌خواهیم اصل خون را در اعطا تابعیت توضیح دهیم. اصل خاک در زمینه اعطا تابعیت در مقابل اصل خون قرار می‌گیرد که دیگر شیوه معمول برای اعطای تابعیت یک کشور است.

بر اساس اصل خون هرکسی که فرزند یکی از اتباع کشوری باشد تابعیت آن کشور را دریافت می‌کند. البته بسیاری از کشورهای دنیا نیز تلفیقی از اصل خاک و اصل خون را در نظام تابعیتی خود گنجانده اند.

به عنوان مثال برای دریافت اقامت دائم و تابعیت آلمان از طریق تولد فرزند، یکی از والدین باید یا شهروند و یا دارای اقامت دائم آلمان باشد، در غیر اینصورت به فرزند متولد شده در آلمان شرایط دریافت اقامت دائم و تابعیت این کشور را نخواهد داشت، چراکه آلمان از قانون خون پیروی می‌کند. اما در زیر کشورهایی که از طریق خون تابعیت و اقامت را به شما می‌دهند را نام می‌بریم:

اسپانیا، فرانسه، انگلیس، استرالیا، آفریقای جنوبی، نیوزلند، اوکراین، صربستان، اسلواکیف لیبریا، ایتالیا، تونس، ارمنستان، بلغارستان، هند، جمهوری ایرلند، ایران، آلمان، یونان، کرواسی، استونی، فنلاند، مجارستان، اتریش، هلند، پرتغال، بلژیک، کره جنوبی، لهستان، ترکیه، رواندا، کیریباتی

اقامت استرالیا از طریق تولد فرزند امکان پذیر است؟

این سوالی می‌باشد که بسیاری از متقاضیان مهاجرت به استرالیا، آن را از ما کرده اند که آیا تابعیت و اقامت از طریق تولد فرزند برای استرالیا هم وجود دارد. این موضوع ما را بر این داشت تا برای درک بهتر شرایط اقامت فرزندان و همچنین وضعیت اقامت والدین آنها و محل تولد فرزند نکاتی را ذکر کنیم تا پاسخ خود را دریافت کنید:

  • اگر هر یک از والدین دارای تابعیت استرالیا باشند فرزند متولد شده آنها صرفنظر از محل تولد، تابعیت کشور استرالیا را اخذ خواهد کرد.
  • اگر هر یک از والدین دارای ویزای دائم استرالیا باشند، فرزند متولد شده در کشور استرالیا، تابعیت کشور استرالیا را دریافت خواهد کرد.
  • اگر هر یک از والدین دارای ویزای دائم استرالیا باشند، ولی فرزند متولد شده در خارج از کشور استرالیا باشد، حق برخورداری از تابعیت کشور استرالیا را نخواهد داشت و فقط می‌تواند از طریق والدین، از مزایای ویزای دائم استرالیا بهره مند شود.

همان طور که متوجه شدید شرایط ذکر شده فقط برای فرزندانی می‌باشد که حداقل یکی از والدینشان دارای تابعیت استرالیا و یا ویزای دائم استرالیا  باشند.

گردشگری تولد چیست؟

به گردشگری گفته می‌شود که در آن خانواده‌های فرزندان خود را به کشورهایی بدنیا می‌آورند قانون اصل تابعیت با اصل خاک در آن وجود داشته باشد. یعنی فرزندتان را در کشوری به دنیا  بیاورید که به تمام کودکانی که در آنجا به‌دنیا می‌آیند پاسپورت و اقامت آن کشور داده می‌شود.

اخذ اقامت از طریق تولد در استرالیا برای چه افرادی ممکن است؟

پس از تاریخ 20 آگوست 1986 اگر شخصی در قلمرو و سرزمین استرالیا متولد شود، صرفاً اگر یکی از والدین یعنی پدر و مادر وی تبعه استرالیا و یا دارای اقامت دائم این کشور باشند، یا در شرایطی خاص وقتی پدر و مادر ویزای موقت یا حتی در استرالیا غیر قانونی بوده و فرزندشان در استرالیا متولد شده و کودک به سن ده سالگی رسیده باشد و محل زندگی وی از بدو تواد تا 10 سالگی استرالیا باشد، فرزند می‌تواند به شهروندی استرالیا در آید.

 

اصل خاک در اخذ اقامت و تابعیت چیست؟

 

کودکی که با والدین دارای اقامت موقت در استرالیا متولد می شود چه شرایطی دارد؟

اگر والدین کودک دارای اقامت موقت استرالیا باشند، به کودک همان ویزای موقت والدین اعطا خواهد شد.

کودکی که دارای پدر و مادر غیر استرالیایی با اقامت ائم است ، چه نوع اقامتی دریافت خواهد کرد ؟

اگر این کودک داخل استرالیا به دنیا آمده باشد سیتیزن استرالیا خواهد بود در غیر اینصورت والدین باید برای کود ویزای دائم 101 را درخواست بدهند.

آیا ویزای موقت والدین با تولد فرزند در استرالیا به اقامت دائم تبدیل می شود ؟

اگر شخصی با داشتن ویزای موقت از یک شهروند استرالیایی صاحب فرزند شده ذباشد تنها کودک تابعیت خواهد داشت و والدین خارجی اقامت دائم نخواهند گرفت و باید جداگانه برای ویزای پارتنر درخواست دهند.

زایمان در استرالیا

تا به اینجا سعی کردیم تا شما عزیزان را از جنبه‌های مختلفی با اقامت استرالیا از طریق تولد فرزند آشنا نماییم. اگر پس از مطالعه قسمت‌های متعددی که پیرامون این موضوع بیان کردیم همچنان می‌خواهید فرزند خود را در کشور مورد بحث به دنیا بیاورید، بهتر است اطلاعاتی هم در مورد زایمان در آن به دست آورید.

بیشتر ساکنین این کشور برای به دنیا آوردن فرزند خود از سیستم مدیکر و بیمارستان‌های دولتی استفاده می‌نمایند که تقریباً هزینه‌ای را برای آنها به همراه ندارد. در کنار این مورد شما می‌توانید از خدمات مراکز خصوصی هم بهره ببرید که در صورت نداشتن بیمه درمانی هزینه‌های قابل توجهی را برایتان به همراه خواهد داشت. گزینه آخری هم که عده محدودی به سراغ آن می‌روند کمک گرفتن از ماما و وضع حمل در منزل می‌باشد.

 

زایمان در استرالیا

 

سخن آخر

در این مقاله بخش‌هایی را مشاهده کردید که پیرامون اقامت استرالیا از طریق تولد فرزند، قوانین خاک و خون و حالت‌های موجود در این مسیر به ارائه توضیحاتی تقریباً کامل در آنها پرداختیم. در انتها اگر بخواهیم در مورد موضوع این مطلب نظری نهایی بدهیم، باید بگوییم اگر والدین یا یکی از آنها شهروندی یا اقامت دائم مقصد مورد بحث را ندارند، بهتر است برای رسیدن به هدف نهایی سراغ استفاده از مسیرهای دیگری مانند کار، سرمایه گذاری یا تحصیل بروند.

آیا شما هم در چنین وضعیتی قرار دارید و نمی‌توانید تصمیمی نهایی برای انتخاب مسیر مناسب بگیرید؟ در این صورت با سازمان مهاجرتی سلکت ویزا در ارتباط باشید تا از تجربه کادر مجرب این مجموعه برای انتخاب ویزا و رسیدن به هدف نهایی خود استفاده کنید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین