کار دانشجویی در استرالیا

استرالیا کشوری است که با وجود تمام امکانات و شرایطی که دارد می‌تواند یک از بهترین انتخاب‌های دانشجویان برای ادامه تحصیل باشد. این کشور در لیست کشورهای برتر دنیا از لحاظ کیفیت آموزشی و دارا بودن دانشگاه‌های بسیار معتبر جهانی می‌باشد. می‌توان گفت استرالیا کشوری شگفت انگیز با سبک زندگی خاص، متفاوت و جذاب برای دانشجویان سراسر دنیا است، و تمامی این گزینه‌ها مواردی هستند که می‌تواند استرالیا را به کشور هدف دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی تبدیل کند.

پذیرش در دانشگاه‌های استرالیا شرایط و بورسیه‌های متفاوتی دارد، و نسبت به نوع بورسیه هزینه‌های زندگی نیز تفاوت دارد. در سال‌های اخیر حجم درخواست ویزای دانشجویی استرالیا بسیار افزایش یافته است. با ما همراه باشید تا کمی در مورد کار دانشجویی در استرالیا برای شما متقاضیان عزیز اطلاعاتی را بدهیم.

 

مخارج دانشجویان در استرالیا

زندگی در استرالیا برای دانشجویان دارای شرایط خاصی است که باید در مورد آن بسیار صحبت کرد، همان‌طور که گفته شد میزان مخارج زندگی دانشجویان به نسبت نوع پذیرش و دانشگاه متقاضیان متفاوت است. البته نکته دیگری که وجود دارد شهری است که دانشجویان در آن پذیرش می‌شوند، چرا که هزینه زندگی در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است.

دغدغه‌ای که اکثر دانشجویان هنگام اقدام برای مهاجرت تحصیلی در دانشگاه‌های این کشور دارند موضوع کار دانشجویی در استرالیا و کسب درآمد در کنار تحصیل‌شان است. آن‌ها اغلب به این موضوع فکر می‌کنند که آیا می‌توانند برای کار دانشجویی در استرالیا اقدام کنند و با درآمد مناسب در کنار دانشگاه خود داشته باشند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بله متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در استرالیا و مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند می‌توانند در کنار درس و دانشگاه خود مشغول به کار شوند، اما شغلی که آن‌ها پیدا می‌کنند باید پاره وقت باشد. مشاغلی که در کشور استرالیا در کنار تحصیل برای دانشجویان تعریف شده است، دارای شرایط خاصی می‌باشد که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

 

شرایط کار دانشجویی در استرالیا

استرالیا جزو کشورهای گران‌قیمت است و زندگی در آن اغلب متحمل هزینه‌های بالایی است که همین موضوع باعث شده است تا کار دانشجویی در استرالیا، تقریباً تبدیل به یک ضرورت و امر مهم شود. در کشور استرالیا دانشجویان مانند برخی از کشورها نیازی به چند ماه صبر کردن برای شروع به کار ندارند، و دانشجویان به‌محض ثبت‌نام در دانشگاه‌ها می‌توانند به دنبال کار بگردند و کار خود را آغاز کنند. کار برای دانشجویان در استرالیا دارای برخی شرایط می‌باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • داشتن ویزای تحصیلی معتبر برای دانشجویان اولین و مهم‌ترین شرط است و نکته جالب اینجاست که شرایط کار باتوجه‌به نوع ویزای تحصیلی دانشجویان می‌تواند متفاوت باشد.
  • برای شروع به کار ترم تحصیلی حتماً باید آغاز شده باشد و دانشجویان باید ترم دانشگاهی خود را آغاز کرده باشند، در غیر این صورت مجاز به شروع کار نمی‌باشند.
  • نمرات دانشجویان در طول تحصیل باید خوب و روبه‌بالا باشد در غیر این صورت حق کارکردن از آن‌ها سلب خواهد شد.
  • کار دانشجویان باید پاره‌وقت باشد چرا که دولت استرالیا به افرادی که ویزای تحصیلی دارند و در حال تحصیل هستند اجازه کار پاره‌وقت نمی‌دهد.

البته لازم به ذکر است که شرایط کار دانشجویی در استرالیا با توجه به مقطع تحصیلی آن‌ها نیز متفاوت است و میزان درآمد آن‌ها و ساعات کاری نیز به نسبت مقطعی که در آن در دانشگاه در حال تحصیل هستند متفاوت است.

 

شرایط کار دانشجویی در استرالیا

 

ساعات کاری دانشجویان در استرالیا

کار در استرالیا علاوه بر این که تأمین‌کننده بخش مهمی از هزینه‌های زندگی است. می‌تواند باعث تجربه و سوابق کاری نیز شود و به تکمیل دوره‌های تحصیلی نیز کمک می‌کند. اگر شما هم به دنبال کار دانشجویی در استرالیا هستید باید به این نکته توجه کنید که ساعات کاری برای دانشجویان در کشور استرالیا هفته‌ای 20 ساعت و به تبع آن دوهفته‌ای 40 ساعت است.

از مزایای بسیار خوب ساعات کاری در استرالیا این است که این ساعت‌ها می‌توانند در طول هفته و به شکل دلخواه و شناور باشند. یعنی دانشجو می‌تواند ساعات کاری خود را به‌دلخواه انتخاب کند و در کنار آن برنامه‌ریزی دقیقی برای درس خود داشته باشد.

دانشجویان در استرالیا در ایام و روزهای تعطیل نیز می‌توانند کار کنند و این روزها جزو ساعات کاری آن‌ها به‌حساب می‌آید، و در این ایام ساعات کاری نامحدود می‌باشد. اما نکته مهم اینجاست که دانشجویان موظف‌اند برنامه مطالعاتی و درسی ثابت و دقیقی را در کنار کار خود داشته باشند.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

قوانین کار با ویزای دانشجویی استرالیا

افرادی که در فکر انجام مشاغل پاره‌وقت و یا همان کار دانشجویی در استرالیا هستند باید از قوانین و مقررات تعریف شده توسط دولت و سیاست‌های تعیین شده این کشور در ویزای دانشجویی پیروی کنند. برخی از این قوانین شامل قوانین زیر می‌باشد که رعایت آن‌ها ضروری و الزامی است.

  • دانشجو باید دارای یک ویزای تحصیلی معتبر باشد که اجازه کار در کنار تحصیل را به او می‌دهد.
  • دانشجو باید در یک برنامه تحصیلی تمام‌وقت تأیید شده توسط دولت استرالیا ثبت‌نام کند.
  • او باید الزامات برنامه تحصیلی را که در آن ثبت‌نام کرده است را برآورده کند.
  • دانشجو باید به حداقل شرط حضور در دوره و دانشکده تحصیل برسد.
  • دانشجو باید پوشش بهداشتی دانشجویان خارج کشور را حفظ کند.

 

انواع مشاغل دانشجویی در استرالیا

 

انواع مشاغل دانشجویی در استرالیا

استرالیا کشوری مهاجرپذیر می‌باشد و ازاین‌رو دانشجویان بین‌المللی بسیار هرساله وارد آن می‌شوند به همین منظور کار دانشجویی در استرالیا هرروزه تقاضای بالایی را پیدا می‌کند. مشاغل دانشجویی پاره‌وقت دسته‌بندی‌های مختلفی دارد که در این قسمت ما قصد داریم به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کنیم.

 

آژانس‌های مسافرتی در استرالیا

یکی از پردرآمدترین شغل‌های دانشجویی در استرالیا کار در آژانس‌های مسافرتی است. افرادی که علاقه زیادی به سفر، گردشگری و کشورهای مختلف دارند و توانایی صحبت‌کردن خوب و بیان اشتراکات خود هستند می‌توانند گزینة مناسب و موفقی در این شغل باشند. آن‌ها باید با صحبت‌کردن در مورد سفرهای مختلف و کشورها و کمک به افراد در برنامه‌ریزی برای سفر آن‌ها را راهنمایی کرده و در نهایت بتوانند افراد را برای این سفرها جذب کنند.

 

تدریس در استرالیا

افرادی که در موضوعات خاص مهارت دارند و توانایی تدریس و ارائه آن‌ها را دارند می‌توانند مدرس شوند و به کار تدریس مشغول شوند. افرادی که اهل مطالعه بیشتر هستند می‌توانند گزینه‌های مناسب‌تری برای این مورد باشند.

 

مسئول کارکنان

برای این شغل شما باید خوش‌برخورد و با اخلاق باشید و بتوانید به طور هم‌زمان هم با مشتریان و هم با همکاران خود بهترین رفتار را داشته باشید. این کار از جمله مشاغل پردرآمد در هتل‌ها و رستوران‌های استرالیا است و از جمله فعالیت‌های آن می‌توان به آموزش کارکنان، رسیدگی به امور آن‌ها رسیدگی به درخواست مشتریان و شکایات آن‌ها اشاره کرد.

 

کار فریلنسر در استرالیا

فریلنسرینگ از جمله مشاغلی است که اخیراً در دنیا بسیار محبوب و موردتوجه است. از جمله دلایل محبوبیت آن پروژه‌ای بودن آن و آزادی عمل در این شغل است شما می‌توانید با توجه‌ به مهارت و تخصصی که دارید درخواست انجام پروژه‌های مرتبط با آن مهارت را دهید و کار خود را شروع کنید.

 

شغل مربیگری در استرالیا

اگر شما در رشته ورزشی خاصی تجربه، مهارت و مدرک دارید می‌توانید مربی و یا مربی شخصی باشید. این شغل یک شغل مناسب با درآمدی بسیار خوب و انتخاب‌های مناسب است. در این شغل مخصوصاً اگر جزو دسته مربیان بدنسازی و یا فیتنس هستید می‌توانید علاوه تمرین و حضور در کنار شاگردان خود از طریق ارائه برنامه به آن‌ها نیز کسب درآمد کنید.

 

نظافتچی و خدماتی در استرالیا

شاید باورش برای شما سخت باشد اما نظافتچی‌ها یکی از پردرآمدترین مشاغل پاره‌وقت در استرالیا هستند. از مزایای این شغل می‌توان گفت که شما نیازی به تسلط کامل به زبان انگلیسی ندارید و ساعات کاری‌تان انعطاف‌پذیری بالایی دارد. مشاغل پاک‌کنندگی و نظافتچی بسته به محل و منطقه کاری درآمدهای متنوعی دارند.

 

پیک در استرالیا

یکی دیگر از گزینه‌های استخدامی که گزینه مناسبی نیز هست پیک‌های تحویل دهنده است. افرادی که به رانندگی علاقه دارند معمولاً می‌توانند بر روی این گزینه سرمایه‌گذاری کنند. آن‌ها می‌توانند برای تحویل از موتورسیکلت و یا خودرو استفاده کنند، و درآمد نسبتاً خوبی نیز داشته باشند.

 

راننده

شغل رانندگی نیز در استرالیا در دسته مشاغل پردرآمد پاره‌وقت محسوب می‌شود. شما می‌توانید در این شغل به‌عنوان راننده شخصی یا عمومی فعالیت کنید. البته برای این شغل و شغل پیک شما باید گواهینامه معتبر بین‌المللی داشته باشید.

 

مشاغل موجود در صنعت زنجیره غذایی

می‌توان گفت این زنجیره موجود در صنعت غذایی جزو فرصت‌های عالی و مناسب برای شغل‌های پاره‌وقت برای دانشجویان در استرالیا است. این دسته مشاغل شامل خدمات رستوران‌ها و هتل‌ها با چندین نقش شغلی مانند: صندوقدار، پیشخدمت، پیک تحویل دهنده، مستخدم، دستیار سرآشپز و غیره می‌شود. بسته به نوع رستوران و نقش شغلی در صنعت زنجیره غذایی، حقوق افراد متغیر است و می‌تواند بیشتر نیز شود.

 

مدیر اجرایی

دانشجویانی که مهارت و سوابق لازم در زمینه مدیریتی را دارند می‌توانند برای مشاغلی به‌عنوان مدیر اجرایی درخواست دهند. آن‌ها می‌توانند به‌عنوان گردانندگان سازمان‌ها یا دفاتر اجرایی کار کنند. اگر جزو دسته افرادی هستید که مهارت ارتباطی و قدرت مدیریتی خوبی دارید، به‌راحتی می‌توانید به‌عنوان مدیر اجرایی نقش شغلی پیدا کنید. میزان حقوق این شغل بسته به نوع نقش مدیریتی و محل کار آن متفاوت است.

در استرالیا مشاغل دیگری نیز مناسب دانشجویان حاضر در این کشور وجود دارند که متقاضیان می‌توانند در آن‌ها نیز مشغول به کار شوند اما موارد ذکر شده در دسته مناسب‌ترین و بهترین شغل‌ها برای دانشجویان می‌باشد.

 

درآمد مشاغل دانشجویی در استرالیا

 

درآمد مشاغل دانشجویی در استرالیا

همان‌طور که برایتان توضیح دادیم مشاغل دانشجویی دسته‌بندی‌های مختلف با درآمدهای متفاوتی دارند. می‌توان گفت مهم‌ترین نکته این است که شما بتوانید شغل مناسب بامهارت‌ها و توانایی‌های خود را پیدا کنید.

هرچه مهارت بیشتر و مناسب‌تری داشته باشید یا بتوانید مهارت خود را در مشاغلی که ذکر شد بالاتر ببرید به همان نسبت می‌توانید شغلی که مناسب‌تر است با درآمد بهتر را پیدا کنید. برای سهولت هرچه بیشتر در روند استخدام، باید یک حساب بانکی استرالیایی باز کنید تا کارفرما درآمد شما را واریز کند.

 

راه های یافتن مشاغل دانشجویی در استرالیا

پیداکردن شغل پاره‌وقت برای یک دانشجوی بین‌المللی کار سختی نیست، اما برای این موضوع شروط اولیه‌ای برای افراد لازم است که از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به مهارت‌های ارتباطی خوبی اشاره کرد. به جز ارتباط متقاضیان استخدام باید شرایط اولیه و مهارت‌های لازم برای شغل موردنظر خود را داشته باشند. اولین کاری که باید قبل از یافتن شغل انجام شود، ایجاد یک رزومه مناسب است.

رزومه خوب اهمیت بالایی دارد و می‌تواند تأثیر بسزایی را بر کارفرما بگذارد. این موضوع به شما کمک می‌کند تا برای کار موردنظر در لیست نهایی قرار بگیرید. مشاغل پاره‌وقت نیاز به تجربه زیاد و سابقه تحصیلی قوی ندارند، پس نکته مهم در رزومه شما نوشتن علاقه و مهارت‌های اضافی در شغل موردنظر است.

بعد از نوشتن رزومه مناسب شما باید برای درخواست کار اقدام کنید. یافتن شغل ممکن است کمی خسته‌کننده و دارای پروسه‌ای طولانی باشد زیرا عوامل متعددی وجود دارد که باید به‌عنوان یک دانشجوی مشغول به تحصیل در نظر گرفته شود. این موارد شامل محل، شیفت‌های کاری، ساعات کار، میزان حقوق و قوانین و مقررات کارفرما است.

 

نحوه جستجو و درخواست مشاغل پاره وقت در استرالیا

سایت های آنلاین کاریابی در استرالیا

شما می توانید در سایت های آنلاین کاریابی وو استخدام مشاغل پاره وقت مورد نظر خود را جستجو کنید. سایت های کاریابی زیادی در استرالیا وجود دارند که به دنبال انتشار بسیاری از فرصتهای شغلی روزانه هستند. شما با یک سرچ ساده می توانید این سایت ها را پیا کرده و در آن ها ثبت نام کنید. شما می توانید شغل مورد نظر خود را بر اساس نیاز خود لیست کنید و برای آن درخواست دهید. همچنین می توانید مستقیماً در مورد هرگونه شغل با کارفرما تماس بگیرید.

روزنامه محلی

علاوه بر پرتال های آنلاین می توانید از روزنامه های محلی شهر های مختلف این کشور که فرصت های شغلی را منتشر می کنند استفاده کنید و شغل مناسب خود را بیابید. اول مطمئن شوید که بخش های مربوط به شغل ایده آل خود را در روزنامه محلی پیدا کرده اید و برای کسب اطلاعات بیشتر با کارفرما تماس بگیرید.

مشاغل داخلی

از جمله راه‌های مناسب دیگر برای یافتن شغل استفاده از سیستم مشاغل داخلی است. مشاغلی وجود دارد که به‌صورت پاره‌وقت در محوطه دانشگاه به دانشجویان ارائه می‌شود مانند دستیار در کتابخانه، آزمایشگاه‌ها، محل ورزشگاه، پارکینگ‌ها و نظافت. می‌توانید به دنبال فرصت‌های شغلی داخلی دانشگاه باشید و با بخش مربوطه به این مشاغل در دانشگاه تماس بگیرید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین