خانه / اخبار و مقالات / جاذبه‌های گردشگری سیدنی

جاذبه‌های گردشگری سیدنی

یکی از بزرگ‌ترین شهرهای استرالیا که هر ساله افراد بسیاری برای رسیدن به اهداف مختلف به آن وارد می‌شوند، سیدنی است. این شهر در ایالت نیوساوت ولز واقع شده و به عنوان مرکز این استان نیز شناخته می‌شود. معمولاً وجود فرصت‌های شغلی مختلف، اقتصادی قدرتمند و پر رونق، مراکز علمی معتبر و شناخته شده در جهان، تنوع فرهنگی بالا و مواردی از این قبیل برای معرفی مزایای زندگی در سیدنی بیان می‌شوند؛ اما در میان این گزینه‌ها، جاذبه‌های توریستی آن از قلم می‌افتند.

اگر قصد اقامت طولانی مدت به منظور بهره‌مندی از مزایای بیان شده را ندارید، به راحتی می‌توانید با اخذ ویزای توریستی استرالیا به این شهر وارد و از آن برای تفریح و لذت بردن از این جاذبه‌ها استفاده کنید. در ادامه و برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با جاذبه‌های گردشگری سیدنی برخی از آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

Opera House یا تالار سیدنی

 

Opera House یا تالار سیدنی

خانه اپرا سیدنی یک مرکز هنرهای نمایشی است که در ساحل بندر این شهر واقع شده و به عنوان یکی از معروف‌ترین ساختمان‌ها در جهان، همواره معرف کشور استرالیا و شهر خود بوده است. بورن اوترن با طراحی این مرکز توانسته نام خود را به عنوان معمار یکی از شاهکارهای معماری در ذهن‌ها به ثبت برساند.

شاید برای شما جالب باشد که این بنای زیبا، در سال 1973 افتتاح شد. اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر به محل ساخت بنای مورد بحث بپردازیم باید بگوییم این ساختمان در مجاورت منطقه تجاری مرکزی شهر، باغ گیاه شناسی سلطنتی و پل بندرگاه قرار گرفته است. با توجه به موارد بیان شده شما قادر هستید قبل از مراجعه به Opera House از این جاذبه‌ها نیز دیدن کنید.

پس از معرفی جغرافیایی نوبت به آن می‌رسد تا به سراغ برخی از بخش‌های داخلی برویم. این ساختمان از چندین محل اجرا تشکیل شده که معمولاً پذیرای بیش از 1500 اجرای سالانه با حضور بیش از 1 میلیون نفر است. هنرمندان مختلفی از سراسر جهان اپرا هاوس را برای اجراهای خود انتخاب می‌کنند و برخی شرکت‌های بومی نظیر اپرا استرالیا، کمپانی تئاتر سیدنی و ارکستر سمفونیک این شهر نیز برنامه‌هایی را در آن برگزار می‌کنند.

شاید برای شما سوال شده باشد که آیا تنها با شرکت کردن در برنامه‌های برگزار شده می‌توان از این ساختمان دیدن کرد؟ در پاسخ به پرسش باید بگوییم خیر. هر ساله عده بسیاری از گردشگران تنها برای بازدید از این مرکز به آن مراجعه می‌کنند.

 

پل بندرگاه سیدنی

 

پل بندرگاه سیدنی

همان‌طور که به هنگام معرفی تالار این شهر بیان کردیم، Opera House و پل بندرگاه در نزدیکی یکدیگر واقع شده‌اند. برای آن که منطقه مرکزی سیدنی به بخش‌های شمالی آن متصل شود، این پل در سال 1932 بر روی بندرگاه ساخته شد. اگر کمی به تاریخ ساخت دو جاذبه بیان شده توجه کرده باشید بدون شک متوجه آن شده‌اید که پل قبل از تالار بناشده است.

در ارتباط با این موضوع باید بگوییم Sydney Harbor Bridge تا قبل از ساخت اپرا هاوس اصلی‌ترین جاذبه شهر به حساب می‌رفت. طرح کلی این پل را می‌توان کپی‌ای از پل دروازه جهنم نیویورک دانست. اگر بخواهیم شما را با ویژگی‌های کلی آن آشنا کنیم باید بگوییم ارتفاع 134 متری تا سطح آب و 49 متر عرض باعث شده تا این سازه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پل‌های قوسی و فولادی جهان شناخته شود.

اگر از روی آن بگذرید، می‌توانید منظره بسیار زیبا و دل انگیزی را مشاهده کنید. اطلاعات بیشتری در ارتباط با سازه مورد بحث در موزه لنگرگاه جنوب شرقی وجود دارد که می‌توان با مراجعه به آن نه تنها با این پل بیشتر آشنا شد، بلکه از یکی از جالب‌ترین نقاط توریستی شهر نیز بازدید کرد.

برج سیدنی

بزرگ‌ترین سازه شهر و دومین برج بلند نیمکره جنوبی در شهر سیدنی ساخته شده که یکی از جاذبه‌های گردشگری سیدنی به حساب می‌آید. این سازه با نام‌های برج گل، گلو و بیگ پوک شناخته می‌شود. اگر در نقطه‌ای مناسب باشید بدون شک می‌توانید بیگ پوک را ببینید که از میان ساختمان‌های مختلف سر بر آورده است.

این سازه 309 متری دسترسی آزادی برای عموم داشته و می‌توانید به راحتی از آن دیدن کرده و از عرشه رصد آن شهر را در زیر پای خود مشاهده کنید. مرکز خرید راه اندازی شده در پای سازه، غذاخوری و رستوران برج و عرشه مشاهده را می‌توان به عنوان اماکنی معرفی کرد که در گلو قرار دارند و می‌توانید با مراجعه به آنها بازدید خود را جذاب‌تر کنید. این جاذبه دیدنی برای برگزاری جشن‌ها و مراسمات مختلف به کار برده می‌شود که یکی از آنها چالشی است که هر ساله به منظور جمع آوری پول برای شورای سرطان برگزار می‌شود.

سواحل سیدنی

اهمیت بالای صنعت توریست در استرالیا باعث شده تا نقاط مختلف این کشور به دنبال آن باشند که با رسیدگی و توجه به پتانسیل‌های خود از این صنعت حداکثر استفاده را ببرند. همان‌طور که مستحضر هستید سیدنی شهری بندری است و همواره یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های بنادر، سواحل آنها به شمار می‌روند.

اگر از سواحل اطراف سیدنی دیدن کنید بدون شک از توجه زیادی که به آنها شده است آگاه خواهید شد؛ علاوه بر این نمایی بسیار زیبا از دریا و محیطی آرامش بخش برای تفریح خود خواهید یافت. Bondi Beach، Manly Beach، Shelly Beach، Palm Beach، Balmoral Beach، Bronte Beach، Bilgola Beach، Nielsen Park (Shark Beach)، Coogee Beach و Freshwater Beach را می‌توان به عنوان برخی از معروف‌ترین نقاط این شهر به حساب آورد که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند.

باغ گیاه شناسی سلطنتی سیدنی

باغ گیاه شناسی سلطنتی سیدنی

در سال 1816 مرکزی علمی در ارتباط با گیاه شناسی تاسیس شد. این موسسه در مرکز شهر و نزدیکی نقاط توریستی مختلف قرار داشته و مساحتی بالغ بر 30 هکتار دارد. The Royal Botanic Garden Sydney را می‌توان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین موسسات علمی شهر به حساب آورد.

رویدادهای مختلفی در این منطقه تفریحی عمومی برگزار می‌شوند و هر ساله گردشگران بسیاری برای بازدید به آن مراجعه می‌کنند. شاید برای شما جالب باشد که به هنگام بازدید از این باغ نیازی به پرداخت هیچ مبلغی نیست. تنوع بسیار بالای گیاهان، درختان و گل‌هایی که می‌توانید در این مرکز بیابید بدون شک باعث تحیرتان خواهد شد.

بندرگاه دارلینگ سیدنی

یکی از بخش‌های سیدنی که دارای اماکن تفریحی و دیدنی بسیاری است، بندرگاه دارلینگ به حساب می‌رود. این محله در نزدیکی مرکز شهر واقع و علاوه بر امکانات بیان شده، پیاده راهی بزرگ دارد که قدم زدن در آن بسیار لذت بخش خواهد بود. بندرگاه دارلینگ که ابتدا لانگ کوو نامیده می‌شد، در امتداد دو طرف خلیج کوکل تا اسکله خیابان کینگ قرار گرفته است. آیا به دنبال آن هستید تا از قدم زدن در محیطی آرام و پر تنوع لذت ببرید؟

در این صورت می‌توانید از این منطقه بازدید کنید. وجود موزه، باغ وحش و آکواریوم‌هایی معروف این امکان را برای شما فراهم می‌کند که از انتخابات گسترده‌ای برای تفریح بهره‌مند باشید.

[irp posts=”23628″ ]

باغ وحش تارونگا از جاذبه‌های گردشگری سیدنی

تارونگا یکی از بزرگ‌ترین باغ وحش‌های استرالیا به حساب می‌رود که گونه‌های متنوع حیوانی از انواع در حال انقراض بومی گرفته تا سایر حیوانات از زیست بوم‌های مختلف را در دل خود جای داده است. مرکز مورد بحث که در سال 1916به صورت رسمی آغاز به کار کرد، به بخش‌های مختلف جغرافیای تقسیم شده و بیش از 2600 حیوان و 250 گونه مختلف را در دل خود جای داده است.

رصد خانه سیدنی

در حومه شهر سیدنی و بر فراز تپه‌ای، مرکزی ساخته شده است که به عنوان رصد خانه نجومی، محل برگزاری برخی همایش‌ها و مراسمات، موزه علم و محلی آموزشی شناخته می‌شود. ساختمان این موسسه بنایی ماسه سنگی بوده و نمای بسیار مناسبی از بندر و شهر سیدنی دارد.

شاید برای شما جالب باشد که از رصد خانه مورد بحث به عنوان قلعه دفاعی، ایستگاه‌های سمافور، توپ زمان و هواشناسی و آسیاب بادی استفاده می‌شده اما در سال 1859 کاربری آن به کاربرد فعلی تغییر یافت. بنای مورد بحث امروزه به عنوان موزه‌ای شناخته می‌شود که بازدید از آن برای عموم آزاد بوده و توریست‌ها می‌توانند با مراجعه به آن از نمای آسمان شب لذت ببرند.

جزیره کوکاتو سیدنی

جزیره کوکاتو به عنوان یکی از سایت‌های میراث جهانی یونسکو شناخته شده و در محل اتصال رودخانه‌های پاراماتا و لین کوو قرار دارد. این منطقه با مساحتی بالغ بر 18 هکتار و  18 متر ارتفاع از سطح دریا امروزه بیشتر پوشش گیاهی خود را از دست داده است. بر اساس شنیده‌ها ابتدا این جزیره توسط بومیان مورد استفاده قرار می‌گرفته اما شواهدی دقیق از آن در دسترس نیست؛ اما به مدت 30 سال موسسه‌ای کیفری برای مجازات ثانویه  مجرمان بوده است.

بین سال‌های 1857 تا 1991 یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های کشتی سازی در این قسمت سیدنی راه اندازی شد. بازدید از این منطقه به دلیل داشتن آب و هوایی مناسب، فضایی متفاوت با شهر و وجود مناظر بندرگاه و رودخانه به عنوان گزینه‌ای متفاوت نزد گردشگران شناخته می‌شود.

هاید پارک سیدنی

اگر به بازدید از فضاهای سبز علاقه‌مند هستید، نباید هاید پارک را از دست بدهید. قدیمی‌ترین پارک استرالیا که شامل چندین بنای یادبود نظیر آنزاک و مجسمه‌های مختلفی‌ست در مساحتی بالغ بر 16 هکتار در حاشیه شرقی سیدنی واقع شده است. ساخت این فضای سبز از سال 1810 تا 1927 به طول انجامیده و در آن علاوه بر بناهای یادبود و مجسمه‌ها، زمین‌های تمرینی و میدان مسابقه نیز قرار دارد.

انواع مختلفی از گونه‌های گیاهی در آن یافت می‌شوند که این گونه‌ها تقریباً به 580 نوع می‌رسند. جشنواره‌های مختلفی در مناسبت‌های ملی در این بخش از شهر برگزار می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به مراسم آنزاک دی اشاره داشت.

لونا پارک از جاذبه‌های گردشگری سیدنی

یکی از مراکز تفریحی بسیار معروف سیدنی، لونا پارک است. تفریحات موجود در این مرکز به گونه‌ای است که کمتر کسی به فکر لذت بردن از نمای مناسب آن می‌افتد. تاریخ تاسیس این مرکز به سال 1935 باز می‌گردد. از زمان شروع به فعالیت پارک بیان شده تا کنون می‌توان گفت به دلایل مختلف دوباره در سال‌های 1979 و 1988 برای انجام تعمیرات و بازسازی تعطیل شد. امروزه می‌توانید وسایل بازی بسیار مهیجی را در این مکان یافته و با آنها حداکثر هیجان ممکن را تجربه کنید.

گالری هنر نیوساوت ولز

گالری هنر نیوساوت ولز در سال 1872 در منطقه The Domain سیدنی استرالیا تاسیس شد. این مرکز در سال‌های 1883 تا 1958 با نام گالری هنر ملی دیبو شناخته می‌شده و امروزه بیشتر به عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین گالری عمومی استرالیا به حساب می‌رود. امروزه بازدید عموم از این گالری آزاد بوده و با مراجعه به آن می‌توانی هنر استرالیایی، اروپایی و آسیایی را مشاهده کنید و از آن‌ها لذت ببرید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین