بین شهروندی و اقامت دائم استرالیا چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی وجود دارد؟
خانه / زندگی در استرالیا / بین شهروندی و اقامت دائم استرالیا چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی وجود دارد؟

بین شهروندی و اقامت دائم استرالیا چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی وجود دارد؟

به هنگام مهاجرت به کشورهای خارجی روش‌های مختلفی پیش پای افراد علاقه‌مند قرار دارد که هر یک از آنها دارای پیش نیازهای مختلفی هستند. قبل از انتخاب مسیر باید نسبت به مزایا و شرایط هر یک از گزینه‌های مورد بحث اطلاعاتی کامل و جامع کسب کنید تا بهترین روش را انتخاب و از طریق آن از مزایای خاصی بهره‌مند شوید. یکی از فاکتورهایی که بین ویزاهای مختلف تفاوت ایجاد می‌کند را می‌توان نوع اقامت مجاز افراد به حساب آورد. در برخی شرایط فرد می‌تواند اقامت موقت، دائم و حتی شهروندی اخذ کند. استرالیا یکی از محبوب‌ترین کشورهایی است که هر ساله افراد زیادی برای مهاجرت به آن درخواست اخذ ویزاهای مختلف را ارسال می‌کنند. اگر کمی در ارتباط با موارد بیان شده در ارتباط با این کشور به جست و جو پرداخته باشید، بدون شک به شباهت بسیار زیاد شهروندی و اقامت دائم پی برده‌اید و حتی ممکن است دچار سردرگمی شده باشید. در صورتی که قصد آشنایی بیشتر با شباهت‌ها و تفاوت‌های شهروندی و اقامت دائم استرالیا را دارید تنها کافی است تا انتهای این مطلب با سازمان مهاجرتی سلکت‌ویزا همراه باشید.

 

 اقامت دائم استرالیا

اقامت دائم استرالیا یکی از مواردی است که بسیاری از افراد به دنبال اخذ آن هستند زیرا از این طریق می‌توانند شامل بهره‌مندی از مزایای مختلفی شوند. برای رسیدن به این مهم و اخذ کارت اقامت دائم دو مسیر پیش روی علاقه‌مندان قرار دارند. روش اول برای کسانی است که دارای شرایط مناسبی به منظور استفاده از روش‌های مستقیم نیستند. در این روند فرد ابتدا به سراغ ساب کلاسی می‌رود که بتواند از طریق آن اقامت موقت را اخذ کند. برای رسیدن به هدف در این روند ابتدا فرد باید هدف نهایی و بلند مدت خود را که می‌تواند ساب کلاس نهایی اقامت دائم باشد تعیین کند و پس از ورود به کشور پیش نیازهای استفاده از آن را فراهم و در زمانی مناسب برای این کار اقدام کند. برخی از ساب کلاس‌های موجود می‌توانند منجر به دریافت اقامت دائم استرالیا شوند که آنها را می‌توان به عنوان مسیر دوم و مستقیم بر شمرد. آیا به دنبال آشنایی بیشتر با روش‌های اخذ اقامت دائم استرالیا هستید؟ در این صورت بخش بعدی را از دست ندهید.

 

روش‌های اخذ اقامت دائم استرالیا

برای اخذ اقامت دائم استرالیا به صورت مستقیم مسیرهایی نظیر سرمایه گذاری، کاری و اسپانسر کارفرما و برخی از ویزاهای گروه خانوادگی پیش روی افراد قرار دارد. با استفاده از ساب کلاسی مناسب شما قادر خواهید بود تا پس از ورود به کشور اقامت آن را اخذ و بدون محدودیتی خاص از زندگی در محیطی آرام و ایده آل به همراه اعضای خانواده‌تان لذت ببرید. آیا به دنبال آشنایی با شرایط طی کردن این روند هستید؟ در این صورت می‌توانید با کلیک کردن بر  روی نام ساب کلاس مد نظر به صفحه اختصاصی آن در همین سایت منتقل شده و اطلاعاتی جامع را در ارتباط با آن کسب کنید؛ لازم به ذکر است که نه تنها از طریق ویزاهای موقت زمینه‌های بیان شده می‌توانید با زندگی در استرالیا شرایط تبدیل نوع اقامت از موقت به دائم را فراهم کنید بلکه می‌توانید از روش تحصیلی نیز برای دستیابی به این مهم بهره ببرید. در ادامه فهرستی را مشاهده خواهید کرد که اسامی ساب کلاس‌های در دسترس برای اخذ اقامت دائم استرالیا در آن قرار داده شده‌اند را مشاهده می کنید:

 

مزایای اقامت دائم استرالیا

همان‌طور که در قسمت قبل می‌توانید مشاهده کنید، روش‌های مختلفی برای رسیدن به هدف مورد بحث در دسترس هستند که برای استفاده از هر یک افراد ملزم به داشتن شرایطی خاص خواهند بود. بالطیع هر یک از برنامه‌های موجود به دلیل داشتن ماهیت‌های تقریباً متفاوت در کنار داشتن پیش نیازهای مختلف، مزایای خاص خود را نیز خواهند داشت؛ به همین سبب نیز در این بخش به صورت کلی به بررسی مزایای اقامت دائم استرالیا خواهیم پرداخت. اولین و بدیهی‌ترین گزینه‌ای که باید به آن در این روند اشاره داشته باشیم را می‌توان دریافت کارت PR یا اقامت دائم دانست. با داشتن این مدرک شما قادر خواهید بود تا به خارج از کشور سفر کرده و تقریباً بدون هیچ مشکلی به آن بازگردید؛ علاوه بر این، استفاده از medicare یا سیستم خدمات درمانی به صورت رایگان نیز برای شما مقدور خواهد بود. مواردی نظیر اشتغال در کشوری با اقتصاد قدرتمند، اسپانسر شدن برای بستگان، تحصیل همسر و فرزندان بدون محدودیت و اخذ اقامت دائم برای آنها و کسب اجازه کار و شروع فعالیت حرفه‌ای اعضای خانواده را می‌توان به عنوان سایر مزیت‌های موجود به حساب آورد.

 

شهروندی استرالیا

به درستی که شهروندی استرالیا آخرین مرحله از ورود شما به استرالیا است و در لحظه‌ای که شما سوگند یاد میکنید و شهروند استرالیا میشوید دیگر از لحاظ استفاده از مزایا و امکانات استرالیا با فردی که متولد آن کشور است فرقی نمیکنید. اگر به دنبال طی کردن مسیر مهاجرت تا انتها و رسیدن به شهروندی هستید، بهتر است بدانید که انجام این کار از چندین مسیر ممکن خواهد بود که نیازمند صرف زمان تقریباً زیادی برای آن هستید. آیا به دنبال روشی مستقیم و ساده‌تر هستید؟ در این صورت تقریباً می‌توان گفت تنها مسیر موجود، اخذ شهروندی از طریق تولد است. معمولاً در زمینه مورد بحث قانون خاک و خون در کشورهای جهان مطرح و مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شما از پدر و مادری متولد شده‌اید که یکی یا هر دوی آنها شهروند این کشور بوده‌اند می‌توانید از طریق قانون خون دست به اقدام اخذ شهروندی بزنید؛ در غیر این صورت باید بسته به شرایطتان و با داشتن اقامت دائم و برخی الزامات دیگر (تقریباً تمامی موارد به نوع اقامت دائم بستگی دارند) برای دریافت شهروندی و پاسپورت استرالیا درخواست دهید.

 

مزایای شهروندی استرالیا

 پس از بررسی شهروندی شاید به این فکر افتاده باشید که چرا باید چنین مسیری را پشت سر بگذاریم؟ بهترین روش برای ارائه پاسخ به این پرسش را می‌توان بررسی مزایای شهروندی استرالیا دانست. زمانی که شما به عنوان citizen به حساب بروید قادر خواهید بود از حق رای در تعیین سرنوشت کشور بهره ببرید؛ علاوه بر این قابلیت استخدام در ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی را نیز خواهید داشت. یکی از مسائلی که در بین مزایای دست یابی به هدف مورد بحث از اهمیت بالایی برخوردار است را می‌توان اخذ شهروندی و پاسپورت برای فرزندان دانست. اگر پس از آن که به عنوان citizen کشور مد نظر شناخته شوید، بر اساس آن چه که در ارتباط با قانون خاک خون در قسمت قبل بیان کردیم فرزندان شما می‌توانند بدون دردسر و با طی کردن روندی بسیار ساده‌تر از روش‌های بیان شده شهروندی و پاسپورت استرالیا را اخذ کنند.

 

روند اخذ شهروندی استرالیا

اگر به دنبال ورود به روند اخذ شهروندی استرالیا هستید، بهتر است بدانید که برای این کار ابتدا باید مدت زمانی مشخص را در این کشور با داشتن اقامت دائم سپری کنید. گزینه بعدی که در این روند بررسی می‌شود داشتن شرایط اخلاقی مناسب نظیر نداشتن سوء پیشینه است. در صورت داشتن موارد بیان شده و شرایط مورد نیاز دیگر نوبت به آماده سازی و شرکت در آزمون شهروندی می‌رسد. پس از سپری کردن تمامی مراحل مورد نیاز برای اخذ شهروندی به شما گواهی citizenship اعطا خواهد شد که پس از دریافت آن باید برای اخذ پاسپورت استرالیایی اقدام کنید. مسیر بیان شده ملزم به آماده سازی مدارک، سپری کردن مصاحبه و آزمون بوده و برخی جزئیات دیگر را نیز دارد. در صورتی که قصد دارید تا به صورت کامل با جزئیات و مسیرهای موجود آشنایی پیداکنید تنها کافی است بر روی عنوان این بخش کلیک کنید تا به صفحه مرتبط در سایت اداره مهاجرت استرالیا منتقل شوید.

 

بین شهروندی و اقامت دائم استرالیا چه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی وجود دارد؟

اگر کمی دقت و حوصله به خرج داده باشید بدون شک تا به اینجای مطلب نسبت به برخی از شباهت‌ها و تفاوت‌های اقامت دائم استرالیا و شهروندی اطلاعاتی کسب کرده‌اید؛ اما در این بخش قصد ما آشنایی کامل‌تر شما با این موارد است. زمانی که شما به PR دست بیابید می‌توانید بدون محدودیت به فعالیتی که ویزای مرتبط به آن را دارید مشغول شوید، بدون هیچ مشکلی به کشور وارد و یا از آن خارج شده و از مزایای بسیاری که برخی از آنها را در قسمت‌های قبل بیان کردیم بهره ببرید. به صورت کلی مزایای PR و citizenship تا حدود زیادی به یکدیگر نزدیک هستند و می‌توان آنها را به عنوان شباهت‌های این دو به حساب آورد؛ اما تفاوت اصلی موجود را می‌توان پاسپورت دانست. با داشتن پاسپورت استرالیایی که یکی از معتبرترین گذرنامه‌های جهان نیز به حساب می‌رود تا حدود زیادی از محدودیت‌هایی نظیر اخذ ویزا برای ورود به کشورها رها شده و از حمایت دولت به صورت کامل در سراسر جهان بهره‌مند می‌شوید. یکی از تفاوت‌های دیگری که می‌توان به آن اشاره داشت نیز اخذ شهروندی برای فرزندان از طریق قانون خون است.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

نظرات 2

نظر دهید

2 دیدگاه دربارهٔ «بین شهروندی و اقامت دائم استرالیا چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی وجود دارد؟»

  1. محمد هادی فراز

    با سلام واحترام
    بنده محمد هادی فراز هستم، مدت ۳۰سال سابقه کار مکانیگ سنگین دارم،میزان مهارت وتخصص بنده در زمینه تشخیص عیب وتعمیر انواع دیزل ژنراتور وموتورهای دریایی در حد بسیار خوب میباشد،همچنین مدرک فنی وحرفه ای در رابطه با این شغل را هم دارم،
    همچنین در زمینه تعمیرات انواع لیفتراک نیز تخصص کافی ولازم را دارم،
    ایا واجد شرایط برای کار در استرالیا یا کانادا هستم؟؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین