زمان بازگشایی مرزهای استرالیا
خانه / مهاجرت به استرالیا / چه زمانی مرزهای استرالیا باز می شود؟

چه زمانی مرزهای استرالیا باز می شود؟

این سوالیست که در یکسال اخیر صدها بار از من پرسیده شده است. گاها بر اساس حدس و گمان های رسمی و غیر رسمی پاسخ داده‌ام و اخیرا هم از پاسخ به این سوال طفره رفته‌ام. با توجه به جلسه دیروز هیات دولت استرالیا و اطلاعاتی که از مراجع رسمی سیستم بهداشت استرالیا جمع آوری کرده‌ام و همچنین تحلیل شخصی، شاید به نقطه‌ای رسیدیم که بتوانم نظر دقیق‌تری ارائه کنم.

بر اساس فازهای چهار گانه اعلامی دولت استرالیا،‌ دانشجویان و دارندگان ویزاهای تخصصی و کاری در فاز c می توانند وارد استرالیا شوند. تا دیروز سوال این بوده که فاز c دقیقا چه معنایی دارد و چه زمانی و براساس چه فاکتوری این فاز شروع خواهد شد؟

 

 

بر اساس اعلام هیات دولت استرالیا، این فاز زمانی شروع خواهد شد که ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۶ سال این کشور به صورت کامل واکسینه شوند. جمعیت بالای ۱۶ سال استرالیا حدود ۲۰ میلیون نفر تخمین زده می شود که در نتیجه تا زمانی که بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت استرالیا حداقل ۳۲ تا ۳۴ ملیون دوز واکسن تزریق نشده باشد، نمی توان به باز شدن مرزها به روی دانشجویان بین المللی و دارندگان ویزاهای تخصصی امید داشت.
اما سوال مهم تر اینست که بر اساس آمار های موجود و پیش بینی ها از روال انجام واکسیناسیون، چه زمانی به حداقل مورد نیاز از نظر میزان واکسیناسیون خواهیم رسید؟

 

تصویر زیر نمودار میزان واکسیناسیون سراسری هفتگی در استرالیا را نشان میدهد.

 

 

همانطور که ملاحظه میکنید ، آمار واکسناسیون هفتگی استرالیا کمی بیشتر از ۸۰۰ هزار دز در هفته بوده است که در حال حاضر این آمار نزدیک به یک ملیون دوز در هفته است همچنین میزان دزهای تزریق شده در کشور نیز نزدیک به ۱۲ ملیون دز است.
نمودار زیر همچنین پیش بینی تعداد کل دزهای تزریقی در استرالیا را در چند ماه آینده نشان میدهد.

 

 

بر اساس این نمودار میتوان امیدوار بود که حوالی هفته دوم نوامبر بیش از ۳۵ ملیون واکسن در استرالیا تزریق شده است و روی کاغذ و بر اساس شرایط جاری میتوانیم امیدوار به ورود به فاز c در حوالی ابتدای دسامبر باشیم.

تا اینجا به نظر من خبر خوبی داریم اما با توجه به تجربه یکسال گذشته سعی می کنم رویکردی بد بینانه و سپس خوشبینانه به این پیش بینی ها داشته باشم.

 

رویکرد بدبینانه:

درحال حاضر استقبال عمومی به واکسیناسیون با توجه به قرنطینه های سنگین در ایالت های شرقی، بالاست و نوبت های واکسیناسیون یک یا دوماهه و صف های دریافت واکسن نشان دهنده اقبال عمومی به تسریع در این امر در استرالیاست. اما ممکن است که این شرایط تغییر کند و آمارهای هفتگی کاهش پیدا کند. همچنین احتمال ضعف مجدد دولت در تامین واکسن مورد نیاز هم وجود دارد که با توجه به انتخابات پیش رو در فوریه یا مارچ ۲۰۲۲ و هجمه های هدفمند حزب مخالف،‌ چنین اهمال کاری می تواند یک خودکشی سیاسی برای اسکات موریسن باشد. درنهایت اما یک نمودار بدبینانه اساس تزریق تنها ۸۰۰ هزار دز در هفته را هم برای شما در ذیل ارائه می کنم.

 

اما رویکرد خوش بینانه:

رویکرد خوش بینانه ای اما بر اساس ادعای سیستم بهداشتی استرالیا وجود دارد. توافقی که با فایزر انجام شده از اکتبر، به مدت ۱۳ هفته تعداد ۲ ملیون دوز در هفته از طرف این شرکت به استرالیا ارسال خواهد شد. همچنین قراردادی که با شرکت مدرنا بسته شده است،‌ تا هر هفته ۶۰۰ هزار دز نیز از این واکسن به استرالیا ارسال خواهد شد.

سیستم بهداشتی استرالیا ادعا دارد که به راحتی و با ورود داروخانه های منتخب به پروسه واکسیناسیون، بیش از دو ملیون دوز تزریق هفتگی کاملا در دسترس است.

شخصا فکر می کنم که باید به انتخابات هم نگاه ویژه ای داشته باشیم. مطمئننا و بدون شک تا قبل از انتخابات که احتمالا فوریه یا مارچ انجام می شود( دولت امکان تعویق انتخابات را دارد )، وارد فاز c یا حتی d بشویم. اما یک خطر را در این میان میبینم که امیدوارم ناشی از منفی بینی باشد. با ورود با تعداد بالای دانشجویان بین المللی و اسکیل ورکرها احتمال این امر وجود خواهد داشت که میانگین حقوق استرالیایی ها پایین آمده و آمارهای بیکاری کشور شرایط ضعیف تری پیدا کند و احتمالا دولت چنین شرایطی را قبل از انتخابات دوست نخواهد داشت و ممکن است شرایطی مانند الزام به واکسینه بودن را برای ورودی ها در نظر بگیرد.

 

اگر دارنده ویزاهایی هستید که در حال حاضر امکان ورود به استرالیا را ندارید ( مانند ۴۸۹ و ۴۹۱ )، پیشنهاد میکنم تا حد امکان سعی کنید تا اوایل دی ماه به هر طریق ممکن دو دوز واکسن از بین واکسن های مورد تایید کشور استرالیا را که قابل استعلام باشند انجام دهید که در نهایت در این صورت شاید چند ماهی زودتر بتوانید وارد استرالیا شوید.

 

اگر هنوز منتظر دعوتنامه هستید، آیا این مقاله برای شما معنایی دارد؟

من فکر می کنم صد درصد شروع ارائه دعوتنامه‌ها به متقاضیان خارج از استرالیا همانطور که بارها به صورت رسمی و غیر رسمی توسط ایالت ها اعلام شده، ارتباط مستقیمی با ورود به فاز c خواهد داشت. البته این امر می تواند با تاخیر چند هفته ای یا یک تا دو ماهه اتفاق بیفتد.

پس اگر منتظر دعوتنامه هستید، آمار های هفتگی واکسیناسیون استرالیا را دنبال کنید،‌ منتظر درصد جادویی ۸۰ باشید و در این بین از بالا بردن امتیازات غافل نشوید.

 

امید تنها چیزیه که داریم ،‌نزار امیدت رو ازت بگیرن

دامون آرین
نهم مرداد 1400

 

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

نظرات 2

نظر دهید

2 دیدگاه دربارهٔ «چه زمانی مرزهای استرالیا باز می شود؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین