خانه / مهاجرت به استرالیا

خانه / مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا​

Immigration To Australia

مهاجرت به استرالیا

Immigration To Australia

اشتراک‌گذاری:

آخرین به‌روزرسانی 20 خرداد 1403

آخرین به‌روزرسانی:

20 خرداد 1403

مهاجرت به استرالیا این روزها موضوعی رایج بین مردم است و با توجه به مهاجر پذیر بودن این کشور یکی از دلایل اصلی جذابیت استرالیا، مزایای بسیاری است که به ساکنان خود ارائه می‌دهد.

مطمئنا هر شخصی علاقه دارد در یک کشور امن مانند استرالیا سرمایه گذاری کند و یا شغلی داشته باشد که نیاز هایش را برطرف سازد و یا برای تحصیل به این کشور مهاجرت کند، دلیل مهاجرت هر چه باشد، باید با شرایط مهاجرت به کشور استرالیا، روش های مهاجرت و انواع  ویزای استرالیا  آشنا باشید.

سلکت ویزا تلاش می‌کند تا مسیر مهاجرت به کشور استرالیا در سال ۲۰۲۴ را برایتان روشن و هموار کند.

خانه اپرا سیدنی

مهاجرت به استرالیا دیگر یک رویا نیست

برای مهاجرت به استرالیا راه‌ها و روش‌های بسیاری وجود دارد. مشاورین سازمان مهاجرتی سلکت ویزا با توجه به شرایط شما و در نظر گرفتن مزایا و معایب هر کدام از روش‌های مهاجرت، سریع‌ترین، آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش را به شما معرفی می‌کنند

راه‌های مهاجرت به استرالیا

استرالیا برای کسانی که در شغل خود مهارت دارند، انواع ویزای کار را در نظر گرفته است. با  ویزای کار استرالیا می‌توانید اقامت این کشور را برای خود و خانواده‌تان دریافت کنید. 

صاحبان مشاغل، کارآفرینان و تاجرانی که کسب‌وکار آنها موفق و پر رونق بوده یا در زمینه مدیریت اجرایی در سطوح عالی دارای سوابق درخشانی هستند، می‌توانند از طریق ویزای سرمایه‌گذاری و دریافت اقامت استرالیا به این کشور مهاجرت کنند.

افرادی که می‌خواهند به عنوان توریست، بازدید از خانواده یا سفرهای تجاری برای مدت کوتاهی به استرالیا سفر کنند،‌ می‌توانند از مزایای ویزای توریستی و گردشگری استرالیا بهره‌مند شوند.

افرادی که می‌خواهند به ادامه تحصیلات خود در مقاطع بالاتر در دانشگاه‌های استرالیا بپردازند، می‌توانند از طریق ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنند.

افرادی که همسر یا نامزد آنها، شهروند یا مقیم استرالیا است، می‌توانند از طریق ویزای ازدواج استرالیا برای اقامت این کشور اقدام کنند.

والدینی که فرزندان آن‌ها در استرالیا زندگی می‌کنند، می‌توانند برای اخذ اقامت استرالیا از طریق ویزای والدین استرالیا اقدام کنند.

از چه راه‌هایی می‌توانیم برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنیم؟

راه های مختلفی برای مهاجرت افراد به کشور استرالیا وجود دارد که ما در اینجا به معرفی چند مورد از معروف‌ترین راه ها میپردازیم:

1) ویزای کاری استرالیا

ویزای کار استرالیا انواع مختلفی دارد، مهاجرت کاری به استرالیا وابسته به شرایطی مانند مدرک تحصیلی، سابقه کاری، سطح زبان و سن است که شما باید براساس شرایط و توانایی خود در این معیارها امتیاز کسب کنید تا مجموع امتیازات و همچنین شانس دریافت ویزای خود را افزایش دهید.

توجه کنید که با ۶۵ امتیاز می‌توانید برای ویزای کاری استرالیا اقدام کنید؛ اما این امتیاز حداقل میزان مورد نیاز است و امتیاز تضمینی دریافت ویزا نیست. همچنین، هر کد شغلی سطح امتیاز متفاوتی دارد؛ به این صورت که در برخی رشته‌ها شرایط سخت‌تر و در برخی دیگر، شرایط نسبتا راحت‌تری برای دریافت ویزا حاکم است.

این کشور در حوزه‌ ویزاهای مهارتی یا اسکیل ورکر یکی از برنامه‌های بزرگ مهاجرتی را ایجاد کرده است. ویزاهای این حوزه، خود به تنهایی دارای چندین شاخه متفاوتند اما دو دسته اصلی آن ویزاهای نیروی کار متخصص مستقل و نیروی کار متخصص غیر مستقل است.

  • ویزاهای مستقل یا ایندیپندنت‌ نیازی به اسپانسری کارفرما ندارند؛ برای مثال ویزاهای ساب‌کلاس ۱۹۰، ویزای ۱۸۹ استرالیا و ویزای ۴۹۱.
  • در شاخه‌ای دیگر از ویزاهای مهارتی یا اسکیل ورکر برخی از ساب‌کلاس‌ها نیاز به اسپانسری کارفرما دارند؛ برای مثال ویزای ۱۸۶ استرالیا و ویزای ۴۸۲، که جزو ویزاهای کاری هستند ولی نیاز به یک اسپانسر کارفرما در کشور استرالیا دارند.
    در مورد ویزای 482 استرالیا بیشتر بدانید.
به‌صورت کلی، اگر قصد دریافت ویزای نیروی متخصص یا اسکیل ورکر را دارید، باید بر اساس معیارهای مشخص‌شده توسط اداره امور داخلی استرالیا امتیازاتی را جمع‌آوری کنید.در صورتی که کارفرما یا یک خویشاوند واجد شرایط در مناطق خاص مشخص شده، اسپانسر شما شود، مسیر راحت‌تری خواهید داشت و او می‌تواند در کسب امتیاز مورد نیازتان به شما کمک کند.

شرایط لازم برای مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کار

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کاری، اکنون رقابتی‌تر و دشوارتر از قبل شده است. متقاضیان باید به‌طور مستمر در تلاش برای بهبود شرایط خود برای مهاجرت باشند و شانس دریافت ویزای خود را افزایش دهند. اما این شرایط چیست و چه مواردی می‌تواند در شانس دریافت ویزای استرالیا تاثیرگذار باشد؟برای ویزای کار یا اسکیل ورکر استرالیا شما باید چند معیار بسیار مهم را در نظر بگیرید. سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار مرتبط با مدرک، سطح زبان و شرایط تاهل از اصلی‌ترین مواردی است که هر کدام از آن‌ها می‌تواند شرایطتان را به‌طور کلی تغییر دهد و تاثیر مستقیمی در پرونده مهاجرتی شما داشته باشد.
سن یکی از مهم‌ترین معیارها در دریافت ویزای کار است؛ چرا که متقاضی ممکن است بسته به سن خود، ۳۰ یا ۱۵ امتیاز دریافت کند یا اصلاً واجد شرایط دریافت ویزای کاری نباشد. همچنین، از روی امتیازات در نظر گرفته‌شده برای معیار سن متقاضی می‌توان متوجه شد که به احتمال زیاد، افرادی که بیش از ۴۰ سال سن دارند، شانس بسیار کمی برای دریافت ویزای کاری دارند.
امتیازسن
۲۵۱۸ تا ۲۴
۳۰۲۵ تا ۳۲
۲۵۳۳ تا ۳۹
۱۵۰ تا ۴۴
همانطور که در جدول مشاهده می‌کنید، بازه سنی ۲۵ تا ۳۲ سال بهترین شرایط را برای دریافت ویزای کاری استرالیا دارد؛ چرا که متقاضی بیشترین امتیاز را در این شرایط دریافت می‌کند. گرچه متقاضی در بازه سنی ۲۵ تا ۳۲ سال ۳۰ امتیاز کسب می‌کند؛ ولی احتمالا این افراد به‌دلیل سن کمتر از سابقه کار کمتری نسبت به سایر متقاضیان برخوردارند. در حال حاضر، ایده‌آل‌ترین حالت زمانی اتفاق می‌افتد که فردی با ۳۱ سال سن، بتواند سابقه کاری هشت‌ساله ارائه کند. افرادی که بیش ۴۵ سال سن داشته باشند، نمی‌توانند برای ویزای کاری اقدام کنند. همچنین، متقاضیانی که وارد ۴۰ سالگی می‌شوند، در اکثر کدهای شغلی‌ شانس بسیار کمی دارند؛ زیرا امتیاز بسیاری از دست می‌دهند و در رقابت با دیگر متقاضیان در کسب امتیاز عقب می‌مانند.

شما برای مهاجرت به استرالیا از طریق کار نیاز به مدرک تحصیلی معتبر دارید. امتیازات مدارک تحصیلی سطوح مختلف در جدول زیر آمده است:

امتیازمدرک تحصیلی
۲۰دکتری
۱۵فوق لیسانس و لیسانس
۱۰فوق دیپلم و مدارک افتخاری معادل
توجه کنید که هر مدرک لیسانس نمی‌تواند به شما ۱۵ امتیاز را بدهد؛ زیرا مدرک لیسانس دانشگاه‌های سکشن ۲ معادل فوق دیپلم استرالیا ارزیابی می‌شوند. استرالیا برای درجه‌بندی مدارک تحصیلی از سکشن‌بندی دانشگاه‌ها استفاده می‌کند و دارای سکشن ۱ و ۲ است. اغلب دانشگاه‌های دولتی و برخی از دانشگاه‌های آزاد ایران در سکشن ۱ قرار دارند.

سابقه کاری مرتبط معیار دیگری است که می‌تواند برای مهاجرت کاری بسیار تعیین‌کننده باشد؛ چرا که متقاضیان می‌توانند تا ۱۵ امتیاز تنها از این بخش کسب کنند.

برای کسب ارزیابی مثبت از سازمان‌های ارزیابی مدارک مورد تایید دولت استرالیا نیاز دارید تا علاوه‌بر مدرک تحصیلی، سابقه کاری نیز ارائه کنید. بهتر است با سابقه کاری بالا وارد فرایند مهاجرت کاری به استرالیا شوید و در این فرایند نیز از مشاوره‌های متخصصان مهاجرت استرالیا استفاده کنید؛ چرا که حتی انتخاب عنوان شغلی مناسب تاثیر مستقیمی در شرایط پرونده مهاجرتی شما دارد.

امتیازسابقه کار خارج از استرلیا
۵سه سال سابقه کار مرتبط
۱۰پنج سال سابقه کار مرتبط
۱۵هشت سال سابقه کار مرتبط
یکی دیگر از معیارهای مهم و مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا و دریافت ویزای کار و اسکیل ورکر، سطح زبان انگلیسی متقاضی است. اگر برای یک کد شغلی با حداقل امتیاز مورد نیاز بالا اقدام می‌کنید، به هیچ عنوان نباید به آیلتس ۶ یا معادل آن، یعنی PTE ۵۰ بسنده کنید؛ زیرا این سطح زبان تنها برای اقدام‌ کردن لازم است اما امتیازی برایتان ندارد و ازدست‌دادن امتیاز در زبان، برای برخی از کدهای شغلی‌ معادل ازدست‌دادن ویزای استرالیا است. برای درک بهتر اهمیت نمره زبان، به جدول زیر توجه کنید:

امتیاززبان انگلیسی
۰ نمره‌ی 6 به بالا در هر مهارت آیلتس یا PTE 50
۱۰ نمره‌ی 7 به بالا در هر مهارت آیلتس یا PTE 65
۲۰ نمره‌ی 8 به بالا در هر مهارت آیلتس یا PTE 79
در جدولی که مشاهده کردید، چند نوع متقاضی داریم که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.دسته اول افرادی هستند که حداقل نمره زبان انگلیسی را کسب نمی‌کنند و تصور می‌کنند در این معیار صفر امتیاز کسب می‌کنند؛ ولی باید بدانند که اگر حداقل نمره را کسب نکنند، به هیچ عنوان نمی‌توانند برای ویزای اسکیل ورکر اقدام کنند. کسب حداقل نمره زبان یک شرط لازم برای ویزای کاری استرالیا است.دسته دوم افرادی هستند که حداقل نمره را دریافت می‌کنند؛ این متقاضیان باید بدانند که امتیازی به‌دست نمی‌آورند و فقط می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، باید به کد شغلی و حداقل امتیاز کد شغلی خود توجه کنید. اگر کد شغلی شما با حداقل امتیاز بالای ۸۰ باشد، احتمالا نمی‌توانید با آیلتس ۶، یا همان PTE ۵۰، ویزای کاری استرالیا دریافت کنید.دسته سوم، افراد با سطح زبان معمولی هستند که از ابتدا برای کسب نمره PTE ۷۹ تلاش کرده‌اند. این افراد باید بدانند؛ با معیاری در سیستم امتیازی اسکیل ورکر استرالیا روبه‌رو هستند که کاملا می‌تواند سرنوشت ویزای آن‌ها را تغییر دهد. دوستان عزیز، شما باید بدانید که درخصوص سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار و موارد دیگر نمی‌توانید کار بیشتری انجام دهید؛ ولی در خصوص نمره زبان، با تلاش بیشتر می‌توانید تا ۲۰ امتیاز کسب کنید که بسیار با اهمیت است. متقاضیان ویزای اسکیل ورکر به‌خوبی می‌دانند که ۲۰ امتیاز به چه میزان در پروسه مهاجرتی تاثیر دارد.
دولت استرالیا از نوامبر سال ۲۰۱۹ برای تمامی متقاضیان مجرد، ۱۰ امتیاز در نظر گرفت. همسر فرد متقاضی دارای تأهل می‌تواند در کسب امتیاز برای جبران این اختلاف کمک کند. این کار به دو صورت می‌تواند انجام شود؛ همسر شما باید حداقل نمره زبان یعنی آیلتس ۶ یا معادل آن در دیگر آزمون‌ها، و همچنین یک ارزیابی مثبت در کد شغلی خود کسب کند که هر مورد دارای ۵ امتیاز است.

انتخاب مناسب‌ترین راه برای مهاجرت به استرالیا، با توجه به شرایط شما

2) ویزای سرمایه گذاری استرالیا

استرالیا هم مانند اکثر کشورهای دنیا برای اعطای اقامت به مهاجران، مسیر سرمایه‌گذاری را ایجاد کرده است؛ اما اداره مهاجرت استرالیا ویزای کارآفرینی را نیز از گروه سرمایه‌گذاری ایجاد کرده که شرایط بسیار مناسبی در مقایسه با ویزاهای سرمایه‌گذاری دیگر کشورها دارد. این مسیر نیز از سیستم امتیازبندی پیروی می‌کند؛ با این تفاوت که دارایی‌های مالی شما نقش پررنگ‌تری در افزایش امتیاز دارند و زبان جزو اولویت‌های اکثر ایالت‌های استرالیا نیست.

ویزاهای حوزه کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و استارتاپ استرالیا بخش دیگری از ویزاها هستند که مختص متقاضیانی با امکان سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال در استرالیا یا ارائه ایده‌ تجاری خاصی شکل گرفته‌اند که از طریق آن ایده بتوانند در یکی از ایالت‌های کشور استرالیا کسب‌وکار راه اندازی کنند.

ویزای سرمایه گذاری استرالیا براساس نوع ساب‌کلاس انتخابی متقاضی، می‌توانند دائمی یا موقت باشند.
اگر دارای کسب‌وکاری با گردش مالی سالیانه مناسب هستید، مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری و ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا گزینه‌ مطلوبی برای شما است.

شرایط لازم برای مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای سرمایه‌گذاری

ویزای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی استرالیا روشی محبوب برای افرادی است که تمکن مالی و دارایی قابل‌توجه، به‌همراه گردش مالی مطلوب در کسب و کار خود هستند. در ادامه، به معرفی این ویزا یا ساب کلاس ۱۸۸ استرالیا می‌پردازیم.

از جولای سال ۲۰۲۱، ویزای نوآوری و سرمایه‌گذاری کسب‌و‌کار ساب کلاس ۱۸۸ از هفت زیرشاخه به تنها چهار زیرشاخه تبدیل شد؛ همچنین ویزای استعدادهای تجاری ساب کلاس ۱۳۲ استرالیا نیز حذف شد. ویزای نوآوری بیزینس (Business Innovation Stream)، سرمایه‌گذاری معمولی (Investor Stream)، سرمایه‌گذاری قابل‌توجه (Significant Investor Stream) و کارآفرینی یا استارتاپ (Entrepreneur Stream) چهار زیرشاخه ویزای ۱۸۸ استرالیا هستند.

ویزای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری استرالیا ساب کلاس ۱۸۸ یک ویزا با شرایط امتیازبندی است که متقاضی باید ثبت‌نام در آن، نیاز به حداقل یک امتیاز دارد. در ادامه، معیارها و امتیازات مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای سرمایه‌گذاری و امتیاز در معیارهایی مانند سن، سطح زبان، مدرک تحصیلی، میزان دارایی در ایران و میزان گردش مالی کسب و کار را به شما معرفی می‌کنیم.

اکثر متقاضیان این ویزا سنی در بازه ۴۰ سال به بالا دارند و نمی‌توانند از طریق اسکیل ورکر اقدام کنند. افرادی که بیش از ۵۵ سال دارند، در شرایط خاصی می‌توانند برای برخی از ایالت‌ها اقدام کنند.

امتیازفاکتور سن
۲۰۱۸ تا ۲۴
۳۰۲۴ تا ۳۲
۲۵۳۳ تا ۳۹
۲۰۴۰ تا ۴۴
۱۵۴۵ تا ۵۴
۰۵۵ سال به بالا
اغلب متقاضیان ویزای سرمایه‌گذاری در بخش زبان حداقل امتیاز را کسب می‌کنند و تعداد کمی از متقاضیان این ویزا ۱۰ امتیاز را به دست می‌آورند. حداقل نمره زبان برای ویزای سرمایه‌گذاری، آیلتس ۴.۵ یا معادل آن بوده که شرط لازم است و امتیاز محسوب نمی‌شود.
امتیاززبان انگلیسی
۵نمره‌ی 5 به بالا در هر مهارت آیلتس یا PTE و تافل ibT‌ معادل
۱۰نمره‌ی 7 به بالا در هر مهارت آیلتس یا PTE و تافل ibT‌ معادل
امتیازمدرک تحصیلی
۵گواهی تجارت استرالیا، دیپلم و لیسانس از مراکز آموزشی استرالیا، لیسانس مراکز آموزشی مورد تایید استرالیا
۱۰لیسانس مدیریت و تجارت
امتیازدارایی مالی متقاضی و همسر
۵حداقل ۱.۲۵۰.۰۰۰ دلار استرالیا
۱۵حداقل ۱.۷۵۰.۰۰۰ دلار استرالیا
۲۵حداقل ۲.۲۵۰.۰۰۰ دلار استرالیا
۳۵حداقل ۲.۷۵۰.۰۰۰ دلار استرالیا
امتیازدارایی مالی متقاضی و همسر
۵حداقل ۷۵۰.۰۰۰ دلار استرالیا
۱۵حداقل ۱.۲۵۰.۰۰۰ دلار استرالیا
۲۵حداقل ۱.۷۵۰.۰۰۰ دلار استرالیا
۳۵حداقل ۲.۲۵۰.۰۰۰ دلار استرالیا

انتخاب مناسب‌ترین راه برای مهاجرت به استرالیا، با توجه به شرایط شما

شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق خرید ملک

بحث این روزها یعنی مهاجرت به استرالیا از طریق خرید ملک، به هیچ عنوان صحت ندارد و بیشتر جنبه تبلیغاتی و کلاهبرداری دارد. خرید ملک از نظر اداره مهاجرت استرالیا، سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود و شما باید در این کشور به‌شکلی سرمایه‌گذاری کنید که چرخ اقتصاد کشور را به حرکت دربیاورید. از این رو، دریافت اقامت با خرید ملک گزینه‌ای عملی نیست.

اقامت استرالیا از طریق خرید ملک

3) ویزای خانوادگی استرالیا

سازمان مهاجرت استرالیا مسیرها و روش‌های دیگری را نیز برای متقاضیان مهاجرت به کشور استرالیا در نظر گرفته؛ مانند ویزای خانوادگی استرالیا که شامل چندین گزینه و ساب‌کلاس‌ است؛ برای مثال اگر همسر شما شهروند یا مقیم دائم استرالیا باشد یا پارتنر شما این شرایط را داشته باشد، می‌توانید برای دریافت ویزاهای خانوادگی استرالیا اقدام کنید.

همچنین والدین افرادی که در استرالیا هستند، مشمول شرایط برخی از ویزاها می‌شوند که در بخش ویزای والدین به‌صورت مفصل به آن‌ها پرداخته ایم.

ویزاهای اقامتی استرالیا به‌نوعی طراحی شده‌اند که با اخذ آن‌ها می‌توان خانواده‌ درجه اول (همسر و فرزندان زیر ۲۳ سال) را نیز با خود همسفر کرد. ویزاهای اسکیل ورکر و ویزاهای سرمایه‌گذاری از اصلی‌ترین مسیرهای ورود به استرالیا هستند که با اخذ آن‌ها می‌توانید همراه‌ با خانواده خود مهاجرت کنید.

توجه کنید که فرزندان بالای ۲۳ سال سن، خود به تنهایی پرونده‌ای جدا محسوب می‌شوند و نیاز دارند که از طریق مسیرهای دیگر برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنند.

4) ویزای تحصیلی و توریستی

دسته‌ای دیگر از ویزاهای استرالیا، ویزای تحصیلی استرالیا و همچنین ویزای توریستی استرالیا هستند که آن‌ها نیز هر کدام ساب‌کلاس‌های مختلف خود را دارند. باید توجه داشت که با دریافت ویزاهای دانشجویی و توریستی استرالیا نمی‌توان به کشور استرالیا مهاجرت کرد؛ چرا که بعد از گذشت مدت زمان مشخص‌شده در این ویزاها، فرد باید به کشور خود بازگردد.

5) مهاجرت از طریق گلوبال تلنت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای تلنت، مسیر مناسبی برای افراد نخبه است که قصد مهاجرت به این کشور را دارند؛ از این رو دولت استرالیا در یک اقدام هوشمندانه، ویزای گلوبال تلنت استرالیا یا ویزای نخبگان را وارد برنامه‌های مهاجرتی خود کرده تا از این طریق، افراد با استعداد در اقصی‌نقاط دنیا را جذب کند و به این صورت، گام بزرگی در رشد کشور بردارد. این مسیر بسیار تخصصی است و نیاز به داشتن تخصص در حوزه‌های معرفی‌شده دارد. در صفحه ویزای تلنت استرالیا به صورت اختصاصی و کامل به شرایط دریافت این ویزا پرداخته‌ایم.

6) ویزای پناهندگی

ویزاهای پناهندگی و بشردوستانه بخش دیگری از ویزاهای کشور استرالیا هستند که اگر فردی براساس شرایط خود برای دریافت این ویزاها اقدام کند، دولت استرالیا مسیرهایی را برای او در نظر گرفته است که سازمان مهاجرتی سلکت ویزا به‌هیچ‌عنوان آن را پیشنهاد نمی‌کند و انجام هم نمیدهد.

انتخاب مناسب‌ترین راه برای مهاجرت به استرالیا، با توجه به شرایط شما

مزایای مهاجرت و زندگی در استرالیا چیست؟

زندگی در استرالیا مزایای بسیاری دارد که افراد دارای شرایط مختلف را برای مهاجرت به آنجا مجاب کند. این دلایل می‌تواند شرایط مساعد آب و هوایی، اقتصاد پررونق یا استانداردهای بالای زندگی در استرالیا باشد. با اخذ ویزا و اقامت استرالیا در این کشور می‌توانید از مزایای فراوانی که دولت استرالیا برای ساکنین خود فراهم کرده بهره‌مند شوید. در این قسمت به معرفی تعدادی از مهم‌ترین مزایای مهاجرت به استرالیا می‌پردازیم:
  • بازار کار پررونق استرالیا
  • بالا بودن میزان دستمزدها
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استرالیا
  • امکان تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های مدرن
  • استفاده فرزندان از تسهیلات آموزشی و سلامت
  • امکان استفاده از خدمات درمانی باکیفیت و بیمه سلامت
  • ثبات و امنیت بالای کشور استرالیا
  • وضعیت اقتصادی رو به رشد و توسعه‌یافتگی بالا
  • مهیا بودن شرایط گرفتن پاسپورت استرالیا پس از اخذ شهروندی
  • چندملیتی‌بودن و احترام به ملیت‌ها و اقوام مختلف و وجود قوانین حمایتی
  • ثبات اقتصادی و حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی کسب‌وکار
  • راحتی و سرعت دریافت ویزای استرالیا به نسبت سایر کشورهای مهاجرپذیر
  • برخورداری از یکی از قدرتمند‌ترین پاسپورت‌های دنیا
  • امکان اخذ شهروندی و بهره‌مندی از مزایای کامل شهروندی استرالیا
  • شرایط جغرافیایی و طبیعت زیبا و آب‌وهوای معتدل و مرطوب
  • امکان بازدید، کار و زندگی در نیوزیلند با شهروندی یا اقامت دائم استرالیا

آخرین شرایط مهاجرت به استرالیا ۲۰۲۴ به چه صورت است؟

شرایط مهاجرت به استرالیا در سال‌های اخیر بسیار متفاوت بوده است و با همه‌گیری ویروس کرونا دولت‌ها سخت‌گیری‌های بسیاری در زمینه صدور ویزای مهاجران اعمال کردند. استرالیا هم از زمان آغاز همه‌گیری صدور دعوت‌نامه‌های خود را به‌شدت کاهش داد؛ اما خوشبختانه این شرایط تا اواخر سال ۲۰۲۲ به پایان رسید.

شرایط مهاجرت به استرالیا در سال ۲۰۲۴ بسیار متفاوت‌تر از قبل است؛ چرا که این کشور اکنون به‌شدت نیازمند نیروی کار و مهاجر دارای تخصص است. با توجه به اینکه استرالیا در زمان همه‌گیری کرونا، یعنی طی بیش از دو سال، دعوت‌نامه‌ای صادر نکرده، از برنامه‌ریزی‌های خود برای تامین نیروهای متخصص عقب مانده است.

با پایان‌گرفتن همه‌گیری و لغو محدودیت‌های مهاجرتی و مسافرتی، تعداد دعوت‌نامه‌های پذیرفته‌شده از سوی دولت استرالیا نیز افزایش چشمگیری پیدا کرد. همین موضوع باعث شده تا مهاجرت به استرالیا شرایط ایده‌آلی پیدا کند و بسیاری از متقاضیان با حداقل امتیاز لازم بتوانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

در اینجا میتوانید لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا را مشاهده کنید.

بهترین روش مهاجرت به استرالیا چیست؟

در درجه اول، این شرایط و توانایی شماست که بهترین روش مهاجرت به استرالیا را برایتان مشخص می‌کند. هر متقاضی براساس فاکتورها و معیارهای مشخص‌شده‌ می‌تواند بهترین روش مهاجرت را برای خود انتخاب کند؛ البته پیشنهاد می‌کنیم در این مسیر حتما از مشاوره‌های رایگان کارشناسان سازمان مهاجرتی سلکت ویزا نیز استفاده کنید تا بتوانید شرایط خود را زیر نظر متخصصین مهاجرت استرالیا به‌صورت اختصاصی بررسی کنید.

ویزای کار، ویزای سرمایه‌گذاری، ویزای تحصیلی، ویزای والدین و همسر انواع روش‌های مهاجرت به استرالیا هستند. هر یک از این برنامه‌ها تعداد زیادی ساب‌کلاس دارند؛ به‌عنوان مثال ویزای کار استرالیا دارای ساب‌کلاس‌هایی از جمله ۱۸۹، ۱۹۰، ۴۹۱ است که متقاضی می‌تواند براساس دارایی و شرایط و توانایی‌های خود برای هر یک از آن‌ها اقدام کند و از آن طریق به استرالیا مهاجرت کند.

با این‌حال، در حالت کلی افراد دارای تخصص و سطح زبان مناسب که سنی کمتر از ۴۰ سال دارند، می‌توانند به مهاجرت کاری به استرالیا به‌عنوان گزینه‌ای با احتمال پذیرش بالا فکر کنند.

صاحبان کسب و کار فعال در ایران نیز که سرمایه مناسبی دارند، می‌توانند به مهاجرت از مسیر کارآفرینی و تجاری به استرالیا فکر کنند.

البته ممکن است متقاضیان به چندین روش، شرایط مهاجرت به استرالیا را داشته باشند که در این صورت مشاوران مهاجرتی وظیفه دارند بهترین مسیر را برای آن‌ها شناسایی و پیشنهاد کنند.

مراحل مهاجرت به استرالیا چیست؟

برای بررسی مراحل مهاجرت به استرالیا باید به نوع ساب کلاس انتخابی توجه کرد؛ چرا که مهاجرت از طریق کار یا سرمایه‌گذاری مراحل کاملا متفاوتی را طی می‌کنند. لازم به ذکر است که مراحل دریافت ویزای تحصیلی با ویزاهای گروه خانوادگی استرالیا متفاوت است. به‌صورت کلی، اولین گام در مراحل مهاجرت، تحقیق و انتخاب مسیر مناسب براساس شرایط شخصی است.

نمی‌توان در یک یا دو پاراگراف مراحل مهاجرت به استرالیا را برشمرد؛ چرا هر برنامه، مراحل مختص به خود را دارد. برای مثال در تمامی مسیرها، مرحله جمع آوری مدارک و ترجمه آن‌ها وجود دارد؛ ولی در ویزای کاری شما باید ابتدا مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را ارزیابی کنید.

اما در ویزاهای خانوادگی چنین موضوعی وجود ندارد یا در ویزاهای سرمایه‌گذاری کارشناسان دادگستری باید دارایی‌های شما را ارزیابی کنند. درمجموع، برای درک بهتر این موضوع پیشنهاد می‌کنیم مراحل هر مسیر را به‌صورت مجزا بررسی کنید.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا چیست؟

یکی از اصلی‌ترین مراحل در فرایند مهاجرت، جمع‌آوری دقیق و کامل مدارک مورد نیاز است. در نظر بگیرید که تفاوتی ندارد شما از کدام مسیر برای مهاجرت اقدام می‌کنید؛ سیستم مهاجرت استرالیا آنلاین است و این مدارک جزء به جزء توسط متخصصان اداره مهاجرت استرالیا بررسی می‌شوند و کوچک‌ترین اشتباه باعث ازدست‌رفتن هزینه و زمان شما ‌می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در برخی از ویزاها، به‌ویژه ویزاهای سرمایه‌گذاری و کاری، این مسئولیت را برعهده متخصصان مربوطه قرار دهید.

مدارک مورد نیاز یا همان چک‌لیست مدارک برای هر ساب‌کلاس و ویزا ممکن است که متفاوت باشد، بعضی از ویزاها مدارک کمتر و بعضی مدارک بیشتری نیاز دارند؛ اما هر کدام از آن‌ها، شرایط و تفسیر خاص خود را دارد و این موضوعی است که نیاز به راهنمایی‌های یک وکیل مهاجرت را ایجاد می‌کند. در نهایت، باید بگوییم که مدارک مورد نیاز برای هر ویزا مشخص است و برای هر مسیر، مدارک متفاوتی نیاز است.

از مدارک کلی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاسپورت دارای حداقل 6 ماه اعتبار
  • مدارک سوابق شغلی
  • مدارک سوابق تحصیلی
  • رسید پرداخت هزینه های دولتی مهاجرت به استرالیا
  • تکمیل فرم های مربوطه
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی سلامت

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا

زبان اغلب یکی از چالش‌های مهم در مهاجرت محسوب می‌شود. این موضوع برای ویزاهای کاری بسیار پر اهمیت‌تر است؛ چرا که شما باید مدرک زبان را ارائه کنید و هیچ راه میانبری برای عدم ارائه آن ندارید. البته برای ویزای سرمایه‌گذاری می‌توانید مدرک زبان ارائه نکنید؛ ولی در صورت عدم ارائه آن باید هزینه گذراندن ۵۱۰ ساعت کلاس آموزش زبان انگلیسی در استرالیا را پرداخت کنید.

اداره مهاجرت استرالیا پنج آزمون زبان انگلیسی را مورد تایید قرار داده است. مدرک زبان برای مهاجرت به استرالیا باید مربوط به یکی از این آزمون‌ها باشد: آزمون IELTS، آزمون پی تی ای PTE Academic، تافل TOEFL iBT، آزمون زبان OET، آزمون‌های زبان کمبریج CAE.

توجه کنید که نوع ویزا و شرایط شما تعیین می‌کند که باید چه نمره‌ای در آزمون زبان کسب کنید.

اگر ویزای کاری استرالیا را می‌خواهید، باید حداقل آیلتس ۶ یا معادل آن در آزمون‌های دیگر را کسب کنید. 

مهاجرت به استرالیا بدون مدرک زبان

در سال‌های اخیر به دلیل تقاضای بالای مهاجرت به استرالیا، به خصوص در زمینه ویزاهای اسکیل ورکر، سوالاتی برای برخی از متقاضیان مهاجرت به استرالیا بدون مدرک زبان شکل گرفته است. به دلیل تنوع بالای ویزاهای استرالیا، یک طرز تفکر اشتباه در میان برخی متقاضیان ایجاد شده که به خاطر امتیازی بودن ویزای اسکیل ورکر می‌توان با افزایش امتیاز در سایر معیارها، از ارائه نمره زبان اجتناب کرد. خیلی روراست به شما بگوییم که این امکان وجود ندارد و در ویزای اسکیل ورکر، نمره زبان علاوه بر امتیاز، یک شرط لازم محسوب می‌شود.

برخی دیگر از برنامه‌ها نیز شرایط زبانی متفاوتی دارند؛ برای مثال ویزای ۱۸۸ استرالیا نیاز به نمره زبان ندارد و می‌توان با پرداخت هزینه در دوره‌های زبان استرالیا شرکت کرد. توصیه می‌کنیم مقاله “مهاجرت به استرالیا بدون مدرک زبان” را مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری درمورد راه‌ها و روش‌های مهاجرت بدون مدرک زبان به استرالیا به‌دست آورید.

هزینه لازم برای مهاجرت به استرالیا چقدر است؟

شاید اولین سوالی که هر متقاضی مهاجرت به آن می‌اندیشد، هزینه‌های این تصمیم باشد. بله؛ مهاجرت به استرالیا یا هر کشور دیگری هزینه‌هایی برای متقاضی در بر خواهد داشت که این هزینه‌ها بسته به نوع ویزا و شرایط متقاضی متغیر است.

هزینه‌های مهاجرت می‌تواند شامل ترجمه مدارک، هزینه وکیل مهاجرت، هزینه ارسال مدارک برای سازمان‌های ارزیاب (در ویزاهای کاری)، هزینه کارشناسی میزان دارایی‌ها (ویزاهای بیزینسی)، هزینه آزمون و آموزش زبان، هزینه‌های دولتی اداره مهاجرت باشد.

به این موارد می‌توان هزینه‌ بلیط هواپیما یا حتی زمانی که صرف یادآوری زبان می‌شود را نیز اضافه کرد.

در مقاله هزینه‌های مهاجرت به استرالیا به‌طور کامل به این موضوع پرداخته‌ایم.

مدت زمان اخذ ویزای استرالیا چقدر است؟

در همین ابتدا خیلی واضح بگوییم که هیچ وکیل و مشاوری نمی‌تواند به شما در مورد زمان نهایی دریافت ویزا تضمینی بدهد و این موضوع به عوامل بسیاری بستگی دارد. اینکه شما برای چه ویزایی اقدام کرده‌اید یا اینکه شرایط حال حاضر صدور دعوتنامه‌ها از طرف دولت استرالیا به چه صورتی است، می‌تواند تاثیر مستقیمی در مدت زمان صدور ویزای شما داشته باشد.

اداره مهاجرت استرالیا براساس شرایط هر ویزا، یک بازه زمانی در نظر گرفته است. در وبسایت امور داخلی استرالیا می‌توانید بازه زمانی بررسی و صدور ویزا را براساس نوع ویزا و تاریخ درخواست‌ دادن آن مشاهده کنید. در ویزاهایی که از سیستم امتیازبندی پیروی می‌کنند، میزان امتیاز شما تاثیر مستقیم و زیادی در احتمال دریافت سریع‌تر ویزا دارد.

انواع اقامت استرالیا

اغلب افرادی که به دنبال مهاجرت به استرالیا هستند، بر اساس شرایط و مسیری که انتخاب کرده‌اند، به دنبال اقامت قانونی استرالیا و در نهایت اخذ شهروندی یا سیتیزنی کشور استرالیا هستند. تمامی مسیرهای ذکر شده در این بخش دارای اقامت استرالیا هستند و نکته جذابش آن است که حتی اگر شما اقامت موقت این کشور را دریافت کنید، همچنان امکان تبدیل ویزای خود به دائمی و سپس اخذ شهروندی را دارید.

امکانات رفاهی و تحصیلی و کیفیت بالای زندگی، استانداردهای بالای دولت استرالیا برای زندگی ساکنان، امنیت و ثبات سیاسی اقتصادی، پایین بودن نرخ تورم و نرخ بیکاری، بالا بودن میانگین دستمزدها برای افراد متخصص و همچنین شرایط ایده‌آل برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و کیفیت آب و هوا از جمله دلایلی است که باعث شده استرالیا تبدیل به یک کشور مدرن، آرام، پیشرفته و مطلوب برای زندگی شود و هر ساله افراد بسیاری از سراسر جهان برای مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا اقدام کنند.

دولت استرالیا به متقاضیان مهاجرت به استرالیا به دو صورت دائم و موقت، اقامت اعطا می‌کند. افراد متقاضی بسته به شرایط خود و ویزای درخواستی، یکی از این دو اقامت را دریافت می‌کنند. توجه داشته باشید که در برخی از برنامه‌های اقامت‌ موقت می‌توانید بعد از سپری‌کردن مدت زمانی مشخص، برای اقامت دائم نیز اقدام کنید.

در ادامه تعدادی از مزایای اقامت دائم استرالیا را به شکل خلاصه بیان می‌کنیم:

  • استرالیا کشوری مدرن با زیرساخت‌های قدرتمند و به‌روز است که امکان رشد و پیشرفت در زمینه‌های تحصیلی، کاری و علمی را فراهم می‌کند.
  • پس از کسب شرایط لازم و حدودا بعد از چهار سال می‌توانید شهروندی استرالیا را دریافت کنید.
  • هزینه‌های پزشکی در بسیاری موارد رایگان است و در موارد دیگر با تخفیف بسیار بالایی از خدمات پزشکی بهره‌مند می‌شوید.
  • اگر بعد از دو سال کاری پیدا نکردید، می‌توانید از مزایای اقامت دائم خود استفاده کنید و از دولت استرالیا حقوق بیکاری دریافت کنید.
  • اگر به‌دنبال خرید خانه در استرالیا باشید، می‌توانید از وام ۴ درصدی خرید خانه استفاده کنید و مبلغ آن را تا ۳۰ سال تقسیط کنید. برای خرید خانه در استرالیا شرایط بسیار مناسبی وجود دارد و تنها نیاز به پرداخت ۱۰% قیمت خانه است؛ مابقی مبلغ را می‌توان وام گرفت.
  • شما می‌توانید در کشور نیوزیلند بدون هیچ محدودیتی زندگی، کار و تحصیل کنید.
  • اقامت استرالیا به شما این امکان را می‌دهد که اسپانسر افراد خانواده مثل پدر و مادر و خواهر و برادر شوید یا قصد ازدواج دارید، ایشان را نیز به‌همراه خود به استرالیا بیاورید.
  • امکان تحصیل در استرالیا با دریافت تخفیف ۵۰ درصدی و همچنین تحصیل رایگان در صورت اخذ پذیرش از استاد و دانشگاه وجود دارد.
  • تحصیل فرزندان در مدارس دولتی استرالیا رایگان است.
  • با اقامت استرالیا می‌توانید برای فرزندان خود کمک‌خرج دولتی بگیرید.
  • به‌راحتی می‌توانید ویزای توریستی برای سفر به کشورهای اروپایی، کانادا و آمریکا دریافت کنید.

اقامت دائم استرالیا

مسلما بهترین حالت مهاجرت به استرالیا، حالتی است که شما در آن اقامت دائم استرالیا را اخذ کنید. پیشنهاد ما این است که همیشه با هدف اخذ اقامت دائم کار خود را شروع کنید؛ گرچه بسته به شرایط متقاضی، ویزای موقت نیز می‌تواند گزینه‌ای بسیار جذاب به شمار بیاید یا همانطور که اشاره کردیم؛ بعضی از ویزاهای اقامت موقت این امکان را دارند که پس از مدتی اقامت در کشور استرالیا بتوانید برای ویزای دائم آن اقدام کنید.

به عنوان مثال، اگر شما ویزای موقت 491 استرالیا را داشته باشید، می‌توانید برای اقامت دائم از طریق ویزای 191 اقدام کنید یا در ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا، اگر ویزای ساب کلاس 188 را داشته باشید، می‌توانید از طریق ویزای 888 به اقامت دائم دست یابید.

ساب کلاس ویزای مورد نظرنوع ویزای استرالیا
ویزای 132 استرالیاویزای سرمایه گذاری استرالیا
ویزای 888 استرالیا
ویزای 189 استرالیاویزای کار در استرالیا
ویزای 190 استرالیا
ویزای 100 استرالیاویزای ازدواج استرالیا
ویزای 801 استرالیا
ویزای 864 استرالیاویزای والدین استرالیا
ویزای 143 استرالیا
ویزای 103 استرالیا

اقامت موقت استرالیا

به دلیل جایگاه بالای ویزای استرالیا در دنیا، مهاجران زیادی به‌دنبال کسب اقامت موقت آن نیز هستند؛ زیرا شما با کسب اقامت موقت نیز به مزایای فراوانی که دولت در اختیارتان می‌گذارد، دست پیدا خواهید کرد. بااین‌حال، بسیاری از مهاجران ویزای موقت استرالیا را به‌عنوان پلی برای رسیدن به اقامت دائم این کشور محسوب می‌کنند و دریافت اقامت موقت استرالیا را کسب موفقیتی در این مسیر می‌دانندبه عنوان مثال، اگر شما ویزای موقت 491 را داشته باشید، می‌توانید برای اقامت دائم از طریق ویزای 191 اقدام کنید یا در ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا، اگر ویزای ساب کلاس 188 را داشته باشید، می‌توانید از طریق ویزای 888 به اقامت دائم دست یابید.
ساب کلاس ویزای مورد نظرنوع ویزای استرالیا
ویزای 188 استرالیاویزای سرمایه گذاری استرالیا
ویزای 476 استرالیاویزای کار در استرالیا
ویزای 491 استرالیا
ویزای 820 استرالیاویزای ازدواج استرالیا
ویزای 309 استرالیا
ویزای 804 استرالیاویزای والدین استرالیا
ویزای 884 استرالیا
ویزای 173 استرالیا

اقامت استرالیا از طریق خرید سهام چطور است؟!

این نیز یک تیتر جذاب و گمراه کننده است که برخی از دفاتر غیرمجاز از آن برای جذب مشتری استفاده می‌کنند. باید صراحتاً بگوییم که امکان اقامت استرالیا از طریق خرید سهام وجود ندارد؛ از این رو اگر در جایی دیدید که یک دفتر مهاجرتی از عنوان‌ها و تبلیغات جذابی همچون اخذ اقامت یا مهاجرت به استرالیا از طریق خرید سهام استفاده می‌کند، بدانید که آن فرد وکیل رسمی “مارا” و مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا نیست.

ما در سلکت ویزا، سابقه زیادی در فرایند مهاجرت به استرالیا داریم و طی سال‌ها، موارد بسیاری از این دست دیده‌ایم. خیلی راحت باید بگوییم که چنین چیزی نه درحال حاضر، و نه در گذشته وجود نداشته است؛ شما باید براساس شرایط رسمی اعلام‌شده برای انواع ویزاها مانند ویزاهای کاری یا سرمایه‌گذاری اقدام کنید و در نهایت بعد از ورود قانونی به استرالیا، به‌دنبال خرید سهام و اوراق قرضه باشید. همانطور که بارها در مقالات متعدد راه‌ها و روش‌های معتبر برای اخذ اقامت استرالیا را عنوان کرده‌ایم، باز هم ذکر می‌کنیم که تنها با خرید سهام یک شرکت نمی‌توانید اقامت کشور استرالیا را به‌دست آورید.

تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم استرالیا به چه صورت است؟

سوال بسیاری از متقاضیان مهاجرت به استرالیا این است که اگر بسته به شرایط یا به هر دلیلی نتوانند اقامت دائم استرالیا را اخذ کنند، آیا در آینده این امکان وجود دارد که اقامت دائم به‌دست آورند؟ از این رو ما در مقاله‌ای با عنوان “تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم استرالیا” سعی کرده‌ایم به سوالات شما متقاضیان عزیز پاسخ دهیم و پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر آن را مطالعه کنید. ویزاهای موقت راه‌ها و شیوه‌های متفاوتی برای تبدیل‌شدن به ویزای دائمی دارند که در این مقاله آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.

مسلما یکی از اصلی‌ترین دلایلی که ممکن است باعث شود فردی ویزای دائمی استرالیا را دریافت نکند، پایین‌ بودن امتیازات ویزاهای کاری یا پایین‌بودن میزان سرمایه‌گذاری در ویزاهای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی است. این مسئله بدین معنا نیست که شما شرایط خوبی در استرالیا نخواهید داشت، همانطور که اشاره کرده‌ایم، ویزاهای موقت می‌توانند مانند پلی باشند که شما به‌کمک آن‌ها بتوانید بعد از کسب شرایط لازم به اقامت دائم و در نهایت شهروندی استرالیا برسید.

دولت استرالیا اغلب ویزاهای خود را به گونه‌ای طراحی کرده است که شما بتوانید آن‌ها را به ویزای دائم تبدیل کنید؛ از این رو چندان نگران نباشید که نتوانید اقامت موقت را به دائم تبدیل کنید.

راحت‌ترین راه مهاجرت به استرالیا چیست؟

شما برای مهاجرت به استرالیا مسیرهای متنوعی پیش روی خود دارید، که برحسب شرایط و توانایی های خود یکی از این مسیرها را انتخاب می کنید. ویزای کار استرالیا، ویزای سرمایه گذاری استرالیا، ویزای تحصیلی استرالیا، ویزای والدین و همسر انواع روش‌های مهاجرت به استرالیا است، که هر یک از این مسیرها دارای تعداد بسیاری ساب‌کلاس است به عنوان مثال ویزای کار استرالیا دارای ساب کلاس های 189، 190، 491 است، که شما براساس شرایط و توانایی‌های خود برای هر یک از آنها اقدام کرده و از آن طریق به استرالیا مهاجرت می‌کنید.

در مجموع روش‌های متعددی و مختلفی برای مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت در این کشور وجود دارد، اما با توجه به تعداد روز افزون مهاجران در این کشور، شرایط کمی سخت‌گیرانه‌تر شده است. با این حال هنوز هم برای افرادی که واجد شرایط هستند، امکاناتی وجود دارد که می‌توانند با فراهم کردن یک سری الزامات به راحتی به این کشور زیبا مهاجرت کنند.

راحت‌‌ترین راه مهاجرت به استرالیا کدام است؟ پاسخ این موضوع کاملا بستگی به شرایط فرد متقاضی دارد؛ ممکن است روشی برای برخی از متقاضیان ساده و در دسترس باشد و همان روش برای یک متقاضی دیگر سخت و غیرممکن یا نیازمند اختصاص زمان قابل‌توجه، تلاش یا ارائه مدارک بیشتر باشد. بهترین حالت این است که فرد متقاضی در ابتدا شرایط خود را از زوایای گوناگون (برای مثال شرایط تحصیلی، تخصص، کسب‌وکار، شرایط خانوادگی) و به‌کمک متخصصان و کارشناسان مهاجرت بررسی کند تا ببیند آیا شرایط مهاجرت و اخذ اقامت را دارد یا کدام مسیر برای او بهتر است.

بعد از رسیدن به یک نتیجه مناسب، باید شرایط مسیر مورد نظر خود را بررسی کنید و بر اساس آن تلاش کنید تا شرایط خود را برای مهاجرت به استرالیا بهبود دهید و امکان اخذ اقامت را برای خود راحت کنید. در آخر، هر متقاضی باید براساس شرایط خود تصمیم‌گیری کند که کدام مسیر برای او مناسب‌تر است و برای هر مسیر چه کارهایی باید انجام دهد.

شهروندی استرالیا، آخرین مرحله‌ای که از مهاجرت به استرالیا در پیش دارید

با اخذ شهروندی استرالیا فرد متقاضی عملا به آخرین مرحله از مهاجرت به استرالیا می‌رسد و می‌تواند پاسپورت استرالیا را دریافت کند. پس از این مرحله، شما شهروند کشور استرالیا هستید و در استفاده از مزایا، تفاوتی با یک استرالیایی اصیل ندارید؛ برای مثال شما می‌توانید به راحتی به بسیاری از کشورهای جهان سفر کنید و در انتخابات استرالیا نیز شرکت کنید.

هزینه زندگی در استرالیا در چه حدودی است؟

استرالیا کشور ارزانی نیست و از طرفی کشوری است که میانگین درآمد سرانه بسیار بالایی دارد؛ به همان نسبت، هزینه‌ها نیز در استرالیا بالاست. عمده‌ هزینه‌ها در استرالیا به مسکن اختصاص دارد و معمولا برای هر خانواده که به‌تازگی به این کشور مهاجرت کرده‌ باشد، موضوع اجاره مسکن یا وام خرید مسکن مطرح است.

البته برای افرادی که به‌تازگی به این کشور مهاجرت کرده‌اند، می‌توان از برخی هزینه‌های اضافه چشم‌پوشی کرد؛ برای مثال هزینه برخی تفریحات و سفر و رستوران. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، بیش از ۵۰ درصد هزینه شما در ابتدای ورود به استرالیا، به اجاره مسکن تعلق دارد و این شهرِ محل سکونت شماست که تاثیر مستقیم در کاهش و افزایش این هزینه دارد.

در نتیجه، انتخاب شهر و منطقه تاثیر زیادی در کاهش هزینه‌های زندگی در استرالیا دارد. موضوع دیگر، هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک و رفت‌وآمد است که این موارد هم می‌تواند رقم قابل توجهی داشته باشد؛ با این حال ساختار استرالیا به گونه‌ای است که یک فرد با داشتن شغل و درآمد متوسط می‌تواند زندگی مناسب و باکیفیتی داشته باشد و به همین دلیل می‌تواند از پس تمامی این هزینه‌ها برآید.

آنچه باید از نظر اقتصادی در نظر داشته باشید، مقرون به صرفه بودن زندگی در شهری است که انتخاب می‌کنید؛ گرچه سطح هزینه‌ها و به ویژه مسکن در شهرهای مختلف استرالیا متفاوت است، اما سطح درآمد و حقوق‌های پرداختی نیز تفاوت دارد.

چرا سازمان مهاجرتی سلکت ویزا بهترین گزینه برای انجام کلیه امور مهاجرت به استرالیا است ؟

انتخاب مناسب‌ترین راه برای مهاجرت به استرالیا، با توجه به شرایط شما

برای مهاجرت به استرالیا از کجا شروع کنم؟

برای شروع مسیر مهاجرت به استرالیا، انتخاب نوع ویزا می‌تواند اولین گام باشد. قبل از هر چیز، باید نوع ویزای مهاجرتی مناسب برای شرایط خود را انتخاب کنید. ممکن است نیاز به مشاور تخصصی مهاجرت استرالیا داشته باشید تا ویزای مناسب را براساس وضعیت اختصاصی شما مشخص کند.

در مرحله‌ی بعد باید شرایط و الزامات ویزای مورد نظر را بررسی کنید؛ هر نوع ویزا دارای شرایط و الزامات خاصی است که باید آن‌ها را به دقت بررسی کنید. این موارد می‌تواند شامل مهارت‌ها، سطح زبان، تحصیلات، تجربه کاری و مقدار سرمایه باشد. در گام بعدی نیاز است که مستندات مورد نیاز را تهیه کنید و امور اداری را انجام دهید. بسته به نوع ویزا، باید به انجام امور اداری و تهیه مدارک و ارائه اطلاعات دقیق بپردازید.

برای برخی از ویزاها ممکن است نیاز به شرکت در آزمون‌های استاندارد زبان انگلیسی یا مصاحبه برای ویزای مهاجرتی نیز داشته باشید. همچنین بهتر است در مسیر مهاجرت به استرالیا با مشاوران حقوقی یا مهاجرتی با تجربه مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه‌چیز به‌درستی پیش می‌رود. بهترین راه برای بهره‌مندشدن از اطلاعات دقیق و به‌روز از مهاجرت به استرالیا، مشاوره با یک وکیل یا مشاور مهاجرت است.

پس از آماده‌سازی تمامی مدارک، درخواست ویزای مهاجرتی را ارسال کنید و پیگیری آن را به صورت دقیق انجام دهید. حتما از قبل، در مورد شهرهای استرالیا و ویژگی‌ها، سبک زندگی، امکانات و وضعیت آب‌وهوایی آن‌ها تحقیق کنید یا اگر قصد مهاجرت کاری دارید، حتما به بررسی شرایط حوزه کاری و صنایع مورد نیاز در شهرهای مختلف استرالیا بپردازید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

در نتیجه، انتخاب شهر و منطقه تاثیر زیادی در کاهش هزینه‌های زندگی در استرالیا دارد. موضوع دیگر، هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک و رفت‌وآمد است که این موارد هم می‌تواند رقم قابل توجهی داشته باشد؛ با این حال ساختار استرالیا به گونه‌ای است که یک فرد با داشتن شغل و درآمد متوسط می‌تواند زندگی مناسب و باکیفیتی داشته باشد و به همین دلیل می‌تواند از پس تمامی این هزینه‌ها برآید.

آنچه باید از نظر اقتصادی در نظر داشته باشید، مقرون به صرفه بودن زندگی در شهری است که انتخاب می‌کنید؛ گرچه سطح هزینه‌ها و به ویژه مسکن در شهرهای مختلف استرالیا متفاوت است، اما سطح درآمد و حقوق‌های پرداختی نیز تفاوت دارد.

سوالات متداول مهاجرت به استرالیا ( قبل از مهاجرت)

این موضوع بستگی به روش اقدامی از جانب شما دارد برای مثال ویزاهای حوزه خانوادگی عموما شرط سنی ندارند. اما ویزاهای تخصصی معمولا شرایط سنی دارن برای مثال شما برای ویزای اسکیل ورکر ایندیپندنت باید سنی کمتر از 45 سال  داشته باشید و از آنجایی که این ویزاها از سیستم امتیاز بندی پیروی می کنند در مواردی برخی مشاغل به دلیل نیاز به امتیاز بالا با ورود به سن چهل سالگی و از دست دادن امتیاز زیاد شانسی بسیار پایینی برای مهاجرت خواهند داشت.این موضوع بستگی به روش اقدامی از جانب شما دارد برای مثال ویزاهای حوزه خانوادگی عموما شرط سنی ندارند. اما ویزاهای تخصصی معمولا شرایط سنی دارن برای مثال شما برای ویزای اسکیل ورکر ایندیپندنت باید سنی کمتر از 45 سال  داشته باشید و از آنجایی که این ویزاها از سیستم امتیاز بندی پیروی می کنند در مواردی برخی مشاغل به دلیل نیاز به امتیاز بالا با ورود به سن چهل سالگی و از دست دادن امتیاز زیاد شانسی بسیار پایینی برای مهاجرت خواهند داشت.

برای  ویزاهای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری بالای ۵۵ سال نمی‌توانند اقدام کنند مگر اینکه از یک ایالت تاییدیه دریافت کنند و این موضوع برای چند ایالت امکان پذیر است. و در ویزاهای تحصیلی شاید شرایط سنی وجود نداشته باشد ولی در عمل هرچه سن بیشتر باشد شانس در یافت ویزای تحصیلی کمتر است و در کل برای هر ویزایی شرایط سنی خاص خود را دارد و هر روش اقامتی شرایط خاص خودش را دارد و براساس آنها باید جواب این سوال داده شود.

استرالیا جزء کشورهای گران جهان محسوب می‌شود و در این بین شهرهایی مانند سیدنی و ملبورن را می‌توان در گروه گران‌ترین شهرهای جهان قرار داد. معمولا هزینه های زندگی مانند خورد و خوراک و مواردی از این قبیل در همه جای استرالیا یکسان است و شاید 5 تا 10% متفاوت باشد.

اما عمده هزینه زندگی یعنی اجاره خانه که شاید 50 تا 60% هزینه ماهیانه شما را در بربگیرد در شهرهای مختلف می‌تواند بسیار متفاوت باشد از این رو بسیاری از مهاجران ترجیح می‌دهند در شهرهای مانند نیوکاسل، گلد کوست، ولونگونگ، جیلان و… که نزدیک به شهرهای مهمی مانند سیدنی و ملبورن هستند زندگی کنند.

بسیاری از متقاضیان دغدغه انتقال حیوانات خانگی خود را در زمان مهاجرت به استرالیا دارند باید بگوییم که این امکان وجود دارد اما مسیر کمی زمان براست و این انتقال همزمان با مهاجرت شما رخ نمی‌دهد.

همانطور که می‌دانید استرالیا یک جزیره است از نظر تنوع زیست محیطی، تنوع گونه‌های حیوانی‌اش بسیار خاص و منحصر‌به فرد است از این رو بسیار حساسیت در این زمینه انتقال حیوانات به کشور خود دارد. در حالت کلی باید بگوییم امکان پذیر است و بسته به نوع حیوانات مدت زمان قرنطینه آنها در مراکز مشخص شده می تواند متفاوت باشد و همچنین هزینه انتقال هم متفاوت است.

برای مهاجرت به استرالیا نیاز به ارائه مدرک زبان می‌باشد اعتبار آزمون زبان انگلیسی(آیلتس، PTE و یا تافل) برای ارسال به اداره مهاجرت استرالیا ۳ سال می‌باشد. البته نمره functional که برای همسر متقاضی الزامی است ( آیلتس ۴.۵ یا معادل) فقط یک سال برای اداره مهاجرت اعتبار دارد.

اگر به دنبال ویزای کاری و یا اسکیل‌ورکر استرالیا هستید هیچ راهی برای ارائه ندادن نمره زبان ندارید و باید حداقل آیلتس 6 و یا معادل آن در آزمون‌های دیگر را ارائه کنید. اما در ویزاهای بیزینسی و کارآفرینی اجباری به ارائه مدرک نیست و شما می‌توانید با پرداخت هزینه آن وارد استرالیا شده و در دوره‌های زبان این کشور شرکت کنید.

وب سایت‌های بسیاری برای خرید و اجاره خانه وجود دارد و کافی است در اینترنت آن را سرچ کنید.

همسر و فرزندان زیر 23 سال خود را می توانید با خوب به استرالیا ببرید.

برای پاسخ به این سوال باید گفت کاملا بستگی به نوع ویزای شما دارد و وجود اعضای درجه یک خانواده می تواند تاثیرگذار باشد برای مثال اگر شما ازدواج و یا نامزد کرده اید و هسرتان در استرالیا سیتیزن یا دارای اقامت دائم است می توانید از طریق ویزای مشخص این مسیر وارد استرالیا شوید. و یا اگه فردی فرزندانش در استرالیا سیتیزن و یا دارای اقامت دائم باشد و براساس شرایطی می تواند اقامت دائم استرالیا را دریافت کند. برخی نیز می توانند از طریق ویزای 491 فامیلی اقامت استرالیا را دریافت کنند.

این موضوع به تمامی متقاضیانی که قصد مهاجرت و یا سفر به استرالیا را دارند مربوط می شود و باید به این نکته توجه کنند که بخش مرزبانی فرودگاه های استرالیا بسیار بر روی مواردی که شما با خود به این کشور منتقل می کنید حساس هستند از این رو پیشنهاد میکنم قبل از انتقال هرچیزی در رابطه با آن تحقیق کنید در مقاله ای با عنوان مهم‌ترین وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیابه صورت کامل در رابط با این موارد با شما صحبت کرده ایم.

سوالات متداول مهاجرت به استرالیا ( بعد از ورود به استرالیا)

پیشنهاد می‌کنیم بعد از ورود به استرالیا به دنبال باز کردن حساب بانکی در این این کشور باشید و شما می توانید با مراجعه به هر بانکی در مدت زمان کوتاهی حساب خود را ایجاد کنید و پیشنهاد میکنیم قبل از ورود به استرالیا این کار را انجام ندهید.

بستگی به نوع ویزای شما دارد. در ویزاهای کاری استرالیا مانند ویزای 491 شما موظف هستید تا تا در طول مدت مشخص شده در ایالتی که از آن اسپانسری دریافت کرده این زندگی و کار کنید اما اگه از همان ابتدا ویزای 189 استرالیا را دریافت کرده باشید می توانید بدون مشکل در هر کجای استرالیا کار و زندگی کنید.

پدر و مادر شما می توانند با کمک و درخواست شما ویزای توریستی دریافت کرده و وارد این کشور شوند اما اگر شما اقامت دائم و مقیم این کشور هستید و با شرایط خاصی درخواستن ویزای والدین استرالیا را کنید و اقامت این کشور را برای والدین خود دریافت کنید.

در ابتدا شما باید اقامت دائم این کشور را داشته باشید، یعنی اگر شما اقامت موقت را دارید ابتدا باید آن را دائم کنید و سپس به دنبال شهروندی و یا همان سیتیزنی استرالیا باشید. اگر اقامت دائم را دارید باید 3 سال از 4 گذشته را در استرالیا زندگی کرده باشید.
استرالیا سالهاست که قانون حق خاک را برداشته است یعنی هر کوکی که در استرالیا بدنیا بیایید لزوما شهروند استرالیا نمی شود و فقط در صورتی که فرزند شما شهروند استرالیا میشود که یکی از والدین یا پدر یا مادر یا هر دو اقامت دائم استرالیا را داشته باشند نیازی نیست پاسپورت داشته باشند ولی اقامت دائم اگر داشته باشند.

فرزندشان که در خاک استرالیا به دنیا بیاید میتواند سیتیزن استرالیا شود پاسپورت استرالیا را دریافت کند و اگر اقامت شما موقت باشد و در استرالیا بچه دار شوید می‌توانید درخواست دهید تا فرزند شما همان ویزایی که شما دارید را دریافت کند.

اگر آقایان کارت پایان خدمت نداشته باشند نمی توانند پاسپورت دریافت کنند، به هر حال شما هر کشور خارجی که بخواهید اقدام کنید و ویزا بگیرید پاسپورت شما رو نیاز دارند برای سفرتون هم پاسپورت شما نیاز دارند اگر پاسپورت داشته باشید.

همین حالا برای مشاوره رایگان اقدام کنید...

پرسش و پاسخ

80 دیدگاه دربارهٔ «مهاجرت به استرالیا»

    1. آقای صادق
      استرالیا اقامت دائم و موقت داره که شما براساس شرایط و مسیری که انتخاب می کنید یا موقت یا دائم وارد استرالیا میشید اما شهروندی از اسمش مشخصصه شما شهروند استرالیا میشید و پاسپورت استرالیا رو دریافت می کنید و در انتخابات این کشور میتونید شرکت کنید بعد از دریافت اقامت دائم فراهم شدن شرایط شهروند می تونید در آزمون شهروندی استرالیا شرکت کنید

    1. وحید دبیری

      استرالیا خدمات درمانی بسیار باکیفیتی داره که همین موضوع باعث شده خیلی ها مهاجرت کنن
      خدمات درمانی مدیکر استرالیا تو نوع خودش جز بهترینها تو دنیا هستش که در سایت مقاله ای هم در رابطه با اون نگارش شده است

    1. وحید دبیری

      نمیشه برای معرفی مهاجرپذیر ترین ایالت های استرالیا ترتیبی در نظر گرفت چون هرسال تغییر میکنه ولی سه ایالت NSW و VIC و QLD از ایالت هایی هستند که بیشترین ظرفیت را برای مهاجران دارند

  1. شخص متاهل که متقاضی ویزای کار هست، می تونه همسرشو به استرالیا ببره؟

    1. وحید دبیری

      تمامی ویزاهای اقامتی استرالیا به شکلی تنظیم شده اند که شما می توانید خودتون به همراه همسر و فرزندانتون به استرالیا مهاجرت کنید

  2. من سطح کافی زبان برای اقدام از طریق ویزای تحصیلی ندارم. آیا می‌توانم برای ویزای مهارتی استرالیا اقدام کنم؟

    1. وحید دبیری

      مسلما نمی تونید
      برای مهاجرت به استرالیا از طریق کار شما نیاز دارید که حداقل یک آیلتس 6 داشته باشید که در بسیاری از مواقع این نمره نمیتونه به شما کمک کنه چون صفر امتیاز داره و در ویزاهای تحصیلی شما نیاز به سطح زبان پایین تر دارید

    1. وحید دبیری

      استرالیا هم مانند ایران هستش و شما اونجا مهدکودک های خصوصی و دولتی را می بینید و هزینه های آنها می تواند کاملا نسبت به یکدیگر متفاوت باشد

  3. برای مهاجرت به استرالیا، بچه ای رو که به فرزندخوندگی گرفتم می تونم با خودم ببرم؟

    1. وحید دبیری

      اگه مشکل قانونی وجود نداشته باشه بله این امکان وجود داره

    1. وحید دبیری

      بحث تایید و یا عدم تایید نیست موضوع این هستش که شما برای هر کد شغلی که بخواهید اقدام کنید باید ابتدا ارزیابی شوید و مدارک و سابق شغلی شما بررسی شود رشته ای گروه پزشکی برای مهاجرت به استرالیا مسیر سختی دارند و باید ارزیابی و هم چنین آزمون بدین

    1. وحید دبیری

      سلام
      آزمون ناتی برای مهاجرت به استرالیا اجباری نیست فقط جون به صورت آلاین برگزار میشه و آزمون راحتی هم هست اکثر توش شرکت می کنن تا 5 امیتاز دریافت کنند هزینه آزمون ناتی 800 دلاره

    1. وحید دبیری

      آقای دامون آرین وکیل رسمی اداره مهاجرت استرالیا معمولا بخشی از سال رو در ایران و بخشی رو در استرالیا حضور دارند اما به عنوان مدیر سازمان همیشه به کارها نظارت دارند

    1. وحید دبیری

      اگه شما با ویزای کار استرالیا مهاجرت کنید چون از نوع اقامتی هستش و فرقی نداره دائم یا موقت باشه می تونید در استرالیا هم به کار و هم به تحصیل بپردازید این موضوع شامل حال همسر و فرزندان متقاضیان هم میشه

    1. وحید دبیری

      خیر استرالیا اقامت خود را با خرید ملک اعطا نمی کند

  4. بعد از ورود به استرالیا می تونم شهر محل زندگی و کارم رو تغییر بدم؟

    1. وحید دبیری

      بستگی به نوع ویزای شما دارد ولی در اکثر ویزاها این امکان وجود دارد و در ویزاهایی که به این صورت نیست بعد از مدتی و کسب شرایط لازم برای شما این امکان ایجاد میشود

  5. چجوری میتونم ویزای اسپانسر کارفرما تو استرالیا پیدا کنم؟

    1. وحید دبیری

      بهتره برای کسب پاسخ برای این سوالتون صفحه ویزای اسپانسر کافرمای استرالیا رو مطالعه کنید ولی در مجموع مهاجرت به استرالیا از طریق اسپانسر کارفرما مسیر دشواری است و باید ما یک کارفرمایی مورد تایید استرالیا را پیدا کنید و آن کارفرما برای شما پیشنهاد کاری ارسال کند و خود کارفرما پیگیری مراحل کاری شما باشد توجه کنید که یکی از شروط ارسال جاب آفر برای شما این است که فردی با توانایی های شما در استرالیا وجود نداشته باشد و اثبات این موضوع بر عهده کارفرما است

  6. قراردادهای کاری تو استرالیا به چه شکله؟ بیمه هم دارن؟

  7. سلام، فرآیند اخذ ویزا و مهاجرت به استرالیا چند ماه طول میکشه؟

    1. وحید دبیری

      همانطور که در این صفحه در رابطه با مهاجرت به استرالیا ذکر کردیم مسیرهای مختلفی وجود داره از این رو موضوع زمان به عوامل بسیاری بستگی داره مثل شرایط شما میزان امتیاز شما در ویزاهای کاری و سرمایه گذاری و یا شرایط اداره مهاجرت در سهمیه های هر ویزا

    1. وحید دبیری

      در ابتدا باید ببینید که شما از طریق کدام مسیر می توانید اقدام کنید برای مثال فردی که برای ویزای والدین اقدام میکند به دلیل شرایط سنی نمیتواند برای ویزای کار اقدام کند و این دو مسیر هزینه های متفاوتی را نسبت به هم دارند ولی در مجموع در میان دو مسیر کاری و کارآفرینیی که بیشتر متقاضیان برای آنها اقام میکنند باید گفت کاری کم هزینه تر است

  8. به طور کلی درآمد رشته مهندسی کامپیوتر در استرالیا بیشتره یا کانادا؟

    1. وحید دبیری

      بحث درآمد هر هر کشوری میتونه به عوامل بسیاری بستگی داشته باشه مانند سطح دانش و تخصص شما
      ولی براساس آمارها استرالیا جز کشورهایی است با بیشتر درآمد و از نظر سطح درآمد از کانادا بالاتر هستش

    1. وحید دبیری

      سلام دانشگاه های استرالیا از متقاضیان بین المللی هزینه دریافت میکنید و در این بین برخی دانشگاه ها هزینه کمتری دریافت میکنند و برخی هم به دلیل داشتن رزومه قوی بورسیه می شوند

  9. با سلاموخسته نباشید
    ایا امکان همزمان 2 درخواست eoiبرای دو نوع ویزا وجود دارد ؟
    یا بین اول و دوم باید صبر کنیم؟
    ممنون از پاسخگویی

    1. وحید دبیری

      با سلام برای دریافت پاسخ برای سوالات تخصصی بهتره با شرکت تماس بگیرید

    1. ویزای بیزینسی و یا 188 استرالیا یکی از راههای مرسوم مهاجرت به استرالیا می باشد که متقاضیان بسیاری دارد در مورد زمان بندی اخذ ویزا نمی توان زمان دقیقی را ذکر کرد چرا که این موضوع به عوامل بسیاری بستگی دارد مانند شرایط کشور استرالیا، میزان تقاضا، شرایط شما و میزان امتیازی که جمع آوری کرده اید و ده ها عامل دیگر

  10. در خصوص سرمایه گذاری در استرالیا میشه تو بخش های دامپروری یا کشاورزی سرمایه گذاری کرد یا مجوز خاصی میخواد؟

    1. شما عملا در زمینه راه اندازی بیزیینس هیچگونه محدودیتی ندارید ولی باید مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم را طی کنید

    1. استرالیا و کانادا شرایط تقریبا مشابه ای دارند ولی استرالیا به دلیل اینکه آزمون زبان PTE را می پذیرد شرایط راحتتری را دارد

    1. استرالیا یکی از اصلی ترین کشورهای مهاجرپذیر دنیاست و هرساله بسیاری از ایرانیان با همین روش ها به استرالیا مهاجرت میکنند

    1. برای استرالیا پیشنها معمولا ایالت NSW و VIC هستش که سیدنی و ملبورن در این دو ایالت قرار دارن ولی ایلت های دیگه هم شرایط خوبی دارن و فاصله زیادی باهم ندارن

  11. بهترین سن برای مهاجرت به استرالیا برای پسر من چند سالگی هستش ؟ الان 31 سال سن داره

    1. بهترین سن برای مهاجرت کاری همین 31 سالگی هستش که امیتاز کاملو میگیره ولی تا قبل 40 سالگی هم خوبه چون میتونه امیتاز خوبی رو ادعا کنه

  12. ساناز نیکمنش

    من قصد دارم برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنم شما زیر نظر وکیل مهاجرت استرالیا هستید؟

    1. سلام بله سلکت ویزا زیر نظر مستقیم آقای دامون آرین وکیلی رسمی اداره مهاجرت استرالیا فعالیت داره و در صورتی که مهاجرت به استرالیا رو تو برنامه خودتون دارید میتونید روی کمک ما حساب کنید

  13. من به شدت دنبال مهاجرت به استرالیا هستم میخوام کاری برم از کجا شروع کنم؟

    1. سلام بله خیلی وقته بازه و با حجم بالا و بی سابقه ای دارن دعوتنامه میدن تا کمبود های این مدت را جبران کنن

    1. سلام چرا مسیرهایی هستش که نمره زبان اجباری نباشه مانند مهاجرتن به استرالیا از طریق سرمایه گذاری

    1. در ابتدا باید بررسی بشه که شما از چه مسیری قصد مهاجرت دارید اگه کاری باشه که بسته به رشته یا باید همون اول زبان داشته باشید برای ارزیابی مدرک وی ا نه برای سرمایه گذاری هم اجباری به داشتن زبان نیست

    1. وحید دبیری

      با سلام سلکت ویزا هیچ گونه سرویسی در زمینه ویزاهای پناهندگی ندارد

  14. سلام من رشته و تخصص عمران دارم 36 ساله و با 8 سال سابقه کار شرایط برای مهاجرت به استرالیا فراهم هستش ؟

    1. وحید دبیری

      سلام رشته خوبی برای مهاجرت به استرالیا دارید پیشنهاد میکنم مقاله ویزای کاری مطالعه بشه

  15. مهاجرت به استرالیا سر همین آزمون PTE خیلی شرایط بهتری داره اصلا نمیشه نمره آیلتس خوب گرفت برای کانادا

  16. نوشان ریاضی

    سلام. ببخشید میخواستم بدونم الان شرایط مهاجرت کاری برای حسابداران چجوری هست؟ دعوتنامه میاد براشون؟ و اینکه حداقل امتیاز چقدر هست؟

    1. وحید دبیری

      در حال حاضر شرایط مهاجرت به استرالیا مناسب هستش اما رشته های حسابداری شرایط خیلی راحتی ندارن چون کف امتیاز بالایی دارند باید با مشاوران صحبت کنید تا شرایط شما بررسی بشه

  17. من برنامه مهاجرت دارم آیا شما فقط استرالیا کار میکنید و یاکشورهای دیگه رو هم تو برنامه دارید؟ مشاوره شما برای مهاجرت رایگانه ؟

    1. وحید دبیری

      سلکت ویزای به صورت تخصصی برای استرالیا کار میکنه زیر نظر متقیم جناب دامون آرین وکیل رسمی اداره مهاجرت استرالیا https://selectvisa.com/fa/
      تمامی مشاوره های تخصصی سلکت ویزا چه حضوری و چه تلفنی رایگان هستش

  18. شما میگید مهاجرت به استرالیا گزینه خوبیه و راحت ولی نمیگید گرفتن نمره زبان چقد سخته

    1. وحید دبیری

      ما در بسیاری از مقالات خود اعلام کرده ایم مهاجرت به استرالیا و هر کشور دیگری کار آسانی نیست و شما باید برای مهاجرت و دریافت اقامت تلاش کنید اما در مورد زبان باید بگوییم که شما برای موفقیت در هر کشوری نیاز به دانستن زبان رسمی آن کشور هستید هرچند که استرالیا شرایط مناسبی در مورد زبان ایجاد کرده است چرا که آزمون پی تی ای را مورد تایید قرار داده است

  19. آزمون PTE که در ایران برگزار نمیشه، چطور میشه امتیازش رو بدست آورد؟

    1. وحید دبیری

      معمولا متقاضیان میرن کشورهای اطراف تریکه عراق آذربایجان … هزینه اون کمی از آزمون آیلتس بالاتر میره ولی در عوض شرایط راحتی برای دریافت نمره مورد نظر داره

  20. محمد حسین

    هزینه مهاجرت به استرالیا چقدر هستش در سال 2023؟

    1. وحید دبیری

      هزینه بستگی به موارد زیادی داره
      اینکه چه مسیری را میخواهید انتخاب کنید
      چند نفر هستید
      و…

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

رزرو مشاوره آنلاین