راهنمای خرید خانه در استرالیا
خانه / زندگی در استرالیا / صفر تا صد خرید خانه در استرالیا 2024

صفر تا صد خرید خانه در استرالیا 2024

کشور استرالیا به‌خاطر جاذبه‌های گردشگری، رونق اقتصادی، آب و هوای خوشایند، به مقصدی ایده‌آل برای مهاجران از سراسر جهان تبدیل شده است. اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید شاید یکی از پرسش‌های مهم شما این باشد که خرید خانه در استرالیا تابع چه ضوابط و شرایطی است؟ آیا اصلا افراد غیر مقیم می‌توانند در استرالیا خانه بخرند؟ آیا از طریق خرید خانه در استرالیا می‌توان اقامت این کشور را گرفت؟ قیمت خانه در استرالیا چقدر است؟ بهترین شهرها برای خرید خانه در استرالیا کدامند؟ آیا می‌توانیم برای خرید خانه در استرالیا از وام مسکن این کشور استفاده کنیم؟ آیا استرالیا جای مناسبی برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات است؟ به عنوان یک خارجی با چه محدودیت‌هایی برای خرید خانه در استرالیا مواجه هستیم؟ این‌ها تنها بخشی از سوالاتی هستند که شاید ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد. در این مطلب سعی کرده‌ایم صفر تا صد خرید خانه در استرالیا را با شما در میان بگذاریم. با سلکت ویزا همراه باشید. 

آیا افراد غیر مقیم می‌توانند در استرالیا خانه بخرند؟

قبل از هر چیز باید به این سوال کلیدی پاسخ داد که آیا امکان خرید ملک در استرالیا برای افراد غیر استرالیایی وجود دارد یا خیر. در پاسخ باید بگوییم که بله این امکان برای شما وجود دارد. اما با این حال، خارجی‌ها و افراد غیر مقیم درباره اینکه چه املاکی را می‌توانند در استرالیا بخرند، با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستند.

خارجی‌ها اجازه خرید چه املاکی را در استرالیا دارند؟

اولین محدودیت برای خریداران خارجی این است که معمولا به‌جای املاک مسکونی موجود، ملزم به خرید املاک جدید یا زمین خالی برای ساخت و ساز هستند. این سیاست در راستای حمایت از صنعت ساخت و ساز در استرالیا است. در مورد مالکیت زمین، خارجی‌ها نیز می‌توانند زمین داشته باشند، اما در این مورد نیز محدودیت‌هایی وجود دارد. به عنوان مثال، اگر شما علاقه‌مند به خرید یک زمین زراعی هستید، به ویژه در رابطه با زمین‌های بزرگتر یا استراتژیک‌تر، ممکن است با بررسی‌ها و محدودیت‌های بیشتری مواجه شوید.

البته حقوق شما به عنوان یک سرمایه‌گذار خارجی از نظر مدیریت املاک، اجاره و فروش، کاملا مشابه حقوق شهروندان استرالیایی است. با این حال، باید توجه داشته باشید که وقتی ملک خود را می‌فروشید، ممکن است مشمول مالیات بر عواید سرمایه‌ای بشوید که میزان آن برای ساکنان خارجی می‌تواند متفاوت باشد.

خرید خانه در استرالیا

آیا برای خرید خانه در استرالیا نیاز به اقامت در این کشور است؟

برای خرید ملک نیازی به اقامت در استرالیا نیست. با این حال، اگر قصد دارید به استرالیا نقل مکان کنید و در ملک خودتان ساکن شوید، این موضوع می‌تواند بر نوع ملکی که مجاز به خرید آن هستید تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، ساکنان موقت می‌توانند مسکنی برای خود بخرند اما زمانی که از کشور خارج می‌شوند باید آن را به فروش برسانند.

برای خرید خانه در استرالیا به نوع خاصی از ویزا نیاز نیست. البته همانطور که در بالا اشاره شد وضعیت ویزای شما می‌تواند بر نوع ملکی که مجاز به خرید آن هستید، تاثیر بگذارد.

اقامت برای خرید خانه در استرالیا

آیا دارندگان اقامت موقت می‌توانند در استرالیا ملک بخرند؟

اگر ویزای موقت، مانند ویزای ازدواج استرالیا، ویزای ۴۵۷ (ویزای کاری موقت)، ویزای کمبود نیروی کاری متخصص یا ویزای دانشجویی دارید، برای خرید ملک همچنان باید به FRIB مراجعه کنید. به این دلیل که هنوز در هنگام خرید ملک به عنوان یک خارجی طبقه‌بندی می‌شوید.

شرایط خرید ملک در استرالیا برای سرمایه‌گذاران خارجی چیست؟

سرمایه‌گذاران خارجی برای خرید هر ملکی در استرالیا نیاز به تایید هیات بررسی سرمایه‌گذاری خارجی (FIRB) دارند. FIRB یک نهاد دولتی است که سرمایه‌گذاری‌های خارجی و خرید ملک در استرالیا را مدیریت می‌کند. این سازمان مجموعه قوانینی دارد که تنها به خارجی‌ها اجازه می‌دهد انواع خاصی از ملک، به ویژه خانه‌های جدید را خریداری کنند. در واقع سرمایه‌گذاران خارجی برای گرفتن مجوز خرید ملک یا زمین در استرالیا باید سراغ FIRB بروند. این یک بخش کلیدی از فرایند خرید خانه در استرالیا است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

خرید خانه در استرالیا بدون داشتن مجوز FIRB به چه صورت است؟

در حالیکه خارجی‌ها و ساکنان موقت باید قبل از خرید ملک در استرالیا باید برای گرفتن مجوز به FIRB مراجعه کنند، یک استثنا هم وجود دارد؛ خارجی‌هایی که به طور مشترک با یک شهروند استرالیایی، یک دارنده ویزای دائم استرالیا یا یک شهروند نیوزلندی، قصد خرید ملک دارند، مجبور نیستند قبل از آن برای تایید به FIRB درخواست بدهند.

مراحل اصل خرید خانه در استرالیا چیست؟

خرید خانه آن هم در یک کشور دیگر، می‌تواند تبدیل به فرایندی بسیار زمان‌بر بشود. همچنین یک انتخاب اشتباه می‌تواند هزینه‌‌ای زیاد و پشیمانی برای شما به همراه داشته باشد. برای اینکه بتوانید این فرایند را به بهترین شکل پیش ببرید، بهتر است با تمام مراحل و گام‌های هرچند کوچکی که در مسیر خرید یک خانه باید بردارید، آشنا باشید. در ادامه برخی از اصلی‌ترین مراحل خرید خانه را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

خانه استرالیا 

برای سپرده سرمایه‌گذاری خرید خانه پس‌انداز کنید

اولین مرحله در خرید خانه این است که به امور مالی خود سروسامانی بدهید. بودجه‌ای که می‌توانید برای سپرده سرمایه‌گذاری خود ذخیره کنید، مشخص کنید. 

سپس با توجه به شهر یا ایالتی که قصد خرید خانه در آنجا را دارید، درباره قیمت مسکن کمی تحقیق انجام دهید. اگر ایده‌ای نسبت به قیمت خانه‌ها داشته باشید، به شما کمک می‌کند که برای رسیدن به آن نقشه‌ای بکشید. هدف اصلی شما باید این باشد که ۲۰ درصد از قیمت خرید خانه را به عنوان سپرده سرمایه‌گذاری پس‌انداز کنید و برای سایر هزینه‌های مربوط به خرید تدبیری بیندیشید. 

شرایط اخذ وام را بررسی کنید

شرایط برای افراد مختلف یکسان نیست. اینکه چقدر می‌توانید وام بگیرید در مجموعه به عوامل زیر بستگی دارد:

  • سطح درآمد و تعهدات مالی
  • سپرده سرمایه‌گذاری و هر پس‌انداز دیگر
  • امتیاز اعتباری و گزارش اعتباری (شامل سوابق بانکی)

درباره مبلغی که می‌توانید بپردازید، واقع‌بین باشید، زیرا نرخ بهره وام مسکن در حال افزایش است، پس به خود فرصتی برای بررسی بدهید. 

بهترین نرخ بهره وام مسکن را پیدا کنید

هنگامی‌که به دنبال یک معامله خوب برای وام مسکن هستید، توجه به نرخ بهره اهمیت دارد. وام مسکن یک بدهی بلند مدت است، بنابراین حتی یک تفاوت کوچک در بهره، بر مدت آن اضافه می‌کند. 

نرخ بهره‌های مختلف وام مسکن را مقایسه کنید

حداقل با دو وام‌دهنده مختلف تماس بگیرید، تا متناسب با شرایط خود با گزینه‌های مختلف وام آشنا شوید. حتی یک نرخ بهره ۰.۵ درصد کم‌تر می‌تواند در طول زمان مبلغ زیادی برای شما ذخیره کند. 

در صورت نیاز کمک بگیرید

علی رغم وام‌دهنده‌های زیادی که می‌توانید از میانشان انتخاب کنید، ممکن است تصمیم بگیرید برای پیدا کردن گزینه‌های مختلف وام از یک کارگزار وام مسکن کمک بگیرید. 

برای خرید پیش تاییدیه بگیرید

دریافت پیش تاییدیه وام از وام‌دهنده را در نظر داشته باشید. آن‌ها برای ارزیابی توانایی‌ شما در بازپرداخت وام، مدرکی از وضعیت مالی فعلی شما می‌خواهند. پیش تاییدیه سه تا شش ماه طول می‌کشد و نشان می‌دهد تا چه سقفی واجد شرایط درخواست وام هستید. البته این پیش تاییدیه شما را ملزم به گرفتن وام نمی‌کند. بلکه به شما این امکان را می‌دهد تا یک محدوده قیمت مقرون به صرفه را برای خود پیدا کنید و همچنین به فروشندگان می‌گوید که در خرید جدی هستید. 

خانه‌ای برای خرید پیدا کنید

بین سبک زندگی مطلوب خود و مبلغی که می‌توانید به راحتی هزینه کنید، به یک تعادل برسید. 

چرا می‌خواهید خانه بخرید؟

به این موضوع فکر کنید که هدف شما از خرید خانه در استرالیا چیست. درباره این موضوع با همسر یا خانواده خود مشورت کنید. خانه‌ای بزرگ می‌خواهید یا خانه کوچک؟ آپارتمان یا خانه‌ای ویلایی؟ مشخص کردن پاسخ این سوال به محدود کردن فرایند جستجوی شما کمک می‌کند.

بایدها و ترجیحات خود را در نظر بگیرید

فهرستی از ضروریات، مانند اندازه ملک، موقعیت، وضعیت دسترسی به حمل و نقل عمومی و مدارس و همچنین لیستی از مطلوبیت‌های خود مانند طراحی خانه، متعلقات آن و دسترسی به فضای باز را تهیه کنید. تمرکز بر بایدها به شما کمک می‌کند تا بتوانید فهرستی از اولویت‌هایتان داشته باشید. 

به محدوده قیمتی مطلوب خود پایبند باشید

اگر از قبل برای ۵۰۰ هزار دلار پیش تاییدیه گرفته‌اید، وقت خود را برای بازدید از املاکی که ۶۰۰ هزار دلار قیمت دارند، تلف نکنید. اگر حومه ایده‌آل شما خارج از محدوده قیمتیتان قرار می‌گیرد، سعی کنید منطقی به آن نگاه کنید. 

تحقیق کنید

آنلاین بررسی کنید، با مشاوران املاک حرف بزنید، از املاک بازدید کنید و آنچه را که پیشنهاد می‌شود با دقت از نظر بگذرانید. جستجوی شما ممکن است ماه‌ها طول بکشد. به آن سرعت بدهید. 

خانه های لاکچری در استرالیا

خرید خانه در شهرهای مختلف استرالیا چگونه است؟

قیمت خانه در شهرهای مختلف استرالیا، بسته به عوامل مختلف اقتصادی، فرهنگی، تفریحی و اقلیمی، متفاوت است. در جدول زیر میانگین قیمت خانه (در هر متر مربع) در برخی شهرهای استرالیا و همچنین مزیت‌های آن‌ها را گردآوری کرده‌ایم. با نگاهی به این جدول همچنین می‌توانید بهترین شهرها برای خرید خانه در استرالیا را شناسایی کنید. البته انتخاب بهترین شهر برای خرید مسکن به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر به دنبال سرمایه‌گذاری هستید باید رشد اقتصادی شهرهای مختلف را با هم مقایسه کنید. البته با توجه به رشد قیمت خانه در استرالیا، سرمایه‌گذاری در حوزه ملک در این کشور، از لحاظ اقتصادی به‌صرفه است. 

شهر/منطقهجمعیتمیانگین قیمت هر مترمربع (به دلار)نقاط قوت
سیدنی5.3 میلیون8000-14000مرکز مالی، شهری با ملیت‌ها و زبان‌های مختلف (یا شهر جهان وطنی)، مکان‌های دیدنی مشهور، فرهنگ متنوع
ملبورن5 میلیون6000-10000پایتخت فرهنگی، محیط‌های هنری و ورزشی، فرهنگ متنوع، شهری راحت برای زندگی (زیست‌پذیر)
بریزبن2.4 میلیون4000 – 7000آب و هوای نیمه گرمسیری، مناسب سبک زندگی در هوای آزاد، اقتصاد پر رونق و رو به رشد، جذابیت توریستی به‌خاطر مجاورت با رودخانه
پرث2.1 میلیون4000 – 7500دروازه‌ای به استرالیای غربی، صنعت معدن، سواحل بکر، مناسب برای فعالیت و تفریح در هوای آزاد
آدلاید1.4 میلیون3000 – 5500شهر نوین (یا شهر برنامه‌ریزی شده)، آب و هوای مدیترانه‌ای، جشن‌ها و فستیوال‌ها، مسکن مقرون به‌صرفه
گلد کوست600000 هزار4500 – 7500زندگی در کنار ساحل، مرکز تفریحی، پارک‌های تفریحی و موضوعی، موج سواری، زندگی شبانه پرجنب و جوش
کنز150000 هزار3000 – 5000دروازه‌ای استوایی به دیواره بزرگ مرجانی، گردشگری ماجراجویانه، جنگل‌های بارانی

خرید خانه با کمک وکیل امور ملک در استرالیا چه‌طور است؟

هنگام خرید ملک در استرالیا، بهتر است برای اطمینان از درستی فرایند و مطابقت آن با قوانین، از یک وکیل محلی یا بنگاه‌دار کمک بگیرید. یکی از اسناد مهمی که آن‌ها می‌توانند در مورد آن به شما کمک کنند، قرارداد فروش است. قراردادی که شرایط و ضوابط خرید را مشخص می‌کند و وجود آن از لحاظ قانونی بین خریدار و فروشنده الزامی است.

وکیل یا بنگاه‌دار استرالیایی همچنین می‌تواند در فرایند بررسی حقوق و مالکیت یک ملک و هرگونه مسئله دیگر مرتبط با آن، راهنمای شما باشد. آن‌ها با بررسی اسناد و مدارک مربوط به ملک این اطمینان را در شما به وجود می‌آورند که مالکیت ملک به صورت قانونی به شما منتقل می‌شود.

علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند در فرایند اخذ تاییدیه‌ها و مجوزهای لازم، مانند تاییدیه سرمایه‌گذاری خارجی برای خریداران غیر مقیم، به شما کمک کنند. همچنین آن‌ها اطمنیان حاصل می‌کنند که مالیات‌ها و حق‌الزحمه‌های مربوطه، مانند حق تمبر و هزینه‌های انتقال زمین، به درستی و مطابق با قوانین و مقررات استرالیا پرداخت شوند.

نمای دور از خانه های استرالیا

آیا از طریق خرید خانه در استرالیا می‌توان اقامت دریافت کرد؟

باید بدانید که در استرالیا صرف خرید خانه و داشتن ملک به طور مستقیم صاحب اقامت نمی‌شوید. برخلاف برخی کشورهای دیگر که با ارائه طرح‌های ویزای طلایی این امکان را به افراد می‌دهند که با سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات مجوز اقامت یا شهروندی دریافت کنند، رویکرد استرالیا در این زمینه متفاوت است.

البته، ویزاهای سرمایه‌گذاری‌ای وجود دارند که می‌توانند زمینه را برای اقامت شما فراهم کنند، اما این ویزاها طیف گسترده‌تری از فعالیت‌های سرمایه‌گذاری جدا از املاک و مستغلات را شامل می‌شوند. مرتبط‌ترین ویزا در این زمینه، ویزای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری تجاری با عنوان ویزای ساب کلاس ۱۸۸ است که امکان اقامت مشروط موقت را برای شما فراهم می‌کند و می‌تواند در ادامه منجر به اخذ اقامت دائم بشود.

در سرمایه‌گذاری معمولی، شما به حداقل سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیون دلار استرالیا در قلمرو این کشور، همراه با سایر الزامات تجاری و دارایی‌های شخصی نیاز دارید. در سرمایه‌گذاری قابل توجه، شما باید حداقل ۵ میلیون دلار استرالیا مطابق ضوابط این کشور سرمایه‌گذاری کنید که از جمله شامل انواع سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات نیز می‌شود. اگرچه سرمایه‌گذاری مستقیم املاک مسکونی به طور کلی شامل این موضوع نمی‌شود.

همچنین باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که این ویزاها صرفا به سرمایه‌گذاری غیرفعال ارتباط پیدا نمی‌کنند، بلکه آن‌ها اغلب به مدیریت فعال سرمایه‌گذاری و تحقیق معیارهای عملکردی خاصی نیاز دارند.

پس از تداوم سرمایه‌گذاری در یک دوره معین (معمولا حدود ۴ سال برای سرمایه‌گذاری معمولی) و انجام سایر ملزومات مربوط به اقدامات و کسب‌وکار، ممکن است واجد شرایط درخواست ویزای دائمی تحت عنوان ویزای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری تجاری بشوید.

این ویزاها در بین سرمایه‌گذران ثروتمند کشورهای مختلف بسیار محبوب هستند. اقامت دائمی‌ای که از طریق این ویزاهای سرمایه‌گذاری به دست می‌آید، در نهایت می‌تواند شهروندی استرالیا را برای شما به ارمغان بیاورد. البته مشروط بر اینکه تمام شرایط لازم برای اقامت و معیارهای لازم برای کسب شهروندی را داشته باشید.

آیا می‌توان برای خرید خانه شخصی وام مسکن استرالیا را دریافت کرد؟

بله، اما آنقدرها هم ساده نیست. بسیاری از وام‌دهندگان استرالیایی قوانین سخت‌گیرانه‌ای دارند. از جمله اینکه باید استرالیایی یا مقیم دائمی آنجا باشید. آن‌هایی که به خارجی‌ها وام می‌دهند ضوابط سختگیرانه‌تری را برای وام دادن اعمال می‌کنند. مانند:

  •   پرداخت نرخ بهره بالاتر
  •    نیاز به سپرده بالاتر (حدود 30-40 درصد)
  •   نیاز به اخذ تاییدیه از FIRB

اما با این حال اجازه ندهید این ضوابط شما را منصرف کند. گزینه‌های دیگری مانند بانک‌های معتبر بین‌المللی هستند که می‌توانید برای دریافت وام به آن‌ها مراجعه کنید.

هزینه‌های اضافی خرید خانه در استرالیا چه هستند؟

FRIB برای بررسی درخواست شما هزینه‌ای دریافت می‌کند (اپلیکیشن فی) که میزان آن به ارزش خانه یا ملکی که قصد خرید آن را دارید، بستگی دارد. بنابراین رقم آن بسته به ارزش ملک می‌تواند کمی متفاوت باشد. جدول زیر هزینه لازم برای بررسی درخواست خرید ملک را از اول ژوئیه 2023 تا 30 ژوئن 2024 نشان می‌دهد:

هزینهمبلغ خرید خانه یا ملک
4200 دلارکمتر از 75 هزار دلار
14100 دلارا میلیون دلار یا کمتر
28200 دلار2 میلیون دلار یا کمتر
58400 دلار3 میلیون دلار یا کمتر
84600 دلار4 میلیون دلار یا کمتر
112800 دلار5 میلیون دلار یا کمتر

همچنین در هنگام خرید خانه، باید نسبت به پرداخت مالیات حق تمبر اقدام کنید. مالیات حق تمبر در ایالت‌های مختلف، با یکدیگر تفاوت دارد. عموما ساکنان غیر مقیم باید سه تا چهار درصد بیشتر از شهروندان استرالیا یا دارندگان اقامت دائم مالیات حق تمبر پرداخت کنند. 

قیمت خانه در استرالیا چقدر است؟

قیمت خانه در استرالیا در طول چند سال گذشته، از شروع کووید، با افزایش قابل توجهی روبرو شد. به‌طوری که قیمت‌ها در برخی مناطق سالانه ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافت. داده‌های اداره آمار استرالیا (ADS) نشان می‌دهد که میانگین قیمت خانه در استرالیا از ۶۷۸۵۰۰ دلار در سال ۲۰۲۰ به ۹۲۵۴۰۰ دلار در سال ۲۰۲۳ رسیده است.

این بدین معناست که در یک بازه زمانی سه ساله میانگین قیمت ملک در استرالیا بیش از ۳۶ درصد افزایش یافته است. البته علی رغم این افزایش غیرعادی، قیمت خانه در استرالیا به‌طور کلی روندی صعودی دارد. در بازه زمانی ۳۰ ساله از ۱۹۹۲ تا ۲۰۲۲، قیمت مسکن ۳۸۲ درصد افزایش داشته که میانگین سالانه آن ۵.۴ درصد بوده است.

نمای نزدیک از خانه های استرالیا

مقایسه خرید ملک در استرالیا با سایر کشورها حاوی چه اطلاعاتی است؟

با در نظر گرفتن دستمزد، قیمت خانه در استرالیا در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا بالا است. کالیفرنیای آمریکا، بریتیش کلمبیای کانادا و نیوزلند، از دیگر نقاط انگلیسی زبان دنیا هستند که قیمت خانه نسبت به دستمزد بالا است. سیدنی استرالیا نه تنها گران‌ترین ملک‌ها را در این کشور دارد، بلکه حتی یکی از گران‌ترین شهرها در زمینه ملک محسوب می‌شود. البته استرالیا به دلیل اقتصاد با ثبات، بازار املاک و مستغلات قوی، مناظر خیره‌کننده، زیبایی طبیعی و آب و هوای مطلوب، یک انتخاب ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن است. 

سپرده سرمایه‌گذاری خرید خانه در استرالیا چقدر است؟

 برای خرید ملک معمولا به یک سپرده سرمایه‌گذاری ۲۰ درصدی نیاز دارید. مبلغ این سپرده می‌تواند از پس‌انداز شما یا سهام خانه فعلیتان باشد. همچنین هنگام گرفتن وام مسکن، سپرده سرمایه‌گذاری یکی از مهم‌ترین عوامل است. سپرده مبلغ اولیه‌ای است که برای خرید ملک پرداخت می‌کنید و مابقی آن می‌تواند توسط وام مسکن پوشش داده شود. همچنین سپرده سرمایه‌گذاری بر نرخ بهره، بازپرداخت ماهیانه و واجد شرایط بودن شما برای انواع مختلف وام تاثیر می‌گذارد. اکثر وام‌دهندگان در استرالیا به سپرده سرمایه‌گذاری به میزان حداقل ۲۰ درصد ارزش ملک نیاز دارند. بنابراین برای خرید یک خانه ۵۰۰ هزار دلاری حداقل به ۱۰۰ هزار دلار سپرده نیاز دارید. 

مالیات فروش خانه در استرالیا چه میزانی است؟

باید در نظر داشته باشید که هنگام فروش خانه در استرالیا، ممکن است مجبور به پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه باشید. همچنین هنگام خرید خانه در استرالیا باید مالیات‌هایی مانند مالیات حق تمبر را بپردازید. همچنین اگر در حال خرید یک ملک سرمایه‌گذاری هستید، باید مالیات بر درآمدی را که از اجاره به دست می‌آورید، پرداخت کنید. برای آن که بتوانید از دنیای پیچیده مالیات در استرالیا آگاه باشید، باید از خدمات یک نماینده مالیاتی استرالیا کمک بگیرید. 

مالیات فروش خانه در استرالیا

سوالات پرتکرار

بله، طبق قوانین محلی استرالیا، هر درآمدی که در این کشور به دست می‌آید، باید مشمول مالیات شود. 

پس از ارسال درخواست خود به FRIB معمولا می‌توانید انتظار داشته باشید از طریق وبسایت اداره مالیات استرالیا طی ۳۰ روز، از تایید یا رد درخواست خود مطلع شوید. 

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین