بررسی شرایط مهاجرت به استرالیا
خانه / دسته‌بندی نشده / بررسی شرایط مهاجرت به استرالیا

بررسی شرایط مهاجرت به استرالیا

در این مطلب سعی شده است اطلاعات عمومی در مورد شرایط مهاجرت به استرالیا و نگرانی‌های مشترک افرادی که قصد دارند به استرالیا مهاجرت کنند مورد بررسی قرار بگیرد و شرایط مهاجرت به استرالیا توضیح داده شود. با ما همراه باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به استرالیا می توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

 

شرایط مهاجرت به استرالیا بخش کاریابی در استرالیا

بازار کار در استرالیا ممکن است بسیار رقابتی باشد. اینکه تازه واردین به استرالیا با چه سرعتی می توانند کار گیر بیاورند بسته به عوامل اقتصادی، تحصیلات و مهارت ها، نوع کار درخواستی و شرایط خاصی است که بر پیدایش برخی از انواع کار ها در نقاط مختلف کشور ممکن است اثر داشته باشد یا روزنامه های روزانه موجود را تحت عنوان „Positions vacant‟ (خصوصا شنبه ها آگهی می کنند.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

آگهی استخدامی را می توان در اینترنت هم یافت. مؤسسات خصوصی کاریابی هم هستند که فهرست آنها در دفتر تلفن زرد رنگ در بخش اعلانات استخدامی و نیز در اینترنت موجود است. هرکه مقیم استرالیا باشد می تواند برای کمک گرفتن در یافتن کار، در سنتر لینک Centrelink و یا خدمات کار استرالیا ثبت نام نماید.

خدمات کاری استرالیا یکی از سازمانهای خصوصی اجتماعی و دولتی است که با دولت استرالیا پیمان نامه دارند و مردم را برای یافتن کار کمک می نمایند.

به عنوان یک فرد تازه آمده فکر خوبی است که با یک مشاور خبره استخدامی یا یک مرکز اطلاع رسانی سنترلینک در مورد آینده صحبتی داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که شیوه کاریابی شما مناسب باشد؛ مخصوصا هنگامی که برای کار موفق به شرکت در مصاحبه هم نشده باشید.

 

شرایط مهاجرت به استرالیا و بررسی سنترلینک Centrelink

سنترلینک خدمات و منابع به افراد از پیشینه های گوناگون زبانی و فرهنگی ارائه می دهد.شما می توانید با خدمات استخدامی سنترلینک درباره کمک هزینه نیواستارت , کمک هزینه بیوه پرداخت استثنایی امداد در شرایط خاص ،کمک در مزرعه . استخدام سنترلینک همچنین ممکن است برای به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی و مهارت های تان شما را ارجاع دهد، و می تواند مشاوره خدمات استخدامی محلی دیگر برایتان فراهم کند. جایگاه های دفاتر سنترلینک در شهرها و مرکز اصلی شهرستان ها می باشد. جایگاه دفترهای آنها تحت عنوان سنترلینک در دفتر تلفن سفید رنگ White Pages یا در تارنما سنترلینک ذکر شده است.

 

خدمات کار استرالیا Job Services Australia

ابتکار عمل دولت استرالیا می باشد که به افراد که به دنبال کار هستند، کمک می کند. خدمات کار استرالیا کمک و حمایتی را که نیاز دارید تا کاری پیدا کنید و آن را نگه دارید را به شما می دهند. این خدمات فراهم کننده خدماتی است که متناسب و مخصوص به آن شخص بسته و به نیازهای او می باشد این خدمات شامل دسترسی به فرصت های آموزش و تجربه کار می باشد.

چنانچه شما پناهنده هستید یا بنا به ملاحظات انسان دوستانه آمده اید، شما از روزی که به استرالیا می آیید مشمول استفاده از تمامی خدمات استخدام می شوید. دیگر مهاجرین تازه آمده ممکن است به خدمات استخدامی محدود تری دسترسی داشته باشند. سنترلینک یا فراهم کننده خدمات کار استرالیا می تواند اطلاعات بیشتری درباره مشمول بودن شما فراهم کننده خدمات کار استرالیا با شما کار می کند تا برنامه راهکار استخدام بر اساس نیازهای شما برای تان تهیه کند.

این طرح آموزش و خدماتی را در نظر می گیرد که به شما برای پیدا کردن و نگه داشتن کار کمک کند. این کمک ممکن است شامل نوشتن رزومه ، به دست آوردن تجربه کاری و کسب مهارت های جدید یا تحصیلات باشد.

 

شرایط مهاجرت به استرالیا

 

شرایط مهاجرت به استرالیا

ارائه دهنده شما هم با کارفرمایان محلی کار ، سازمان های آموزشی ثبت شده، دولت سازمان های بهداشتی اجتماعی کار می کند و همچنین شما به هر مشکلی که ممکن است برای یافتن کار با آن گریبان گیر باشید، کمک می کنند. از تارنما خدمات کار استرالیا برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده کنید. این تارنما همچنین دارای اطلاعاتی برای جویندگان کار به 14 زبان می باشد.

 

شرایط مهاجرت به استرالیا بررسی تحصیل در استرالیا

توصیه می شود در مورد شناسائی رسمی مدارک خود در استرالیا توسط سازمان های ذیصلاح اقدام نمائید تا بدین سبب فرصت پیدا کردن کار را افزایش دهید.

 

شرایط حقوق و حمایت در محیط کار در استرالیا

همه کارگران در استرالیا هستند در محل کار خود مشمول حقوق بنیادی و حمایت هستند.یک نقطه مرکزی برای تماس کارگران و کارفرمایان و اخذ رایگان اطلاعات و راهنمائی در مورد کار عادلانه نظام روابط محیط و قوانین کار در استرالیا می باشد. دفتر دادرس کار عادلانه Fair Work Ombudsman بخشی از کار عادلانه استرالیا می باشد و دفتر هایش را در تمامی شهر های مرکزی در 18 شهر مختلف استرالیا وجود دارد.

اگر در مورد نحوه کاربرد قانون در محل کار خودتان نگرانی داشته باشید یک دادرس کار عادلانه می تواند شکایت شما را بررسی کرده، فرایند و روند دادگاه را دنبال کند و به عنوان نماینده کارمندان تحت قانون کار عادلانه 2009 عمل کند.اگر شما یک پیمانکار مستقل هستید، شما نیز در محیط های کاری مشمول حقوق بنیادی و حمایت هستید.

 

حداقل دستمزد در استرالیا

تمامی کارفرمایان در استرالیا بایستی به حداقل مزد به آنها حقوق پرداخت شود. اینکه شما مشمول چه حقوقی هستید بستگی به عواملی از جمله در چه ایالت و منطقه‌ای شما کار می‌کنید، سن شما، چه استحقاقیه‌ای می گیرید و جزئیات مربوط به قرارداد کار شما چیست. کارفرما شما بایستی حقوق شما را به طور مرتب بدهد و بدون اجازه شما نبایستی از حقوق شما کسر کند )تنها مورد مالیات بایستی کسر شود(.شرایط استخدام تمامی کارمندان در استرالیا دارای حداقل شرایط استخدام هستند. این استانداردها شامل ساعات کار، پرداخت اضافه کاری، استراحت ، مرخصی استعلاجی و تعطیلات می شود.

حق داشتن نماینده

تمامی کارمندان در استرالیا دارای حق پیوستن به اتحادیه های کارگری که نماینده کارمندان باشند را دارند. اتحادیه های کارگری برای اعضای خود مشاوره در دستمزد، شرایط عالی و حقوق محل کار را فراهم می کند. آنها در رابطه با مشکلات محل کار، و چانه زنی با کارفرمایان در مورد پرداخت حقوق اعضا و شرایط کار، کمک می کنند. شما نیازی ندارید به کارفرمایتان بگویید که عضو اتحادیه کارگری هستید. کارفرمای شما نباید با شما رفتاری نامناسب یا شما را به خاطر عضو بودن در اتحادیه اخراج کند.

 

حقوق کاری در محل کار در کشور استرالیا

شما حق دارید که در محیط های کاری امن و سالم کار کنید. همچنین، کارفرمای شما نمی تواند با شما رفتاری ناشایسته داشته باشد و یا شما را به خاطر درخواست یا شکایت در مورد اشتغال خودتان به کارفرما خود و یا به مقامات مربوطه و یا اینکه شما به دنبال اجرای حق خود بوده اید، اخراج کند.

 

تندرستی و امنیت در محل کار

در استرالیا ایالات و منطقه ها مسئول تدوین و اجرا قانون درباره سلامت و امنیت محل کار Occupational Health and Safety هستند. هر ایالت و منطقه در رابطه با سلامت و ایمنی محیط کار قوانینی دارد که مشخص کننده وظایف کسانی است که در محیط کار در رابطه با سلامت و ایمنی نقش ایفا می کنند و آنها شامل کارفرمایان و سازمان های دولتی می باشند. اگر احساس می کنید محل کار شما امن نیست بایستی با اتحادیه کارگری تان یا مسئولین مرتبط ایالتی یا منطقه ای زیر تماس بگیرید.

 

قانون بازنشستگی استرالیا

حساب بازنشستگی نوعی سرمایه گذاری دراز مدت برای ایام بازنشستگی است. گاهی حساب بازنشستگی را در سایر نقاط دنیا “پس انداز بازنشستگی” یا “حقوق بازنشستگی” هم می گویند. سرمایه گذاری در حساب بازنشستگی در زمانی که شما مشمول کار هستید برای کمک به دوران بازنشستگی است.

تقریبا همه افراد شاغل در استرالیا عضو یک صندوق بیمه بازنشستگی هستند. در غالب موارد، قانون کارفرمای شما را ملزم می‌نماید تا معادل نُه در صد از حقوق شما را به یک صندوق بازنشستگی که به نام و انتخاب شما خواهد بود واریز نماید.

شما هم می توانید به این حساب اضافه تر خودتان پول واریز نمایید. برای اینکه بدانید مبلغی را که کارفرمایتان به حساب بازنشستگی شما واریز می کند درست هست، شما بایستی با کسانی که صندوق بیمه بازنشستگی شما را اداره می کنند تماس بگیرید.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین