شرایط ایالت های استرالیا
خانه / دسته‌بندی نشده / بررسی شرایط ایالت های استرالیا

بررسی شرایط ایالت های استرالیا

ما در این بخش برای بررسی دلایل مهاجرت به استرالیا به بررسی شرایط ایالت های استرالیا می پردازیم. با ما همراه باشید: برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایالت های استرالیا به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید.

ایالت استرالیا

ایالت کوئینزلند

جمعیت: ۴٫۷۵ میلیون

شهرهای اصلی: بریزبن (۲٫۳ میلیون) گلد کوست، سان‌شاین کوست، تاونزویل، کنز و توومبا

این ایالت استرالیا چگونه است؟ این ایالت به خاطر دیواره‌های مرجانی بزرگ و سواحل گلد و سان‌شاین بسیار معروف است، اما بخش‌های دیگر کوئینزلند نیز بسیار زیبا هستند. در شمال جنگل‌های بارانی و در جنوب تپه‌های هموار پر از تاکستان وجود دارد. براساس محاسبه‌ی سرانه‌ی جمعیت در سال ۱۵-۲۰۱۴، اقتصاد کوئینزلند کوچک شد، اما این افت کوچکی در بخشی از استرالیا بود و با سودی که از منطقه‌ی آسیایی اقیانوس آرام بدست آمد، به خوبی جبران شد.

وبسایت ایالت کوئینزلند  : qld.gov.au

شغل‌های نامزد شده: شغل‌های مهارتی موردنیاز در کوئینزلند بیشتر در حوزه‌ی کشاورزی هستند (پرورش بز و آهوی کوهی، پرورش زنبور عسل) و در مقیاس کوچک‌تری ساختن قایق، ساختن قایق بادبانی و آموزش‌دهنده‌ی رانندگی را نیز شامل می‌شوند. بازار املاک: قیمت متوسط در ایالت برای خانه، ۴۵۰ هزار و برای آپارتمان ۳۷۰ هزار دلار استرالیا است. قیمت املاک در بریزبن در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ رشد کرد و این اتفاق تنها در ۳ ایالت استرالیا رخ دارد. به‌طور کلی رشد سالانه‌ی قیمت‌ها ۴٫۶ بوده است، به‌ویژه در خانه‌های مجزا.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

متوسط قیمت املاک در بریزبن حدود ۵۰۰ هزار دلار استرالیا است. گلد کوست در سال ۲۰۱۶ به یک منطقه‌ی درحال رشد تبدیل شد، گرچه قیمت آپارتمان ۳۶۸ هزار دلار است و از قیمت متوسط کم‌تر است، اما قیمت خانه بسیار بیشتر از متوسط و برابر با ۵۳۰ هزار دلار است. بلندترین ساختمان استرالیا که ۷۸ طبقه دارد در گلد کوست قرار دارد.

ایالت استرالیا

ایالت نیو ساوت ولز استرالیا

جمعیت: ۷٫۵ میلیون

شهرهای اصلی: سیدنی (۴.۸ میلیون) نیوکاسل، گاسفرود، ولونگونگ

این ایالت استرالیا چگونه است؟ این ایالت هم ساحل دارد و هم پیست اسکی همراه با کوه‌های آبی و آبشار فیتزوری. این ایالت یک منطقه‌ی حاره‌ای و یک منطقه‌ی جنوبی معتدل‌تر دارد که لوکیشن فیلمبرداری فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی بوده‌اند. بخش شرقی این ایالت شامل تاکستان‌ها و فلات‌های همواری است که در آنها گوسفند و گاو پرورش داده می‌شود. درآمدهای اصلی این ایالت از صنایع گردشگری، زغال‌سنگ و کشاورزی به دست می‌آید، البته در سیدنی IT و خدمات مالی به‌طور فزاینده‌ای در اقتصاد و موفقیت این شهر مشارکت می‌کنند.

وبسایت ایالت نیوساوت ولز : www.nsw.gov.au

شغل‌های نامزد شده : شغل‌هایی که در این ایالت اولویت دارند عبارتند از تمام انواع مکانیک خودرو و مهندسی، به‌علاوه‌ی پزشکی و شغل‌های مربوط به مهمانداری و معلم‌های پیش‌دبستانی.

بازار املاک ایالت نیوساوت ولز

سیدنی گران‌ترین قسمت در استرالیا است. در دارلینگ پوینت قیمت متوسط خانه ۵٫۶ میلیون دلار استرالیاست و خانه‌های زیادی وجود دارند که قیمت آنها ۳ میلیون دلار بالاتر از میزان متوسط است. مناطق بسیاری در حومه‌ی شهر وجود دارند که قیمت آنها به مراتب کم‌تر است و به راحتی می‌توانید از این مناطق با بلیت‌های تخفیف‌دار به مرکز شهر سفر کنید.

این مناطق عبارتند از کانتربری و پاراماتا که قیمت متوسط خانه در آنها ۷۰۰ هزار و ۹۵۰ هزار دلار است، یا ایست‌لیکس که قیمت متوسط آپارتمان در آن ۴۸۵ هزار دلار است. به نظر می‌رسید که در سال ۲۰۱۶ بازار در سیدنی کمی سرد شده است اما همچنان قیمت‌ها با رشد دست‌کم ۴ درصد همراه هستند.

ولونگونگ که در جنوب و گاسفورد که در شمال سیدنی قرار دارند، به مراتب ارزان‌تر هستند و متوسط قیمت خانه در آنها ۵۷۰ هزار و ۳۷۵ هزار دلار و قیمت آپارتمان در گاسفورد ۱۰۰ هزار دلار بیشتر از شهر ساحلی ولونگونگ است.

ایلت استرالیا

ایالت ویکتوریا استرالیا

جمعیت: ۵٫۸ میلیون

شهرهای مهم:‌ ملبورن (۴٫۴ میلیون)، گیلانگ، بَلِرَت، بندیگو

این ایالت استرالیا چگونه است؟ دلایل زیادی برای اینکه شهر ملبورن برای ۵ سال متوالی به عنوان بهترین شهر دنیا برای زندگی انتخاب شده است و از ۱۰۰ امتیاز ۹۷٫۵ را کسب کرده است، وجود دارد. این شهر برای زندگی عالی است. اخیرا مردم برای کار به منطقه‌ی تجاری مرکزی می‌روند و فرهنگ مردم حالتی به مناطق حومه‌ی شهر داده است که باعث شهرت ملبورن شده است. قسمت‌های روستایی ویکتوریا به خاطر روستاهای دوستانه و جذابش معروف است، برای مثال دره‌ی وارا و رشته کوه‌های داندنونگ مناطق فوق‌العاده‌ای هستند.

وبسایت ایالت ویکتوریا vic.gov.au

شغل‌های نامزدشده:‌ ایالت ویکتوریا به مشاغل پزشکی کمی احتیاج دارد، اما در حوزه‌‌ها آموزش، به‌ویژه برای معلم‌های زبان‌های خارجی (اروپایی و آسیایی) و کشاورزی و ساختمان‌سازی، به افراد زیادی احتیاج دارد. مهمان‌داری و IT نیز دو مهارت دیگری است که به‌شدت موردنیاز هستند.

بازار املاک: گرچه براساس برخی اندازه‌گیری‌ها قیمت‌ها افت داشته‌اند، اما متخصصان محلی پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌های ملبورن رشد کند و رشد ارزش خانه که در ۱۰ سال گذشته دو برابر شده است، ادامه داشته باشد. درحال‌ حاضر قیمت متوسط خانه در ملبورن ۱٫۲۵ میلیون دلار است، اما در حومه‌ی بیرونی شهر قیمت‌ها از نصف این نیز کم‌تر است و قیمت آپارتمان نیز از این میزان ارزن‌تر است. قیمت‌ها در مناطق محلی ایالت ویکتوریا به مراتب کم‌تر هستند، به طوری که قیمت متوسط خانه ۳۷۷ هزار و آپارتمان ۲۶۰ هزار دلار است.

ایالت استرالیا

ایالت استرالیای جنوبی

جمعیت: ۱٫۷ میلیون

شهرهای اصلی: آدلاید (۱.۳ میلیون).

این ایالت چگونه است؟ آب‌و‌هوای این ایالت مدیترانه‌ای است و آدلاید به عنوان مرکز هنری استرالیا شناخته می‌شود. یک خط ساحلی طولانی در این منطقه وجود دارد که جذابیت‌های آن را دوچندان کرده است. به ازای هر نفر کافه‌ها و رستوران‌های زیادی در این شهر وجود دارد که از زمین‌های حاصلخیزی که در اطراف دره‌ی باروسا وجود دارد تغذیه می‌کنند.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

وبسایت ایالت استرالیا جنوبی sa.gov.au

شغل‌های نامزدشده: نکته‌ی قابل‌توجه درباره‌ی استرالیای جنوبی فهرست وسیع شغل‌های موردنیاز در حوزه‌های مدیریت فروش و بازاریابی، منابع انسانی، کترینگ، بانک‌ها و دیگر صنایع است. دیگر مهارت‌هایی که کمبودشان در این منطقه احساس می‌شود عبارتند از نجاری، جواهرسازی، IT و درست کردن نوشیدنی.

بازار املاک: قیمت املاک در آدلاید در سال ۲۰۱۵ بیش از هر شهر دیگری در استرالیا رشد کرد و قیمت متوسط آن در ماه نوامبر ۴۲۰ هزار دلار بود. آدلاید شهری فشرده است که می‌توان بدون خودرو در آن رفت‌وآمد کرد و در حومه‌ی آن مناطقی مانند مدیندیه و واکروایل وجود دارند که گران هستند، اما به‌راحتی می‌توان از آنجا به مرکز شهر آمد. قیمت متوسط خانه در واکروایل ۹۹۵ هزار دلار و قیمت متوسط آپارتمان ۳۷۵ دلار است. قیمت‌ها در منطقه‌ی ساحلی گلنلگ در همین حد هستند اما در مناطقی مانند برنساید که مناسب خانواده‌‌ها هستند، چیزی در حدود ۲۵ درصد ارزان‌تر است. شما باید در مناطق محلی استرالیای جنوبی چیزی در حدود ۲۵۰ هزار دلار برای خرید خانه پرداخت کنید.

ایالت استرالیا

ایالت تاسمانیا استرالیا

جمعیت: ۵۱۵ هزار

شهرهای اصلی: هوبارت (۲۱۷ هزار)، لانسستون (۷۰۰۰۰)

این ایالت چگونه است؟ تاسمانیا ۱۸ پارک ملی دارد که یک سوم مساحت آن را شامل می‌شود. لانسستون که در شمال این ایالت قرار دارد پر از ییلاق‌هایی است که شباهت زیادی به ییلاق‌های انگلستان دارند. درواقع این جزیره آب‌وهوایی بسیار شبیه به انگلستان دارد، اما زمستان‌های آن گرم‌تر است. در بخش جنوبی، جنگل‌های انبوه و کوه‌های بلندی وجود دارد که ارتفاع آنها به ۱۶۱۷ متر می‌رسد و می‌توانید بر روی آنها اسکی کنید. موج سواری و ورزش‌های آبی نیز در تاسمانیا رایج هستند.

وبسایت ایالت تاسمانیا tas.gov.au

شغل‌های نامزد شده: تاسمانیا در همه‌ی شغل‌های فهرست SOL به دنبال مهاجران احتمالی می‌گردد، علاوه‌بر این کارهایی مانند قصابی، آشپزی، آرایشگری، کف‌سازی و بنایی نیز به‌شدت موردنیاز است.

بازار املاک: در سال ۲۰۱۵ بازار املاک در تاسمانیا افتی را که در سال ۲۰۱۰ تجربه کرده بود، جبران نمود. گزارش‌های محلی در اواخر سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهند که کمبود مسکن در این ایالت و همچنین هجوم سرمایه‌گذاران به این منطقه که قیمت‌های نسبتا پایینی داشت، باعث شد که قیمت‌ها بالا بروند. اگر قصد خرید دارید قیمت متوسط در هوبارت ۵۲۷ هزار دلار است که این نرخ در منطقه‌ی سیدنی بِی به ۶۷۰ هزار دلار می‌رسد. موناه ارزان‌ترین بخش شهر است که قیمت متوسط خانه در آن ۳۰۵ هزار دلار و متوسط قیمت خانه در لانسستون ۳۲۵ هزار دلار است.

راهنمای خرید ملک در استرالیا

شما به عنوان یک خارجی حق خرید املاک را در استرالیا ندارید. مگر اینکه با یک فرد استرالیایی ازدواج کرده باشید یا ویزای اقامت دائم خود را دریافت کرده باشید. شما باید در هیئت بررسی سرمایه‌گذاری خارجی (FIRB) ثبت‌نام کنید، ۶ هفته طول می‌کشد تا درخواست شما تأیید شود.

پیش از اینکه هرکدام از املاک‌تان را خریداری کنید باید برای آن ثبت‌نام کنید و حداقل ۵۰۰۰ دلار برای ثبت آن هزینه کنید. در این صورت همه‌ی قرارداد‌هایی که می‌بندید مشروط به تأیید FIRB ‌می‌باشند.

کارگزارهای املاک از طرف دولت مجوز دریافت می‌کنند و جلوی کلاه‌برداری را می‌گیرند. قیمت‌ها براساس قیمت فروش مشخص می‌شوند و شما می‌توانید برای این کارها وکیل استخدام کنید.

فرآیند خرید ملک در استرالیا

فرآیند‌ها در ایالت‌های متفاوت اندکی تفاوت دارند اما بیشتر ایالت‌ها وبسایت‌های رسمی دارند که این فرآیندها را توضیح داده‌اند.

برای مثال، خرید خانه در نیو ساوت ولز با پیشنهاد برای خرید و پرداخت ۰٫۲۵ درصد به‌عنوان بیان‌ علاقه آغاز می‌شود. اما این کار هیچ چیزی را تضمین نمی‌کند و تا زمانی که قرارداد بسته نشود شما می‌توانید منصرف شوید و پول‌تان را پس بگیرید. قرارداد فروش، پیش از اینکه خانه فروخته شود آماده می‌شود و پس از عقد قرارداد ۵ روز فرصت دارید تا ۱۰ درصد بیعانه را پرداخت کنید.

درطول فرآیند جستجو شما می‌توانید برای گرفتن تأیید FIRB اقدام کنید. تکمیل این فرآیند چیزی در حدود ۶ هفته طول می‌کشد که شامل پرداخت نهایی پول و مالیات و دریافت کلیدها می‌شود. هزینه‌های متوسط خرید چیزی در حدود ۶ یا ۷ درصد ارزش ملک است.

بسیاری از اموال در استرالیا بصورت مزایده فروخته می‌شوند و عقد قرارداد و پرداخت ۱۰ درصد بیعانه در مزایده انجام می‌شوند.

در این بخش ما به معرفی تعدادی از ایالت استرالیا پرداختیم و همچنین قیمت مسکن در ایالت استرالیا

 

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین