چرا استرالیا برای سرمایه‌گذاری و تجارت گزینه مناسبی است؟

بررسی آخرین آمار سایتهای معتبر دنیا و دقت در موارد گوناگون در زمینه های مختلف تجاری و اقتصادی، نشان می دهد که چرا سرمایه‌گذاری در استرالیا می تواند گزینه مناسبی به عنوان یک درگاه تجاری برای سرمایه‌گذاری و بیزینس باشد.در این مقاله شرایط تجاری، صادرات و واردات، فرصتهای اقتصادی و اینکه کدامیک از بیزینس ها در استرالیا بیشترین رشد را به خود اختصاص داده و فرصتهای بهتری در آن نهفته است را با هم مرور خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای سرمایه گذاری استرالیا به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید.

چرا سرمایه‌گذاری در استرالیا گزینه مناسبی است؟

  • داشتن یک اقتصاد سالم و پایدار، وجود صنایع پویا و پر بازده، داشتن قابلیت ها و توانایی فنی که نیروهای کار حاضر در استرالیا دارند، نوآوری‌ها در تجارت، داشتن روابط تجاری و روابط دوستانه با سایر کشورها، همگی می توانند دلایلی محکم و قانع کننده برای ایجاد بیزینس و سرمایه گذاری در استرالیا باشند.
  • استرالیا سیزدهمین اقتصاد بزرگ جهان است و پس از امریکا، چین، ژاپن، آلمان و…در میان بیست کشور قدرتمند اقتصادی قرار دارد.
  • ۲۷ سال رشد سالیانه پیاپی و بدون افت موجب شده است استرالیا جز معدود کشورهایی باشد که توانسته این رکورد را بنام خود ثبت نماید.
  • استرالیا توانسته است در میان کشورهای صنعتی و در حال رشد همسایه، که با استرالیا در ارتباط هستند و در مقایسه با چین، هند و کشورهای متوسط هم‌طراز، در رتبه بالاتری قرار بگیرد.
  • داشتن حمایت و روابط دوستانه با کشورهای آسیای اطراف از جمله اقیانوسیه و آسیای شرقی، در ایجاد این رشد اقتصادی بسیار موثر بوده است.
  • برخی از صنایع در استرالیا به عنوان صنایع پربازده شناخته شدند؛ صنایعی مثل نفت، گاز، ساختمان، آموزش و پرورش (تکمیلی)، توریسم، درمان، صنایع معدنی، کشاورزی و دامپروری.
  • ۵ صنعت برتر در استرالیا به ترتیب شامل: کشاورزی، تحصیلات تکمیلی(پذیرش دانشجوی خارجی)، توریسم و گردشگری، مواد شیمیایی و معدنی و شرکت های سرمایه گذاری است.
  • در رابطه با نوآوری نیز به این علت استرالیا پیشنهاد می شود که سومین جایگاه را در تعداد دانشگاه در میان ۱۰۰ کشور دنیا دارد و ششمین کشور در دنیا به لحاظ استعداد های درخشان، علم و صنعت و نوآوری است؛ همچنین به لحاظ بیزینس های جدید در جایگاه هفتم قرار دارد.
  • نکته قابل توجه اینکه، ۴۰ درصد از نیروهای کار در استرالیا دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

انتخاب مناسب‌ترین راه برای مهاجرت به استرالیا، با توجه به شرایط شما

تنوع نژادی و فرهنگی فراوان در استرالیا

۷۰ درصد از کسانی که در استرالیا ساکن هستند خارج از استرالیا به دنیا آمده اند؛ این نشان می دهد که تنوع نژادی و فرهنگی بالایی در استرالیا وجود دارد.
۷۲ درصد از ساکنین استرالیا، به زبان انگلیسی و ۲۷ درصد با سایر زبان ها گفتگو می کنند.
در جامعه ای با تنوع بسیار بالای فرهنگی و نژادی، کار تجارت و روابط بین الملل بهتر انجام خواهد شد و زمینه برای ایجاد همبستگی و دوستی بین استرالیا و سایر کشورها برقرار خواهد شد.
استرالیا جز ۱۲ بازار بزرگ صادرات و واردات در دنیاست؛ به همین دلیل می تواند به عنوان یک گذرگاه و مرکزیتی برای واردات و صادرات، در نظر گرفته شود.
از میان ده پارتنر بزرگ صادرات و واردات که با استرالیا مراودات تجاری دارند، می توان به چین، ژاپن، امریکا و کره اشاره کرد.
کشور چین با حجم صادراتی بالاتر از ۱۱۵ بیلیون دلار در سال و حجم وارداتی بیش از ۶۷ بیلیون دلار در سال در بالاترین رتبه تجاری با استرالیا قرار دارد.
بیشترین صادرات از استرالیا به چین شامل: مواد معدنی، سوخت، محصولات فرآوری نشده کشاورزی و دامپروری است.
بیشترین حجم واردات از چین به استرالیا نیز شامل محصولات و تولیدات مهندسی شده و مونتاژ شده به دلیل پایین بودن هزینه و دستمزد در چین است.
کشور ژاپن با حجم صادرات بیش از ۴۷ بیلیون دلار و وارداتی بیش از ۲۴ بیلیون دلار در سال دومین شریک تجاری استرالیا محسوب می شود.
اقلام صادراتی از استرالیا به ژاپن شامل مواد سوختی، مواد معدنی و محصولات فرآوری شده دامپروری و کشاورزی است.
در مقابل، خودرو، لوازم یدکی خودرو، محصولات سوختی، تولیدات مهندسی(مونتاژ شده) نیز از محصولات وارداتی ژاپن به استرالیا هستند.
سومین کشور در زمینه مبادله با استرالیا، امریکا است. امریکا با حجم ۴۷ بیلیون دلار صادرات به استرالیا و ۲۰ بیلیون دلار واردات در رده چهارم قرار دارد.
مواد فرآوری شده کشاورزی و دامپروری و مواد معدنی از جمله محصولات صادراتی استرالیا به امریکا است؛ همچنین واردات دارو، ماشین آلات و خودرو و تولیدات مهندسی از موارد وارداتی به استرالیا از امریکا است.
کره جنوبی شریک چهارم تجاری با استرالیا با حجم صادراتی بیش از ۲۳ بیلیون دلار و وارداتی بیش از ۳۱ بیلیون دلار است. اقلامی همچون مواد سوختی و معدنی، مواد فرآوری شده کشاورزی و دامپروری، مواد کانی و معدنی از جمله صادرات استرالیا به کره محسوب می شوند.
خودرو و لوازم یدکی، مواد سوختی، تولیدات و محصولات مهندسی از موارد وارداتی به استرالیا به شمار می آید.

در این مقاله سعی کردیم بصورت کوتاه و اجمالی به نقاط قوت اقتصاد استرالیا جهت سرمایه گذاری، همچنین شرکای تجاری، نیازمندیهای استرالیا در واردات و توانمندیها در صادرات کالا اشاره کنیم.

در مقالات بعدی در این زمینه توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین