کد ABN و ACN استرالیا

برای مهاجرت به استرالیا روش‌های مختلفی وجود دارند که استفاده از هر یک منجر به بهره‌مندی از مزایای مختلفی شده و شرایط خاص خود را نیز دارد. سرمایه گذاری، تجارت، تحصیل، زندگی، درمان و کار را می‌توان به عنوان برخی از موارد مورد بحث به حساب آورد. به دلیل وجود اقتصادی قوی، نرخ ریسک پایین و دسترسی بسیار مناسب به بازار جهانی در زمینه‌های مختلف سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار می‌تواند یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های پیش رو به حساب بیایند.

برای آن که به عنوان صاحب کسب و کار در این کشور شناخته شوید، باید برخی مجوزها را اخذ کرده و روندی خاص را طی کنید. در روند آشنایی با نحوه صحیح راه اندازی بیزینس و یا حتی سرمایه گذاری در این کشور بدون شک اسامی ABN و ACN به گوش شما خورده‌اند در صورتی که قصد کسب اطلاعاتی در مورد درخواست شماره ABN و ACN استرالیا را دارید، تنها کافی است تا انتهای این مطلب با سازمان مهاجرتی سلکت ویزا همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

ABN و ACN چیست؟

در روند درخواست شماره ABN و ACN استرالیا اولین موردی که بهتر است با آن آشنایی داشته باشید را می‌توان تعاریف این دو دانست. ACN یا Australian Company Number شماره‌ای است که توسط کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC) برای هر شرکتی که تحت قانون شرکت‌های مشترک المنافع 2001 ثبت می‌شود، در سه گروه سه رقمی صادر خواهد شد. کد بیان شده باید در تمامی استاد شرکت نمایش داده شود. پس از معرفی کلی ACN حال نوبت به آن می‌رسد که به سراغ ABN برویم.

این کد معرف کسب و کار شما بوده اما جایگزین کد مالیاتی نمی‌شود و از 11 رقم منحصر به فرد تشکیل شده است. شاید پس از آشنایی با هر دو شماره بیان شده برای شما سوال شده باشد که چرا در یک مطلب و به صورت هم‌زمان به معرفی آنها پرداخته‌ایم؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که دلیل این کار وجود اشتراکاتی بین این دو شماره و کاربردهای آنها بوده؛ به عنوان مثال در برخی موارد می‌توان از ABN به جای ACN استفاده کرد. در بخش‌های بعدی با این دو شماره، کاربردهای آنها و نحوه اخذشان بیشتر آشنا خواهید شد.

 

ACN چیست

 

ACN و ABN در چه اموری باید مورد استفاده قرار گیرند؟

کاربردهای ABN و ACN یکی از مواردی است که آشنایی با آن می‌تواند دید مناسب‌تری به شما برای پی بردن به این مسئله که آیا ملزم به دریافت آنها هستید یا خیر بدهد. هنگامی که قصد سفارش و صدور صورت‌حساب به منظور شناساندن کسب و کار به دیگران را دارید، برای اجتناب از مالیات بر پرداختی‌ها و استفاده از PAYG، ادعای اعتبارات مالیاتی کالا و خدمات (GST) و درخواست اعتبارات اعطای انرژی را دارید باید از ABN استفاده کنید.

ACN باید بر روی همه اسناد عمومی و اسناد قابل مذاکره ثبت شده باشد. به صورت کلی‌تر بهتر است بگوییم مواردی که این کد باید بر روی آنها استفاده شود شامل تمام اسناد تسلیم شده در ASIC، صورت حساب‌ها و فاکتورها، رسیدها (که به صورت ماشینی تولید نمی‌شوند)، سفارشات کالا و خدمات، سربرگ‌های تجاری، اطلاعیه‌های رسمی شرکت، چک و سفته و تبلیغات مکتوب ارائه یک پیشنهاد خاص می‌شوند.

در قسمت قبل بیان کردیم که از ABN می‌توان به جای ACN استفاده کرد؛ اما در چه مواقعی؟ برای چواب این پرسش قسمت بعد را از دست ندهید.

 

چه زمانی می‌توان از ABN به جای ACN استفاده کرد؟

زمانی که شما برای شرکت خود ABN یا شماره تجاری استرالیایی اخذ کرده باشید می‌توانید از آن به جای ACN استفاده کنید. برای این که بتوانید با خیال راحت امور بیان شده را انجام دهید باید اطمینان حاصل کنید که  شماره تجاری شما شامل شماره شرکتتان است. در این حالت کد 11 رقمی مورد بحث در تمامی نقاطی که ACN به کار برده می‌شود استفاده خواهد شد.

قبل از آن که به سراغ بخش بعدی برویم، بهتر است  شما را از این مسئله آگاه کنیم که بر اساس اعلام ASIC در مواردی نظیر بسته بندی و برچسب زدن پاکت نامه، اسناد حمل و نقل و برخی تبلیغات، کارت‌های اعتباری و کوپن‌ها، رسیدهای ماشینی و مواردی از این قبیل نیازی به استفاده از ACN نیست.

 

چه زمانی ملزم به دریافت ABN هستیم؟

شاید پس از بررسی ABN  و ACN به این فکر افتاده باشید که ملزم به اخذ این دو شماره هستید. در ارتباط با این موضوع باید بیان کنیم که ABR وبسایتی است که قبل از شروع روند مد نظر باید به آن مراجعه کنید؛ زیرا برخی از افراد و کسب و کارها توسط آن از دریافت این شماره معاف شده و در صورت اقدام، درخواستشان را رد خواهد کرد.

طبق اعلام این مرکز تنها افرادی که قصد ادامه روند و یا راه اندازی یک شرکت در استرالیا را دارند، هدفشان تامین منابع مرتبط با منطقه مالیاتی غیر مستقیم استرالیایی است و یا شرکتی مشمول قانون شرکت‌ها را راه اندازی خواهند کرد می‌توانند برای دریافت ABN درخواست دهند. آیا قصد آشنایی بیشتر با هر یک از شرایط بیان شده را دارید؟ برای این کار تنها کافی است بر روی نام دسته مد نظر کلیک کنید تا به صفحاتی که در سایت‌های معتبر و دولتی به معرفی بیشتر آنها اختصاص داده شده منتقل شوید.

 

روند درخواست و اخذ شماره ABN استرالیا

 

روند درخواست و اخذ شماره ABN استرالیا

روند درخواست و اخذ شماره ABN یکی از مواردی به حساب می‌رود که آشنایی با آن می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. ابتدا باید بررسی کنید که بسته به شرایط خود نیازمند داشتن چه فاکتورهایی خواهید بود. هر فرد درخواست دهنده ممکن است ملزم باشد تا موارد زیر را به عنوان شاخصه‌های مورد نیاز در روند مورد بحث داشته باشد.

  • شماره پرونده مالیاتی (خود شخص، شرکا، مدیران و بنیان گذاران)
  • در صورتی که از یک نماینده ثبت شده مالیات یا BAS کمک می‌گیرید شماره ثبت آن را داشته باشید
  • اگر از مشاوران حرفه‌ای استفاده می‌کنید، شماره مشاور خود را داشته باشید
  • دارندگان ACN یا ARBN می‌توانند از طریق ASIC (کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا) برای دریافت ABN درخواست دهند.
  • ارائه تاریخ ABN (زمانی که انتظار دارید فعالیت تجاری خود را آغاز کنید)
  • مشخص کردن نام حقوقی نهاد
  • تعیین نام همکاران در بیزینس
  • مشخص کردن زمینه فعالیت تجاری
  • تعیین مکانی مشخص برای فعالیت کسب و کار

به محض تکمیل درخواست خود تا زمانی که تمام اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهید، می‌توانید به صورت آنلاین روند ABN خود را چک کنید. درخواست و مدارک ارائه شده توسط اداره مالیات استرالیا (ATO) ظرف 20 روز بررسی خواهند شد و در صورتی که نیاز به ارائه اطلاعات یا مدارک بیشتر باشد به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است که شما می‌توانید  برای دریافت ABN و ACN به صورت هم‌زمان از طریق سایت خارجی خدمات ثبت کسب و کار اقدام کنید. این سایت امکان آشنایی با سایر الزامات راه اندازی و اداره کسب و کار نظیر GST و ثبت شرکت را نیز فراهم کرده است. در صورت علاقه‌مندی به کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با موضوع‌های بیان شده تنها کافی است بر روی نام سایت مد نظر کلیک کنید تا به آن منتقل شوید.

 

نحوه آپدیت و یا کنسل کردن کد ABN استرالیا

از آنجایی که  باید اطلاعات ABN به روز نگه داشته شوند امکان آپدیت آن به صورت آنلاین یا حضوری در دسترس دارندگان قرار داده شده است.  در برخی مواقع که ساختار کسب و کار تغییر کنند ممکن است نیاز بر آن باشد تا ABN خود را کنسل کنید. هر صاحب کسب و کار ملزم است تا حداکثر ظرف 28 روز پس از آگاهی از ایجاد تغییرات به وجود آمده اطلاعات شماره کسب و کار استرالیایی خود را آپدیت کند.

در برخی مواقع ممکن است آپدیت اطلاعات منجر به آن شود که دارنده ملزم به لغو ABN خود شود که برخی از آنها را می‌توان شامل فروخته شدن، تعطیل شدن و یا توفق فعالیت دانست. شاید برای شما این سوال به وجود آمده باشد که چرا افراد باید اطلاعات خود را به روز رسانی کنند؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت ABR برای آن که اطمینان حاصل کند تا افراد درست با داشتن مجوزهای مناسب مشغول به فعالیت هستند، به روز بودن اطلاعات سازمان‌های دولتی از پتانسیل‌های قابل استفاده در مواقع اضطراری و بهبود خدمات دریافتی این الزامات را قرار داده است. باید از طریق myGovID و RAM به اکانت خود وارد شده و تغییرات مورد نیاز برای ABR و پیوند خارجی ABNE را اعمال کنید. به هنگام انجام این کار نمی‌توانید نام تجاری، اسامی قانونی افراد و تاجران انحصاری و نام قانونی ثبت شده در ATO برای شرکت را تغییر دهید.

 

اخذ ABN برای کسب و کارهای خارج از استرالیا

شاید به عنوان فردی غیر مقیم در حال مطالعه این مطلب باشید در این صورت بهتر است بدانید این دسته از افراد نیز قادر هستند تا با داشتن شرایطی خاص برای دریافت ABN درخواست خود را ارائه دهند. اگر فرد قصد ادامه فعالیت شرکت و یا راه اندازی کسب و کاری جدید را داشته باشد ممکن است واجد شرایط این اقدام باشد.

برای دریافت ABN توسط این افراد ارائه یکی از مدارک شماره پرونده مالیاتی استرالیا (TFN) و یا مدارک هویتی و بیاینه فعالیت‌های تجاری الزامی خواهد بود. نگه داری شماره مرجع بسیار ضروری است زیرا در غیر این صورت احتمالاً ملزم به ارائه دوباره درخواست خواهید شد. اگر درخواست خود را ارسال کنید و تمامی مدارک مورد نیاز را ظرف حداکثر 43 روز تکمیل نکنید موفق به اخذ ABN نخواهید شد.

 

سوالات متداول

 

یک کسب و کار در استرالیا باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا شرایط دریافت ABN را فراهم کند؟

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که یک کسب و کار باید داشته باشد، فعالیتی تجاری است که شامل فروش تجاری محصولات یا خدمات بوده و از اندازه و مقیاس معقولی برخوردار است. فعالیت بیان شده باید به صورت تکرار شونده، سیستماتیک، سازماندهی شده و تجاری صورت بپذیرد و سوابق انجام آن نگهداری شوند. موارد بیان شده تنها برخی از ویژگی‌هایی هستند که باید یک فعالیت آنها را داشته باشد تا به عنوان بیزینس شناخته شود.

 

برای دریافت کدام یک از شماره‌های ABN و ACN باید اول درخواست دهیم؟

در روند راه اندازی کسب و کار ابتدا باید ACN را اخذ کنید و سپس در صورت نیاز و مشمول شرایط شدن برای اخذ ABN درخواست دهید.

 

چه تفاوت‌هایی میان ABN و ACN وجود دارد؟

ABN شماره‌ای تجاری است که برای همه نهادها از جمله معامله گران، مشارکت‌ها و شرکت‌ها توسط ATO صادر می‌شود؛ از طرفی ACN تنها مختص شرکت‌ها بوده و سازمان صادر کننده آن ASIC است.

 

آیا می‌توان تنها ACN را برای ادامه فعالیت شرکت اخذ کرد؟

در صورتی که شرکت فقط دارایی‌هایی را در اختیار داشته باشد و مستقیماً فعالیت‌های تجاری را انجام ندهد ممکن است نیازی به دریافت ABN نداشته باشد. همان‌طور که در متن به آن اشاره داشتیم، ABN از 11 رقم تشکیل شده که 9 رقم آن ارقام ACN هستند و تفاوت میان این دو شماره تنها در 2 عدد اول است.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

سخن آخر

درخواست شماره ABN و ACN روندی است که به هنگام راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت در استرالیا کاری ضروری خواهد بود. در کنار اخذ این شماره‌ها افراد علاقه‌مند به راه اندازی بیزینس و شروع فعالیت تجاری در این کشور ملزم هستند تا با داشتن شرایطی خاص دست به اقدام‌های مختلف و طی کردن مسیری مشخص بزنند.

در صورتی که شما عزیزان نیز به انجام این نوع خاص از فعالیت‌های تجاری و سرمایه گذاری از این روش‌ها علاقه‌مند هستید بهتر است با مسائلی نظیر مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری، ثبت شرکت و وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور بیان شده اطلاعاتی مناسب را کسب کنید.

برای این کار بهترین روش‌های پیش روی شما استفاده از اطلاعات قرار داده شده در سایت‌های دولتی این کشور، مقالات قرار داده شده مرتبط در سایت سازمان مهاجرتی سلکت ویزا و مشاوره با کادر مجرب این مجموعه است.

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین