ثبت شرکت در استرالیا
خانه / مهاجرت به استرالیا / ثبت شرکت در استرالیا

ثبت شرکت در استرالیا

ثبت شرکت در استرالیا سوال بسیاری از دوستان و متقاضیان مهاجرت به استرالیا به خصوص آن گروه از دوستانی می باشد که قرار است از طریق ویزای سرمایه گذاری استرالیا سابکلاس 188 وارد استرالیا شده و اقدام به ایجاد یک کسب و کار کنند و معمولا این گروه از دوستان به فکر ثبت یک شرکت در استرالیا می باشد از این رو ما تصمصم برآن گرفتیم تا کلیاتی در مورد ثبت شرمت در استرالیا برای شما دوستان بازگو کنیم تا بتوانیم کمکی به شما متقاضیان عزیز کنیم از این رو شما در این صفحه کامل ترین موارد در زمینه گام به گام ثبت شرکت در استرالیا را فرامی گیرید.

اقامت استرالیا با ثبت شرکت

شاید شما هم با این جمله ، اقامت استرالیا از طریق ثبت شرکت ، آشنا باشید و آن را در گوشه و کنار شنیده باشید. باید قبول کر که ایجاد یک شرکت و کسب و کار در استرالیا به همان اندازه که هیجان انگیز است استرس زا و دلهرو آور نیز است. همه ما می دانیم که استرالیا یک کشور مدرن با ساختارهای قوی اقتصادی است اما برا شما که یک تازه وارد هستید می تواند سخت باتشد و شاید کوچکترین اشتباه برای شما صدمات جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد. حالا سوال این است که آیا امکان دریافت اقامت استرالیا از طریق ثبت شرمت وجود دارد؟ که باید بگویم بله این امکان تحت شرایطی وجود دارد و شما باید در ایران یک شرکت و کسب و کار داشته باشید و با ثبت شرکت در استرالیا به نوعی نمایندگی در استرالیا ثبت کنید. برای اینکار شما باید نیاز به یک نمایند مقیم استرالیا مانند یک حسابدار دارید و باید به عنوان نماینده قانونی شما مشخص و اعلام شود. حالا که شرکت شما در استرالیا ثبت شد و شما به یک سهام دار در آن مشخص شدید باید شعبه اصلی که در ایران است اسپانسر شما شده و شما از طریق ویزای کار وارد استرالیا شده و شرکت را به نوعی راه اندازی و پیش ببرید. باید دقت کنید که شما برای کارفرمای دیگری نمی توانید کار کنید و شرکت و شعبه ایران باید تعهد بدهد که شما حقوق مشخصی را دریافت خواهید کرد که به حساب استرالیا شما واریز می شود.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

به طور خلاصه باید بگوییم که بسیاری از دوستان و متقاضیانی که در ایران شرکت وکسب و کاری دارند از طریق ویزای 188 استرالیا اقدام می کنند که بسیار راحت تر کم هزینه تر و با ریسک کمتر است و به راحتی اقامت استرالیا را دریافت می کنند.

 

انواع ثبت شرکت در استراليا

در مجموع دولت استرالیا دو مسیر کلی را برای ثبت شرکت در استرالیا در نظر گرفته است که هر کدام شرایط و مراحل و انواع مختلفی دارد که برای آنها مدارک و هزینه های مختلفی درنظر گرفته شده است. یک حالت به اینت صورت است که شما بخواهید یک شعبه در استرالیا بزنید که باید از سازمان ASIC مجوز بگیرید که پس از ثبت درخواست شما و ارائه فرم ها و کپي مدارک تأسيس شرکت، اسم شرکت در ASIC بررسی می شود و در صورت تایید، نتیجه به شما اعلام می شود. حالت دیگر این است که همان شرکت های استرالیایی ثبت شوند. برای کار نیز باید به سازمان ASIC استرالیا درخواست دهید. در اين حالت شرکت شما بايد 3 مدير و يک بازرس براي سهامی عام و يک مدير برای سهامي خاص داشته باشد. توجه کنید که دو نفر از مديران و بازرس شرکت های سهامی عام بايد مقيم استراليا باشند. این در حاایست که یکی ازمدیران سهامی خاص باید اقامت استرالیا داشته باشد و بقیه احتیاجی به داشتن اقامت ندارند

 

انواع شرکت در استرالیا

استرالیا هم مانند سایر کشورهای مدرن دنیا شرکت های را براساس ویژگی های ،اختیارات و محدودیت ها به انواع مختلفی تقسیم کرده است. براساس همین تقسیم بندی ها هر شرکتی باید فعالیت هایی اقتصادی در حیطه آن انجام دهد. شما باید براساس تحیقات لازم بهترین ساختار را انتخاب کنید تا بتوانید نیازهای تجاری خود را برطرف کنید. شما باید بدانید که کدام نوع و ساختار مناسبتان است و همان را ثبت کنید چرا که باید براساس ان مالیات پرداخت کنید، اداره مالیات استرالیا، بر درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های بین‌المللی به صورت دقیق نظارت می‌کند و معمولا سه ماه یکبار میزان مشخصی ارزش افزوده را از این شرکت ها دریافت می کند. از این رو می توان گفت که انتخاب درست نوع ثبت شرکت در استرالیا می تواند در هزینه های مالیاتی شما بسیار تاثیرگذار باشد. به طور کلی چهار نوع ساختار بیزینسی در استرالیا وجود داردکه در ادامه هریک را برای شما توضیح می دهیم.

ثبت شرکت در استرالیا

 

حالت Soletrader و یا به عنوان شخص حقیقی

این ساختار ساده ترین نوع می باشد که مالک فقط یک شخص حقیقی است یعنی مالک خود شما باید باشید و همه مسئولیت های قانونی برعهده شما می باشد.  همین سادگی و راحتی و کم هزینه بودن، می تواند اصلی ترین مزیت این ثبت شرکت در استرالیا باشد. در این روش شما برای خودتان یک کد ABN و یک نام ثبت می کنید. در مورد کد ABN در ادامه توضیح خواهیم داد ولی باید بدانید که این گرفتن این کد از لینک مربوطه باید اقدام کرد. در این روش شما باید مالیات پلکانی را پرداخت کنید یعنی با افزایش درآمد مالیات بیشتری نیز باید به دولت استرالیا پرداخت کنید.

 

حالت Company و یا ثبت شرکت :

اگر بیزینس شما با ریسک بالاست این مسیر مناسب است برای شماست. اکثر شرکت های این مسیر را انتخاب می کنند جایی در آن مسئولیت سهامداران آن به حداقل می رسد و از طرفی سود به حداکثر می رسد و شما به عنوان سهامدار در مقابل بدهی های شرکت تعهدی ندارید. شما برای کسب و کار خود می توانید شریک و سهامدار بگیرید. مالیات شما مانند حالت قبل پلکانی نیست و همواره مقدار ثابت 27/5 درصد می باشد. توجه کنید که باید در این روش یک حسابدار به صورت پاره وقت استخدام کنید.

 

حالت partnership و یا ثبت شرکت مشارکتی :

در این حالت شما شرکتی را با چند نفر ایجاد می کنید که سقف این تعداد 2 نفر می باشد اداره شرکت به صورت جمعی می باشد و همه مسولیت ها به عهده همه شرکا می باشد. در این نوع شرکت افزایش سرمایه بسیار چشم گیر است و انحلال شرکت و باز پس گیری سهم هر یک از شرکا براحتی امکان پذیر است. دقت کنید هر فردی به صورت مجزا باید کد ABN را دریافت کند و باید مالیات خود را به صورت جدا پرداخت کند.

 

حالت Trust از طریق انتخاب ذی نفعان :

در این نوع شرکت ها یا بعبارتی نمایندگی ها، آورده به حداقل می رسد و از بین نمی رود. با ثبت این نوع شرکت بیشترین درآمد و کمترین مسئولیت متوجه ثبت کننده نمایندگی ست. به نوعی در این حالت شما شرکتی خواهید داشت که نگهدارنده مال و اموال دیگران است.

 

تفاوت بین ساختارهای مختلف انواع ثبت شرکت در استرالیا

 

Sole TraderPartnershipCompanyTrust
پیچیدگی ساختار تجارتسادهدر حد متوسطمجتمعبسیار پیچیده
هزینهکممتوسطمتوسط ​​تا زیادبالا
تعهدات قانونیکمکم تا متوسطبالامتوسط
تعهدات مالیاتیکمکممتوسطبالا
نهاد قانونی مجزانهنهآرهآره
مسئولیتنامحدودنامحدودمحدودمحدود (با یک معتمد شرکت)

 

مراحل ثبت شرکت در استرالیا

شما تا به اینجا کلیات را در مورد انواع ثبت شرکت در استرالیا آشنا شدید و حالا ما به شما اطلاعات مفیدی را می دهیم تا با مراحل ثبت شرکت در استرالیا آشنا شوید. برای شما 7 گام مهم در مسیر ثبت شرکت در استرالیا ارائه می کنیم که می تواند دید مناسبی به شما از انجام پروسه نشان دهد.

 

مرحله اول آیا داشتن شرکت در استرالیا برای شما مناسب است؟

شما باید تصمیم بگیرید که آیا داشتن شرکت متناسب با نیازهای شما است یا اینکه باید از ساختار تجاری دیگری استفاده کنید. شما می توانید وارد وب سایت Business.gov.au شوید تا با کمک آن ساختار تجاری متناسب با نیازهای شما و ثبت نام هایی را که باید در نظر بگیرید. یک شرکت دارای یک شخصیت حقوقی است که می تواند در سراسر استرالیا به تجارت بپردازد. همچنین می توانید از امتیازات دیگری مانند نرخ مالیات شرکت ها یا مسئولیت محدود استفاده کنید. شما باید ساختار شرکت خود را مشخص کنید که در بالا در مورد آن توضیح داده ایم.

 

مرحله دوم انتخاب نام شرکت در استرالیا

چند نکته وجود دارد که باید هنگام انتخاب نام شرکت در استرالیا در نظر بگیرید. نام شرکت شما باید منحصربه فرد باشد و جایی ثبت نشده باشد برای این کار به لینک مربوطه مراجعه کنید تا نام مورد نظر خود را جست و جو کنید. جستوجوی نام شرکت 

فقط می توانید از کاراکترهای خاص در نام یک شرکت استفاده کنید قبل از ماه مه 2012 ، وجود چندین کسب و کار با همان نام یکسان در ایالت های مختلف امکان پذیر بود ولی بعد از این تاریخ دیگر امکان پذیر نیست و براساس سازمان ثبت ملی استرالیا ASIC امکان پذیر نیست. اگر نام مشابهی از قبل وجود داشته باشد ، قادر به ثبت نام شرکت نخواهید بود.

 

شما می توانید از کارکترهای زیر در نام شرکت خود استفاده کنید

کارکترکارکترکارکترکارکتر
0-9$فضا:
AZ٪.؛
آز*،“”
@&؟
#=!/
\_|
(){}

 

برخی از کلمات و عبارات بدون تأیید وزیر دولت قابل استفاده نیستند. برخی از نمونه ها عبارتند از:

  • ‘bank’
  • ‘trust’
  • ‘Royal’
  • ‘Incorporated’

رزرو نام شرکت شما در استرالیا

اگر برای ثبت شرکت خود آماده نیستید اما می خواهید از وجود نامی اطمینان حاصل کنید ، فرم 410 را از طریق لینک مربوطه تکمیل کنید. لینک مربوط به ذخیره و رزرو نام شرکت . اگر درخواست شما را تأیید کنند، نام را برای دو ماه ذخیره می کنند. اگر می خواهید این مدت را تمدید کنید ، باید برای رزرو مجدد نام اقدام کنید. توجه کنید این کار برای مدت طولانی امکان پذیر نیست.

 

نام یک شرکت باید وضعیت حقوقی آن را نشان دهد

Full wordAbbreviation
and&
Australian Business NumberABN
CompanyCo
Coy
No LiabilityNL
AustralianAust
Australian Company NumberACN
LimitedLtd
NumberNo
ProprietaryPty

 

 

شما شاید بخواهید از دو کلمه مخفف در تابلو فروشگاه های خود استفاده کنید که امکان پذیر است مانند Apples Pty Ltd

 

مرحله سوم شرکت شما چگونه کار خواهد کرد؟

قبل از ثبت نام، باید درباره نحوه اداره شرکت خود تصمیم بگیرید. شرکت شما می تواند توسط:

قوانین قابل تعویض

قوانین قابل تعویض در قانون شرکت ها وجود دارد و یک مجموعه اساسی از قوانین برای مدیریت شرکت شما است. اگر شرکتی نمی خواهد اساسنامه داشته باشد ، می تواند به جای آن از قوانین قابل تعویض استفاده کند. استفاده از قوانین قابل تعویض به این معنی است که شرکت شما به قانون اساسی نوشته شده احتیاج ندارد. این بدان معنی است که شما با تغییر قانون هزینه به روزرسانی آن را ندارید.

قانون اساسی

همچنین یک شرکت می تواند به جای استفاده از قوانین قابل تعویض ، قانون اساسی مکتوب داشته باشد. شرکت ها باید یک نسخه از قانون اساسی خود را به همراه سوابق شرکت خود نگه دارند.

 

مراحل ثبت شرکت در استرالیا

 

مرحله چهارم به تعهدات خود به عنوان صاحب یک شرکت آگاه باشید

اگر صاحب یک شرکت هستید ، باید الزامات موجود در قانون شرکت ها را دنبال کنید. این شامل انجام تعهدات قانونی شما است که شامل موارد زیر است:

  • اطمینان از به روز بودن اطلاعات شرکت
  • نگهداری سوابق شرکت و جزئیات مربوط به ثبت
  • پرداخت هزینه اقامت مناسب و هزینه بررسی سالانه در صورت لزوم.

صاحبان شرکت در نهایت مسئولیت پایبندی شرکت به قانون شرکت ها را بر عهده دارند.

 

مرحله پنجم از صاحبان شرکت، اعضا رضایت بگیرید

شما باید رضایت کتبی را از افرادی دریافت کنید که این نقش ها را پر می کنند:

  • مدیر (باید بالای 18 سال باشد)
  • دبیر (باید بالای 18 سال باشد)
  • عضو (هر شرکت باید حداقل یک عضو داشته باشد).

حداقل یک مدیر و دبیر یک شرکت اختصاصی باید بطور معمول در استرالیا اقامت داشته باشد.

حداقل دو مدیر یک شرکت دولتی باید به طور معمول در استرالیا اقامت داشته باشند.

 

مرحله ششم ثبت شرکت شما

مرحله هفتم پس از ثبت شرکت شما …

پس از ثبت شرکت ، مطمئن شوید:

  • نام شرکت در هر کجا که شرکت تجارت انجام دهد و برای عموم مردم آزاد باشد نمایش داده می شود
  • ACN / ABN شرکت در هر اسنادی که شرکت منتشر می کند نمایش داده می شود
  • اطلاعات شرکت به روز است

 

کد اقتصادی ABN استرالیا چیست ؟

شما برای راه اندازی و ثبت شرکت در استرالیا راهی ندارید جز اینکه یک کد اقتصادی دریافت کنید. کد ABN یک کد 11 رقمی می باشد که منحصرا برای کسب و کار شماست از این رو برای دریافت کد اقتصادی باید مدارک زیر را داشته باشید:
اطلاعات شخصی ، اطلاعات کامل کسب و کار ، اطلاعات کامل شرکای کسب و کار، دلایل شما برای درخواست کد ABN ، جزئیات کسب و کارتان، اظهارنامه‌ای مبنی بر صحت اطلاعات ارائه‌شده در درخواست.
و در زمانی که شما کد ABN را دریافت می کنید می توانید نام شرکت خود را ثبت کنید، می توانید برای سفارش کالا و یا خدمات و غیر شرکت خود را به نهاد های دیگر معرفی کنید. برای دریافت کد ABN استرالیا به لینک مربوطه مراجعه فرمایید.

 

هزینه ثبت شرکت در استرالیا

همیشه یکی از اصلی ترین سوالاتی که برای دوستان ایجاد می شود سوالاتی در زمینه هزینه های می باشد. شما هزینه های مختلفی را دارید ولی براساس گفته های سازمان ثبت استرالیا ASIC هزینه ای معادل 417 تا 506 دلار استرالیا باید پرداخت کنید ولی برخی از دفاتر و شرکت های مهاجرتی نیز این کار را برای شما انجام میدهند که هزینههای جداگانه ای دریافت می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه ثبت شرکت به لینک مشخص شده مراجعه کنید.

 

مدت زمان ثبت شرکت

شما باید بدانید این برنامه کاملا آنلاین می باشد و درصورتی که مدارک شما کامل باشد مدت زمان انجام این کار 15 دقیقه می باشد. اگر کلیه اسناد مورد نیاز را ارائه کرده اید و هزینه آن را پرداخت کرده اید ، باید در موارد زیر تأیید کنید:

  • دو روز کاری برای پرداخت با کارت اعتباری
  • حداکثر تا پنج روز کاری برای پرداخت انجام شده توسط BPay ، EFT یا انتقال بانکی

 

ثبت دامنه و وبسایت برای شرکت

در دنیای مدرن کنونی داشتن یک وبسایت برای کسب و کار لازم و ضروری است چرا که بسیاری شما و کسب و کارتارن را از طریق وب سایت می شناسند. هنگام انتخاب نام وبسایت برای ثبت شرکت در استرالیا، بهتر است نامی انتخاب کنید که:

  • نمایانگر کسب‌وکارتان باشد؛
  • به خاطر سپردن، تلفظ و هجی کردنش آسان باشد؛
  • سه هجا یا کمتر داشته باشد.

اگر بخواهید یک آدرس وبسایت .com.au یا .net.au بخرید، باید کد اقتصادی استرالیا را داشته باشید.

برای ثبت نام دامنه به وبسایت اداره‌ی دامنه‌ی اِی‌یو (au) بروید تا لینک‌هایی برای ثبت‌کننده‌ها، فروشندگان و تأیید هزینه‌ها و گزینه‌های کنونی پیدا کنید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین