بهترین شهرهای استرالیا برای کار
خانه / زندگی در استرالیا / بهترین شهرهای استرالیا برای کار

بهترین شهرهای استرالیا برای کار

بهترین شهرهای استرالیا برای کار کدام یک هستند؟ این سوالی است که بیشتر متقاضیان مهاجرت به استرالیا و اخذ ویزای کاری استرالیا در ابتدای تصمیم خود دارند و هدفی براین اساس برای خود متصور شده‌اند که کدام یک از شهرهای استرالیا را در لیست خود قرار دارند. استرالیا دارای چندین ایالت می‌باشد و هر ایالت هم دارای چند ده شهر با ویژگی‌های خاص خود که طرف داران خود را هم دارد.

از این رو در این مقاله امکان بررسی و معرفی تمامی این شهرها وجود ندارد و ما به بررسی چند شهر اصلی استرالیا که همیشه جزء بهترین شهرهای استرالیا برای کار هستند را قرار داده‌ایم. اگر شما هم قصد انتخاب شهر مورد نظر خود در استرالیا هستید پیشنهاد می‌کنم مقاله بهترین شهرهای استرالیا برای کار را تا انتها مطالعه کنید تا تصمیم بهتری را بگیرید.

استرالیا یکی از بهترین کشورها برای کار در جهان است. توسعه کلی استرالیا، حقوق بهتر و بیش از 240 روز آفتاب در سال، این کشور را به مقصد مناسبی برای خارجیانی که به دنبال مکانی جدید برای زندگی و کار هستند، تبدیل کرده است. استرالیا ممکن است در پایین نقشه قرار داشته باشد، اما در بالای لیست کشورهای محبوب مهاجران برای یافتن کار است.

اقتصاد قوی، چشم انداز متنوع و جمعیت دوستانه تنها برخی از دلایلی است که بسیاری از مسافران تصمیم می‌گیرند فیش حقوقی خود را در استرالیا بدست آورند. برای انتخاب یک شهر می‌توان دلایل بسیاری داشت مانند وجود دوستان و خانواده در آن شهر و یا وجود شغل و تخصص شما در آن شهر و موارد دیگر اما برخی از شهرها رتبه بهتری نسبت به شهرهای دیگر دارند.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

مهاجرت کاری به استرالیا

همان‌طور که می‌دانید، افراد بسیاری برای مهاجرت به استرالیا از مسیرهای شغلی استفاده می‌نمایند. اگر بخواهیم برخی از اصلی‌ترین دلایل وجود چنین وضعیتی را مورد بررسی قرار دهیم، باید به امکانات رفاهی مختلف، قدرت خرید و درآمد بالا و نرخ بیکاری پایین اشاره داشته باشیم.

دولت برای آن که وضعیت شغلی و موقعیت‌های در دسترس را به خوبی تحت کنترل داشته باشد، هر ساله ابتدا وضعیت بازار کار داخلی را مورد بررسی قرار می‌دهد؛ سپس با در نظر گرفتن کمبودها و نیازهای موجود به سراغ تعیین ظرفیت‌ها و مشاغل مورد نیاز می‌رود. داشتن تخصص، تحصیلات مربوطه، سن مناسب، تسلط بر زبان انگلیسی و برخی شرایط دیگر برای آن که بتوانید در روند مورد بحث موفق شوید اهمیت بالایی دارند.

اگر در ابتدای مسیر قرار دارید و یا با موفقیت ویزای مدنظرتان را گرفته‌اید، بدون شک به دنبال آن خواهید بود تا با بهترین شهرهای استرالیا برای کار آشنایی پیدا کنید؛ زیرا فعالیت در محیطی مناسب یکی از پیش نیازهای اصلی داشتن زندگی مرفه به حساب می‌رود. ما در مجموعه مهاجرتی سلکت ویزا برای کمک به کسانی که به دنبال داده‌هایی قابل اطمینان در مورد بهترین شهرهای استرالیا برای کار هستند، دست به نگارش این مقاله زده‌ایم و توصیه می‌کنیم آن را تا انتها مطالعه نمایید.

شرایط کار در استرالیا

قبل از آن که به سراغ بررسی و معرفی بهترین شهرهای استرالیا برای کار برویم، لازم دیدیم تا توضیحاتی پیرامون شرایط شغلی در کشور مورد بحث بیان نماییم. سیستم استخدامی موجود به طور انعطاف پذیر برای کارفرما و کارمندان بر اساس نیازهای دولت و ایالت‌ها طراحی شده است. عناصر اصلی‌ای که در آن به کار برده شده‌اند شامل مجموعه‌ای از استاندارهای ملی استخدام برای همه کارمندان، مقررات ایمنی و بهداشت شغلی و پرداختهای بازنشستگی است.

Fair Work Ombudsman (FWO) و Fair Work Commission (FWC) را می‌توان به عنوان سازمان‌های اصلی و کلیدی در سیستم روابط محل کار استرالیا معرفی کرد. هر ساله توسطه اداره کار، رقم مشخصی برای حداقل دستمزد تعیین می‌شود که تمامی کارفرمایان ملزم هستند آن را به کارمندانشان بپردازند. اگر تخصص کافی و رزومه مناسبی دارید، نیاز به نگرانی برای یافتن موقعیت شغلی مناسب نخواهید داشت.

تنها اقدامی که باید برای استفاده از موقعیت‌های شغلی متنوع با درآمدی قابل قبول انجام دهید، آن است که به سراغ بهترین شهرهای استرالیا برای کار بروید. انتخاب چنین گزینه‌ای منوط به شرایط و فاکتورهای مهم و حائز اهمیت نزد شما خواهد بود؛ به همین سبب هم در ادامه تنها برخی از شهرهایی را معرفی خواهیم کرد که وضعیت بهتری نسبت به سایرین دارند.

 

کار در سیدنی

 

سیدنی استرالیا انتخاب اول برای کار

بدون شک شهر سیدنی استرالیا به نوعی تبدیل به نماد این کشور شده است تقریباً همه ما تصاویر اپراهاوس سیدنی را دیده‌ایم و رویای بسیاری از مهاجران ورود به شهر سیدنی استرالیا می‌باشد.

پایتخت ایالت نیو ساوت ولز می‌باشد و پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا نیز محسوب می‌شود نرخ بیکاری این شهر در سال 2020حدوداً 5% می‌باشد البته این نرخ بیکار در سال 2019 بسیار پایین بوده و حدود 2% بوده است و شرایط کرونا باعث افزایش این نرخ شده است که رو بکاهش است. حقوق دریافتی مردمان این شهر به صورت میانگین 66 هزار دلار استرالیا است که میزان بالایی است البته باید بدانید که هزینه زندگی در این شهر نیز بالا است.

مشاغل مشهور در سیدنی شامل حسابدار، مدیر حساب و مدیر عملیات است برخی از صنایع معروف سیدنی شامل خدمات فناوری اطلاعات (IT)، خدمات مالی و بانکداری است البته باید بگوییم شهر سیدنی تقریباً به تمامی مشاغل نیاز دارد بخصوص مشاغل فنی

ملبورن دومین شهر پرجمعیت استرالیا

بسیاری برای معرفی اصلی‌ترین شهرهای استرالیا میان سیدنی و ملبورن مردد هستند این به این معنی می‌باشد که در بدترین حالت ملبورن را می‌توان دومین شهر مهم استرالیا نامید. ملبورن حدوداً 5 میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت ایالت ویکتوریا می‌باشد. کارمندان در شهر ملبورن معمولاً 60 هزار دلار درآمد سالیانه را برای خود در نظر دارند.

مشاغل مشهور در ملبورن شامل طراح گرافیک، حسابدار و مدیر عملیات است که سالانه بین 50،473 AU و 84،277 AU دلار پرداخت می‌کنند. مشهورترین صنایع در ملبورن خدمات فناوری اطلاعات (IT)، خرده فروشی و خدمات مالی هستند.

ملبورن استرالیا از نظر آموزش، سرگرمی، مراقبت‌های بهداشتی، تحقیق و توسعه، گردشگری و ورزش امتیازات بالایی دارد و این شهر را برای هفتمین بار متوالی به عنوان قابل زندگی ترین شهر جهان تبدیل می‌کند. همچنین در فهرست مراکز مالی جهانی در بین 15 شهر برتر جهان قرار گرفته است.

ملبورن یک بسته کامل است – اقتصاد قوی، معماری زیبا، انبوهی از فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، موسیقی، هنر خیابانی و تئاتر. این باعث می‌شود ملبورن به یکی از پر جنب و جوش‌ترین شهرهای استرالیا تبدیل شود. نرخ بیکاری در ملبورن استرالیا در سال 2020 معادل 4.9 % عنوان شده است که میزان بسیار پایینی می‌باشد.

 

کار در ملبورن

 

بریزبن استرالیا یک شهر مدرن ولی گمنام

استرالیا دارای شهرهای مهم بسیاری می‌باشد که یکی از آنها همین بریزبن می‌باشد اما باید پذیرفت که از نگاه بسیاری استرالیا دو شهر ملبورن و سیدنی می‌باشد که باید بگوییم این تفکر اشتباه می‌باشد.

یکی از قدیمی‌ترین شهرهای استرالیا، بریزبن به دلیل معماری جذاب، محیط سرسبز و رودخانه زیبای بریزبن که در شهر جریان دارد. محل قرارگیری دانشگاه معتبر کوئینزلند، بریزبن استرالیا یک قطب بزرگ تجاری در استرالیا است و دارای قدرت اقتصادی در زمینه فناوری اطلاعات، الکترونیک، بخش دولتی، تولید و گردشگری است.

جغرافیای پر زرق و برق، اقتصاد قوی و یک فرهنگ زیبا و همچنین این شهر نزدیک به منطقه رویایی Gold Coast است که از جمله محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا به حساب می‌آید و سالانه میلیون‌ها نفر میهمان این منطقه هستند. در آمارهای ارائه شده مردمان شهر بریزبن به طور میانگین سالانه 59 هزار دلار استرالیا دریافت می‌کنند. و نرخ بیکاری آن حدوداً 7% می‌باشد که البته همان طور که می‌دانید دلیل اصلی آن شرایط بحرانی ایجاد شده به بخاطر کرونا می‌باشد.

شهر آدلاید استرالیا محبوب ایرانیان

آدلاید استرالیا یک شهر حدوداً 1/5 میلیون نفری می‌باشد می‌باشد که پایتخت ایالت استرالیا جنوبی نیز است. این شهر بسیار مناسب برای متقاضیانی می‌باشد که قصد اقدام برای ویزای 491 استرالیا می‌باشد چرا که جز شهرهای ریجینال استرالیا است. این شهر سرمایه گذاری‌های خوبی در بخش‌های دفاع، تولید، فناوری، الکترونیک، دولت و تاکستان کرده است.

یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای تحصیل آدلاید می‌باشد که این موضوع باعث شده است تا بسیاری برای تحصیل آن را انتخاب کنند و همین موضوع در رونق اقتصادی آن تاثیر مثبتی داشته است. نرخ بیکاری این شهر در سال 2020 حدود 7/5% بوده است اما به طور معمولاً در سال‌های گذشته حدود 5% نرخ بیکاری را داشته است.

 

کار در هوبارت

 

هوربارت شهری که به سرعت درحال پیشرفت است

شهر هوبارت پایتخت ایالت تاسمانیا می‌باشد و خود این ایالت یک جزیره توریستی و تفریحی می‌باشد در کنار استرالیا هر ساله بسیاری از ساکنان استرالیا این شهر را برای تفریح و سپری کردن تعطیلات استفاده می‌کنند بخش ساخت و ساز در این شهر بسیار فعال است.

برخلاف جمعیت کم این شهر هوبارت استرالیا، این شهر نیز از رونق اقتصای خوبی برخوردار است و اگر شما به عنوان متخصص به کشور استرالیا مهاجرت کنید به‌راحتی می‌توانید در این شهر زیبا کار مناسبی برای خود دست و پا کنید. هزینه زندگی در این شهر از سه شهر قبلی کمتر است و هوبارت از آرام‌ترین مناطق شهری برای زندگی نیز به حساب می‌آید. این شهر بندری برای تفریح و سفرهای دریایی به قطب جنوب است.

با متوسط حقوق و دستمزد 52000 AUD در سال و نرخ بیکاری تنها در 6.4٪ ، یافتن شغل در هوبارت برای کسی دشوار نخواهد بود. این مرکز مالی و اداری تاسمانی است. این بندر دریایی شلوغ دارد که عمدتاً خطوط مسافرتی را که به قطب جنوب می‌روند، سرویس می‌دهد.

همچنین تجارت و صادرات در آنجا نیز رونق زیادی داشته است. سایر صنایع پر رونق در این شهر شامل کارخانه‌های تولید انواع کاتاماران، تصفیه خانه‌های سنگ، کارخانه‌های ذوب روی و بسیاری از خرده فروشی‌های بوتیک است. هوبارت همچنین خانه کارخانه کادبری است که به تولید شکلات کاردبری برای تمام نیمکره جنوبی مشهور است.

کانبرا پایتخت کوچک

یکی از بهترین مناطقی که می‌توانید برای کار در موقعیت‌هایی محدود به آن مهاجرت نمایید، کانبرا استرالیا به حساب می‌رود. این شهر پایتخت کشور بوده و بیشتر امور اداری و سیاسی در آن تمرکز دارند. آن دسته از افرادی که به دنبال ورود به مشاغل صنعتی و نیمه صنعتی هستند، بهتر است سراغ گزینه‌های دیگر بروند؛ اما در صورتی که از قبل پیشنهاد کاری دارید، توصیه می‌کنیم فرصت طلایی موجود را به هیچ وجه از دست ندهید.

نکته‌ای که شاید هنگام انتخاب بهترین شهرهای استرالیا برای کار اهمیت زیادی داشته باشد، مخارج و تقابلشان با میزان درآمد است. درست است که حقوق در کانبرا به میزان سیدنی و ملبورن بالا نیست، اما هزینه‌های زندگی در آن هم به طرز قابل توجهی پایین‌تر بوده و تناسب بالایی با درآمد دارد.

جا به جایی راحت در سطح شهر به دلیل پایین بودن مساحت و ترافیک کم، آب و هوایی پاکیزه و دل نشین، مراکز توریستی و تفریحی متنوع و دانشگاه و موسسات آموزشی معتبر مواردی هستند که در کنار هم زندگی آسان و دلنشینی را برای اعضای خانواده‌تان رقم می‌زنند. آیا به دنبال آنید تا با اشتغال در حرفه خود و کسب درآمدی قابل توجه زندگی مناسبی را هم برای همراهانتان ایجاد کنید؟ در این صورت می‌توانید نگاه ویژه‌ای به کانبرا به عنوان یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی داشته باشید.

داروین پایتخت قلمرو شمالی

یکی از مهم‌ترین بنادر کشور مورد بحث داروین استرالیا نام دارد که در شمال آن واقع شده است. این شهر مرکز ایالت قلمرو شمالی بوده و تقریباً پورتال ارتباطی دریایی استرالیا با آسیای جنوبی به حساب می‌رود. شاید برایتان جالب باشد که به دلیل شرایط موجود در منطقه بیان شده از آن به عنوان یکی از 10 شهر برتر کشور یاد می‌شود.

زندگی در محیطی پر جنب و جوش که امکانات رفاهی، آموزشی و بهداشتی متنوعی را در دل خود جای داده است می‌تواند گزینه جذابی برای بسیاری از افراد باشد. پس از معرفی کلی Darwin زمان آن می‌رسد تا به سراغ بیان دلایلی برویم که باعث شده آن را به عنوان یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای کار معرفی کنیم.

طبق آخرین داده‌های موجود روند افزایش اشتغال سالانه در این منطقه نسبت به میانگین کشوری بیشتر بوده و نرخ بیکاری هم کاهش قابل توجهی دارد. وجود صنایع مختلف باعث شده تا موقعیت‌های کاری متنوعی در این منطقه فراهم باشند.

کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری، معدن و ساخت و ساز، خرده و عمده فروشی، صنایع خدماتی و مشاغل دولتی را می‌توان به عنوان صنایع اصلی این منطقه معرفی کرد. پس اگر قصد دارید در حیطه‌های بیان شده مشغول به فعالیت شوید، داروین یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای کار شما خواهد بود.

پرت در غرب استرالیا

اگر به دنبال زندگی در شهرهای بزرگ استرالیا هستید، باید نگاه ویژه‌ای به پرت استرالیا داشته باشید؛ زیرا در آخرین رتبه بندی انجام شده آن در جایگاه چهارم لیست مربوطه قرار گرفته است. شاید برایتان جالب باشد که perth فاصله تقریباً زیادی نسبت به سایر شهرهای کشور دارد و به همین سبب هم از آن به عنوان یکی از منزوی‌ترین مناطق یاد می‌شود.

زمانی که سخن از بهترین شهرهای استرالیا برای کار به میان میاید، باید توجه داشته باشید که در کدام یک از مناطق صنایع مرتبط با زمینه کاری شما رونق بیشتری دارند. در ارتباط با این موضوع باید بگوییم نفت و گاز، معدن، کشاورزی و گردشگری اصلی‌ترین صنایع منطقه مورد بحث به حساب می‌روند.

پایین بودن نرخ بیکاری و ایجاد موقعیت‌های جدید و متنوع شغلی در کنار هم باعث شده‌اند تا افراد بسیاری پرت را به عنوان یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای کار به حساب بیاورند. شاید بالا بودن مخارج زندگی موضوعی باشد که شما را هنگام انتخاب آن به عنوان مقصد مهاجرتی نگران کند؛ در ارتباط با این مسئله باید بگوییم هزینه‌های زندگی کاملاً با درآمد متناسب هستند و با فعالیت حرفه‌ای در موقعیتی مناسب با هیچ‌گونه چالشی رو به رو نخواهید بود.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

بهترین شهرهای استرالیا برای کار کجاست؟

تا به اینجای مقاله 5 شهر را معرفی کردیم که می‌تواند شرایط مناسبی برای کار در استرالیا داشته باشد ولی در مجموع باید بگوییم استرالیا دارای نرخ بیکاری پایین است و این به این معنی است زمان کوتاهی برای بیکار بودن در این کشور وجود دارد.

ولی باید بگوییم شهرهای پرت، کانبرا، داروین هم می‌توانند در این لیست باشند البته شاید بهترین شهرهای استرالیا برای کار رابطه مستقیمی با جمعیت داشته باشند و هرچه جمعیت یک شهر بیشتر باشد شرایط کاری هم در آن بهتر است. به جدول زیر توجه کنید تا با اصلی‌ترین شهرهای استرالیا آشنا شوید.

 

RankCity (Significant Urban Area)2017 Population5-year growth5 year growth %1 year growth1 year growth %
1Sydney4,741,874433,75010.1%98,0792.1%
2Melbourne4,677,157557,34613.5%119,9752.6%
3Brisbane2,326,656203,0409.6%46,3662.0%
4Perth2,004,696141,6207.6%19,7891.0%
5Adelaide1,315,34655,7494.4%9,5350.7%
6Gold Coast – Tweed Heads663,32168,09111.4%16,3382.5%
7Newcastle – Maitland481,18323,0635.0%4,5291.0%
8Canberra – Queanbeyan447,45733,7468.2%6,9141.6%
9Central Coast329,43712,2543.9%2,4130.7%
10Sunshine Coast325,39936,61612.7%7,9952.5%
11Wollongong299,20315,5315.5%3,5341.2%
12Geelong260,13828,41512.3%6,8692.7%
13Hobart208,3248,7434.4%2,2271.1%
14Townsville180,3469,3215.5%1,4860.8%
15Cairns151,9259,7016.8%1,8841.3%
16Toowoomba135,6317,0565.5%1,5941.2%
17Darwin132,70812,28110.2%6630.5%
18Ballarat103,4818,5089.0%1,8931.9%
19Bendigo97,0968,1489.2%1,5091.6%
20Albury – Wodonga91,9236,7217.9%1,3471.5%
21Launceston86,7888631.0%4530.5%
22Mackay80,427–        238-0.3%–                353-0.4%
23Rockhampton78,8711,5222.0%760.1%
24Bunbury74,4784,4806.4%3760.5%
25Coffs Harbour70,8573,5995.4%7231.0%
26Bundaberg70,5787271.0%2690.4%
27Melton65,42313,74126.6%3,3065.3%
28Wagga Wagga56,1811,7673.2%2210.4%
29Hervey Bay53,4922,9355.8%6861.3%
30Mildura – Wentworth51,4732,4104.9%4750.9%
31Shepparton – Mooroopna51,1422,7785.7%4490.9%
32Port Macquarie46,9483,0056.8%7011.5%
33Gladstone – Tannum Sands44,9841,2903.0%– 102-0.2%
34Tamworth42,3471,8524.6%3690.9%
35Traralgon – Morwell41,6267961.9%2930.7%
36Orange40,0791,8644.9%3240.8%
37Bowral – Mittagong39,3002,7147.4%5381.4%
38Busselton38,2895,15615.6%6931.8%
39Geraldton37,9312690.7%– 358-0.9%
40Dubbo37,6662,1115.9%5411.5%
41Nowra – Bomaderry37,0272,1216.1%3180.9%
42Warragul – Drouin36,5385,23516.7%1,1853.4%
43Bathurst36,4482,3436.9%4351.2%
44Warrnambool34,9121,5044.5%2940.8%
45Albany34,1511,6285.0%2360.7%
46Kalgoorlie – Boulder30,541– 1,997-6.1%– 141-0.5%
47Devonport30,153-73-0.2%870.3%
48Mount Gambier29,4728713.0%150.1%
49Lismore28,764– 560-1.9%-215-0.7%
50Nelson Bay27,6061,2694.8%2460.9%

 

نکته: برخی از شهرها به دلیل نزدیکی به شهرهای بزرگ مانند سیدنی، ملبورن بریزبن و… دارای طرفداران بسیاری می‌باشند؛ پس بسته به وضعیت فرد می‌توانند در میان بهترین شهرهای استرالیا برای کار آنها را معرفی کرد. اگر بخواهیم بعضی از آنها را به عنوان مثال معرفی کنیم باید به مواردی مانند شهرهای  Wollongong – Hawkesbury – Gosford – Wyong که به سیدنی نزدیک هستند اشاره داشته باشیم.

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید
رزرو مشاوره آنلاین