ملبورن استرالیا

آیا قصد دارید به استرالیا مهاجرت نمایید و در جست و جوی بهترین شهر برای ادامه زندگی‌تان در آن هستید؟ در این صورت باید اطلاعاتی پیرامون مناطق مختلف آن به دست آورید تا پس از مقایسه وضعیت موجود در آنها با شرایط شخصیتان، بهترین مورد را برای خودتان انتخاب نمایید. ملبورن استرالیا یکی از معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین مناطق در میان قسمت‌های مختلف کشور مورد بحث به حساب می‌رود.

هر ساله عده زیادی برای سپری کردن تعطیلات و لذت بردن از مراکز توریستی، تحصیل در مراکز علمی شناخته شده در سطح جهان، اشتغال و یا سرمایه گذاری در بازار کار و اقتصادی قدرتمند، Melbourne را برمی‌گزینند. اگر تا انتهای این مقاله از سازمان مهاجرتی سلکت ویزا با ما در ارتباط باشید، بدون شک اطلاعاتی کامل در ارتباط با زمینه‌های بیان شده و شاخصه‌های مهم دیگر شهر ملبورن استرالیا به دست خواهید آورد و می‌توانید با آگاهی کامل دست به تصمیم گیری نهایی بزنید.

معرفی شهر ملبورن استرالیا

ملبورن استرالیا هم به مانند سایر شهرهای بزرگ و معروف دنیا دارای ویژگی‌هایی قابل توجه و مهم می‌باشد که در این بخش قصد داریم برخی از مهم‌ترین آنها را معرفی نماییم. اولین موضوعی که باید به آن اشاره داشته باشیم بیشتر جنبه تاریخی دارد. در سال‌های 1901 تا 1927 این منطقه پایتخت کشور بود و در حال حاضر به عنوان دومین شهر بزرگ استرالیا هم شناخته می‌شود.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

سیستم حمل و نقل عمومی موجود در آن بر اساس تراموا بوده و افراد می‌توانند با استفاده از آن به راحتی در سر تا سر شهر جا به جا شوند. شاید این موضوع برایتان جالب باشد که ورزش در این منطقه اهمیت بالایی دارد به گونه‌ای که آن را به عنوان پایتخت ورزشی جهان هم می‌شناسند. مسابقات تنیس آزاد، فرمول یک گرند پریکس، ای‌اف‌ال گرند فینال (AFL Grand Final) و موتو جی‌پی (MotoGP) تنها تعدادی از مواردی هستند که سالانه در آن برگزار می‌شوند.

 

شهر ملبورن استرالیا و تاریخچه آن

 

تاریخچه شهر ملبورن

تاریخچه شهر ملبورن استرالیا موضوعی است که جذابیتش بیشتر از آن چیزی می‌باشد که فکرش را کنید. در سال 1835 این منطقه توسط مهاجرینی آزاد تاسیس شد. همان‌طور که می‌دانید رودخانه یارا از میان Melbourne گذر می‌کند؛ همین امر هم باعث شد تا با گذر 15 سال از عمر منطقه، جویندگان طلا آن را به عنوان محیطی مناسب برای زندگی و کار بیابند. با وجود چنین وضعیتی و هجوم آنها، شهر گسترش قابل توجهی یافت.

روند رو به رشد این منطقه تا سال 1880 هم ادامه داشت به گونه‌ای که به پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهر استرالیا یکی از ثروتمندترین مناطق جهان بدل شد. قبل از آن که کانبرا هم ساخته شود، Melbourne به عنوان پایتخت استرالیا انتخاب شد. آن چه که در این بخش بیان کردیم، خلاصه‌ای از تاریخچه ملبورن و رشد و پیشرفتش در طی بازه‌های زمانی مختلف بوده است.

آب و هوای ملبورن

آب و هوای ملبورن استرالیا مانند سایر شهرهای ایالت ویکتوریا استرالیا، معتدل است. تابستان در این منطقه گرم، پاییزها معتدل و زمستان‌ها هم خنک هستند. فصل بهار در شهر مورد بحث آفتابی و دلچسب بوده به گونه‌ای که سپری کردن زمان در بیرون خانه و محیط‌های تفریحی بسیار لذت بخش می‌شود. در اکثر روزها، آسمان Melbourne صاف بوده و آلودگی هوای زیادی ندارد.

در واقع باید به این نکته اشاره داشته باشیم که کیفیت هوا در کشور به طور کلی بالاست و درصدی از مهاجرین دلیل خود برای زندگی در استرالیا را همین هوای پاک می‌دانند. تشریح آب و هوای معتدل اقیانوسی ملبورن امری دشوار به حساب می‌رود؛ زیرا تنوع و تغییراتی که در آن به وجود خواهد آمد تقریباً قابل پیش بینی نیستند.

جمعیت شهر ملبورن

در بخش‌های قبلی به این موضوع اشاره داشتیم که Melbourne دومین شهر بزرگ کشور به حساب می‌رود. اگر قصد دارید در آن زندگی نمایید، باید از این موضوع مطلع باشید که جامعه‌ای پر جنب و جوش را در دل خود جای داده و بالغ بر 5 میلیون نفر در آن ساکن هستند. با این تراکم بالا بدون شک ذهن بسیاری از افراد به این سمت می‌رود که برای حمل و نقل و جا به جایی در نقاط مختلف آن با مشکل جدی ترافیک مواجه خواهند شد.

در ارتباط با این موضوع باید بگوییم سیستم حمل و نقل شهر ملبورن استرالیا به گونه‌ای طراحی شده که با استفاده از آن نیازی به نگرانی برای حل این چالش نخواهید داشت. افرادی از نژادهای انگلیسی با 43 درصد، استرالیایی با 28 درصد و آسیایی با 18 درصد جمعیت بیان شده را تشکیل داده‌اند. قرار گرفتن اشخاصی با فرهنگ‌ها و مذهب‌های مختلف در کنار هم و زندگی بدون مشکلشان باعث شده تا بتوان Melbourne را به عنوان یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی معرفی کرد.

 

جمعیت شهر ملبورن

 

وضعیت اجتماعی و سبک زندگی قالب در میان مردم ملبورن استرالیا

همان‌طور که می‌دانید، هزینه‌های زندگی در ملبورن استرالیا به نسبت بسیاری از نقاط کشور بالاتر است. با وجود این وضعیت، بسیاری از افراد به این موضوع می‌اندیشند که برای زندگی در این منطقه ملزم هستند بیشتر زمان خود را به کار و درآمد زایی اختصاص دهند. در ارتباط با این مسئله باید بگوییم در اصل این گونه نیست.

میزان در آمد به گونه‌ای تعیین شده که با اشتغال در موقعیتی مناسب می‌توانید هزینه‌های خود و خانواده‌تان را به طور کامل پوشش دهید. مراکز تفریحی و دیدنی بسیاری در سراسر Melbourne قرار دارند که علاوه بر توریست‌ها، ساکنان این منطقه هم در تعطیلات خود از آنها بهره می‌برند. جامعه‌ای چند فرهنگی که با آغوشی باز پذیرای افراد جدید است، مقصد مناسبی برای مهاجرت افراد تازه وارد به حساب می‌رود.

تحصیل در ملبورن استرالیا

افرادی که می‌خواهند از طریق ویزای تحصیلی برای سپری کردن دوره‌های علمی خود به ملبورن استرالیا وارد شوند، مواردی مانند مراکز علمی و هزینه‌های زندگی برایشان نسبت به سایر ویژگی‌های مقصد مد نظرشان اهمیت بیشتری دارد. در کل باید بگوییم کسانی که بتوانند از موسسات آموزشی Melbourne پذیرش بگیرند و برنامه خود را با موفقیت و کسب نمراتی بالا به پایان برسانند، شانس آن را خواهند داشت تا به راحتی وارد بازار کار بین‌المللی شوند.

دانشگاه‌های لاتروب، موناش، RMIT، دوینیتی، ویکتوریا و ملبورن استرالیا که در میان برترین مراکز علمی جهان جای می‌گیرند در شهر مورد بحث قرار دارند. اعتبار بین‌المللی در کنار امکانات متنوع و کامل و بورسیه‌ها و برنامه‌های حمایتی مختلف را می‌توان به عنوان برخی از مزایای تحصیل در دانشگاه‌های ملبورن استرالیا به حساب آورد. آیا قصد دارید پس از اتمام دوره به راحتی موقعیتی شغلی را تصاحب نمایید؟

در این صورت توصیه می‌کنیم هنگام تحصیل، به اشتغال نیمه وقت بپردازید تا رزومه‌ای قابل قبول را برای خود فراهم کرده باشید. همکاری نزدیک مجموعه‌های بیان شده با شرکت‌های بزرگ و کوچک و سازمان‌های دولتی باعث شده تا موقعیت کارآموزی و اشتغال نیمه وقت در زمینه‌های مرتبط با رشته در اختیار دانشجویان قرار بگیرد.

کار در ملبورن

شرایط شغلی و میزان بیکاری را می‌توان به عنوان شاخصه‌های مهمی معرفی کرد که بسیاری از افراد قبل از هرگونه اقدامی به آنها توجه می‌نمایند. ویژگی اصلی‌ای که ملبورن استرالیا را از سایر شهرهای بزرگ کشور و حتی جهان متمایز کرده و آن را به یکی از بهترین مناطق برای زندگی تبدیل کرده است، داشتن نرخ بیکاری پایین و موقعیت‌های شغلی متنوع در بیشتر زمینه‌ها می‌باشد.

فرقی نمی‌کند به دنبال کار نیمه وقت یا تمام وقت باشید، در هر صورت گزینه‌های بسیاری پیش روی شما عزیزان قرار دارند. میزان درآمد تعیین شده برای افراد معمولا بر اساس سابقه کاری، تخصص و توانایی‌های فردی، میزان تحصیلات و فاکتورهای این چنینی هستند. از طرفی هم حداقل دستمزد و تناسبش با هزینه‌ها به گونه‌ای تعیین شده که با دریافت آن هم می‌توانید زندگی خود و اعضای خانواده‌تان را پوشش دهید.

آیا به دنبال هستید تا خیالتان را از نظر تنوع مشاغل راحت کنید؟ در این صورت می‌توانید سری به سایت‌های کاریابی بزنید و با برخی از موقعیت‌های موجود و شرایط تصاحب آنها قبل از مهاجرت آشنایی پیدا کنید.

 

تحصیل در ملبورن استرالیا

 

سرمایه گذاری در ملبورن

قبل از آن که بخواهید شهری را به عنوان مقصدی برای سرمایه گذاری خود انتخاب کنید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که آیا بستر موجود در آن مناسب بیزینسی است که قصد راه اندازی‌اش را دارید یا خیر. در ارتباط با ملبورن استرالیا باید بگوییم به دلیل وجود طیف وسیعی از کسب و کارها و صنایع بزرگ و کوچک، معمولاً هرچه برای بیزینس خود به آن احتیاج پیدا می‌کنید در اختیارتان قرار دارد.

در صورتی که به دنبال فعالیت در زمینه‌هایی خاص و منحصر به فرد هستید، ممکن است حمایت‌های دولتی مختلفی شامل حالتان شوتد و بتوانید به راحتی در مسیر رسیدن به موفقیت گام بردارید. اگر همچنان خیالتان راحت نشده و نمی‌دانید شهر ملبورن استرالیا مقصدی مناسب برای سرمایه گذاری شما به حساب می‌رود یا خیر، بهتر است با مشاوران سازمان مهاجرتی سلکت ویزا ارتباط برقرار کنید تا اطلاعاتی قابل اعتماد پیرامون این موضوع به دست آورید.

جاذبه‌های توریستی ملبورن

هر ساله عده زیادی برای لذت بردن و دیدن کردن از جاذبه‌های توریستی ملبورن استرالیا و مراکز تفریحی آن سری به این شهر می‌زنند. افرادی که سکونت در منطقه مورد بحث را برگزیده‌اند هم می‌توانند بدون دردسر و مشکل از موارد بیان شده لذت ببرند و تعطیلات و آخر هفته‌های خود را سپری کنند.

اگر بخواهیم برخی از معروف‌ترین آنها را معرفی نماییم باید به باغ گیاه شناسی سلطنتی ویکتوریا، ساحل ست کیلدا، ایستگاه خیابان فیلندرز، اتاقک‌های حمام برایتون، چرخ و فلک ستاره، میدان فدراسیون، برج یوریکا، آکواریوم سی لایف و کلبه کاپیتان کوک اشاره داشته باشیم. محیط‌هایی که بیان کردیم تنها بخش کوچکی از جاذبه‌های توریستی ملبورن هستند و تقریباً می‌توان تضمین دهیم با ورود به این منطقه در انتخاب آن که به کدام یک مراجعه کنید سردرگم خواهید شد.

هزینه‌های زندگی در ملبورن استرالیا

ما معمولاً هنگام معرفی هزینه‌های زندگی در مناطق مختلف، از جداولی استفاده می‌کنیم که در آنها داده‌هایی به روز و قابل اطمینان پیرامون امور اصلی و مخارج انجام آنها بیان شده است. از آنجایی که اقامت در آن تقریباً نسبت به بخش زیادی از شهرهای کشور مخارج بیشتری داشته و هر شخص هم لایف استایل خاص خود را دارد، در این مقاله همانند سایر مطالب منتشر شده در همین سایت عمل خواهیم کرد.

حمل و نقل، خرید اقلام اساسی، خرید لباس، صرف وعده غذایی در رستوران و اجاره آپارتمان مواردی هستند که بخش‌های اصلی مخارج زندگی را تشکیل می‌دهند. اگر تا انتهای این بخش با ما همراه باشید، می‌توانید جداولی اختصاصی را برای هر یک از آنها در ادامه مشاهده نمایید.

 

رستوارنمیانگین هزینه‌هابازه تغییر قیمت‌ها
یک وعده غذایی در رستورانی ارزان قیمت25.00 A$15.00-50.00
سه وعده غذایی برای 2 نفر در رستورانی معمولی130.00 A$80.00-250.00
مک میل در مک دونالد یا غذای ترکیبی مشابه15.00 A$12.00-15.00
کاپوچینو معمولی5.43 A$4.00-8.00
نوشابه کوچک3.91 A$3.00-5.00
آب معدنی کوچک3.50 A$3.00-4.90

 

اقلام اساسیمیانگین هزینه‌هابازه تغییرات قیمت‌ها
1 لیتر شی معمولی2.31 A$1.50-3.80
یک قرص نان 500 گرمی3.69 A$1.99-6.50
یک کیلوگرم برنج3.60 A$2.00-5.30
12 عدد تخم مرغ معمولی5.60 A$4.00-8.20
یک کیلوگرم پنیر محلی18.13 A$9.00-40.00
یک کیلوگرم فیله مرغ13.70 A$9.00-18.50
یک کیلوگرم گوشت قرمز23.36 A$12.00-39.50
یک کیلوگرم سیب5.01 A$3.00-6.20
یک کیلوگرم موز3.82 A$2.99-7.00
یک کیلوگرم پرتقال4.50 A$2.00-8.95
یک کیلوگرم گوجه فرنگی7.35 A$3.00-10.00
یک کیلوگرم سیب زمینی4.06 A$2.00-5.50
یک کیلوگرم پیاز3.66 A$2.90-5.00
یک بطری آب معدنی خانواده2.69 A$0.89-4.80

 

حمل و نقلمیانکین هزینه‌هابازه تغییرات قیمت‌ها
بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی4.60 A$4.20-6.00
بلیط ماهانه حمل و نقل عمومی168.00 A$154.56-252.00
تعرفه نرمال استفاده از تاکسی5.50 A$4.20-7.00
کرایه هر کیلومتر تاکسی3.00 A$2.00-4.00
استفاده از تاکسی با 1 ساعت انتظار60.00 A$50.00-65.00
هر لیتر بنزین2.05 A$1.70-2.45

 

لباس و کفشمیانگین هزینه‌هابازه تغییر قیمت‌ها
یک جفت شلوار جین129.07 A$75.00-169.00
یک لباس تابستانی84.90 A$45.00-133.00
یک جفت کفش مخصوص دویدن179.95 A$110.00-262.50
یک جفت کفش چرم مجلسی194.63 A$80.00-299.00

 

اجاره آپارتمانمیانگین هزینه‌هابازه تغییر قیمت‌ها
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر2,293.63 A$1,800.00-2,800.00
آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر1,836.51 A$1,387.00-2,300.00
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر4,335.82 A$3,250.00-5,200.00
آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر2,848.26 A$2,000.00-3,500.00

 

سخن آخر

همان‌طور که در ابتدای این مقاله هم بیان کردیم، سعی ما بر آن بود تا شما عزیزان را از طریق اطلاعاتی که در بخش‌های مختلف قرار داده‌ایم، با شهر ملبورن استرالیا به طور تقریباً کاملی آشنا نماییم. در همین راستا سعی کردیم از جدیدترین داده‌های موجود استفاده کنیم. آیا هنوز پاسخی قطعی برای این که Melbourne مقصدی مناسب به منظور مهاجرت شما هست یا خیر پیدا نکرده‌اید؟

در این صورت باید بگوییم اشخاصی که قصد دارند در محیطی پر جنب و جوش و شلوغ زندگی نمایند و از مزایایی مانند موقعیت‌های شغلی متنوع، سیستم خدمات درمانی به روز و پیشرفته، موسسات شناخته شده علمی که اعتبار جهانی دارند و امکانات و اماکن تفریحی بسیار لذت ببرند بهتر است نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشند. امیدواریم راهنمایی‌های ارائه شده در این مقاله برایتان مفید و بوده و به شما در انتخاب مقصد نهایی‌تان کمکی کرده باشند.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین