سازمان مهندسی استرالیا EA

سازمان مهندسی استرالیا Engineers Australia و یا همان سازمان EA استرالیا، یکی از پرکارترین سازمان های ارزیابی مدارک استرالیا است. در این صفحه قصد بر این داریم تا به سوالات شما در زمینه سازمان مهندسی استرالیا پاسخ دهیم. سازمان مهندسی استرالیا مسئولیت ارزیابی مدارک تحصیلی و شغلی اکثر مهندسانی که می خواهند به این کشور مهاجرت کنند را دارد. سازمان مهندسی استرالیا بر اساس مدرک تحصیلی مهندسان، آنها را در چهار گروه طبقه بندی می کند. سوال اکثر مهندسانی که می خواهند مدارک خود را برای دریافت اسسمنت به سازمان مهندسی استرالیا واگذار می کنند این است طبقه بندی شغلی در سازمان مهندسی استرالیا به چه صورتی است و ما در کدام دسته قرار می گیریم؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سازمان های ارزیاب مدارک استرالیا به صفحه تخصصی سازمان ارزیاب مدارک استرالیا مراجعه فرمایید.

"*" indicates required fields

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی فرم زیر را تکمیل کنید.

طبقه بندی شغلی در سازمان مهندسی استرالیا براساس مدرک تحصیلی

Proffesional Engineer

گروه اول مهندس حرفه ای نام دارد. متقاضیان این گروه باید یک مدرک کارشناسی ارشد 4 ساله که باید معادل دانشگاه های استرالیا در رشته های مهندسی را داشته باشند و این مدرک باید بعد از 12 سال تحصیل و گذراندن دوره متوسطه باشد. متقاضیان این گروه شرایط خوبی دارند و در Skill Level 1 قرار می گیرند تا از طریق 1 امتیاز کامل رشته خود را دریافت کنند.

 

 Engineering Technologist

گروه دوم مهندس تکنسین محسوب می شود که باید مدرکی معادل لیسانس ۳ ساله استرالیایی را داشته باشند تا بتوانند اسسمنت مثبت دریافت کنند. توجه داشته باشید که این مدرک باید بعد از 12 سال تحصیل و گذراندن دوره متوسطه باشد. مهندسان این گروه حالت Skill Level 2 را دریافت می کنند و می توانند 10 امتیاز را کسب کنند.

 

Engineering Associate

این گروه که به دستیار مهندس و یا کاردانی مهندس شناخته می شود و از این رو متقاضیان این گروه باید برای کسب اسسمنت مثبت از سازمان مهندسی استرالیا مدرک دیپلم 2 ساله که معادل استرالیا نیز باشد را ارائه کنند،( در واقع همان مدرک کاردانی ایران) البته این مدرک باید بعد از 12 سال تحصیل و گذراندن دوره متوسطه باشد. توجه کنید که شما برای این حالت فقط برای رشته هایی می توانید اقدام کنید که مدرک فوق دیپلم نیاز دارند و برای لیسانس ها نمی توانید اقدام کنید.

 

 Engineering Manager

گروه آخر به مدیریت مهندسی تعلق می گیرد این گروه مختص مهندسانی است که دارای سابقه کاری بالا در رده مدیریت باشند و نیاز دارند تا مدرک لیسانس و یا بالاتر از آن را داشته باشند که بعد از 12 سال تحصیل و گذراندن دوره متوسطه باشد. این افراد Skill Level 1 را به خود اختصاص می دهند که باعث می شود تا 15 امتیاز را کسب کنند. توجه کنید این کد شغلی مهندسی محسوب نمی شود و به گروه مدیریت ANZSCO تعلق می گیرد.

نمره مورد نیاز زبان انگلیسی برای سازمان مهندسی استرالیا 

مورد دیگر که برای اکثر متقاضیانی که قصد گرفتن اسسمنت از سازمان EA استرالیا را دارند این است که چه سطحی از زبان انگلیسی را باید داشته باشند؟ شما باید نمره مورد نیاز خود را در یکی از آزمون های مورد تایید استرالیا دریافت کنید. در ادامه به معرفی نوع آزمون و حداقل نمره آنها برای سازمان مهندسی استرالیا می پردازیم.

  • IELTS سازمان مهندسی استرالیا ورژن های آکادمیک و جنرال این آزمون را می پذیرد.
  • TOEFL سازمان مهندسی استرالیا آزمون TOEFL iBT را می پذیرد.
  • PTE ACADEMIC از تاریخ 1 نوامبر 2017 ،سازمان مهندسی استرالیا آزمون Pearson PTE Academic  را می پذیرد.

جدول زیر نمرات حداقل برای هر کدام را نشان می دهد:

 

PTE ACADEMIC TOEFL iBT IELTS
50 12 6 Listening
50 13 6 Reading
50 21 6 Writing
50 18 6 Speaking

دقت کنید که نباید بیش از 2 سال از نتیجه آزمون شما گذشته باشد.

هزینه ارزیابی مدارک توسط سازمان مهندسی استرالیا

هزینه ارزیابی مدارک توسط انجمن مهندسین استرالیا بسته به نوع درخواست شما متفاوت می باشد. در حالت معمول سازمان EA مبلغی در حدود 750 دلار استرالیا از متقاضیان دریافت می کند و معمولا 3 ماه مدت زمان پاسخگویی به ارزیابی شما به طول می انجامد.

در صورتی که شما به هر دلیلی قصد این را داشته باشید ارزیابی مدارک شما به صورت سریعتر از حد معمول انجام شود(Fast Track) باید علاوه بر مبلغ ذکر شده در حدود 300 دلار دیگر واریز کنید تا مدت زمان ارزیابی مدارک شما به دو هفته کاهش یابد.

همچنین در صورتی که بخواهید سوابق کاری شما برای کسب امتیاز از اداره مهاجرت توسط مهندسین استرالیا ارزیابی شود، مبلغ حدود ۳۲۰ دلار به هزینه ها اضافه می شود.

و در نهایت در صورت اعتراض به نتیجه ارزیابی خود باید مبلغ 300 دلار پرداخت کنید و همچنین هزینه اعتراض رسمی در حدود 550 دلار می باشد.

نکته : توجه کنید که هزینه ارزیابی مدارک متقاضیان در سیستم انجمن مهندسان استرالیا به این صورت است که برای افرادی که داخل استرالیا هستند 10% بیشتر از افراد است که خارج از استرالیا هستند ؛ این اختلاف 10% مربوط به مالیات می باشد.

مدارک مورد نیاز برای ارزیابی توسط سازمان مهندسی استرالیا

  • مهر ناتی برای ترجمه مدارک کافی است. همچنین اسکن رنگی مدارک اصلی الزامی است.
  • آخرین عکس سایز پاسپورت (۳.۵×۴.۵)
  • عکس صفحه اول پاسپورت
  • مدارک پایان دوره دانشگاهی
  • ریز نمرات تحصیلی هر مقطع
  • مدرک زبان آیلتس (جنرال یا آکادمیک) و یا معادل آن در دیگر آزمون ها
  • شناسنامه و کارت ملی
  • کارت پایان خدمت (آقایان)

CDR استرالیا برای سازمان مهندسی استرالیا

متقاضیانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند و در رشته های مهندسی فارغ التحصیل شده اند و می خواهند از سازمان مهندسی ارزیابی مثبت را دریافت کنند چاره ای ندارند جز رو به رو شدن با CDR ، سی دی آر استرالیا موضوع مهمی که فکر هر مهندسی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارد درگیر خود کرده است.توجه کنید که CDR مخفف عبارت (Competency Demonstration Report) می باشد که گزارشی برای اثبات توانایی و ارزیابی متقاضیان رشته ی مهندسی است و کلیه مهندسینی که از کشورهایی که امضاء کننده توافق نامه واشنگتن، سیدنی آکاردن یا توافقنامه دوبلین نیستند، و قصد مهاجرت به استرالیا را دارند و باید از سازمان مهندسی ارزیابی مثبت را دریافت کنند باید CDR ارائه کنند. از این رو CDR استرالیا برای سازمان مهندسی استرالیا یک موضوع مهم می باشد که نباید آن را فراموش کرد.

سوالات متداول در زمینه سازمان مهندسی استرالیا ( سازمان EA استرالیا )

شما باید برای کسب اسسمنت مثبت از سازمان مهندسی استرالیا حداقل مدرک زبان آیلتس 6 را ارائه کنید و یا ( معادل آن در دیگر آزمون های مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا) اما متقاضیان زیر ممکن است معاف از ارائه یک آزمون زبان انگلیسی باشند:

متقاضیانی که در یک دانشگاه استرالیایی ، دوره تحصیلی کارشناسی یا دوره کارشناسی ارشد 2 ساله (92 هفته تمام وقت) و یا دکترا را تکمیل کرده اند. شواهد مستند در این مورد برای معافیت ضروری است،

متقاضیانی که زبان مادریشان انگلیسی است. زبان مادری انگلیسی به معنای فردی است که در کشوری تحصیل کرده است (ابتدایی، متوسطه و تحصیلات عالی) که زبان رسمی آن انگلیسی است: استرالیا، نیوزیلند، ایالات متحده آمریکا، انگلستان، ایرلند و کانادا ( به جز کبک).

لطفا توجه داشته باشید، معافیت ها در موارد خاص تعیین می شود این سازمان حق درخواست آزمون زبان انگلیسی را در هر مرحله از ارزیابی دارد.

مهندسانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، باید مدارک تحصیلی خود را معادل مدرک استرالیا کنند. به همین منظور این متقاضیان باید مدارک خود را برای سازمان مهندسی استرالیا ارسال کرده تا توسط این سازمان ارزیابی و معادل سازی شود. این مهندسان می بایست پروژه مهندسی به نام سی دی آر تهیه کنند. اما افرادی که مدرک تحصیلی شان یکی از چهار گزینه زیر باشد دیگر نیازی به نگارش CDR ندارند و می تواند برای دریافت اسسمنت از سازمان EA استرالیا اقدام کنند.

  • Australian Qualifications
  • Washington Accord Qualifications
  • Sydney Accord Qualifications
  • Dublin Accord Qualifications

توجه کنید که در صورتی که مدارک تحصیلی متقاضیان از دانشگاه ها ( Washington Accord Qualifications،Sydney Accord Qualifications،Dublin Accord Qualifications )باشد حتما باید دقت نمایند که حداقل تعداد سال درخواستی از طرف ENGINEERS AUSTRALIA برای گرفتن مدرک تحصیلی خود را سپری کرده باشند.

این سوال را در قسمت هزینه های این سازمان پاسخ داده ایم به این صورت که در حالت معمول 3 ماه به طول می انجامد ولی برای حالت سریع و فست ترک 2 هفته زمان می برد.

جواب این سوال کاملا منفی می باشد زیرا سازمان مهندسی چند سالی می شود که به صورت مدام اطلاع رسانی می کند که در صورت مشاهده CDR تکراری پرونده را رد خواهد کرد. سازمان مهندسی استرالیا به نرم افزاری مجهز هست که ساختار CDR شما و متن های ارسالی شما را با Data Base که در اختیار دارد مقایسه و تحلیل می نماید پس تلاش کنید در هنگام نگارش نکات فوق را در نظر بگیرید.

شما باید بسیار در زمینه نگارش سی دی آر تحقیق نمایید و در این زمینه مطالعه زیادی داشته باشید نمونه CDR افراد موفق را بگیرید و مرور نمایید تا به ساختار کلی CDR کاملا مسلط و آگاه شوید. و یا می توانید به یک وکیل مهاجرت خبره مراجعه نمایید و از او بخواهید در نگارش و ادیت کنارتان باشد.

CPD یک یا دو برگه خلاصه ای از روند به روز بودن شما را نشان می دهد. شما باید حضورتان در سمینارها و ورک شاپ و این قبیل موارد را در CDR نمایش دهید.

این مساله که نوشتن CDR چقدر زمان می برد برای هر فرد بر اساس زمانی که در اختیار دارد متفاوت است معمولا. بعضی از افراد بعد از تایم کارشان زمان خالی بیشتری در اختیار دارند و می توانند نگارش CDR را زودتر انجام دهند. معمولا نگارش CDR به طور متوسط چیزی حدود ۲ الی ۳ ماه زمان می برد.

عضویت در کانال تلگرام

برای دریافت جدید‌ترین خبر‌های مهاجرتی،
ما را در کانال تلگرام دنبال کنید.

"*" indicates required fields

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی فرم زیر را تکمیل کنید.