خانه / زندگی در استرالیا / در رزومه خود دروغ نگویید (0 تا 100 شروع کار در استرالیا)

در رزومه خود دروغ نگویید (0 تا 100 شروع کار در استرالیا)

تلاش برای رسیدن به یک شغل بهتر و دست یابی به یک جایگاه بالاتر دلیلی تا افرادی در نوشتن رزومه خود اقدام به درج دروغ و یا انکار کرد واقعیت ها می کنند. بررسی یکی از موسسات کاریابی در آدلاید نشان می دهد که افراد به روش های مختلفی حقیقت را نمی گویند تا از این طریق فرصت استخدام شدن را به دست آورند. اما چنین اعمالی در حقیقت منجربه نتیجه عکس و در نتیجه دور شدن از استخدام می شود. به مقاله 0 تا 100 شروع کار در استرالیا مراجعه کنید.

مسئولین کاریابی می گویند اکثرا در زمان نوشتن رزومه های خود از عدم بیان حقیقت، مبالغه، حذف حقیقت استفاده می کنند چرا که افراد جویای کار سعی بر این دارند تا به این شکل شغل بهتری از آنچه که دارند را کسب کنند و یا مسیر خود را به سوی این شغل تغییر دهند.

دکلان روان مدیر منابع انسانی می گوید معمولا اکثر افراد تمام حقیقت را نمی گویند و معمولا 60درصد رزومه ها دارای موارد و نکات نادرست می باشد. در ادامه می گوید که افراد جویای کار می خواهند به خودشان بهترین شانس را از میان دیگر رقبا بدهند. دکلان روان این موضوع را بیان می کند که اکثر افرادی که شغلی را ترک می کنند و به سوی شغل دیگری میروند به عنوان گامی بالاتر این کار را انجام می دهند.

میتو هایی مدیر ایالتی مک آرتور می گوید کارفرماها به کارمندانشان اعتماد نمی کنند وقتی می فهمند آنها مجموعه مهارتی که ادعا می کردند را ندارند به آنها دیگر این شانس را نمی دهند تا این مهارت ها را فراگیری کنند. او می گوید این کارفرماها وقت را تلف نمی کنند و از این کارمندان می خواهند تا آنجا را ترک کنند. از این رو این کارفرماها مشاغل را به صورت موقتی با امکان تبدیل شدن به یک کار دائمی آگهی می کنند تا از این طریق کارمندان را برای توانایی هایی که گفته اند بیازمایند.

آنا کنلی، مشاور روابط عمومی مایکل وارن معتقد است افرادی که جویای کار هستند منفعت بیشتری وجود دارد اگر بخواهند رک و راست باشند تا اینکه بخواهند در نوشتن رزومه خود دروغ بگویند. او می گوید تجربه های فنی و صنعتی می تواند مهم باشد اما شرکت ها، کارمندانی که از نظر شخصیتی با کارمندان موجود متناسب نباشند را استخدام نمی کنند.آنا کنلی میگوید: اینکه شما بخواهید وارد یک صنعت بشوید کار دشواری است ولی نباید شما برای این کار رزومه خود را با دروغ و اطلاعات نادرست تکمیل کنید زیرا دیر یا زود شما براساس اطلاعات ارائه شده و کار خود در صنعت سنجیده می شوید و همه چیز مشخص می شود.

یک تحقیق در بریتانیا از طریق یک سایت آنلاین کاریابی نشان می دهد که یک چهارم افراد یا 23 درصد از افراد جویای کار در زمان نوشتن رزومه خود واقعیت ها را درج نمی کنند به عنوان مثال سابق کار خود را بیشتر از چیزی که بوده است درج می کنند و یا مدت زمان اخذ مدرک تحصیلی خود را کوتاه تر از میزان واقعی نشان می دهند و موارد دیگر

  • در زمان نوشتن رزومه درباره علایق و صلاحیت هایی صحبت کنید که با شغل و کارفرما مرتبط باشد. بیان این موضوع که شما عضوی از یک تیم برای مثال فوتبال هستید ممکن است سودمند باشد اگر کارفرما یکی از هواداران آن باشگاه باشد اما اگر کارفرما هوادار باشگاه رقیب باشد می تواند اثر منفی داشته باشد.
  • سعی کنید در رزومه خود از نام کارفرماهای معتبر استفاده کنید. کارفرماهایی که می توانند ادعاهای شما را مبنی بر یک کارمند خوب تایید کنند زیرا این موضوع می تواند به شما در استخدام شدن کمک کند.
  • سعی کنید در تاریخ ها جای خالی نگذارید و تمام آنها را پر کنید زیرا برای یک کارفرما این موضوع قابل درک نخواهد بود که یک فرد جویای کار یک دوره طولانی خارج از محیط کار باشد و به نوعی بیکار باشد. سعی کنید دلایل قانع کننده ای برای این موضوع داشته باشید به عنوان مثال می تواند این وقفه به علت شرکت در دوره های خاصی از آموزش یک نرم افزار عنوان کنید.
  • برای اینکه توجه خوانده رزومه را جلب کنید علایق و توانایی هایی را که صحت ندارد را بیان نکنید.
  • از پرگویی خودداری کنید و مطالبی که نمی تواند مفید باشد و به فیلد کاری شما ارتباط ندارد اجتناب کنید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین