زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا 

یکی از اصلی‌ترین مشکلات متقاضیان برای مهاجرت به استرالیا زبان انگلیسی می‌باشد و به اصطلاح همیشه این سد زبان پروسه مهاجرت آنها را به تاخیر می‌اندازد ولی در بسیاری از موارد هم زبان انگلیسی یک سکوی پرتاب برای بسیاری از متقاضیان می‌شود چرا که بسیاری تمام تلاش خود را می‌کنند و با دریافت سقف نمره و کسب 20 امتیاز شرایط پرونده خود را بطور کامل دگرگون می‌کنند و می‌توانند به راحتی خود را به ویزا و اقامت استرالیا نزدیک‌تر کنند.

توصیه می‌کنم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا در مورد زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا اطلاعات کامل و جامعی بدست بیاورید. اگر تصمیم به مهاجرت دارید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه مهاجرت به استرالیا کسب کنید به لینک مربوطه مراجعه فرمایید. 

مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا

برای اخذ ویزای کار استرالیا شما شما چاره‌ای ندارید جز کسب نمره زبان و برای ویزای سرمایه گذاری استرالیا می‌توانید نمره زبان انگلیسی را ارائه نکنید ولی باید مبلغی را به اداره مهاجرت استرالیا پرداخت کنید تا در کلاس‌های زبان این کشور شرکت کرده تا حداقل نمره‌ای را کسب کنید. اما شما بر اساس نوع ویزای انتخابی خود نیاز دارید تا یکی از سطح‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا را بدست بیاورید.

Functional English
Vocational English
Competent English
Proficient English
Superior English

البته متقاضیان ویزای کار استرالیا بیشتر با اعداد 6،7،8 آشنایی دارند که همان نمرات آزمون آیلتس می‌باشد که در ادامه هریک از این آیتم‌ها را برای شما شرح می‌دهیم.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

آزمون زبان انگلیسی مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا

همان‌طور که می‌دانید، آزمون‌های زبان مختلفی برای تعیین سطح مهارتی افراد برگزار می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به کمبریج، OET، TCF، CELPIP، TEF، ITEP، PTE، دولینگو، تافل و آیلتس اشاره داشت. تمامی مواردی که بیان کردیم، نزد اداره مهاجرت استرالیا مورد تایید نیستند و تنها 5 مورد اعتبار کافی دارند.

IELTS، TOEFL، PTE، OET و Cambridge تست‌هایی هستند که با شرکت در آنها و ارسال مدرک نهایی‌شان می‌توانید میزان توانایی‌هایتان را در این شاخصه به اثبات برسانید. اگر به ادامه همین قسمت توجه داشته باشید، ابتدا توضیحاتی کلی پیرامون هر یک از آنها را مشاهده خواهید کرد؛ علاوه بر این قسمت‌هایی را هم به هر یک اختصاص داده‌ایم تا از طریق آنها داده‌هایی کامل پیرامون هر یک در اختیار شما قرار دهیم.

 

IELTSTOEFL iBTPTE AcademicOET (Cambridge (CAE

رایج‌ترین نوع آزمون برای مهاجرت به استرالیا آزمون ( International English Language Testing System (IELTS می‌باشد که در هر دو حالت این آزمون جنرال و آکادمیک مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا می‌باشد. اما به این نکته توجه کنید که برای متقاضیان ویزای کار که با سازمان‌های ارزیاب مدارک استرالیا در ارتباط هستند باید بدانند برخی از این سازمان‌ها آزمون مشخصی را درخواست می‌کنند.

آزمون پی تی ای  (Pearson Test of English Academic (PTE Academic می‌توانم با قطعیت بگوییم که حداقل در ایران اکثر متقاضیان مهاجرت به استرالیا از این آزمون برای کسب نمره و امتیاز استفاده می‌کنند چرا که براساس تجربه کسب نمره در آن به نسبت آیلتس کمی راحت‌تر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه روی لینک کلیک کنید.( آزمون PTE )

آزمون اینترنتی تافل (Test of English as a Foreign Language internet-based Test (TOEFL iBT به نسبت آن دو آزمون قبل از تقاضای کمتری برخوردار است.

آزمون زبان (Occupational English Test (OET برای رشته‌های پزشکی و رشته‌های مرتبط مورد قبول می‌باشد.

از ژانویه سال ۲۰۱۵ اداره مهاجرت استرالیا آزمون‌های زبان کمبریج (Cambridge (CAE را به لیست آزمون‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا اضافه کرد.

شما برای مهاجرت به این کشور براساس ویزای مورد نظر خود باید امتیاز لازم را در آن آزمون کسب کنید. اما سوال اصلی این است که کدام آزمون بهتر است که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

مدرک زبان آیلتس برای مهاجرت به استرالیا

زمانی که سخن از زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا یا سایر کشورهای جهان به میان میاید، بسیاری از افراد به این موضوع فکر می‌کنند که IELTS می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیش رو به منظور اثبات توانایی‌هایشان باشد. اساس ایده بیان شده درست است؛ اما باید به این موضوع نیز اشاره داشته باشیم نمره‌ای که از تست مورد بحث به دست میاورید، اهمیت بسیار بالایی دارد.

آیلتس از 4 بخش اصلی تشکیل شده که شامل گوش دادن یا Listening، خواندن یا reading، نوشتن یا writing و صحبت کردن یا speaking می‌شوند. در هر یک از مواردی که به آنها اشاره داشتیم، توانایی‌های شرکت کننده به خوبی مورد سنجش قرار می‌گیرند. در نهایت فرد در هر قسمت امتیازی به دست میاورد که میانگین آنها نشان‌دهنده نمره نهایی مدرک آیلتسش خواهد بود.

در این میان نکته‌ای از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد بود و آن چیزی نیست جز شرایطی که در مسیر مهاجرتی مد نظرتان تعیین شده است. هنگام بررسی زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا از طریق روش دلخواهتان باید توجه داشته باشید که سطح بیان شده overall بوده یا each skill. در حالت اول میانگین نمره هر چهار مهارت مورد توجه قرار می‌گیرد؛ اما در صورت each skill بودن، سطح تعیین شده کف قابل قبول برای هر بخش آزمون است.

مدرک زبان تافل برای مهاجرت به استرالیا

یکی از آزمون‌هایی که در راستای نشان دادن توانایی‌هایتان در زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا می‌توانید در آن شرکت کنید و در بیشتر کشورهای معتبر جهان هم دارای اعتبار بوده، تافل است. TOFEL که مخفف Test of English as a Foreign Language می‌باشد، از چهار بخش  Reading، Listening، Speaking و  Writing تشکیل شده است که در آنها مهارت‌های اصلی افراد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

تست مورد بحث از دو طریق مبتنی بر کاغذ یا کامپیوتر برگزار می‌شود که در هر یک از آنها متقاضی باید به پرسش‌هایی چهار گزینه‌ای پاسخ دهد. برای آن که بتوانید در این آزمون به منظور اثبات مهارت‌هایتان در زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا ثبت نام کنید، باید به بخش اختصاصی آن در سایت ETS مراجعه نمایید. پس از ساخت پروفایل کاربری و پرداخت هزینه‌ها، وقتش فرا می‌رسد تا به سراغ انتخاب محل برگزاری آزمون و زمانش بروید.

نحوه دریافت مدرک زبان هم یکی از مواردی به حساب می‌رود که برای بسیاری از افراد اهمیت بالایی دارد. پس از مشخص شدن نتیجه نهایی، نمره هر فرد از طریق ایمیل به او اعلام می‌شود که قابلیت استفاده برای مهاجرت را ندارد. هر متقاضی باید مدرک نهایی خود را به طور الکترونیکی یا فیزیکی دریافت کند تا از طریق آن توانایی‌هایش را در زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا نشان دهد.

مدرک زبان دولینگو برای مهاجرت به استرالیا

آیا به دنبال آن هستید تا به راحتی در آزمونی شرکت نمایید که مهارت‌های زبانی شما را بسنجد؟ در این صورت توصیه می‌کنیم با آزمون دولینگو بیشتر آشنایی پیدا کنید. این تست که پلتفرم آنلاینی دارد، برای کاهش مدت زمان سنجش توانایی‌ها و پاسخگویی طراحی شده است. در صورتی که می‌خواهید وضعیتتان را در زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا به اثبات برسانید، باید بدانید که این تست مورد تایید اداره مهاجرت نیست.

با این وجود بدون شک برایتان سوال شده که چرا باید آن را انتخاب کنید؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم شاید در  مقصد بیان شده اعتبار بالایی نداشته باشد، اما نزد تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر می‌باشد؛ از طرفی هم هزینه شرکت در آن پایین بوده و ظرف 2 روز نتیجه نهایی‌اش به شرکت کنندگان اعلام می‌شود.

مدرک زبان PTE برای مهاجرت به استرالیا

نام آشناترین موردی که پیرامون زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد و بسیاری از افراد هم به دنبال شرکت و کسب نمراتی بالا در آن هستند، PTE می‌باشد. ناشر کتاب‌های لانگمن که مجموعه‌ای بسیار کاربردی و شناخته شده را در زمینه آموزش زبان به چاپ رسانده، برای کمک به سازمان‌های ارزیاب و متقاضیان مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان دست به طراحی و راه اندازی این تست زده است.

اگر کمی پیرامون آزمون بیان شده به جست و جو پرداخته باشید، متوجه خواهید شد که آن طرف‌داران بسیاری دارد و بدون شک برایتان این پرسش به وجود خواهد آمد که دلیل وجود چنین وضعیتی چیست؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم پورتال‌های آموزشی متنوعی وجود دارند که علاقه‌مندان می‌توانند از آنها برای آماده سازی خود استفاده کنند؛ از طرفی هم آزمون‌های شبیه سازی و شرکت در آنها باعث آشنایی هر چه بیشتر متقاضی با فضای اصلی تست PTE می‌شود.

شاید هنگام جست و جو پیرامون زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا به گوشتان خورده باشد که پی‌تی‌ای نسبت به سایر تست‌ها آسان‌تر می‌باشد. در ارتباط با این موضوع باید بگوییم این تفکر به دلیل وجود بستر آماده سازی گسترده‌تر ایجاد شده و تا حدود زیادی هم درست می‌باشد.

مدرک زبان ITEP برای مهاجرت به استرالیا

آیا به دنبال آن هستید تا برای شرکت در دوره‌های علمی دست به مهاجرت بزنید؟ در این صورت توصیه می‌کنیم با ITEP آشنایی پیدا کنید. این آزمون که کمتر کسی پیرامونش اطلاعاتی دارد، مورد قبول اداره مهاجرت استرالیا نیست؛ اما به دلیل کمبود منابع لازم دیدیم داده‌هایی را در موردش ارائه می‌دهیم.

با توجه به توضیحاتی که بیان کردیم، کمتر کسی فکر می‌کند که The International Test of English Proficiency در بیش از 40 کشور جهان دارای تقریباً 600 مرکز برگزاری باشد. آی‌تی‌ای‌پی که در  از سال 2008 تا کنون در حال برگزاری می‌باشد، به افراد بسیاری برای پذیرش گرفتن از موسسات آموزشی معتبر جهان کمک کرده است. آزمون مورد بحث دارای انواع مختلفی می‌باشد که از جمله برخی از آنها می‌توان به تحصیلی، آکادمیک، Stale، Placement و Business اشاره کرد.

مدرک زبان OET برای مهاجرت به استرالیا

آیا در حیطه مراقبت‌های بهداشتی و زیر شاخه‌های آن دارای مهارت و سابقه کاری هستید و می‌خواهید به کشور مورد بحث از طریق این حرفه مهاجرت نمایید؟ در این صورت توصیه می‌کنیم در همان ابتدای مسیر اطلاعاتی جامع و کامل پیرامون OET به دست آورید. Occupational English Test به طور اختصاصی برای اشخاصی طراحی شده که در دسته فوق قرار می‌گیرند.

مهارت‌های چهارگانه خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن در این تست به منظور سنجش زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا آزموده می‌شوند. اگر شما هم قصد دارید در OET شرکت نمایید، باید به سراغ مراکز برگزاری موجود در کشورهای همسایه بروید؛ زیرا در ایران شعبه‌ای برای این کار وجود ندارد.

هنگام طراحی بخش‌های مختلف تست مورد بحث از روندهای واقعی درمان استفاده می‌شود که این خود یکی از ویژگی‌های برجسته آن به حساب می‌رود. حضوری کاغذی، حضوری کامپیوتری و در خانه روش‌هایی هستند که او ای تی برگزار می‌شود. بدون شک با توضیحاتی که پیرامون زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا مشاهده کرده‌اید می‌دانید که دو مورد اول از اعتبار بیشتری برخوردار هستند.

مدرک زبان کمبریج برای مهاجرت به استرالیا

اگر مدرک زبان کمبریج را در اینترنت جست و جو کنید، نتیجه‌ای که مشاهده خواهید کرد بدون شک دچار سردرگمی‌تان خواهد شد. در اصل Cambridge مجموعه‌ای به حساب می‌رود که در حیطه آموزش انگلیسی و آزمون‌های سنجش مهارت افراد در آن فعالیت می‌نماید. اشخاصی که می‌خواهند برای کار یا تحصیل به کشورهایی مهاجرت کنند که زبان بیان شده استفاده می‌نمایند، می‌توانند بسته به هدفشان در یکی از تست‌های این مجموعه شرکت نمایند.

به دلیل پیچیدگی موجود در سیستم مورد بحث، نمی‌توان آن را به خوبی در این قسمت مورد بررسی قرار داد و تنها برای کمک به آشنایی بیشترتان با زیر مجموعه‌های آن، فهرستی از اسامی‌شان را در ادامه قرار خواهیم داد.

  • IELTS، Pre A1 Starters (YLE Starters)
  • A1 Movers (YLE Movers)
  • A2 Flyers (YLE Flyers)
  • A2 Key for Schools (KET)
  • B1 – B1 Preliminary for Schools (PET)
  • B2 – B2 First for Schools (FCE)
  • B1 – B1 Preliminary (PET)
  • B2 – B2 First (FCE)
  • C1 Advanced (CAE)
  • (C1) C2 Proficiency (CPE)
  • (C2) B1 Business Preliminary (BEC Preliminary)
  • B2 Business Vantage (BEC Vantage)
  • C1 Business Higher (BEC Higher)

 

مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا

 

سطح زبان Functional English برای مهاجرت به استرالیا

سطح Functional حداقل سطحی می‌باشد که در سیستم مهاجرت استرالیا مورد پذیرش می‌باشد و برای ویزای سرمایه گذاری استرالیا محسوب می‌شود و هیچ امتیازی برای آن در نظر گرفته نشده است و افرادی که کمتر از این سطح را داشته باشند باید هزینه‌ای را به دولت استرالیا پرداخت کنند تا در کلاس‌های آموزش زبان در این کشور شرکت کنند. (این قانون برای تمامی افراد بالای 18 سال اجباری می‌باشد)

اما چه افرادی داری سطح Functional محسوب می‌شوند؟

اگر شما در طی 12 ماه گذشته در یکی از آزمون‌های مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا حداقل یکی از نمرات زیر را کسب کرده باشید از نظر اداره مهاجرت استرالیا شما دارای سطح زبان Functional می‌باشید.

نمرهآزمون
نمره میانگین حداقل 4.5 برای هر یک از 4قسمت آزمونIELTS
نمره کل حداقل 32 برای هر یک از 4 قسمت آزمونTOEFL
نمره کلی حداقل 30 برای هر یک از 4 قسمت آزمونPTE Academic
نمره کلی حداقل 147 برای هر یک از 4قسمت آزمونCAE

 

نکته مدت اعتبار سطح زبان انگلیسی Functional برای مهاجرت به استرالیا یک سال می‌باشد. شما می‌توانید با ارائه شواهد و مدارک دیگری توانایی زبان خود را اثبات کنید یا دارا بودن حداقل یکی از شرایط زیر: 

اگر شما شهروند و یا دارای گذرنامه کشورهای بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، کانادا، نیوزیلند یا جمهوری ایرلند باشید.

حداقل 5 سال در یک دبیرستان تحصیل کرده باشید که تمامی دروس به زبان انگلیسی باشد.

یک سال تحصیلی تمام وقت و یا معادل آن یک دوره نیمه وقت در استرالیا در یک موسسه مورد تایید آموزش زبان دیده باشید.

سطح زبان Vocational English برای مهاجرت به استرالیا

سطح زبان Vocational English که معادل آیلتس 5 می‌باشد برای ویزای کار استرالیا با ساب کلاس‌های 189 – 190 – 491 اما برای ویزای سرمایه گذاری استرالیا به شما 5 امتیاز تعلق می‌گیرد با این سطح زبان و باید بدانید که این آزمون 3 سال اعتبار نزد اداره مهاجرت استرالیا دارد.

در این قسمت در جدولی برای شما این سطح زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا تشریح شده است.

 

نمرهآزمون
نمره میانگین حداقل 5 برای هر یک از 4قسمت آزمونIELTS
حداقل4 برای گوش دادن , 4 برای خواندن , 14 برای نوشتن و 14 برای صحبت کردنTOEFL
نمره کلی حداقل36  برای هر یک از 4 قسمت آزمونPTE Academic
حداقل B برای هر یک از 4 اجزای تستOET
نمره کلی حداقل 154 برای هر یک از 4قسمت آزمونCAE

 

توجه اگر شما شهروند یا دارای یک گذرنامه معتبر صادر شده توسط بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، کانادا، نیوزیلند یا جمهوری ایرلند هستید نیازی به ارائه این نمره زبان نیست.

سطح زبان Competent English برای مهاجرت به استرالیا

موضوع از این سطح زبان به بعد کمی جدی می‌شود چرا که متقاضیان ویزای کار استرالیا نیاز دارند تا حداقل نمره زبان را که سطح Competent می‌باشد را کسب کنند. توجه کنید که این سطح برای متقاضیان ویزای کار استرالیا امتیازی ندارد ولی آنها باید حداقل این نمره را کسب کنند تا بتوانند برای ویزای کار استرالیا اقدام کنند. اعتبار این آزمون نزد اداره مهاجرت 3 سال می‌باشد ولی توجه کنید که برخی از سازمان‌های ارزیاب اعتبار آزمون را دو سال درنظر می‌گیرند.

اما سطح زبان Competent در آزمون‌های مختلف زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا دارای نمرات زیر می‌باشد:

 

نمرهآزمون
نمره میانگین حداقل 6 برای هر یک از 4قسمت آزمونIELTS
حداقل12 برای گوش دادن ,13 برای خواندن ,21 برای نوشتن و18 برای صحبت کردنTOEFL
نمره کلی حداقل36  برای هر یک از 4 قسمت آزمونPTE Academic
حداقل B برای هر یک از 4 اجزای تستOET
نمره کلی حداقل 169 برای هر یک از 4قسمت آزمونCAE

 

سطح زبان Proficient English برای مهاجرت به استرالیا

این مرحله و مرحله بعد بیشترین دلخواه تمام متقاضیان می‌باشد چرا که بالاترین امتیازها را این دو سطح به خود اختصاص می‌دهند. افرادی که ویزای کار استرالیا را می‌خواهند این سطح را با نام آیلتس 7 و یا PTE 65 می‌شناسند و با کسب آن 10 امتیاز بدست می‌آورند. اعتبار آزمون آیلتس نزد اداره مهاجرت 3 سال می‌باشد ولی توجه کنید که برخی از سازمان‌های ارزیاب اعتبار آزمون را دو سال در نظر می‌گیرند.

اما سطح زبان Proficient در آزمون‌های مختلف زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا دارای نمرات زیر می‌باشد:

 

نمره

آزمون
نمره میانگین حداقل7 برای هر یک از 4قسمت آزمونIELTS
حداقل24 برای گوش دادن ,24 برای خواندن ,27 برای نوشتن و23 برای صحبت کردنTOEFL
نمره کلی حداقل65 برای هر یک از 4 قسمت آزمونPTE Academic
حداقل B برای هر یک از 4 اجزای تستOET

نمره کلی حداقل 185 برای هر یک از 4قسمت آزمون

CAE

 

سطح زبان Superior English برای مهاجرت به استرالیا

بالاترین سطح زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا Superior English می‌باشد که همه آن را با آیلتس 8 و یا PTE65 می‌شناسند. یک متقاضی ویزای کار استرالیا در صورت رسیدن به این سطح زبان انگلیسی، مسیر پرونده آنها بصورت کامل متحول می‌شود چرا که این سطح زبان امتیازی برابر با 20 را به شما اعطا می‌کند و این میزان از امتیاز می‌تواند شرایط یک متقاضی را به راحتی تغییر بده و در موارد زیادی ویزای 491 آن فرد را به 189 و 190 تغییر دهد.

اعتبار آزمون آیلتس نزد اداره مهاجرت 3 سال می‌باشد ولی توجه کنید که برخی از سازمان‌های ارزیاب اعتبار آزمون را دو سال در نظر می‌گیرند. اما سطح زبان Superiorدر آزمون‌های مختلف زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا دارای نمرات زیر می‌باشد:

 

نمره آزمون
نمره میانگین حداقل8 برای هر یک از 4قسمت آزمونIELTS
حداقل28 برای گوش دادن ,29 برای خواندن 30 برای نوشتن و26 برای صحبت کردنTOEFL
نمره کلی حداقل79  برای هر یک از 4 قسمت آزمونPTE Academic
حداقل A  برای هر یک از 4 اجزای تستOET
نمره کلی حداقل 200 برای هر یک از 4قسمت آزمونCAE

 

مدت زمان اعتبار آزمون‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا

اعتبار زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا برای اداره مهاجرت استرالیا 3 سال می‌باشد ولی باید به این نکته توجه کرد اعتبار آزمون زبان برای برخی از سازمان‌های ارزیاب‌ها دو سال است. توجه کنید که نمره سطح functional که برای همسر متقاضی الزامی است (آیلتس ۴.۵ یا معادل) فقط یک سال برای اداره مهاجرت اعتبار دارد.

مدت زمان اعتبار آزمون‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا

برای مهاجرت به استرالیا آزمون آیلتس بهتر است یا آزمون PTE

بسیاری از متقاضیان این سوال را از ما می‌کنند که آیلتس بهتر است یا پی تی ای کدام آزمون راحت‌تر است؟ سوالات در زمینه آزمون‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا همیشه زیاد بوده است و در اکثر مواقع سوال در مورد سطح آزمون بوده است و اینکه کدام راحت‌تر است.

باید بگوییم برای این موضوع معیاری برای اندازه گیری وجود ندارد جز تجربه ما در زمینه همکاری با بسیاری از متقاضیان مهاجرت به استرالیا و دیدن نمرات زبان آنها در آزمون‌های مختلف که در اکثر موارد نمره آیلتس را سخت‌تر گرفته‌اند. باید بدانید که دو مهارت اصلی Writing و Speaking در آزمون آیلتس توسط انسان بررسی می‌شود و از این رو سلیقه هم بر روی نتیجه تاثیر می‌گذارد اما در آزمون PTE تمامی موارد توسط کامپیوتر بررسی می‌شود.

این موضوع باعث شده است که در سال‌های اخیر، اکثر متقاضیان مهاجرت به استرالیا آزمون PTE برای کسب نمره و امتیاز انتخاب می‌کنند. اما تجربه ما چه می‌گویید؟ در سال‌های اخیر می‌توانیم می‌توانیم به جرات بگوییم در سال‌های اخیر بیش از 90% افرادی که برای مهاجرت به استرالیا اقدام می‌کنند آزمون پی تی ای را انتخاب می‌کنند و این موضوع چیزی نیست جز اینکه افراد در آزمون پی تی ای نتیجه مثبت بیشتری دیده‌اند.

 

English language proficiency levelTest componentPTE Academic Score
FunctionalOverall score30
VocationalListening36
Reading36
Writing36
Speaking36
CompetentListening50
Reading50
Writing50
Speaking50
Proficient (for points tested Skilled visas)Listening65
Reading65
Writing65
Speaking65
Superior (for points tested Skilled visas)Listening79
Reading79
Writing79
Speaking79

شما برای مهاجرت به استرالیا از طریق کار حتماً به نمره زبان نیاز دارید متاسفانه برخی دفاتر و افراد سود جو این موضوع را برای متقاضیان مطرح نمی‌کنند.

شما برای اخذ ویزای کار استرالیا با شرایط کنونی امتیازی باید حداقل نمره زبان آیلتس 6 و یا پی تی ای 50 را کسب کنید و این نمره برای شما امتیازی ندارد و با این نمره فقط می‌توانید اقدام کنید و در حال حاضر به دلیل افزایش سطح امتیازات و برای عقب نماندن از دیگر رقبای خود باید حداقل PTE 65 و یا آیلتس 7 را که به شما 10 امتیاز می‌دهد را کسب کنید. در نتیجه اگر شما در حال اقدام برای ویزای کار استرالیا هستید باید بدانید که زبان نقش بسیار مهمی در روند و موفقیت پرونده شما خواهد داشت.

 

آزمون پی تی ای بهتر است یا آزمون آیلتس برای مهاجرت به استرالیا؟

براساس تجربه سال‌ها فعالیت در حوزه ویزاهای اسکیل ورکر استرالیا می‌توانیم بگوییم گرفتن امتیازات بالا در زبان برای ویزاهای استرالیا آزمون PTE بسیار راحت و قابل دسترس است نسبت به آزمون آیلتس برای مثال ما در این سال‌ها افراد بسیار کمی را دیده‌ایم که بتوانند آیلتس 8 را در هر چهار مهارت کسب کنند ولی در مقابل بسیاری از متقاضیان را دیده‌ایم که توانسته‌اند در آزمون PTE نمره 79 را کسب کنند که معادل 8 آیلتس است.

 

 

دوره زبان AMEP استرالیا برای مهاجران

بودجه AMEP توسط دولت استرالیا تأمین می‌شود. AMEP تا سقف 510 ساعت درس زبان انگلیسی رایگان برای مهاجران واجد شرایط و شرکت کنندگانی که به طور بشردوستانه وارد کشور شده‌اند فراهم می‌سازد.

در صورتی که ویزای اقامت دائم یا ویزای موقت قانونی دریافت نموده‌اید، می‌توانید مشمول بهره‌مندی از دوره AMEP باشید. برخی از مهاجران جوان با سن بین 15 و 17 سال نیز ممکن است واجد شرایط استفاده از AMEP باشند. در یک کلاس AMEP، شما مهارت‌های زبان انگلیسی و اطلاعاتی راجع به جامعه استرالیا را فرا خواهید گرفت.

با ورودی‌های جدید ملاقات کرده و با دوستان تازه‌ای آشنا خواهید شد. مجموع این‌ها به شما و خانواده‌تان کمک خواهد کرد تا به نحو موفقیت‌آمیز در استرالیا مستقر شوید. در صورتی که مایل به اشتغال در استرالیا باشید مهارت‌های زبان انگلیسی نیز بسیار حائز اهمیت است. خدمات دوره AMEP توسط ارائه‌کننده‌های تأییدشده ارائه می‌شود و آموزش توسط مدرسانی داده می‌شود که خود برای آموزش انگلیسی به غیرانگلیسی‌زبانان آموزش دیده‌اند.

سخن آخر

آزمون‌های مختلفی به منظور اثبات توانایی در زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا وجود دارند. بسته به نیاز، شرایط و اهدافی که دارید می‌توانید پس از آشنایی با آنها به سراغ بهترین گزینه ممکن بروید. ما در سازمان مهاجرتی سلکت ویزا سعی داشتیم تا اطلاعاتی کامل و قابل قبول را از جنبه‌های مختلف پیرامون این موارد در اختیارتان قرار دهیم.

اگر پس از مطالعه این مقاله به دنبال رسیدن به داده‌هایی قابل قبول پیرامون روش‌های مهاجرتی، شرایط تعیین شده برای آنها و نحوه برآورده کردنشان بودید دو مسیر پیش رویتان قرار خواهند داشت؛ مراجعه به سایر مطالب موجود در این سایت و یا برقراری ارتباط با مجموعه. در روش دوم پس از ثبت اطلاعاتتان مشاوران مجموعه سلکت ویزا به طور رایگان در خدمت شما خواهند بود و راهنمایی‌های مورد نیاز را در اختیارتان قرار می‌دهند.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

نظرات 1

نظر دهید

1 دیدگاه دربارهٔ «زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین