نحوه شروع یک کسب و کار تازه در استرالیا

در ابتدا ساختار یک کسب و کار تازه در استرالیا را انتخاب کنید. تشکیلاتی که شما برای کسب و کار تازه در استرالیا انتخاب می کنید بسیار با اهمیت است، چراکه اثر مستقیمی بر مواردی دارد که عبارتند از:

  • سطح کنترل شما
  • میزان مالیات پرداختی موردنیاز شما
  • تعهدات نظارتی
  • تجهیزات بهداشتی و ایمنی در محیط کار
  • سطح مسئولیت شخصی که بر شما تحمیل می شود.

از صفحه ویزای کار استرالیا دیدن فرمایید ویزای کار استرالیا

چهار ساختار در کشور استرالیا وجود دارد که شما می‌توانید کسب و کار تازه در استرالیا خود را برپایه آنها ایجاد کنید که عبارتند از:

  • مالکیت انحصاری: این ساختار برای زمانی است که شما شخصی را (معمولاً خودتان) به عنوان تنها مالک کسب و کار معرفی کنید. یعنی شما مسئولیت کلیه جنبه های قانونی اجرای کسب و کار را دارید، اما حق استخدام افرادی که برای شما کار کنند را ندارید.
  • شرکت: این مورد یک نهاد یا کسب ­و کار تجاری است که حقوق جداگانه ای را برای سهامداران خود قائل می شود.
  • شراکت: شراکت زمانی رخ می ­دهد که بیش از یک شخص یا نهاد با هم کسب و کاری را راه ­اندازی کنند، اما شراکت ساختاری شبیه شرکت ندارد.
  • مؤسسه امانی: نهادی است که دارایی های غیرمنقول، درآمد یا هر دارایی دیگری را به سود شخص ثالث در اختیار دارد.

شما باید قبل از ثبت کسب و کار تازه در استرالیا ، در مورد ساختار آن تصمیم گیری کنید، چراکه هر ساختاری مستلزم گذراندن مراحل مختلفی است. در کنار این مورد، شایان ذکر است که امکان تغییر ساختار کسب ­و کار شما با رشد و پیشرفت آن در طول زمان، وجود دارد.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

انتخاب نوعی از کسب و کار تازه در استرالیا

با داشتن یک ساختار اختصاصی، شما بهتر می توانید نوع کسب و کارهای موردنظر خود را درک کنید. تعداد زیادی از انواع کسب ­و کارهایی وجود دارد که شما می توانید انتخاب کنید، برخی از نمونه ­های اصلی آنها عبارتند از:

  • کسب و کار آنلاین
  • حق امتیاز (اعطای نمایندگی)
  • پیمانکاری مستقل

هر صنعتی، مجموعه متفاوتی از تعهدات قانونی و تجهیزات نظارتی را در خود جای داده است، بنابراین انتخاب نوع کسب و کاری که بهترین تناسب را با صنعت شما داشته باشد، بسیار حیاتی است.

برای یک کد تجاری استرالیایی (ABN) اقدام کنید و نام تجاری خود را به ثبت برسانید.

شما از نظر قانونی نمی توانید یک کسب ­و کار را در استرالیا شروع کنید مگر اینکه یک کد «ABN» داشته باشید، این کد یک شماره 11 رقمی است که تنها منحصر به تجارت شما می ­شود و به عنوان شناسه دولتی برای کسب و کار شما عمل می ­کند.

پس از گرفتن کد «ABN» شما قادر خواهید بود:

  • نام تجاری خود را به ­ثبت برسانید.
  • کسب ­و کار خود را برای مواردی از قبیل سفارش کالا و خدمات رسانی یا ارسال صورت حساب ­ها ، به سایر نهادها و سازمان ها معرفی کنید.
  • مالیات هایی مانند مالیات خدمات و کالا (GST) را پرداخت کنید.
  • از تخصیص اعتبار برای مواردی مثل کمک هزینه انرژی خودداری کنید.

بهتر است قبل از اقدام به ایجاد امتیازاتی مثل «URL» وبسایت ، آرم و یا هر طرح دیگری درباره نام تجاری کسب و کار تازه در استرالیا تصمیم گیری کنید، به عبارتی، درصورت تغییر نام کسب و کارتان، شما باید همه این موارد را تغییر بدهید. درصورتی که شما یک آرم تجاری ایجاد کنید، ارزش آن را دارد که که بخواهید آن را برای محافظت از نقض قانون حق تکثیر (قانون کپی رایت) ثبت کنید.

درصورت تمایل شما می توانید کد «ABN» و نام کسب ­و کار خود را به ­صورت مجزا به ثبت برسانید اما درخواست ثبت هم­زمان آنها آسان­تر است.

ثبت، نام دامنه خود در استرالیا

شما این مرحله را تنها می توانید بعد از کسب اطمینان از نام تجاری و کد «ABN» خود انجام دهید چراکه اگر کسب و کاری ثبت شده در استرالیا دارید فقط یک آدرس «.Com.au» به آن تعلق خواهد گرفت. نام دامنه­ای که شما انتخاب می کنید باید به نوعی مرتبط یا کسب و کار شما باشد و تشخیص و پیدا کردن آن برای مشتریان آینده آسان باشد.

اگرچه شما ممکن است دامنه مناسبی برای همراهی با نام تجاری بسیار خوب خود داشته باشید اما هنوز هم باید بررسی کنید که شخص دیگری قبلاً از آن استفاده نکرده است. خوشبختانه، سایت های زیادی در آنجا وجود دارند که می ­تواند در این زمینه به شما کمک کنند- در اینجا یکی از آنها آورده شده است

شما نام دامنه ­ای را پیدا کرده ­اید که اشغال نشده است پس می توانید به وبسایت «.au Domain Administration Ltd (.auDA) مراجعه کنید تا پیوندهایی (لینک هایی) برای ثبت دامنه و نمایندگان فروش پیدا کنید. در اینجا، شما ایده­ای درباره نحوه میزان هزینه برای حفاظت از نام دامنه خود دریافت خواهید کرد.

مشخص کردن منبع تأمین سرمایه خود برای کسب و کار تازه در استرالیا

اگر در کل شما «استارتاپ­های» جدید را دوست دارید، جریان پول نگرانی اولیه شما خواهد بود. شما می ­توانید بهترین برنامه تجاری را در دنیا داشته باشید اما اگر پول ندارید چراغ را روشن نگه دارید درحالی که پایتان را در میدان می گذارید، هیچ فایده ای ندارد. با این حال مهم است که چه منابعی دردسترس ما قرار دارد تا دوره رشد ابتدایی بسیار آسان شود.

در حالی­که ممکن است کمک های مالی دولتی زیادی برای شما برای شروع کسب ­وکارتان وجود نداشته باشد، گزینه های فراوانی وجود دارد که مخصوص هر ایالتی هستند. برای مثال، اگر شما شروع به کسب و کاری در ایالت «آدلاید» کنید شما می ­توانید برای یک صندوق توسعه کسب و کار کوچک 20000 دلاری اقدام کنید.

 

کسب و کار تازه در استرالیا

 

کمک های مالی برای شروع یک کسب و کار تازه در استرالیا می تواند برای موارد زیر باشد

  • عرضه کردن ایده­های خود به بازار
  • بازاریابی و فروش
  • خرید تجهیزات
  • صادرات و واردات
  • استخدام افراد

این ها فقط مواردی بود از این کمک ها

ثبت نام برای مالیات کافی

همانطور که در این نقل قول آمده است «تنها اتفاقات قطعی موجود در زندگی مرگ و مالیات هستند.»، متأسفانه، این امر درصورتی که شغلی را در استرالیا ثبت کنید همواره صادق است (بدون شک شما برای جلوگیری از هرگونه پیامد قانونی بالقوه باید مالیات های خود را بدون کم و کاست ثبت کنید.)، مالیاتی که شما باید ثبت کنید، به نوعی به کسب و کار تازه در استرالیا که شما در شروع انتخاب کرده ­اید، وابسته است. برخی از این مالیات ها برای انواع مختلفی از کسب و کارها و برخی دیگر تنها برای نمونه ­های معینی لازم ­الاجرا است.

برخی از مثال ­ها عبارتند از:

  • مالیات کالا و خدمات (GST)، این مورد درصورتی­که کسب و کار شما 75000 دلار آمریکا یا بالاتر باشد، اجباری است.
  • مالیات تکلیفی (PYGE) پرداخت بر اساس مصرف- این مورد درصورتی لازم است که شما باید از پرداخت مبلغی برای اهداف مالیاتی از قبیل پرداخت حقوق و دستمزد، امتناع کنید.
  • مالیات مزایای جانبی (FBT)، اگر شما به اندازه کافی ثروتمند هستید که قادر به ارائه مزایای جانبی مثل ارائه ماشین شرکتی به کارمندانتان هستید، پس باید برای این نوع مالیات ثبت نام کنید.

با رعایت موارد ضروری بالا، تقریباً بهتر است که به استرالیا بروید، اما در آخر ما یک نکته برایتان داریم – شروع کردن کسب و کار تازه در استرالیا مشکلی است که اگر بتوانید شیوه هایی برای پس ­انداز پول و ساخت شبکه ­ای یکپارچه هم­صنفان و همکاران پیدا کنید، بسیار آسان خواهد شد.

یک راه ­حل خوب برای انجام هر دوی این موارد این است که فروشگاهی را در یکی از اماکن فراوان همکاری در استرالیا راه اندازی کنید. به این طریق شما مقدار زیادی پول در هزینه های اداری صرفه جویی می­ کنید و همچنین فرصت ­های شبکه سازی را برای خود فراهم می­ کنید که می­ تواند منجر به مزایای دیگری در این راستا شود.

در پایان هر کاری که انجام می­ دهید و هر تصمیمی که برای شروع کسب ­و کارتان می­ گیرید، ما بهترین موفقیت ها را برای شما آرزو می­ کنیم!

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین