آیا شرایط اخذ اقامت قانونی و دائم استرالیا را دارم؟
خانه / زندگی در استرالیا / آیا شرایط اخذ اقامت قانونی و دائم استرالیا را دارم؟

آیا شرایط اخذ اقامت قانونی و دائم استرالیا را دارم؟

آیا شرایط اخذ اقامت قانونی و دائم استرالیا را دارم ! سوالی که بسیاری که مخاطبان علاقمند به مهاجرت به استرالیا از تیم سلکت ویزا می پرسند. این پست رو قرار دادیم تا با شرایط اولیه اخذ اقامت دائم و قانونی استرالیا آشنا شوید. اما در ابتدا باید دو موضوع را به شما بگوییم که این مقاله در سال 2018 نگارش شده است و اگر در سال های آینده آن را مطالعه کنید باید به این موضوع توجه کنید که اعداد ارائه شده در آن می تواند تغییر کرده باشد توصیه می کنیم با ما در ارتباط باشید تا مشاوران ما در سلکت ویزا کامل ترین و دقیق ترین اطلاعات را به صورت کامل رایگان ارائه کنند. اگر به دنبال اقامت استرالیا هستید برای شروع صفحه مربوط به آن را مطالعه کنید.

انتخاب مناسب‌ترین راه برای مهاجرت به استرالیا، با توجه به شرایط شما

موارد ضروری شروع پروسه اخذ اقامت دائم استرالیا و قانونی

  • داشتن مدرک دانشگاهی یا فنی برای شروع پروسه لازم و ضروری هست.
  • داشتن دانش و آشنایی با زبان انگلیسی در سطح خوب ضروری است و باید مدرک رسمی آیلتس یا تافل و یا پی تی ای برای این پروسه اخذ نمایید. (ایلتس 6 به بالا یا معادل آن در پی تی ای / سی ا ای / تافل )
  • داشتن سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی ضروری است ( 3-5-8 سال به بالا که هر کدام امتیاز خود را دارند )

نکته مهم: برای شروع پروسه اخذ ویزا و اقامت قانونی استرالیا شما باید از جدول امتیازاتی که سازمان مهاجرت استرالیا اعلام کرده حداقل 65 امتیاز کسب نمایید.

این جدول شامل مواردی مثل سن متقاضی / مدرک تحصیلی (از دیپلم تا دکتری) نوع و شهر دانشگاه (آزاد/ دولتی / علمی کاربردی / غیر انتفاعی و …. تاثیر دارد) / تعداد سال های سابقه کار / نمره زبان با مدرک رسمی آیلتس، تافل، پی تی ای، سی ا ای.

جدول امتیازبندی مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای نیروی کار

در صورتی که شما سن مناسب و مدرک دانشگاهی یا فنی با سابقه کار دارید و همچنین برای گرفتن مدرک رسمی زبان آمادگی داشته یا در حال گذراندن دوره های زبان برای اخذ مدرک هستید، می توانید این پروسه را شروع کنید و برای تکمیل مدارک آماده شوید.

نکته مهم: هر سال دولت استرالیا لیست مشاغل مورد نیاز (در برگیرنده طیف وسیعی از تخصص ها) را در تیر ماه اعلام می کند که تخصص شما باید در این لیست باشد. (لینک دسترسی به لیست اصلی و لیست اسپانسری ایالتها)

مرحله 1

تایید مدرک تحصیلی و سابقه کار از سازمان های مرتبط در استرالیا

پس از اینکه شغل شما در لیست اعلامی بود و شرایط اولیه برای اقدام داشتید ابتدا مدارک شغلی شما اعم از نامه های سابقه کار و قرارداد ها و مدارک شناسایی و مدرک تحصیلی شما ترجمه شده و برای سازمان مربوطه استرالیایی جهت تایید مدرک تحصیلی و سابقه کار ارسال می شود.

(سازمان های مرتبط رشته های کامپیوتر ، مهندسی، فنی حرفه ای، سایر مشاغل حرفه ای  )

نمونه اسسمنت (تایید مدرک و سابقه) سازمان کامپیوتر (شش سال و شش ماه سابقه تایید شده)

نمونه اسسمنت (تایید مدرک و سابقه) سازمان کامپیوتر (شش سال و شش ماه سابقه تایید شده)

به مرحله فوق اسسمنت گفته می شود.

شما می توانید با مراجعه به صفحه ویزای کار استرالیا اطلاعات کامل و دقیقی در ارتباط با جدول امتیازات و سازمان های ارزیاب مدارک استرالیا کسب کنید.

نکته: برخی از رشته ها (از جمله مهندسی غیر کامپیوتر) نیاز است در این مرحله متقاضی مدرک زبان معادل شش آیلتس ارائه نمایید.

پس از ارزیابی سازمان مربوطه در صورت مثبت بودن، مدرک شما معادل سازی شده و سابقه کار نیز به هر میزان که قوانین آن سازمان حکم می کند تایید می گردد.

نکته مهم: در این قسمت مشخص می شود چند سال از سابقه کار شما بعد از دریافت مدرک تحصیلی تایید شده و شما چه امتیازی از سابقه کار دریافت می کنید که در نمونه اسسمنت فوق قابل مشاهده می باشد. دفاتر وکلای مهاجرت نیز با توجه به اطلاعات و تجربه خود قبل از اقدام به اسسمنت این حدود تایید سابقه و مدرک را پیش بینی می کنند.

مرحله 2

ثبت درخواست و انتظار دعوت نامه

پس از اخذ تایید مثبت از سازمان ارزیاب مدارک مربوطه، در صورت داشتن مدرک زبان و کلیه مدارک اعم از نامه های سابقه کار (همراه با لیست بیمه سابقه کار ) و همچنین ترجمه مدارک شناسایی و تحصیلی، فرم درخواست ویزا در سایت اداره مهاجرت استرالیا ثبت شده و با توجه به امتیازتان باید  منتظر دعوتنامه از اداره مهاجرت استرالیا شوید. (این بخش نیز توسط دفاتر وکلا رسمی مورد تایید اداره مهاجرت انجام می شود)

  • در برخی موارد جهت کسب امتیاز بیشتر می توان از اسپانسر ایالتی کمک گرفت . که ایالت مربوطه لیست مشاغل ارائه می نماید که رشته شما باید در آن لیست وجود داشته باشد که اسپانسر 5 امتیاز به شما کمک می کند. (لیست اسپانسری ایالتها) 
  • اسپانسر مناطق کمتر توسعه یافته نیز 10 امتیاز به شما کمک می کند که باز هم تخصص شما باید در لیست مربوطه باشد. (ویزای مربوطه دائمی نبود و به صورت موقت به شرط کار و پرداخت مالیات به ویزای دائمی تبدیل می شود)

نکته: برخی رشته ها برای اسپانسری باید پیشنهاد شغلی job Offer  یا حداقل آگهی های استخدام زیادی در آن منطقه داشته باشد.

  • امتیاز دیگری که می توان به جمع امتیازات شما اضافه  کرد، امتیاز از طرف همسر است. (5 امتیاز)

به شرطی که: همسر شما آیلتس شش به بالا و یا معادل آن را داشته و از سازمان های مرتبط (که در بالا توضیح داده شد) ارزیابی یا همان اسسمنت مثبت دریافت کند و رشته تخصصی ایشان در لیست مشاغل باشد.

مرحله سوم

اخد دعوتنامه و مرحله نهایی پروسه اخذ اقامت و ویزای دائم

بعد از اخذ دعوتنامه طی مراحلی پرونده شما توسط افسر مربوطه بررسی شده و احتمال دارد از شما درخواست مدارک جدید و یا تکمیل نقص مدارک کند و در ادامه و در انتهای پروسه، متقاضی باید تست پزشکی و سو پیشینه را به پرونده خود اضافه نماید.

لازم به ذکر است در تهران چند بیمارستان خاص مورد اطمینان دولت استرالیا این تست را انجام می‌دهند (به این مرحله مدیکال گفته می‌شود). سوء پیشینه نیز از دفاتر پلیس +10 قابل پیگیری است.

همسر متقاضی باید برای ورود به استرالیا و قبل از اخذ نهایی ویزا  آیلتس 4.5 یا معادل آن پی تی ای یا تافل ارائه نماید در غیر این صورت باید هزینه کلاس های زبان بالغ بر 4855 دلار استرالیا را قبل از اخذ ویزا به اداره مهاجرت پرداخت نمایید.

هزینه های دولتی این پروسه مختصرا:

  • بین 500 تا 2500 دلار استرالیا (برای هر رشته متفاوت است) تایید مدارک و سابقه کار یا همان اسسمنت.
  • مرحله بعد پس از ثبت درخواست:  اخذ دعوت نامه و شروع پروسه اصلی مهاجر

هزینه ها جهت ثبت پروند (به این مرحله  لاج یا لاجمنت گفته می‌شود lodge )

  • برای نفر اصلی 3755 دلار استرالیا
  • 1835 دلار استرالیا همسر متقاضی
  • 920  دلار استرالیا هر فرزند.
  • تکمیل پست آیا شرایط مهاجرت به استرالیا را دارم؟

هزینه های جانبی

  • هزینه ترجمه مدارک (طبق تعرفه دفاتر ترجمه)
  • در صورت قرارداد با وکیل رسمی مورد تایید اداره مهاجرت هزینه قبول وکالت توسط وکیل

در صورت داشتن وکیل تمامی مراحل توسط وکیل و دفتر مجموعه وکالت پیگیری می گردد و متقاضی باید مدارک کاری و تحصیلی و نامه های سابقه کار و بیمه و دیگر مواردی که در قرارداد های معمول فی مابین توافق می گردد را به دفتر وکیل ارائه نماید.

نکته مهم: این پروسه را می توان بدون وکیل انجام داد ولی باید هزینه های دولتی آن را خود متقاضی به دولت استرالیا پرداخت کند و فقط هزینه حق وکالت را از موارد بالا کسر نمایید . پیشنهاد می گردد با توجه به پروسه چند مرحله ای و نکات قانونی اخذ تایید مدرک و سابقه کار و همچنین مراحل بعدی این پروسه حتما از مشاوره و خدمات وکلای رسمی عضو سازمان مهاجرت MARA استفاده نمایید و حتما شماره رجیستر وکیل و سوابق آن را بررسی نمایید.

  • دو رقم اول شماره رجیستری وکلای MARA  نشان دهنده سال میلادی شروع قانونی حق وکالت آیشان می باشد.
  • قبل از شروع پروسه مهاجرت کاملا در این خصوص تحقیق نمایید و با چشم باز و اطلاعات کامل قدم بردارید.

در گروه های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی و وب سایت های معتبر و مشاوره دفاتر وکلای رسمی و همچنین خود سایت اداره مهاجرت استرالیا اطلاعات دقیق کسب نمایید.

نکاتی در رابطه با مهاجرت به استرالیا

  • به شرکت های مهاجرتی که به افراد عدم واجد شرایط به راحتی چراغ سبز نشان میدهند شک کنید. تمامی افرادی میبایست باید مدارک فوق را داشته باشند تا بتوان این پروسه را به سرانجام رساند و این دفاتر برنامه ای جز کلاهبرداری و هدر دادن وقت و امید و خراب کردن برنامه آینده شما ندارند.
  • هیچ شخصی در ادارات مهاجرتی استرالیا آشنا ندارد و این سازمان ها هیچگونه فعالیتی خارج از قوانین نداشته و کاملا طبق ضوابط و مدارک مستند و قوانین مشخص عمل می کنند و هر شخصی که ادعای نزدیک بودن با سفارت یا سازمان های استرالیایی دارد قطعا کلاهبردار است.
  • فقط با دفاتر وکلای رسمی عقد قرارداد نمایید.
  • وکیل باید در دفتری که شما قرارداد وکالت عقد می نمایید حاضر و ناظر مستقیم پرونده شما باشد.
  • شماره رجیستر وکیل را خودتان از سایت mara.gov.au چک نمایید.
  • کار کردن با دفاتر مهاجرتی غیر وکلای رسمی یعنی هدر دادن پول و هزینه

هیچ شکایتی نمی توان به دولت استرالیا داشت ولی همکاری با وکلای مارا کاملا تایید شده و این وکلا از آخرین قوانین مهاجرتی مطلع می باشند و در صورت اشتباه در پرونده و یا اختلاف قانونی با وکیل، می توانید با سازمان مارا و سازمان مهاجرت استرالیا مکاتبه و یا در تماس باشید و از وکیل مورد نظر طرح شکایت نمایید.  در اسرع وقت سازمان های استرالیایی پاسخگو شما هستند.

جناب آقای دامون آرین دانش آموخته حقوق مهاجرت از دانشگاه ملی استرالیا هستند که با شماره ثبت ۱۳۸۴۶۲۳ در سازمان MARA به ثبت رسیده اند. شما می‌توانید اطلاعات ایشان را در آدرس زیر در سایت سازمان دولتی  www.mara.gov.au مشاهده فرمایید.

موفق باشید.

[gravityform id=”11″ title=”false” description=”false” ajax=”false”]

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین