مهاجرت به استرالیا یا ترکیه

مهاجرت به استرالیا یا ترکیه سوالی که قصد داریم به آن پاسخ دهیم. استرالیا از دیرباز یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های مهاجرت ایرانیان بوده است و از طرفی ترکیه به دلیل هم مرزی با ایران برای بسیاری محبوب شده است البته ناگفته نماند که ترکیه تبدیل به یک پل برای ورود به کشورهایی مانند آلمان نیز شده است و بسیاری از مهاجرانی که قصد دریافت پناهندگی کشورهای اروپایی را دارند از مسیر ترکیه اقدام می‌کنند.

اما در کل این یک واقعیت است که نمی‌شود استرالیا را با ترکیه مقایسه کرد چرا که استرالیا از هر لحاظ شرایط بهتری نسبت به کشور ترکیه دارد و از این رو باید این حق را داد که بسیار از مهاجران در سراسر دنیا استرالیا را برای سکونت خود انتخاب کنند.

اما ما در این مقاله قصد دارید با موضوع مهاجرت به استرالیا یا ترکیه بپردازیم و بررسی کنیم که چرا استرالیا می‌تواند گزینه بهتری باشد و شما را در این تصمیم گیری کمک کنیم. پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت است تا به این شکل اطلاعات مفیدی را کسب کنید.

راه‌‌های مهاجرت به ترکیه

ترکیه هم مانند استرالیا چند مسیر مشخص برای مهاجرت و اخذ اقامت را دارد و این بستگی به شما، شرایط و توانایی شما دارد اینکه کدام مسیر را انتخاب کنید. در این بخش چند مسیر اصلی مهاجرت به ترکیه را برای شما عنوان خواهیم کرد که شامل، مهاجرت به ترکیه از طریق کار، مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک، مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل، مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق ازدواج، جزء اصلی‌ترین راه‌های مهاجرت به استرالیا می باشد که هر ساله بسیاری از متقاضیان این مسیرها را انتخاب می‌کنند.

 

راه های مهاجرت به ترکیه

 

ویزای کاری ترکیه یا استرالیا؟

همه ما می‌دانیم اخذ ویزای کاری استرالیا یکی از بهترین گزینه‌های ممکن می‌باشد که هرساله بسیاری برای دریافت آن تلاش می‌کنند. دریافت ویزای کار استرالیا برای متخصصان در هرزمینه راحت می‌باشد البته باید پذیرفت که چند سد مهم در مسیر شما می‌باشد مانند زبان انگلیسی و یا داشتن سابقه کار بالا اما ترکیه هم مانند استرالیا ویزای کاری خود را ارئه می‌کند اما باید بدانید که شرایط کاری این کشور مساعد نمی‌باشد و نرخ بیکاری بالایی دارد در مقابل استرالیا یک کشور زیبا و مدرن با نرخ بیکاری بسیار پایین و میزان دستمزد بالا!

دریافت اقامت کاری ترکیه به این صورت است که متقاضی ابتدا با یک کارفرما در ترکیه به توافق رسیده و در این کشور کاری پیدا می‌کند. بعد از این مرحله لازم است که متقاضی از وزارت کار و رفاه اجتماعی این کشور مجوز کار دریافت کند.

این مجوز با ارائه مدارک از سوی کارفرما، از سوی وزارت کار به متقاضی ارائه می‌شود. اقامتی که از این طریق ارائه می‌شود اقامت موقت یک ساله است. با این وجود در صورت تمدید قرارداد متقاضی، این اقامت تمدید شده و می‌تواند به اقامت دائم تبدیل شود. ولی دقت کنید ویزای کاری استرالیا به این شکل نمی باشد و شما باید براساس صلاحیت و توانایی خود امیتاز دریافت کنید تا بتوانید ویزا را دریافت کنید.

 

ویزای تحصیلی ترکیه یا استرالیا؟

تحصیل در استرالیا نسبت به تحصیل در ترکیه بسیار پرهزینه‌تر می‌باشد و همین موضوع باعث می‌شود بسیار کشورهای دیگری را مانند کانادا و آلمان انتخاب کنند. مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل یکی از اصلی‌ترین راه‌های اخذ اقامت ترکیه محسوب می‌گردد که مورد استقبال افراد زیادی در خصوص تحصیل در رشته‌های پزشکی و فنی و مهندسی در دانشگاه‌های مورد تائید ایران قرار گرفته است.

اما خوب باید پذیرفت که استرالیا دارای سطح عملی بالا و دانشگاه‌هایی با رنکینگ بالاتر نسبت به ترکیه است. تحصیل در دانشگاه‌های کشور ترکیه به دو زبان ترکی و انگلیسی است که افراد می‌توانند با اخذ پذیرش در این دوره‌ها نسبت به مهاجرت تحصیلی به ترکیه اقدام نماید.

در عمل می‌بینیم با وجود کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، آلمان، آمریکا و … کمتر کسی برای تحصیل کشور ترکیه را انتخاب کند و شاید اصلی‌ترین دلیل انتخاب این کشور نزدیکی آن به ایران و همچنین شرایط اخذ راحت آن باشد.

 

ویزای سرمایه گذاری ترکیه یا استرالیا ؟

شما کدام را انتخاب می‌کنید؟ سرمایه گذاری در ترکیه یا استرالیا؟ استرالیا یک کشور قدرتمند با امنیت اقتصادی بالا که همیشه از سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت می‌کند، یک کشور پیشرفته و مدرن در مقابل کشور ترکیه است که همسایه با ایران است و برخی از تاجران علاقه دارند با این کشور مراودات اقتصادی داشته باشند.

برای ویزای سرمایه گذاری ترکیه چندین مسیر وجود دارد مانند خرید ملک و یا ثبت شرکت که در حال حاضر خرید ملک در ترکیه بسیار مورد پسند مهاجران این کشور است که در آن شما باید ملکی با حداقل قیمت 250 هزار دلار آمریکا خریداری کنید تا اقامت این کشور را دریافت کنید.

از طرفی استرالیا هم ویزای سرمایه گذاری‌های متنوعی را دارد که اصلی‌ترین آن ویزای کارآفرینی و یا ویزای 188 استرالیا است توجه کنید که متقاضیان برای این ویزا باید در استرالیا یک کسب و کار به ارزش 200 هزار دلار استرالیا ایجاد کند.

برای اخذ ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری استرالیا و در نتیجه رسیدن به اقامت قانونی استرالیا دو فاکتور بسیار مهم بررسی می‌شود که شامل، میزان دارایی متقاضیان و همچنین میزان گردش مالی سالیانه کسب و کار آنها در سال‌های قبل است.

 

هزینه زندگی در ترکیه و استرالیا

 

مقایسه هزینه زندگی در ترکیه و استرالیا

در ابتدا باید بگوییم منبع این اعداد و هزینه‌ها وب سایت جهانی numbeo است که هر روزه بر اساس اطلاعاتی که افراد جامعه اعلام می‌کنند آپدیت می‌شود. در نتیجه هزینه‌های اعلامی در وب سایت براساس نظرسنجی‌های افرادی است که در آن کشور زندگی و کار می‌کنند و همچنین توجه کنید همه روزه در حال آپدیت است و اطلاعات ارائه شده براساس تاریخ نوشتن این مقاله است. تمامی قیمت‌ها بر اساس دلار استرالیا است.

  • متوسط هزینه برای زندگی یک خانواده چهار نفره در استرالیا حدود 4700 دلار استرالیا می‌باشد ولی برای ترکیه حدود 1700 دلار استرالیا می‌باشد البته بدون اجاره خانه
  • هزینه زندگی یک فرد مجرد بدون اجاره خانه در استرالیا حدود 1300 دلار استرالیا می‌باشد ولی در ترکیه حدود 500 دلار است.

 

نکته : میزان حقوق پرداختی در هر دو کشور بسیار مهم است که باید آن را در نظر بگیرید.

 

انتخاب مناسب‌ترین راه برای مهاجرت به استرالیا، با توجه به شرایط شما

 

هزینه‌های اجاره آپارتمان در استرالیا

 

آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر1650 دلار استرالیا
آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز1260 دلار استرالیا
آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر2700 دلار استرالیا
آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز1900 دلار استرالیا

 

هزینه‌های اجاره آپارتمان در ترکیه

 

آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر235 دلار
آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز152 دلار 
آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر405 دلار
آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز260 دلار

 

میزان حقوق در ترکیه

 

متوسط ​​حقوق خالص ماهانه (پس از کسر مالیات)493 دلار استرالیا 
نرخ بهره وام به درصد (٪) ، سالانه ، به مدت 20 سال با نرخ ثابت16/5 %

 

میزان حقوق در استرالیا

 

متوسط ​​حقوق خالص ماهانه (پس از کسر مالیات)4،847.51 دلار
نرخ بهره وام به درصد (٪) ، سالانه ، به مدت 20 سال با نرخ ثابت3.77

 

قیمت خرید خانه در ترکیه

 

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر955 دلار استرالیا
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز555 دلار استرالیا

 

قیمت خرید خانه در استرالیا

 

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر8300 دلار استرالیا
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز5900 دلار استرالیا

 

استرالیا یا ترکیه؟

بدون شک استرالیا محبوبیت بیشتری را نسبت به ترکیه دارد و هرساله متقاضیان زیادی این کشور را انتخاب می‌کنند ولی در هر صورت ترکیه هم متقاضیانی را دارد که برای مهاجرت به آن اقدام کنند.
هر متقاضی براساس شرایط خود مانند وجود اقوام در آن کشور و یا شرایط تحصیلی و دیگر موارد کشور مورد نظر خود را انتخاب می کند ولی در هر صورت استرالیا گزینه‌ای به مراتب بهتر از ترکیه برای مهاجرت است. می‌توانید در جدول زیر کیفیت زندگی در هر دو کشور را مقایسه کنید.

شاخص های زندگی در استرالیا

 

شاخص قدرت خرید96.57  بالا
شاخص ایمنی57.43  در حد متوسط
شاخص مراقبت های بهداشتی79/77  بالا
شاخص آب و هوا92.70  خیلی بالا
شاخص هزینه زندگی84.07  در حد متوسط
نسبت قیمت به درآمد7.34  کم
شاخص زمان تردد در ترافیک34.86  کم
شاخص آلودگی23.44  کم
شاخص کیفیت زندگی:180.55  خیلی بالا

 

شاخص های زندگی در ترکیه

 

شاخص قدرت خرید35خیلی کم
شاخص ایمنی60/28  بالا
شاخص مراقبت های بهداشتی70/72  بالا
شاخص آب و هوا91/82  خیلی بالا
شاخص هزینه زندگی28/38خیلی کم
نسبت املاک به درآمد7/5 در حد متوسط
شاخص زمان تردد در ترافیک44/30در حد متوسط
شاخص آلودگی73/65بالا
شاخص کیفیت زندگی126/60در حد متوسط

 

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین