آزمون زبان OET برای مهاجرت پزشکان
خانه / مهاجرت به استرالیا / آزمون زبان OET برای مهاجرت پزشکان

آزمون زبان OET برای مهاجرت پزشکان

آزمون زبان انگلیسی OET چیست؟ آیا آزمون OET برای استرالیا مناسب است ؟ آیا آزمون زبان OET برای مهاجرت پزشکان در سال 2020 قابل قبول است ؟ و سوالات بسیاری دیگر در زمینه آزمون زبان انگلیسی OET برای مهاجرت پزشکان را در این صفحه تخصصی مشاهده خواهید کرد. اگر قصد کسب اطلاعات مفیدی در زمینه زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا را می خواهید پیشنهاد می‌کنم به لینک مشخص شده مراجعه فرمایید.

یکی از مشاغل بسیار مهمی که هرساله بسیاری از طریق آن به کشورهایی همچون استرالیا، انگلستان،؛ نیوزیلند و… مهاجرت می کنند پزشکان هستند. یکی از اصلی ترین دغدغه های یک فرد مهاجر زبان کشور مقصد می باشد که در این جا ما در مورد زبان انگلیسی سخن می گوییم چرا که در حال حاضر اکثر کشورهای مهم در زمینه مهاجرت انگلیسی زبان هستند مانند کانادا، استرالیا، آمریکا و … و معمولا مهاجران ایرانی کشورهای انگلیسی زبان را بیشتر ترجیح می‌دهند چرا که با این زبان غریبه نیستند و در دوران تحصیل خود این زبان را تا حدودی آموخته اند ولی برای رسیدن به یک سطح معقول نیاز به تمرین و مطالعه بیشتر دارند.

مسلما شما برای مهاجرت به استرالیا و یا هر کشور انگلیسی زبانی نیاز دارید تا علاوه بر داشتن دانش لازم و کافی در زمینه زبان انگلیسی مدرکی را نیز برای اثبات آن داشته باشید از این رو بسیاری از متقاضیان به دنبال آزمون آیلتس یا تافل یا دیگر آزمون‌ها می باشند بسیاری که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند به سمت آزمون PTE می روند چرا که از سطح پایین تری برخوردار است. ولی در این بین پزشکانی که قصد مهاجرت به استرالیا یا انگلیس و نیوزیلند را دارند به سراغ آزمون تخصصی زبان OET می‌روند.

 

آزمون زبان OTE چیست؟

آزمون زبان OET یک آزمون تخصصی زبان انگلیسی برای پزشکان و متخصصان مراقبت های بهداشتی است. آزمون OET مخفف Occupational English Test می باشد که توانایی زبانی افراد را از نظر حرفه ای و تخصصی در این زمینه می سنجد. آزمون زبان OTE برای مهاجرت پزشکان که توسط مرکز آزمون های بین المللی دانشگاه کمبریج طراحی گردیده است، توانایی زبانی پرسنل و کارکنان مشاغل حوزه درمان و علوم پزشکی را در زمینه تخصصی آنها می سنجد تا افراد باصلاحیت را در اختیار مراکز درمانی انگلیسی زبان قرار دهد.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

دوستان این آزمون قصد سنجیدن دانش پزشکی شما را ندارد و فقط سعی دارد تا توانایی شما را در زمینه برقراری ارتباط با مراجعه کنندگان و همکاران خود دارد تا از هرگونه مشکل و تنش در محیط های درمانی جلوگیری نمایند.

 

ielts or oet

آزمون زبان OET برای چه کسانی مناسب است؟

همان طور که اعلام کردیم آزمون زبان انگلیسی او ای تی مناسب گرایش های پزشکی می باشد در آن معمولا کلمات تخصص استفاده می شود. پزشکان و متخصصان مراقبت های بهداشتی در این 12 گرایش و تخصص می توانند برای این آزمون اقدام کنند.

  • پزشکی (Medicine)
  • دندان پزشکی (Dentistry)
  • پاپزشکی (Podiatry)
  • کاردرمانی (Occupational Therapy)
  • رژیم درمانی (Dietetics)
  • بینایی سنجی (Optometry)
  • رادیوگرافی (Radiography)
  • داروسازی (Pharmacy)
  • گفتاردرمانی (Speech Pathology)
  • پرستاری (Nursing)
  • فیزیوتراپی (Physiotherapy)
  • دامپزشکی (Veterinary Science)

OTE متعلق به Cambridge Boxhill Language Assessment Trust یا همان CBLA است. این یک سرمایه گذاری بین کمبریج انگلیسی و موسسه Box Hill است که به منظور پاسخگویی به نیازهای خاص زبان انگلیسی در بخش مراقبت های بهداشتی طراحی شده است.

 

چه کشورهایی مدرک زبان OET را قبول می کنند؟

شما باید چند نکته را در نظر داشته باشید مثلا اینکه هر کشوری این آزمون را برای مهاجرت به آن قبول نمی کند در نتیجه این آزمون برای هر کسی مناسب نیست و یا اینکه مناسب افرادی با رشته های مهندسی نیز نیست و در نهایت دوستانی که قصد مهاجرت بخصوص مهاجرت به استرالیا را دارند باید توجه کنند که آزمون OET در ایران برگزار نمی شود و باید به کشورهای مشخص شده مانند امارات سفر کنید. کشورهای انگلیس، استرالیا، ایرلند، نیوزلند، امارات متحده عربی و سنگاپور آزمون او ای تی را برای مهاجرت و اشتغال در رشته های علوم پزشکی و بهداشت و درمان قبول می کنند.

 

تفاوت آزمون OET با آزمون IELTS و دیگر آزمون ها

مسلما تمام آزمون های زبان انگلیسی یک مشخصه یکسان دارند و آن هم این است که شما باید در ابتدا یک دانش در زمینه زبان انگلیسی براساس نمره مورد نیاز خود داشته باشید تا در این مسیر هزینه و زمان خود را از دست ندهید چرا که این دو آیتم در امر مهاجرت بسیار مهم می باشد. در ابتدا باید بگوییم موضوع بحث ما مهاجرت به استرالیا می باشد و از نظر اداره مهاجرت استرالیا آزمون PTE، IELTS، OET و تافل مورد قبول است. نوع آزمون الزامی توسط نهادهای نظارتی انتخاب می شوند تا اطمینان حاصل شود كه پزشكان، پرستاران و سایر حرفه ها از مهارت های زبانی كافی برای برقراری ارتباط در سطح بالا با بیماران و همكاران برخوردار هستند و از این رو مراقبت ایمن و مؤثر را تضمین می كنند.

با این شرایط این آزمون ها با هم تفاوت هایی دارند. برای مثال آزمون OET نسب به دیگر آزمون های زبان انگلیسی تفاوت در محتوا دارد و تمرکز خود را بر روی توانایی برقراری ارتباط موثر در سناریوهای پزشکی، نوشتن نامه ارجاع یا ترخیص، درک مشاوره بیمار یا پیگیری متنی که از مجله پزشکی گرفته شده، است. آزمون های دیگر بیشتر برای مهاجرت استفاده می شود و معمولا متداول تر می باشد ولی آزمون زبان او ای تی که در بالا هم اشاره کردیم مناسب برخی از گرایش های علوم پزشکی می باشد. در آزمون های زبان دیگر شما باید دایره لغات بسیار وسیعی داشته باشید اما در این آزمون شما باید طیف گسترده ای از واژگان مربوط به مراقبت های بهداشتی و حرفه ای را داشته باشید. شما باید تفاوت در نوع امتیاز را نیز در نظر بگیرید برای مثال شما در آزمون آیلتس سقف امتیازی 9 و در آزمون PTE امتیاز 90 و در آزمون OET سقف امتیاز A را دارد.

آزمون آیلتس و تافل در بسیاری از کشورها به رسمیت شناخته می شود آیلتس برای درک بهتر از این موضوع باید گفت که در بیش از 140 کشور بیش از 1100 مرکز آزمون برای آیلتس وجود دارد ولی آزمون OET را کشورهای محدودی در برمی گیرد و نهایتا 120 مرکز آزمون در 40 کشور جهان این آزمون برگزار می شود. کافی با کمی تحقیق متوجه شوید که در سال گذشته برای آزمون آیلتس بیش از سه میلیون داوطلب وجود داشته درصورتی که برای آزمون OET این رقم بسیار ناچیز بوده و کمتر از 10هزار نفر بوده است است برای آزمون های تافل و PTE نیزا رقم هایی بیشتر از OET بوده است و داوطلبان بیشتری داشته است.

 

ساختار آزمون زبان OET برای پزشکان

آزمون زبان OET نیز مانند دیگر آزمون ها دارای 4 آیتم (Listening، Reading ، Writing، Speaking ) می باشد که هر آیتم شرایط خاص خود را دارد. کل آزمون در مجموع 165 دقیقه (2 ساعت و 45 دقیقه) است.

 

Listeningحدودا 50 دقیقهشامل سه بخش مشترک بین رشته ها
Reading60 دقیقهشامل سه بخش مشترک بین رشته ها
Writing45 دقیقهشامل یک بخش مجزا
Speakingحدودا 20 دقیقهشامل یک بخش مجزا

 

Listening در آزمون او ای تی 

بخش شنیداری و یا Listening در این آزمون به دو بخش A و B تقسیم می شود. در قسمت A، شما به مکالمه ای بین یک پزشک و بیمار گوش می دهید و سپس در مورد این گفتگو یادداشت برمیدارید و برای قسمت B، شما صدای یک نفر را خواهند شنید که یک مونولوگ یا سخنرانی ارائه می دهد. سپس از شما سؤال خواهد شد (در قالب پاسخ چند گزینه ای و کوتاه) درباره محتوای سخنرانی. در این Skill تلاش شده از لهجه های مختلفی چون استرالیایی، نیوزلندی، ایرلندی و … استفاده شود تا جنبه جهانی محیط کار درمانی حس شود.

 

Reading درآزمون او ای تی

بخش Reading در آزمون او ای تی هم از دو بخش A و B تشکیل می شود. بخش A در این آیتم فقط 15 دقیقه طول می کشد و شما باید در این مدت زمان تعدادی متن کوتاه را بخوانید. سپس، به شما یک پاراگراف نشان داده خواهد شد که خلاصه متن است که کلماتی از آن حذف شده است و شما باید با استفاده از دانش خود جاهای خالی را پر کنید. اما بخش B در این آیتم 45 دقیقه است و شما باید تعدادی متن در زمینه پزشکی و مسائل مربوط به مراقب های بهداشتی بخوانید و و به چندین سوال چند گزینه ای در رابطه با این متن پاسخ دهید.

 

Writing در آزمون او ای تی 

بخش نوشتن در اصل شبیه سازی یک برخورد حرفه ای است که مخصوص یک حرفه خاص است. شما در این بخش 45 دقیقه فرصت دارید می بایست یک نامه ارجاع، برگه ترخیص یا انتقال بیمار و یا مشاوره و راهنمایی برای یک بیمار را بر اساس نکات درمانی بنویسند.

 

Speaking در آزمون او ای تی 

این بخش از آزمون باید بایک مصاحبه کنند باشد که می تواند نقش بیمار و یا همراه بیمار را داشته باشد.این آیتم حدوداً 20 دقیقه به طول می انجامد شرکت کنندگان یک مصاحبه درمانی و یا مشاوره ای بین پزشک و بیمار را تجربه خواهند کرد.

 

آزمون زبان انگلیسی OET

نمره دهی در آزمون زبان او ای تی

اعتبار این آزمون 2 سال می باشد و هدف این آزمون این است که مهارت فرد در کاربرد زبان انگلیسی حرفه‌ای در چه سطحی است. نمره امتحان OET به صورت درجه هایی مانند، A, B, C, D, E, C  است. قسمتهای مختلف OET بر اساس معیارهای مختلف نمره داده می شود. بخش خواندن و شنیداری شامل سؤالاتی با پاسخ های صحیح و غلط است و درجه صرفاً بر اساس تعداد پاسخ های صحیح ارائه می شوند.OET دارای نمره قبولی استاندارد نیست که توسط مدیران آزمون تعیین شود. در عوض، نمرات قبولی توسط هیئت ها و شوراها مشخص می شود. در بیشتر موارد، برای گذراندن باید حداقل درجه B را در هر زیرگروه بدست آورید، اما این استاندارد رسمی نیست. در بسیاری از مراکز نمره C نیز قابل قبول می باشد. لازم به ذکر است این امتیاز، در تمامی مهارت ها می بایست از طرف داوطلب کسب شود. شورای ارزیابی کننده مدارک شما برای دادن مجوز کار در زمینه بهداشت و درمان، تعیین می‌کند نمره قبولی شما کدام باشد که معمولاً A یا B است.

 

هزینه امتحان OET چقدر است؟

 هزینه آزمون زبان OET، مقدار 587 دلار استرالیا است. هزینه هر کپی اضافی 35 دلار استرالیا و هر کپی فیزیکی اضافی 10 دلار استرالیا می باشد. نکته جالبی که در این آزمون وجود دارد این است که اگر شما در آیتمی نمره مورد نظر خود را کسب نکنید در آزمون بعد فقط در مهارت هایی که نمره مورد نظرتان را کسب نکرده، شرکت کنید. همچنین طبق قوانین آزمون OET ، هیچ محدودیتی برای شرکت در آزمون های مجدد برای اخذ نمره مورد نظر هر Skill وجود ندارد. تحقیقات نشان داده که 85٪ افراد OET را عالی یا بالاتر از ارزش متوسط این مقدار پول می دانند.

 

آزمون او ای تی در کدام کشورها برگزار می شود؟

همان طور که گفتیم این آزمون نسبت به آزمون های زبان دیگر طرفداران کمتری نیز دارد و از این رو نباید این انتظار را داشت که برای این آزمون سنترهای زیادی را در نظر گرفت ایران جزء کشورهایی می باشد که در آن سنتر وجود ندارد و ما باید به کشورهایی مانند امارات ، ترکیه و عمان سفر کنیم. جزئیات بیشتر در رابطه با مراکز آزمون را می توانید در لیست سنترهای سایت OET ملاحظه کنید.

 

آیا OET در استرالیا پذیرفته شده است؟

بله، OET توسط شوراهای مراقبت های بهداشتی، دولت ها و دانشگاه های انگلستان، ایرلند، استرالیا، نیوزیلند، دبی، سنگاپور، نامیبیا و اوکراین به رسمیت شناخته شده است.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین