ارزیابی TRA استرالیا از روش MSA
خانه / دسته‌بندی نشده / ارزیابی TRA استرالیا از روش MSA

ارزیابی TRA استرالیا از روش MSA

برای ارزیابی مدارک خود از طریق سازمان TRA استرالیا، شما دو مسیر را پیش روی خود دارید که یکی از آنها مسیر MSA می باشد. همان طور که در مقاله ای به طور مفصل در مورد مسیر OSAP صحبت کرده ایم و در این بخش باید بگوییم که اگر رشته شما از مسیر OSAP قابل ارزیابی نبود باید روش MSA مدرک خود را ارزیابی کند. دقت داشته باشید که ارزیابی مدرک به معنای صدور مدرک دانشگاهی یا گواهی لایسنس کاری نمی باشد و تنها ارزش اقدام برای مهاجرت را دارد. باید به این نکته توجه کنید که برای ارزیابی در مشاغل MSA حداقل مدرک کاردانی معادل استرالیا نیاز می باشد و از شما مصاحبه ای گرفته نخواهد شد و از همه مهمتر برای شروع کار و ارزیابی از این سازمان در مشاغل MSA نیازی به مدرک زبان نیست.

برنامه‌ی ارزیابی مهارت های مهاجرتی (MSA)، ارزیابی مهارت ها بر اساس مستندات، توانایی ها و سوابق کاری متقاضی است تا مطابقت آن با استانداردهای استرالیا برای یک فرد ماهر در شغل معرفی شده را تعیین کند. هدف این است که اطمینان حاصل شود که متقاضیان موفق می توانند به نیروی کار ماهر استرالیا ملحق شوند.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

شرایط لازم برای روش MSA برای سازمان TRA

شما برای اقدام از روش MSA در سازمان TRA نیاز به کسب شرایط لازم آن دارید، شرایطی که هر یک می تواند تعیین کننده در کسب ارزیابی مثبت شما داشته باشد.

  • شغل و تخصص شما باید در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا میان مدت یا طولانی مدت (MLTSSL) یا فهرست مشاغل کوتاه مدت (STSOL) قرار گرفته و TRA مرجع ارزیابی مهات های مربوطه باشد.
  • باید مدارک تحصیلی معتبری را ارائه کنید که حاوی تاریخ شروع و پایان آموزش و جزئیات برنامه ی مطالعاتی شما باشد.
  • اسناد و مدارک لازم برای اثبات سوابق کاری

گزینه های زیر بعنوان جایگزین مدارک لازم پذیرفته نخواهند شد:

  • مجوزهای شغلی
  • آزمون های تجارتی با آموزش های رسمی قابل انطباق و اثبات کردنی تایید نخواهند شد.
  • گواهینامه های دوره های کوتاه مدت مانند آموزش یک روزه یا تک موضوعی

 

 

افرادی با مشخصات زیر نمی توانند برای روش MSA اقدام کنند:

اگر شما مهارت هایی در زمینه های تعمیرکار تهویه ی مطبوع و وسایل سرمایشی، تکنسین برق (بطور کلی)، تکنسین برق (زمینه های خاص) و لوله کش (بطور کلی) داشته باشید. اگر درخواست ویزای تحصیلی موقت زیر شاخه 485 کرده باشید و یا ویزاهای موقت TSS

 

 

سوابق کاری شما برای این سازمان

شما بریا ادعا سوابق کاری خود باید فرم هایی را تکمیل و مدارکی را ارسال کنید اگر برای کارفرمایانی کار کرده باشید باید برای هر کارفرما فرم جداگانه ای را تکمیل کنید یعنی برای هر قرارداد شغلی که می خواهت جهت تایید درخواست خود طلب کنید باید یک فرم کارفرما تکمیل شود. برای مثال اگر شما قرادادهای استخدامی برای دو کارفرما دارید، لازم است دو فرم کارفرما ارائه دهید. قراردادها باید توسط کارفرما یا سرپرست شما تکمیل شده باشند و حاوی مشخصات تماس باشد تا به TRA اجازه دهد که تایید کند شغل شما وجود دارد و به همان صورت که ادعا شده عمل می کند. کارها و وظایف لیست شده در قرارداد کارفرما نباید از منابع خارجی مانند ANZSCO یا دیگر منابع کپی برداری شده باشند.

اگر سوابق شما به صورت خوداشتغالی بود باید در درگاه آنلاین گزینه ی خود اشتغالی را در زمینه ی نوع اشتغال انتخاب کنید. شما باید این بخش را برای هر دوره ای از خود اشتغالی که مدعی آن هستید تکمیل کنید. TRA باید بتواند تایید کند که اطلاعات ارتباطی ارائه شده در درخواست شما به کسب و کارتان مرتبط است. کسب و کار شما باید تایید شود به گونه ای که وظایف و کارهایی که شما در شغل معرفی شده ی خود انجام داده اید را تایید کند.

TRA اشتغال تمام وقت را بعنوان اشتغال مداوم در نظر می گیرد از نظر این سازمان کار تمام وقت برابر است با 38 ساعت کاری در هفته و همچنین مشاغل پاره وقت، بصورت نسبی در نظر گرفته خواهند شد. برای مثال اگر شما طی یک دوره ی دو ساله هر هفته 20 ساعت کار انجام داده اید، شما شما بعنوان فردی که  12 ماه شغل تمام وقت با حقوق داشته به حساب می آیید.

TRA همچنین ممکن است حقوقی که به شما پرداخت شده را با نرخ مقرر با اسناد دیگر مقایسه کند تا تایید کند که شغل ادعا شده در سطح مهارت مورد نیاز است.

 

سازمان TRA و روش msa

 

هزینه روش MSA 

هزینه های مهاجرت همیشه سوالی است که برای متقاضیان ایجاد می شود و هزینه های ارزیابی هم یکی از همین هزینه محسوب می شود که به صورت دلاری به سازمان ارزیاب پرداخت خواهد شد.

توجه کنید این هزینه ها تا به امروز می باشد که می تواند در آینده افزایش یابد. در صورتی که شما درخواست خود را پس بگیرید هزینه ها پس داده نخواهند شد.

 

خدمات ارزیابیهزینه ها
ارزیابی مهارت های مهاجرتی1000 دلار
بازبینی ارزیابی مهارت های مهاجرتی900 دلار

 

 

نتیجه ی ارزیابی TRA از روش MSA

شما اطلاعیه ی  نتیجه ی درخواست MSA را از طریق ایمیل، بعد از فرآیند ارزیابی و تایید دریافت خواهید کرد. اگر ارزیابی شما موفقیت آمیز باشد، نتیجه نامه می تواند بعنوان بخشی از درخواست ویزای شما به امور داخلی ارائه شود و اگر ارزیابی شما موفقیت آمیز نباشد (ناموفق)، نتیجه نامه با دلایل نتیجه و اطلاعاتی در مورد فرآیند بازبینی به شما ارائه خواهد شد.

بطور کلی درخواست های از روش MSA در مدت 120 روز از ارائه ی آنلاین شما بررس می شود. زمان پردازش متفاوت است و به حجم درخواست های دریافت شده و پیچیدگی فرایندهای بستگی دارد. در صورتی که در بازه ی زمانی تخمین زده شده افزایش وجود داشته باشد، اخبار آن در وبسایت TRA منتشر خواهد شد.

 

بازبینی نتیجه ی ارزیابی TRA از روش MSA

اگر با نتیجه ی ارزیابی مخالف هستید، از تاریخ نتیجه ی ارزیابی تا درخواست بازبینی به مدت 90 روز فرصت دارید تا درخواست تجدید نظر دهید. بازبینی فقط اطلاعات ارسال شده در درخواست اولیه ی شما را لحاظ می کند. هر گونه مدارک اضافی برای تایید درخواست شما باید طی یک درخواست جدید ارسال شود. نتیجه نامه ی شما شامل اطلاعاتی در مورد چگونگی درخواست بازبینی خواهد بود.

لطفا توجه کنید؛ بازبینی فقط در صورتی انجام خواهد شد که شما معتقد باشد TRA اطلاعات ارسالی در درخواست اولیه ی شما را اشتباه ارزیابی کرده است. نه می توانید هیچ مدارک اضافی برای حمایت از درخواست اولیه ی خود ارائه دهید و نه می توانید از TRA درخواست کمک کنید تا فاکتور هایی که در درخواست اولیه ی شما قرار گرفته اند را لحاظ کند.

اگر می خواهید مدارک بیشتری ارائه دهید و از TRA درخواست کنید تا فاکتورهای دیگر را لحاظ کند، باید درخواست یک ارزیابی جدید بدهید. در ارسال درخواست جدید باید همه ی مدارک ارسال شده ی قبلی، از جمله مدارک اضافی که می خواهید ارائه دهید را مجددا ارسال کنید. هر گونه درخواست جدید نیازمند پرداخت هزینه ی درخواست مربوطه می باشد.

 

ارائه اطلاعات نادرست و اشتباه

شما مسئول هستید تا از صحت و اعتبار کلیه ی اطلاعات ارائه شده به TRA اطمینان حاصل کنید. TRA این مسئولیت را بر عهده می گیرد تا اعتبار اطلاعات ارسال شده در طول ارزیابی مهارت ها را اثبات کند. با این حال اگر TRA تشخیص دهد که اطلاعاتی که قبلا ارسال شده اشتباه، گمراه کننده و ساختگی یا کاملا نادرست است بدون شک ارزیابی شما را رد می کند و اداره مهاجرت استرالیا را در نتیجه از این موضوع آگاه می کند.

توجه: مجازات های اعمال شده تحت قانون جرایم 1914 و قانون کیفری 1995 ممکن است باعث شود که شما برای همیشه از سیستم مهاجرتی استرالیا بن شوید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین