ارزیابی TRA استرالیا از روش OSAP
خانه / دسته‌بندی نشده / ارزیابی TRA استرالیا از روش OSAP

ارزیابی TRA استرالیا از روش OSAP

سازمان TRA استرالیا یک نهاد بزرگ برای بررسی و ارزیابی مدارک متقاضیان رشته های فنی و حرفه ای می باشد که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند. این سازمان از دو طریق مدارک متقاضیان را مورد ارزیابی قرار می دهد در این بخش ما روش OSAP را برای شما توضیح خواهیم داد. اما در روش OSAP برای سازمان TRA استرالیا شما باید مراحلی را طی کنید. اگر شما در رشته همچون نجار، شکل دهنده فلز، آرایشگر، خدمات نجاری، بنا، کابینت ساز، آشپز، تنظیم کننده جوشکار، ریخته گری با ماشین آلات فلزی و… دارای مدرک فنی حرفه ای هستید می توانید از این طریق اقدام کنید.

ابتدا مدارک خود را جمع آوری و به یکی از مراکز مورد تایید این سازمان ارسال کنید تا در صورت تایید شدن باید خود را برای یک مصاحبه به زبان انگلیسی آماده کنید و در صورت موفقیت در آن برای شما دو حالت به وجود می‌آید:

 

حالت اول زمانی ایجاد می شود که رشته و تخصص شما برای شروع کار در استرالیا نیاز به گذراندن دوره و گرفتن مدرک نداشته باشد که بهترین حالت است و شما به راحتی می توانید با در دست داشتن مدرک معادل کاردانی استرالیا برای ویزای کار استرالیا اقدام کند.

 

حالت دوم برای رشته هایی است که برای کار در استرالیا نیاز به گذراندن دوره و گرفتن لایسنس مربوطه است، بنابراین در این حالت به متقاضی مدرکی به نام OTSR داده می شود که با در دست داشتن این مدرک باید به استرالیا سفر کرده و بعد از گرفتن لایسنس موقت در ایالتی که قصد مهاجرت به آن را دارد، دوره های لازم و آموزش لازم برای گرفتن لایسنس دائم را بگذراند و سپس مدرک او معادل مدرک استرالیایی خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

آنچه باید از مسیر اول OSAP در سازمان TRA دانست

همان طور که در بالا عنوان کردیم این مسیر برای افرادی است که تخصص و مهارتشان نیاز بر این ندارد که در استرالیا دوره هایی را ببیند و این دوره ها همان دوره های فنی و حرفه VET استرالیا می باشد.

 

ارزیابی مدارک در این مسیر OSAP

شما باید اسناد و مدارک مورد نیاز را اماده کنید به شما توصیه می کنیم مدارک زیر را آماده داشته باشید :

  • عکس های جدید مطابق با اندازه ی گذرنامه
  • یک کپی از صفحه ی گذرنامه ی فعلی خود
  • مدارکی برای اثبات مهارت خود مانند مدارک فنی و حرفه ای و یا تحصیلی و مدارکی برای اثبات سوابق کاری
  • کپی های هر مدرک باید به زبان مبدا (اصلی) به همراه یک کپی از ترجمه ی انگلیسی را داشته باشید.
  • مدارک پرداخت شما (رسید پرداخت از TRA)

شما باید قادر باشید که بر اساس استانداردهای زیر ثابت کنید که در مشاغل معرفی شده ی خود دارای سابقه کار به همراه حقوق مشخص شده داشته اید :

  • تخصص و مهارت مورد تایید بدون مدرک آموزشی حداقل 6 سال سابقه کاری
  • تخصص و مهارت مورد تایید با مدرک آموزشی حداقل 5 سال سابقه کاری
  • بدون تخصص و مهارت مورد تایید بدون مدرک آموزشی حداقل 5 سال سابقه کاری
  • بدون تخصص و مهارت مورد تایید بدون مدرک آموزشی حداقل 3 سال سابقه کاری

 

نکته که باید بدانید این است که حداقل در سه سال قبل از درخواست خود حداقل 1 سال در تخصص و مهارت ادعا شده سابقه کاری و فعالیت داشته باشید( برای سوابق پاره وقت باید دو سال را ادعا کنید). اگر مدارک ارائه شده نشان دهد که شما مهارت ها و تجربه ی لازم مربوط به شغل معرفی شده ی خود را دارید، شما به شرکت در یک ارزیابی فنی توسط یکی از ارزیابان دعوت خواهید شد. قبل از اینکه بتوانید ارزیابی فنی خود را آغاز کنید، باید از طریق درگاه آنلاین هزینه ای را جهت ارزیابی پرداخت کنید. در غیر این صورت اگر مدارک شما برای اثبات توانایی های شما کافی نباشد شما ارزیابی مثبت را دریافت نخواهید کرد.

 

ارزیابی فنی و مصاحبه به چه صورتی خواهد بود

از شما تقاضا می شود که در ارزیابی فنی مهارت ها و دانش خود شرکت کنید. این ارزیابی توسط یک ارزیاب واجد شرایط که یک متخصص با صلاحیت در شغل معرفی شده ی شماست، انجام خواهد شد.فرد ارزیاب روی جمع آوری مدارک تمرکز خواهد کرد تا مشخص کند که آیا شما شایستگی مربوطه برای شغل معرفی شده ی خود را کسب کرده اید یا خیر. این (ارزیابی) شامل یک مصاحبه ی فنی خواهد بود و ممکن است اثبات عملی مهارتها و یا جمع آوری مدارک از هر کارفرما یا مرجع معرفی شده ای را در برگیرد. اگر شما متقاضی یکی از مشاغل مجاز تهویه ی مطبوع و تعمیرکار وسایل سرمایشی، تکنسین برق (بطور کلی)، تکنسین برق (مجموعه ی خاص) و لوله کش (بطور کلی) هستید، مصاحبه عملی هم خواهید داشت.

همه ی ارزیابی ها ی فنی به زبان انگلیسی بدون هیچ کمکی انجام خواهد شد. به مترجمان اجازه (حضور) داده نخواهد شد.

 

آنچه باید از مسیر دوم OSAP در سازمان TRA دانست

حالت دوم مسیری است که شما باید برای آن دوره هایی را در استرالیا سپری کنید تا لایسنس هایی را دریافت کنید. عملا همانند مسیر قبل می باشد با این تفاوت که شما مدرکی به نام OTSR داده می شود که با بتوانید وارد استرالیا شده و در دوره های VET شرکت کنید تا مدارک مورد نیاز را دریافت کنید.

 

پرداخت هزینه ی خدمات سازمان TRA استرالیا

هزینه های ارزیابی مهارت های OSAP از طریق درگاه آنلاین TRA قابل پرداخت می باشند. ابتدا شما باید با RTO مورد تایید TRA انتخابی خود تماس بگیرید تا یک کد شناسه ی پرداخت ارزیابی RTO منحصر به فرد برای خدمات مورد نیاز خود مثلا; ارزیابی مدارک مستند، ارزیابی فنی و غیره دریافت کنید.
هنگامی که کد شناسه ی پرداخت ارزیابی را دریافت نمودید ، قبل از اینکه پرداختی انجام دهید باید در درگاه یک نام کاربری و رمز عبور ثبت کنید. برای هر پرداختی که انجام می دهید از همان نام کاربری و رمز عبور استفاده خواهید کرد. لطفا نام کاربری و رمز عبور خود را ایمن نگه دارید.

 

ارزیابی TRA استرالیا از روش OSAP

جدول قیمت ها ارزیابی OSAP برای سازمان TRA

هزینه های ارزیابی مهارت ها مستقیما از طریق درگاه قابل پرداخت می باشد. قیمت های زیر مربوط به خدمات ارزیابی مهارتهای OSAP هستند.

 گام های ارزیابیمیزان قیمت به دلار استرالیا
مدارک مستند1،280.00 دلار
بازبینی مدارک مستند700.00 دلار
ارزیابی مجدد مدارک مستند450.00 دلار
مصاحبه ی فنی- مسیر 12,000.00 دلار
باز بینی مصاحبه ی فنی- مسیر 1700.00 دلار
ارزیابی مجدد مصاحبه ی فنی- مسیر 11,000.00 دلار
مصاحبه ی فنی- مسیر 2900.00 دلار
باز بینی مصاحبه ی فنی- مسیر 2700.00 دلار
ارزیابی مجدد مصاحبه ی فنی- مسیر 2450.00 دلار
ارزیابی عملی2,200.00 دلار
بازبینی ارزیابی عملی700.00 دلار
ارزیابی مجدد ارزیابی عملی1,100.00 دلار

 

 

توجه کنید که هزینه می تواند تغییر کند از این رو مبالغ عنوان شده برای سال 2021 می باشد.

 

بازبینی ارزیابی TRA

اگر شما با نتیجه ی ارزیابی مخالف هستید، می توانید درخواست اعتراضی جهت بازبینی ارزیابی به RTO مورد تایید TRA که ارزیابی مهارتهای شما را انجام داده است، ارسال کنید. برای شروع فرآیند بازبینی ابتدا باید هزینه ی بازبینی را به RTO از طریق درگاه آنلاین RTO پرداخت کنید. کد شناسه ی پرداخت ارزیابی RTO درپایان سند نتیجه ی نهایی ارائه خواهد شد.

ارزیابی مجدد در سازمان TRA

اگر در ارزیابی اولیه ی مهارت های شما خلاهای مهارت مشاهده شد و شما برای رفع خلاها دوره ی آموزش یا اشتغال اضافی را گذارانده اید، می توانید جهت ارزیابی مجدد در RTO مورد تایید TRA که ارزیابی مهارت های شما را انجام داده است، درخواست (ارزیابی مجدد) دهید. برای شروع ارزیابی مجدد، ابتدا باید هزینه ی ارزیابی مجدد را از طریق درگاه آنلاین TRA پرداخت کنید. کد شناسه ی پرداخت ارزیابی RTO برای ارزیابی مجدد در سند نتیجه ی نهایی ارائه خواهد شد.

 

مدت زمان ارزیابی توسط TRA

عوامل مختلفی می تواند در مدت زمان دریافت پاسخ ارزیابی شما توسط این سازمان تاثیر بگذاری ولی در مجموع می توان گفت در روش OSAP از زمان ارسال مدارک تا دریافت نتیجه حداقل 13 هفته زمان لازم است.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین