بزرگترین معایب زندگی در استرالیا

استرالیا کشوری پر از رمز و راز است، کشوری که حرف‌های نگفته بسیاری دارد. در این کشور رنگارنگ، آفرینش به گونه‌ای متفاوت قلم خورده است و زیبایی تعریف دیگری دارد. اما در کنار تمام زیبایی‌های این کشور، باید بر این نکته واقف باشید که معایب زندگی در استرالیا نیز در زندگی شما تاثیرگذارند و اگر نتوانید قوی باشید و خود را با شرایط وقف دهید، ممکن است غرق در معایب مهاجرت به استرالیا شوید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا معایب زندگی در کشور استرالیا را نام ببریم و همچنین به مزایای فوق‌العاده این کشور نیز اشاره می‌کنیم.

 

مشخصات زندگی در استرالیا

استرالیا، کشور آرزوها است؛ درست همان‌جایی که بسیاری از افراد سال‌های سال برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. استرالیا سالانه از تمام کشورها و قاره‌ها، مهاجر می‌پذیرد و کیفیت بالای زندگی در این کشور یکی از دلایل آن است. سالانه افراد زیادی از هم‌میهنان ما نیز به کشور کانگوروها مهاجرت می‌کنند.

شهرهای استرالیا، جزو گران‌ و لوکس‌ترین شهرهای دنیا هستند، پس بهتر است این کشور را دست کم نگیرید. 

مشخصات زندگی در استرالیا

معایب زندگی در استرالیا برای ایرانی‌ها

همیشه سختی و آسانی، بالا و پایین، خوبی و بدی و … در کنار هم قرار دارند، پس کشور استرالیا نیز عاری از نقص‌ها نیست. این کشور با توجه به تمام مزایایی که دارد، معایبی نیز دارد که ممکن است برای برخی از افراد سخت و طاقت‌فرسا باشد؛ در ادامه معایب استرالیا را نام می‌بریم.

فاصله زمانی و مکانی با دنیا

یکی از اصلی‌ترین معایب مهاجرت به استرالیا، فاصله زیاد آن با دیگر کشورها است. استرالیا از لحاظ جغرافیایی با دیگر کشورها بسیار فاصله دارد و این مورد برای افرادی که به تازگی مهاجرت کردند بسیار آزاردهنده است؛ زیرا برای دیدار با خانواده و کشور خود باید مسیر زیادی را طی کنند.

علاوه بر این، به علت دوری این کشور از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی، افراد در زمینه کاری و مراودات تجاری نیز ممکن است با چالش‌های بسیاری دسته و پنجه نرم كنند.

در ادامه فاصله زمانی و مکانی کشور استرالیا را با سه قاره اروپا، آمریکا و آسیا بررسی می‌کنیم:

استرالیا در مقایسه با قاره‌ها فاصله زمانی فاصله مکانی
آسیا (ایران) استرالیا ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه جلوتر است. ۱۲۶۰۰ کیلومتربا هواپیما حدود ۱۷ ساعت فاصله است.
اروپا (لندن) استرالیا بین ۷ الی ۱۱ ساعت جلوتر است. ۱۷۰۰۰ کیلومتربا هواپیما حدود ۱۸ ساعت فاصله است.
آمریکا (لس آنجلس) استرالیا بین ۱۱ الی ۱۶ساعت جلوتر است. حدود ۱۲۰۰۰ کیلومتر با هواپیما حدود ۱۷ ساعت فاصله است.

فاصله زمانی و مکانی با دنیا

هزینه بالای تحصیل در استرالیا

موضوع بعدی که باید در مورد معایب زندگی در استرالیا بدانید، هزینه تحصیل است. مراکز تحصیلی در این کشور، بسیار معتبر هستند و از نظر علمی با کشورهای اروپایی برابری می‌کنند، اما یک نکته در خصوص تحصیل در استرالیا وجود دارد، آن‌هم هزینه زیاد و سرسام‌آور آن است.

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا را دارید، بهتر است تمام تلاش خود را کنید تا بورسیه شوید؛ بورس شدن، زندگی را در این کشور دلچسب‌تر می‌کند، اما اگر از طریق بورسیه مهاجرت نکنید، هزینه شما بسیار بالا می‌رود.

در ادامه برخی از هزینه‌ها را به صورت میانگین نام می‌بریم؛ اما بهتر است بدانید که این هزینه‌ها با توجه به شهر، رشته مورد نظر و مقطع تحصیلی متفاوت است.

هزینه شهریه مقطع کارشناسی  بین ۲۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ دلار سالانه 
هزینه و مخارج زندگی در دوران تحصیل بین ۱۸۰۰۰ الی ۲۵۰۰۰ دلار در سال
هزینه خرید کتاب و لوازم تحصیلی بین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار در سال

بهتر است به خوبی به این نکته واقف باشید که هزینه‌هایی که در این جدول نام بردیم کاملا متغیر است و موارد متعددی روی آن تاثیر می‌گذارد و این قیمت‌ها کمتر یا بیشتر می‌شود. برای اینکه آمار دقیقی در خصوص هزینه تحصیل در استرالیا داشته باشید بهتر است با یک کارشناس مهاجرت به استرالیا صحبت کنید.

هزینه بالای تحصیل در استرالیا

گرانی مسکن؛ خرید و اجاره خانه در استرالیا

قیمت بالای مسکن در کشور استرالیا زبانزد همگان است. در این کشور متقاضیان خانه بسیار زیاد است؛ به همین دلیل قیمت مسکن در آن رقابتی است.

بسیاری از دانشجویان یا افرادی که به تازگی به استرالیا مهاجرت کردند، نتوانستند خانه مناسب با بودجه مورد نظرشان را تهیه کنند به همین دلیل به سراغ خانه‌های اشتراکی رفته‌اند.

البته خوب است به این نکته اشاره کنیم که قیمت خرید یا اجاره خانه در اکثر کشورها، سیر صعودی داشته و این مورد تنها در مورد کشور استرالیا صدق نمی‌کند.

با توجه به درآمد دریافتی در این کشور بخشی از قیمت مسکن را می‌شود توجیه کرد، اما بخش عمده آن توجیهی ندارد.

برای رفع این مشکل می‌توان از چند روش استفاده کرد:

  • اجاره خانه به جای خرید
  • اجاره خانه در حومه شهر یا شهرهایی به غیر از ملبورن، سیدنی
  • اجاره منازلی با امکانات کمتر
  • اجاره خانه به صورت اشتراکی
  • کمک گرفتن از دولت و استفاده از وام یا طرح‌های کمک به خانه‌دار شدن 

با استفاده از این راه‌ها می‌توانید سال‎های اول مهاجرت را آسان‌تر کنید تا بودجه کافی را به دست آورید.

گرانی مسکن؛ خرید و اجاره خانه در استرالیا

تنوع گونه‌های حیوانی و جانوران خطرناک

استرالیا تنوع جانوری بسیار زیادی دارد و این ممکن است برای تازه‌واردها بسیار چالش بر‌انگیز باشد. البته اگر مکان زندگی شما نزدیک به جنگل، مرداب و … است، ممکن است با این جانورها روبه‌رو شوید، در غیر این صورت تماشای جانوران خطرناک کم پیش می‌آید.

در ادامه برخی از جانوران خطرناک را که می‌توانند آسیب‌زا باشند، نام می‌بریم:

عنکبوت‌های سمی اگر سم این جانوران کم هم باشد، باز هم برای انسان‌ها خطرناک هستند. 
سانسکارپین‌ها سانسکارپین‌ها، مارهای آبی هستند که تماس با آن‌ها بسیار خطرناک است.
خزندگان سمی هرگز نباید به خزندگان سمی نزدیک شد، زیرا آسیب جبران‌نا‌پذیری به انسان‌ها می‌زنند. 

در خصوص تنوع جانوران بهتر است بدانید که در فصل جفت‌گیری حیوانات، یعنی از آگوست تا اکتبر، هرگز نباید به سراغ آن‌ها بروید زیرا احساس خطر می‌کنند و ممکن است به شما آسیب بزنند. اما نگران نباشید، تنوع حیوانات آنقدری آزاردهنده نیست که به پشیمانی از مهاجرت به استرالیا دچار شوید.

تنوع گونه‌های حیوانی و جانوران خطرناک

هزینه بالای مالیات در استرالیا

خیابان‌های تمیز، پارک‌های سرسبز، طبیعت بکر و تماشایی، نبودن افراد بی‌خانمان در خیابان‌ها و … به دلیل گرفتن مالیات است. شاید در سال اول مهاجرت، هزینه بالای مالیات به شما فشار آورد و از نظر شما این هزینه بی‌انصافی باشد، اما با پیشرفت در حوزه کاری خود و افزایش حقوق، مالیات برای شما امری عادی می‌شود.

در واقع بهتر است بدانید که کیفیت بالای تحصیل و هزاران مزایایی که کشور استرالیا دارد، به خاطر مالیات‌هایی است که از شهروندان خود دریافت می‌کند.

به علت حساسیت این کشور در خصوص مالیات چند نوع مالیات مختلف در آن وجود دارد که در ادامه ۳ مورد از آن را نام می‌بریم:

  • مالیات بر درآمد: در این نوع مورد مالیات با توجه به میزان درآمد محاسبه می‌شود که نرخ آن بین ۱۹ تا ۴۷ درصد است.
  • مالیات بر مصرف: این نوع مالیت، بر مواد مصرفی اعمال می‌شود.
  • Medicare Levy: این نوع مالیات حدودا ۲ درصد است که از حقوق شما برای خدمات بهداشتی کسر می‌شود.

به جز این موارد، گزینه‌های زیاد دیگری در خصوص مالیات وجود دارد.

هزینه بالای مالیات در استرالیا

زبان و اصطلاحات دشوار استرالیایی

یکی از معایب زندگی در استرالیا، لهجه و اصطلاحات سخت استرالیایی‌هاست. اگر شما به زبان انگلیسی تسلط کامل هم داشته باشید، درک اصطلاحات استرالیایی برایتان کار سختی خواهد بود. اما دقت داشته باشید که شروع هر کاری ممکن است سختی‌های خاص خودش را داشته باشد، همین که در این مسیر حرکت کنید، برای شما آسان و قابل فهم می‌شود. 

در جدول زیر به برخی از اصطلاحات استرالیایی اشاره می‌کنیم:

اصطلاح استرالیایی اصطلاح در زبان انگلیسی ترجمه فارسی
G’day Good day روز به‌خیر
Arvo Afternoon بعد از ظهر
Dunny Toilet سرویس بهداشتی

زبان و اصطلاحات دشوار استرالیایی

برعکس بودن فصول در استرالیا 

از لحاظ جغرافیایی اگر بخواهیم این کشور پر از رمز و راز را بررسی کنیم، استرالیا در نیم‌کره جنوبی و نزدیک به قطب قرار دارد. این عامل باعث شده تا تفاوت بسیار زیادی بین استرالیا و دیگر کشورها از نظر فصل به وجود آید. به عنوان مثال درست در فصل زمستان که همه جا سرد شده و شاهد بارش برف زمستانه هستیم در کشور استرالیا فصل تابستان شروع می‌شود و گرمای شدید حکمفرما است.

این تفاوت باعث می‌شود تا در برخی افراد احساس ناخوشایندی به وجود آید و خود را جدای از دیگر کشورها ببینند.

فصل ماه آغاز هر فصل
بهار سپتامبر تا نوامبر
تابستان دسامبر تا فوریه
پاییز مارس تا مه
زمستان ژوئن تا اوت

برعکس بودن فصول در استرالیا

خطرات زندگی در استرالیا؛ رانندگی بد و عجولانه

یکی از معایب زندگی در استرالیا که شاید برای ما ایرانی‌ها خیلی هم عجیب نباشد، رانندگی آنهاست؛ زیرا در این مورد می‌توانیم با مردم استرالیا همذات‌پنداری کنیم. اکثر افراد راننده در استرالیا بسیار سریع و عجولانه رانندگی می‌کنند به گونه‌ای که برای افراد قانون‌مند می‌تواند آزاردهنده باشد.

اینکه فرمان اتومبیل‌ها برعکس کشور خودمان سمت راست قرار گرفته نیز در ابتدا کار شما را سخت می‌کند؛ اما به مرور به آن عادت خواهید کرد.

قانون ورشکستگی در کشور استرالیا

فرایند اعلام ورشکستگی در کشور استرالیا بسیار پیچیده است و این قانون زیر نظر دولت و مراکز تجاری مدیریت می‌شود.

به عنوان مثال اگر فرد یا شرکتی نتواند بدهی خود را پرداخت کند و افراد طلبکار با روش‌های مختلف راهی برای دریافت مبلغ خود نداشته باشند، دولت اعلام می‌کند که فرد باید ورشکستگی خود یا شرکتش را اعلام کند.

با اعلام ورشکستگی شرایط بسیار سخت و دشوار می‌شود، زیرا فرد ورشکسته در بسیاری از مشاغل دیگر نمی‌تواند مشغول به کار شود و حقوق دریافتی شخص بسیار کاهش می‌یابد. 

به همین دلیل باید اموال خود را مدیریت کنید و برای حساب و کتاب وسواس و حساسیت به خرج دهید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید.

قانون ورشکستگی در کشور استرالیا

شوک فرهنگی در استرالیا

شوک فرهنگی تنها مختص کشور استرالیا نیست. شما به هر نقطه‌ای که مهاجرت کنید، ممکن است درگیر تفاوت فرهنگ‌ها شوید. به عنوان مثال حتی اگر از تهران راهی شهر دیگری چون مشهد شوید، باز هم ممکن است تفاوت فرهنگی، شما را به چالش بکشد.

اما قبل از اینکه راهی کشور استرالیا شوید، بهتر است در خصوص فرهنگ این کشور به خوبی مطالعه کنید تا با برخی از فرهنگ‌های این کشور آشنا شوید. اما نگران نباشید، پس از اینکه وارد خاک کشور مورد نظر خود شدید، با گذشت زمان به شرایط موجود عادت می‌کنید و به اصطلاح، همرنگ جماعت خواهید شد.

مزایای زندگی در کشور استرالیا

شاید معایب مهاجرت به استرالیا کمی آزاردهنده باشد اما زندگی در استرالیا برای ایرانیان، مزایای بسیار زیادی دارد. مزایای زندگی در کشور استرالیا به قدری زیاد و زبانزد همگان است که افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند به خوبی با آن آشنا هستند.

قانون‌مندی و حق شهروندی

استرالیا از جمله کشورهایی است که قوانین تعریف شده‌ای دارد و همه ارگان‌ها و مردم به این قوانین متعهد هستند. این تعهد باعث شده تا زندگی کردن در این کشور آرزوی قلبی بسیاری از افراد باشد.

حق شهروندی شما در این کشور کاملا رعایت می‌شود و مثلا اگر امروز مشکلی در شهر به وجود آید، فردا برطرف می‌شود. این عامل باعث می‌شود تا اعتماد به نفس شهروندان افزایش یابد و با خیال راحت و بدون دغدغه به سمت موفقیت حرکت کنند.

قانون‌مندی و حق شهروندی

تحصیل در بهترین مراکز

یکی دیگر از مزایای مهاجرت به استرالیا، مراکز تحصیلی عالی است. سالانه افراد زیادی برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور استرالیا درخواست می‌دهند. بسیاری از این افراد پذیرش می‌گیرند و تحصیل خود را آغاز می‌کنند. از لحاظ علمی دانشگاه‌های کشور استرالیا با دانشگاه‌های اروپایی برابری می‌کنند.

امکان پیشرفت در زمینه شغلی و تحصیلی

از جمله مزایای زندگی در استرالیا، امکان پیشرفت است. بسیاری از افراد که تجربه زندگی در استرالیا را دارند، بر این نکته تاکید دارند که می‌شود تا حد زیادی در این کشور پیشرفت کرد. یعنی با توجه به شرایطی که برای شما فراهم می‌شود می‌توانید به سمت موفقیت حرکت کنید.

فرصت شغلی فراوان

شهرهای بسیار مهمی در این کشور وجود دارد، مانند: سیدنی، ملبورن و … این شهرها از نظر اقتصادی و تجاری حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارند؛ به همین دلیل فرصت شغلی در کشور استرالیا بسیار زیاد است، تنها باید علم و مهارت کافی داشته باشید تا بتوانید به این کشور مهاجرت کنید.

فرصت شغلی فراوان در استرالیا

خدمات درمانی بی نظیر در استرالیا

مراکز درمانی فوق‌العاده‌ای در این کشور وجود دارد؛ به همین دلیل نیازی به نگرانی در این خصوص نیست. هر زمان که به مراکز درمانی نیاز داشتید، می‌توانید به آن مراجعه کنید.

امنیت کشور استرالیا

یکی از مواردی که نیازی به نگرانی ندارد، امنیت است. امنیت در کشور استرالیا، تضمین شده است و نیازی نیست برای آن نگران باشید یا دلهره داشته باشید.

جمع‌بندی در خصوص معایب زندگی در استرالیا

استرالیا، جزو پهناورترین کشورهای جهان است. در این کشور به هر طرف که نگاه کنید زیبایی می‌بیند. از سواحل طلایی گرفته تا بیابان‌های خشک با حیوانات خاص و زیبا. اما بهتر است فراموش نکنید که این کشور نیز همانند بسیاری از کشور‌ها دارای معایبی است که ممکن است برای بسیاری از افراد آزاردهنده باشد. در این مقاله چند مورد از معایب زندگی در استرالیا را نام بردیم، شما هم اگر اطلاعی در خصوص معایب مهاجرت به استرالیا دارید برای ما بنویسید.

سوالات پرتکرار در خصوص معایب زندگی در استرالیا

سیدنی، ملبورن، آدلاید، کانبرا، بریزبن، هوبارت، پرث و داروین جزو بهترین شهر‌ها برای زندگی هستند.

این کشور مزایای زیادی دارد، مانند: استفاده رایگان از مراکز درمانی، تحصیل در بهترین مراکز، امنیت، حق شهروندی و …

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین