آخرین آپدیت اداره مهاجرت استرالیا در مورد ویزاهای تخصصی
خانه / دسته‌بندی نشده / آخرین آپدیت اداره مهاجرت استرالیا در مورد ویزاهای تخصصی

آخرین آپدیت اداره مهاجرت استرالیا در مورد ویزاهای تخصصی

در ابتدای اکتبر 2019 ، اداره مهاجرت استرالیا اقدام به اطلاع رسانی در مورد آخرین تغییرات مدنظر در حوزه ویزاهای تخصصی استرالیا کرده که سعی می کنیم این آپدیت را به اطلاع شما عزیزان برسانیم. همانطور که مستحضر هستید از تاریخ ۱۶ نوامبر ویزاهای جدید جهت زندگی و کار در مناطق رجیونال استرالیا معرفی خواهند شد. دو ویزای کار استرالیا یعنی ویزای 491 استرالیا و ویزای 494 استرالیا که به ترتیب جایگزین ویزاهای قدیمی یعنی ویزای 489 استرالیا و ویزای 187 استرالیا خواهند شد معرفی شده اند. پیشنهاد می کنیم صفحه ویزای کار استرالیا را مطالعه کنید. ویزای کار استرالیا

این تغییرات به صورت کلی و سپس با جزییات بیشتر در ماههای گذشته از طریق اداره مهاجرت استرالیا به اطلاع عموم رسیده بود اما پاره ای نکات مبهم در زمینه جزییات اجرایی آنها وجود داشته که به تعدادی از این ابهامات توسط دولت استرالیا پاسخ داده شده است.

 

انتخاب مناسب‌ترین راه برای مهاجرت به استرالیا، با توجه به شرایط شما

 

از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد :

در ماههای اخیر مشاهده شده بود که روند رسیدگی به ویزاهای رجیونال استرالیا مانند ویزای 489 استرالیا بسیار سریعتر از ویزای 190 استرالیا و همچنین ویزای 189 استرالیا در حال انجام است. به صورت رسمی اعلام شد که اولویت رسیدگی اداره مهاجرت برای این ویزاها بالاتر است. این می تواند پاسخی برای دلیل طولانی تر شدن روال رسیدگی به ویزاهای ساب کلاس ۱۸۹ و ۱۹۰ باشد که در شش ماه گذشته به صورت محسوسی کندتر بررسی شده اند و میانگین زمانی اعلامی آنها توسط اداره مهاجرت استرالیا بیش از شش ماه افزایش داشته است.

با توجه به اعلان اداره مهاجرت استرالیا در ارائه اولویت به رسیدگی به ویزاهای مناطق رجیونال به نظر می رسد که می توان پیش بینی کرد که ویزاهای ۴۸۹ استرالیا که تا قبل از نوامبر سابمیت می شوند و سپس ویزاهای ساب کلاس ۱۹۱ را در بازه زمانی کمتر از ۶ ماه رسیدگی و صادر خواهند نمود. البته این خبر خوبی برای متقاضیان ویزاهای ۱۹۰ و ۱۸۹ نخواهد بود زیرا متوسط زمان رسیدگی به این نوع پرونده ها کماکان بیش از هشت تا نه ماه خواهد بود.

در اطلاعیه های قبلی اداره مهاجرت استرالیا در مورد ویزای ۴۹۱ استرالیا و نحوه تبدیل آن به اقامت دائم استرالیا ذکر شده بود که دارندگان این نوع ویزا در صورت تمایل به تبدیل آن به اقامت دائم استرالیا باید سه سال را با حداقل حقوق در مناطق رجیونال مشغول به کار باشند. میزان دقیق حداقل حقوق تا کنون به صورت رسمی اعلام نشده بود که در اطلاعیه جدید این عدد معادل در آمد سالیانه ۵۳۹۰۰ دلار اعلام شده است.

تغییرات امتیازی برای ویزای کار استرالیا

در اطلاعیه های قبلی اعلام شده پیرامون تغییرات جدید، به اطلاع متقاضیان رسیده بود که تغییرات جدیدی در سیستم امتیاز بندی ویزاهای تخصصی استرالیا ایجاد خواهد شد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • افزایش ۱۰ امتیاز جهت افرادی که به صورت مجرد اقدام می کنند.
  • افزایش 10 امتیاز به امتیازات افراد متاهلی که همسر آنها شرایط اسکیل اسسمنت و نمره حداقل زبان معادل ۶ آیلتس را دریافت می کند.
  • ۵ امتیاز برای متقاضیان متاهلی که همسر آنها شرط نمره زبان معادل آیلتس ۶ را دارا هستند.
  • ۵ امتیاز اضافه تر جهت متقاضیان ویزاهای رجیونال
  • ۵ امتیاز اضافه تر برای متقاضیانی که در رشته های خاص در استرالیا و به مدت حداقل دو سال تحصیل در مقطع دکترا یا ارشد تحقیقاتی را به اتمام رسانده اند.

تاثیر تغییرات ویزاهای تخصصی استرالیا بر روی EOI

گمانه زنیهای زیادی در زمینه وضعیت ای او آی هایی ( EOI ) که تا به حال و براساس سیستم امتیاز بندی جاری در سیستم اسکیل سلکت ثبت شده اند وجود داشته است که اداره مهاجرت استرالیا در اطلاعیه اخیر خود به این گمانه زنیها پایان داده است.

براساس اعلان اداره مهاجرت استرالیا، کلیه eoi هایی که تاکنون در سیستم اسکیل سلکت ثبت شده اند و در وضعیت submitted هستند،‌ به صورت اتوماتیک بر اساس سیستم امتیاز بندی جدید آپدیت خواهند شد و خوشبختانه تاریخ مهم date of effect آنها دستخوش تغییر نخواهد شد. این مطلب از آنجایی قابل توجه است که بر اساس اولویت بندی اعلام شده متقاضیان مجرد و متاهل دارای امتیاز کامل همسر در اولویت اولیه و متقاضیان متاهل که تنها از امتیاز زبان همسر استفاده می کنند در اولویت ثانویه و متقاضیان متاهلی که از هیچگونه امتیازی بابت همسر استفاده نمی کنند در اولویت آخر خواهند بود. در بین متقاضیان با اولویت و امتیاز یکسان تاریخ ذکر شده (date of effect ) اولویت نهایی را مشخص خواهد کرد.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین