جاذبه های توریستی استرالیا
خانه / دسته‌بندی نشده / جاذبه های توریستی استرالیا

جاذبه های توریستی استرالیا

استرالیا سرزمینی تقریباً هموار است که از غرب با فلات و از شرق با رشته کوه محصور شده است و بین این دو منطقه، سرزمین پست و همواری قرار گرفته که بیشتر آن خشک و خالی از سکنه ‌است. جهت بررسی بیشتر پیشنهاد می کنم از صفحه ویزای توریستی استرالیا دیدن فرمایید.

قله‌ی کوزیوسکو در کوهستان برفی (Snowy Mountains) با ارتفاع ۲۲۲۸ متر بلند‌ترین و دریاچه «اِیر» با ارتفاع ۱۵- متر پست‌ترین نقاط استرالیا محسوب می‌شوند.

رودخانه «دارلینگ» نیز با ۱۴۷۲ کیلومتر بلند ترین نوار آبی این کشور است. آسمان صاف و کم‌بارش از خصوصیات آب و هوایی استرالیا است و تقریبا در تمامی مراکز ایالات استرالیا در طول روز حداقل پنج و نیم ساعت آفتاب می‌تابد و فرصت مناسبی را برای استفاده از تفریحات آبی و ساحل‌های بی‌کران آن در اختیار گردشگران می‌گذارد.

از دیگر جاذبه های توریستی استرالیا می توان به شهرستان‌ها ساحلی سیدنی (Sydney)، بریزبن (‌Brisbane) و ملبورن (Melbourne) است؛

همچنین دیگر جاذبه های توریستی استرالیا از جمله ساحل طلایی در منطقه کوئینزلند (Queensland)، دیواره‌ی بزرگ مرجانی در شرق استرالیا، صخره‌ی الورو (Uluru) و حیات وحش منحصر به فرد، این کشور را به یکی از پر درآمدترین کشورهای دنیا از لحاظ گردشگری بدل کرده است.

در سال ۲۰۱۵ در حدود ۹ میلیون گردشگر از جاذبه های توریستی استرالیا دیدن کرده و رتبه‌ی دهم پر درآمدترین کشور در زمینه‌ی صنعت گردشگری بین‌المللی را برای این کشور رقم زدند.

کشور استرالیا در نیمکره جنوبی قاره اقیانوسیه بین مدار جنوبی 40-10 درجه طول شرقی 154-113درجه و میان اقیانوس آرام و اقیانوس هند واقع شده است.این کشور با 7617930 کیلومتر مربع مساحت 7/4 برابر ایران و ششمین کشور وسیع جهان است.

استرالیا یکی از مقاصد گردشگری بسیار مناسب برای افرادی است که قصد جهانگردی و فعالیتهای توریستی دارند.

در زیر به برخی از این مکانها اشاره شده است .

مناطق دیدنی استرالیا

 

چشمه آلیس در استرالیا

چشمه های آلیس، منطقه ی پهناوری است که از میان دامنه های «مک دونل» قابل رؤیت است و دارای راه‌های آبی و طبیعی تماشایی بسیار زیادی می باشد.

اگر کمی دورتر بروید، شاهد فرهنگ و هنر بومیان در حکاکی صخره‌ها در زمان‌های بسیار دور خواهید بود. در داخل شهر گورستانی است که چند تنی از هنرمندان مشهوری چون «آلبرت نامانجیرا» آرامیده اند؛ آرامگاه «کارلد لستر» هم در همان جا واقع شده است.

«اولورو» از جمله شناخته شده‌ترین سرزمین‌های استرالیاست که نزدیک «آلیس» در امتداد «ُالگاس» و «رسیرت یولارا» در پارک ملی «اولورو» واقع شده است.

صخره ی آلیس با ارتفاع ۳۴۸ متر بالای سطح « مواگا»، یکی از بزرگترین و زیباترین جاذبه‌های طبیعی استرالیا است. «اُلگاس»، ۳۶ قله با سرهای گرد است که ۳۶ کیلومتر مربع از مناطق نزدیک را پوشانده است. هاله مرموزی دورتادور اُلگاس را فرا گرفته و به راحتی قابل رؤیت میباشد.

توریست‌هایی که حس ماجراجویی دارند، میتوانند اُلگاس را به عنوان محل شروع سفر خود انتخاب کنند. و بعد به تماشای «دره پالم»، صخره‌های دیدنی دامنه‌های مک دونل و تنگه ی کینکز» بروند.

پرواز بر فراز دامنه‌های مک دونل، خاطرات به یادماندنی و شیرینی را در ذهن شما به یادگار خواهد گذاشت.

 

پل بندرگاه استرالیا

جاذبه های توریستی استرالیا

پل هاربرپل بندرگاه سیدنی یکی از نمادهای اصلی و از شریانهای مهم ارتباطی شهر سیدنی در استرالیا است.

این پل که بر روی بندرگاه سیدنی احداث شده مرکز شهر سیدنی را با مناطق شمالی این شهر مرتبط می‌کند. پل بندری سیدنی همراه با اپرای سیدنی که در دیگر سوی بندرگاه سیدنی واقع شده دو نماد اصلی شهر سیدنی را تشکیل داده اند و قطب گردشگری این شهر به حساب می‌آیند.

پل سیدنی از شاهکارهای مهندسی و معماری جهان است و با نزدیک به پنجاه متر عرض، پهن‌ترین پل قوسی جهان به حساب می‌آید.

پل بندرگاه سیدنی در سال 1932 افتتاح شد. تا پیش از افتتاح این پل، ارتباط نقاط شمالی سیدنی با دیگر مناطق آن از طریق قایق و یا راهی به مسافت بیست کیلومتر در غرب این شهر امکانپذیر بود.

نخستین بار در سال 1815 از سوی معماری به نام فرانسیس گرینوی پیشنهاد ساخت پلی بر روی بندرگاه سیدنی داده شد اما نخستین طرح‌های مهندسی برای ساختن پل از اوائل سده بیستم تهیه شد.

به دلیل وقوع جنگ جهانی اول ساخت پل به تعویق افتاد. در سال 1912 مهندس جان بردفیلد به سمت مدیریت پروژه ساخت پل بندری سیدنی درآمد و کوشش های وی طی بیست سال منجر به ساخت این پل عظیم شد.

وی در سال ۱۹۱۶ طرح کاملی برای ساخت پل ارائه کرد اما به دلیل وقوع جنگ جهانی اول، ساخت این پل به تعویق افتاد. از سال ۱۹۲۲ مراحل عملی ساخت پل شروع شد و ده سال بعد این پل آماده بهره برداری شد.

 

میدان فدراسیون ملبورن 

میدان فدراسیون یکی از نمادهای معماری شهر ملبورن است که به سبک مدرن ساخته شده است. این میدان، مجموعه کاملی از فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و تجاری است.

از جمله مشهورترین قسمت های این میدان، مرکز ایان پاتر، NGV استرالیا است که نمایشگاه هنری هنرمندان استرالیایی و مرکز استرالیایی تصاویر متحرک است.

طراحی هندسی و معماری عجیب و غریب معمول این سالن نیز به تنهایی برای گردشگران جالب است.

آکواریوم ملبورن

 

آکواریوم ملبورن

آکواریوم ملبورن یکی از جاذبه های گردشگری مهم در شهر ملبورن استرالیا است. در این آکواریوم صخره های مرجانی زیبا، ماهی های رنگارنگ، گرفتن چترماهی و پیاده روی طولانی به داخل تانکی است که ماهی های بزرگ، کوسه های توسی و پرتو ماهی ها زندگی می کنند را تجربه خواهید کرد.

پنگوئن های قطب جنوب را نیز می توانید در آکواریوم ملبورن از نزدیک مشاهده کنید. همچنین می توانید در کنار کوسه ها در زیر آب غواصی کنید.

 

برج سیدنی استرالیا

برج سیدنی که به آن AMP نیز گفته می‌شود، یکی از بلندترین برجها و دومین برج مرتفع استرالیا می‌باشد. این برج همچنین دومین برج مرتفع در نیمکره جنوبی بحساب می‌آید. اولین و بلندترین برج نیمکره جنوبی Sky Tower واقع در نیوزلند می‌باشد. برج سیدنی یکی از اعضای فدراسیون برجهای جهانی می‌باشد.

ارتفاع برج سیدنی ۳۰۵ متر می‌باشد و در ناحیه تجاری سیدنی واقع در خیابان Market شماره ۱۰۰ بین خیابانهای Pitt وCastlereagh قرار گرفته‌ است. از طریق مرکز خرید خیابان Pitt می‌توان به ورودی این برج نیز دسترسی داشت. بازدید از این برج جهت عموم آزاد است و یکی از پر جاذبه‌ترین مکانهای گردشگران و جهانگردان جهان به حساب می‌آید. شالوده این برج در سال ۱۹۷۰ بنا و در سال ۱۹۷۵ عملیات ساختمانی برج آغاز گردید. بهره برداری و بازدید عمومی از چهارمین برج جهان در سپتامبر ۱۹۸۱ آغاز شد. این برج ۳۶ میلیون دلار استرالیا هزینه در بر داشته است.

 

صخره های مرجانی بزرگ استرالیا

صخره های مرجانی بزرگ استرالیا (در انگلیسی: Great Barrier Reef) به مجموعه عظیمی از صخره های مرجانی گفته می شود که در شرق کشور استرالیا و در اقیانوس آرام قرار گرفته اند.

“صخره های مرجانی بزرگ استرالیا” بزرگترین مجموعه صخره های مرجانی در دنیا به حساب می آید.

این مجموعه بزرگ، شامل بیش از سه هزار صخره و نُه صد جزیره مختلف است که به صورت نواری در دریای کورال در شرق ایالت کوئینزلند کشیده شده اند و در مجموع بیش از سیصد هزار کیلومتر گستردگی و ۲۶۰۰ کیلومتر طول دارند. بیشتر مساحت این مجموعه در قالب یک پارک ملّی دریایی از سوی دولت استرالیا حفاظت شده است.

“صخره های مرجانی بزرگ استرالیا” از جاذبه های گردشگری استرالیاست و یکی از نمادهای کوئینزلند به حساب می آید. شهرهای کَنز و مِکای از شهرهایی هستند که برای دیدن صخره های مرجانی مورد استفاده گردشگران قرار می گیرند. این مجموعه در سال ۱۹۸۱ در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

پارک ملی اولورا کاتا جوتا

پارک ملی اولورا کاتا جوتا که در مرکز سرخ استرالیا واقع شده است از جاذبه های توریستی استرالیا , محبوب ترین شگفتی های طبیعی کشور استرالیا و جایگاه مردم بومی آنانگو به شمار می رود، نام این منطقه نیز در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به چشم می خورد.

در گویش محلی بومی اولارو که به معنای مکان سایه دار رایج است نسبت به مکان های اطراف ارتفاعی به اندازه 348 متر را داراست و محل قرارگیری بیشترین توده آن در زیر سطح زمین می باشد. صخره های گنبدی شکل قرمز رنگی به اسم کاتا تیوتا در این پارک وجود دارد که بازدیدکنندگان به هنگام غروب خورشید تغییر رنگ آن را به تماشا می نشینند.

 

پارک ملی بلو ماونتینز (کوهستان های آبی)

در 81 کیلومتری غرب سیدنی پارک زیبایی به نام بلو ماونتینز واقع است که این پارک نیز به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو به شمار می رود و تجربه جدیدی برای هر بازدید کننده می باشد دلیل نامگذاری این پارک به این خاطر است که مه آبی رنگی از درخت های متعدد اکالیپتوس نمایان می شود ،در این پارک دیدنی نقاشی های صخره ای بومیان، و 140 کیلومتر مسیر پیاده روی،دره های زیبا،آبشار و بیش از 664000 چمنزار وجود دارد.

جاذبه های توریستی استرالیا

 

شهر کانبرا: پایتخت بوته‌ها

کانبـِرا (Canberra) پایتخت کشور استرالیا و بزرگترین شهر غیر بندری این کشور به شمار می‌آید. کانبرا تنها شهر در بین تمامی شهرهای استرالیا است که با هدف و طراحی قبلی ساخته شد؛ پس از مسابقهٔ بین‌المللی طراحی شهری، طرح والتر بورلی گریفن (Walter burley griffin) شیکاگویی انتخاب و عملیات ساخت در سال ۱۹۱۳ آغاز گردید. طراحی شهر مملو از باغ‌های شهری بود و مساحت‌های زیادی به فضای سبز اختصاص داده شد بطوریکه کانبرا عنوان «پایتخت بوته» را به خود اختصاص داد. مرکز شهر در مسیر دو محور عمود برهم طراحی شده است. نواحی شهری کانبرا به محدوده‌های برنامه‌ریزی شده، مرکز شهر، مرکز گروه و حومه‌های محلی تقسیم شده است.

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین