اداره مهاجرت استرالیا

اگر بخواهیم اداره مهاجرت استرالیا را به صورت بسیار ساده معرفی کنیم باید بگوییم سازمانی است که وظیفه نظارت و بررسی درخواست‌های ویزای ارائه شده را بر عهده دارد. با مراجعه به سایت این سازمان شما قادر خواهید بود تا اطلاعاتی کامل و جامع را در ارتباط با روش‌های مختلف مهاجرتی نظیر مدت زمان بررسی، هزینه‌های اخذ ویزا، مدارک مورد نیاز و شرایط ضروری استفاده از هر روش مشاهده کنید.

آیا به آشنایی با اداره مهاجرت استرالیا علاقه‌مند هستید؟ در این صورت تنها کافی است تا انتهای این مطلب با سازمان مهاجرتی سلکت ویزا همراه باشید زیرا در ادامه قصد داریم تا به بررسی این اداره بپردازیم.

اداره مهاجرت استرالیا

آیا در پروسه مهاجرت خود با مشکل مواجه شده‌اید و یا سوالاتی در زمینه‌های مختلف برای شما به وجود آمده است؟ در این صورت بهتر است با زمینه‌های فعالیتی اداره مهاجرت استرالیا آشنا شوید. برنامه‌های تحصیلی، مهاجرتی و تابعیتی، قابلیت‌های هر مجوز، برنامه‌های پناهندگی و بشر دوستانه، مهاجرت از طریق مهارت‌های خاص، برنامه Working Holiday Maker و UHM را می‌توان به عنوان زمینه‌هایی دانست که اداره مورد بحث در آنها مشغول به فعالیت است.

در کنار زمینه‌های بیان شده بخش‌هایی نظیر ورود و خروج از استرالیا، ویزاها و اقامت این کشور هم در سایت رسمی این اداره قرار داده شده‌اند که با مراجعه به هر بخش می‌توانید اطلاعاتی کامل و جامع را در ارتباط با هر یک از موارد فوق کسب کنید. برای آشنایی شما با موارد بیان شده در ادامه به بررسی برخی از این بخش‌ها خواهیم پرداخت؛ اما در صورتی که قصد مطالعه صفحه‌های اختصاصی هر یک از گزینه‌های بیان شده را دارید تنها کافی است بر روی نام بخش مد نظر کلیک کنید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

برنامه‌های تحصیلی اداره مهاجرت استرالیا

برنامه‌های مختلف ویزای تحصیلی استرالیا در دسترس علاقه‌مندان به سپری کردن دوره‌های آموزشی قرار دارند. افراد متقاضی پذیرفته شده در این مراکز ملزم خواهند بود تا برای ورود و شرکت در این دوره‌ها ویزای تحصیلی اخذ کنند. اگر قصد استفاده از این مسیر را دارید بهتر است تمهیدات رفاهی مناسبی را برای ورود و آغاز دوره جدیدی از زندگی‌تان فراهم کنید.

چارچوب در نظر گرفته شده برای ارائه این مجوز نسبت به اکثر ویزاهای دیگر ساده‌تر است. با انتخاب برنامه‌ای مناسب قادر خواهید بود تا شانس خود را برای مهاجرت از این روش افزایش دهید.

مهاجرت از طریق مهارت‌های خاص

مهاجرت از طریق مهارت‌های خاص یکی از مواردی است که موقعیت مناسبی را برای افراد توانمند در زمینه‌های کاری خاص فراهم کرده تا بتوانند برای اشتغال و پرکردن جایگاه‌های شغلی خالی، در کشور که شهروندی برای پر کردنش اقدام نکرده به استرالیا وارد شود.

مهاجران سهم بالایی را از نیروی کار به خود اختصاص داده‌اند که همین امر باعث پیشرفت و رشد اقتصادی شده است. برخی از روش‌های موجود و در دسترس به این نکته کمک می‌کنند تا در برخی مناطق نیروی کار لازم تامین و اقتصاد و صنعت غنی سازی شوند. شاید برای شما این پرسش به وجود آمده باشد که با داشتن چه مشاغلی می‌توان به این کشور مهاجرت کرد؟

به هنگام پاسخ به این پرسش یکی از زمینه‌های فعالیتی اداره  مورد بحث را نیز معرفی می‌کنیم که آن هم چیزی نیست جز تهیه و انتشار لیست مشاغل مورد نیاز. در این لیست شما قادر خواهید بود تا زمینه‌هایی که استرالیا در آنها به نیروی کاری متخصص نیاز دارد را مشاهده کرده و در صورت وجود رشته‌تان مقدمات اخذ ویزای کاری استرالیا را فراهم کنید.

ورود و خروج از استرالیا

ورود و خروج از استرالیا یکی از موضوعاتی است که در سایت رسمی اداره مهاجرت این کشور دارای بخشی جداگانه و اختصاصی بوده که این خود نشان‌دهنده اهمیت آن می‌باشد. قبل از شروع  روند ورود به این کشور باید ابتدا مشخص کنید که پس از وارد شدن به استرالیا چه انتظار و قصدی دارید. پس از گذر و سپری کردن این مرحله ممکن است نیاز داشته باشید تا با روش‌های موجود، الزامات هر یک و محدودیت‌های قرار داده شده در هر مسیر آشنایی پیدا کنید.

به هنگام خروج از کشور احتمالاً موارد مختلفی نظیر مالیات، فروش خانه، دسترسی به حساب‌های مالی و بازنشستگی و مواردی از این قبیل احتمالاً برای شما ابهام انگیز باشند. در صورتی که قصد کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با موارد بیان شده را دارید تنها کافی است به صفحه در نظر گرفته شده برای خروج از استرالیا مراجعه کنید.

ویزاها

بدون شک اگر کمی در ارتباط با مهاجرت به استرالیا مطالعه کرده باشید، از این مسئله مستحضر هستید که برای انجام این کار روش‌های مختلفی در دسترس‌تان قرار خواهد داشت که برای استفاده از هر یک از آنها ملزم به اخذ ویزایی متناسب هستید.

اداره مهاجرت استرالیا برای آشنایی شما عزیزان با جنبه‌های مختلف موضوع مورد بحث مواردی نظیر گرفتن ویزا، کار در استرالیا، استخدام یا حمایت از کارگران، به همراه بردن بستگان و اقامت دائم را در صفحاتی جداگانه بررسی کرده است؛ علاوه بر این اگر ویزای شما در حال انقضا است یا منقضی شده ویا با مسائل مرتبط با لغو ویزا دست و پنجه نرم می‌کنید جای نگرانی نیست زیرا در ارتباط با این موارد نیز اطلاعاتی در سایت این اداره قرار داده شده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با هر یک از بخش‌های بیان شده تنها کافی است بر روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید تا به صفحه اختصاصی آن منتقل شوید.

شهروندی استرالیا

شهروندی استرالیا یکی از مواردی است  که افراد مختلف به آن علاقه‌مند هستند و هر ساله متقاضیان بسیاری دارد. در صورتی که شما عزیزان نیز قصد دارید تا به این مهم دست بیابید، بهتر است با جنبه‌های مختلف موضوع بیان شده آشنا شوید. برخی زمینه‌های حائز اهمیت در ارتباط با موضوع مورد بحث را می‌توان شامل مصاحبه و آزمون شهروندی و مراسم شهروندی دانست.

قبل از آن که به سراغ این موارد برویم بهتر است به ارائه توضیحاتی کلی در ارتباط با شهروندی بپردازیم. تبدیل شدن به شهروند این کشور به معنای آن است که به تمامی ارزش‌های آن پایبند هستید و برای دفاع از آن در هر زمانی اعلام آمادگی می‌کنید. معمولاً افراد با اخذ یکی از انواع ویزاهای موقت و یا دائم و فراهم سازی شرایطی مناسب (بسته به روش) می‌توانند برای رسیدن به هدف مورد بحث اقدام کنند.

با رسیدن به شهروندی شما قادر خواهید بود تا از مزایای بیشتر و متنوع‌تری نسبت به سایر افراد مقیم از طریق ویزاهای موقت یا دائم بهره‌مند شوید. رعایت قوانین به صورت کامل، شرکت در رای گیری‌ها و همه پرسی‌های مختلف و دفاع در صورت لزوم از کشور برخی از وظایف یک شهروند به حساب می‌روند.

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که در قبال مسئولیت‌های بیان شده چه مزایایی در پیش رویتان خواهد بود؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم مواردی همچون حق رای، اخذ شهروندی برای کودکان متولد شده در خارج از کشور، دریافت پاسپورت، تحصیل رایگان در مراکز دولتی و یافتن موقعیت شغلی مناسب با زحمت بسیار کمتر اشاره کرد. داشتن آزادی بیان، مذهب، برابری جنسیتی و فرصتی را می‌توان به عنوان برخی از مزیت‌های دیگر موجود به حساب آورد.

خدمات آنلاین اداره مهاجرت استرالیا

بسته به شرایط موجود در جهان و به دلیل سهولت هر چه بیشتر امور مهاجرتی، بیشتر کشورها به سمت ارائه خدمات مختلف آن هم به صورت آنلاین روی آورده‌اند. استرالیا نیز در پی آن بوده تا انجام امور مربوط به مهاجرت را ساده سازی کرده و سرعت پردازش درخواست‌ها را افزایش دهد؛ به همین سبب نیز خدمات آنلاین مختلفی را ارائه داده است.

شاید برای شما سوال شده باشد که خدمات آنلاین اداره مهاجرت استرالیا شامل چه مواردی می‌شوند؟ برای یافتن پاسخ این پرسش تنها کافی است لیست زیر را مطالعه کنید.

  • ساخت ImmiAccount
  • دریافت فرم‌های مورد نیاز برای اقدام‌های مرتبط
  • برآوردگر هزینه‌ها
  • تأیید اعتبار ویزا
  • سامانه LEGENDcom
  • بررسی گر اقامت
  • پنل پزشکان

اگر به استفاده از هر یک از خدمات بیان شده در فوق علاقه‌مند شدید تنها کافی است در ادامه با ما همراه باشید زیرا برخی از مهم‌ترین آنها را به صورت مختصر و جداگانه بررسی خواهیم کرد.

ساخت ImmiAccount

برای درخواست ویزا دو روش کاغذی و آنلاین در دسترس بوده است. اگر به دنبال استفاده از مسیر آنلاین هستید، باید حساب مهاجرتی (ImmiAccount) خود را به وجود بیاورید. با استفاده از این حساب می‌توانید مدارک و فرم‌های مورد نیاز برای اخذ اکثر ویزاها را آماده و ارسال کنید؛ آن هم با دردسر و زمانی بسیار کمتر از روش کاغذی. به صورت کلی 2 نوع  ImmiAccount وجود دارد که می‌توان آنها را شامل حساب‌های شخصی و سازمانی دانست.

آیا به دنبال افتتاح حساب هستید اما توانایی آن را ندارید؟ در این صورت باید بگوییم فرقی نمی‌کند که خودتان و یا فرد دیگری دست به این اقدام بزنید؛ اما در کل افراد بیان شده در لیست زیر مجاز به افتتاح ImmiAccount شخصی هستند

  • فرد متقاضی
  • یکی از اعضای خانواده
  • یکی از دوستان

نوع سازمانی این پروفایل توسط سازمان، نماینده مهاجرتی ثبت شده و یا یک شرکت حامی ایجاد می‌شود. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که آیا می‌توان در صورت لزوم برای تغییر نوع پروفایل از فردی به سازمانی اقدام کرد؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم بله. برای این کار باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید.

  • ورود به ImmiAccount
  • رفتن به بخش مدیریت حساب
  • انتخاب درخواست دسترسی
  • ورود به بخش درخواست خدمات اضافی
  • انتخاب خدمات مورد نیاز
  • وارد کردن جزئیات سازمان
  • ارسال

دریافت فرمهای مورد نیاز برای اقدامهای مرتبط

برای آن که درخواست خود را بتوانید ثبت کنید، باید فرم‌های مورد نیاز ویزای مد نظر را جمع آوری، تکمیل و به همراه مدارک ارسال کنید. در بخش مربوط به این قسمت اطلاعاتی در ارتباط با فرم‌های آنلاین و آفلاین قرار داده شده‌اند. در صورتی که برای تکمیل این اسناد نیازمند راهنمایی و یا کمک هستید جای نگرانی نیست زیرا اداره مهاجرت استرالیا برای این مشکل نیز تمهیداتی در نظر گرفته است.

با مراجعه به بخش Help with forms می‌توانید در ارتباط با جزئیات تمامی امور مربوطه اطلاعاتی کامل کسب کنید. آیا به دنبال دریافت فرمی خاص هستید؟ در این صورت می‌توانید با استفاده از قسمت جست و جوی در نظر گرفته شده به راحتی به هدف خود دست یابید.

برآوردگر هزینه‌ها

اگر به دنبال آشنایی با مخارج مهاجرت هستید، استفاده از برآوردگر هزینه‌ها تقریبا بهترین گزینه پیش روی شما خواهد بود. برای این کار ابتدا باید به بخش بیان شده مراجعه کرده و سپس در هر مرحله به واضح‌ترین صورت ممکن پرسش‌های مطرح شده را پاسخ دهید. باید به این نکته اشاره کنیم در صورتی که ویزای شما دو مرحله‌‌ای باشد ممکن مخارج مرحله دوم در رقم اعلام شده محاسبه نشوند.

متقاضیان باید رقم اعلامی را قبل از بررسی و به هنگام ارائه درخواست بپردازند. در روند استفاده از این ابزار ابتدا متقاضیان باید  نوع ویزای مد نظرشان را مشخص و در ادامه اطلاعات فاکتورهایی را که می‌توانند بر روی مخارج مورد بحث موثر باشند را تکمیل کنند تا در انتها رقمی تقریبا دقیق به آنها اعلام شود.

سخن آخر

اداره مهاجرت استرالیا یکی از سازمان‌هایی است که تقریبا تمامی افراد ملزم خواهند بود تا برای اخذ ویزا با آن سر و کار داشته باشند. این سازمان دارای سایتی است که اطلاعات و خدمات متفاوتی را از طریق آن در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. در این مطلب سعی ما بر آن بوده تا شما را با بخش‌های مختلف این سایت و امکانات آن آشنا کنیم.

در صورتی که پس از مطالعه این مطلب مهاجرت به استرالیا و روش‌های مختلف آن برای شما جذاب‌تر از قبل شده، بهتر است با مطالعه سایر مطالب قرار داده شده در سایت سازمان مهاجرتی سلکت ویزا اطلاعاتی کامل و جامع را کسب کنید.

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین