خانه / دسته‌بندی نشده / خدمات درمانی در استرالیا

خدمات درمانی در استرالیا

سیستم سلامت و خدمات درمانی در استرالیا به لحاظ کارآمدی و اثربخشی در زمره بهترین‌های جهان است و همین مورد باعثبالا رفتن سطح زندگی در استرالیا شده است: استرالیا همواره در سازمان بهداشت جهانی جزو گروه کشورهایی است که بهترین عملکرد را در زمینه امید به زندگی سالم و مخارج سلامت و بهداشت به ازای هر شخص دارد. سیستم بهداشت و خدمات درمانی در استرالیا Medicare است که برای مراقبت‌های اولیه، یارانه‌ها و مراقبت بیمارستانی دولتی را فراهم می‌سازد.

خدمات درمانی در استرالیا Medicare تضمین می‌کند که تمامی استرالیایی‌ها بدون هزینه یا با هزینه اندکی، به طیف گسترده‌ای از خدمات سلامتی پرکیفیت دسترسی داشته باشند.

دولت استرالیا تأمین مالی قابل توجهی را برای سیستم سلامت و درمان فراهم می‌سازد و در ارتباط تنگاتنگی با دولت‌های منطقه‌ای و ایالتی دارد. بخش خصوصی سلامت تکمیل‌ کننده سیستم دولتی است.

 

خدمات درمانی در استرالیا | مدیکر استرالیا (Medicare استرالیا)

خدمات درمانی استرالیا (Medicare) یک سیستم بهداشتی در استرالیا به شمار می رود که خدمات درمانی مقرون به صرفه، در دسترس و با کیفیت را برای ساکنان واجد شرایط به وجود می آورد.

خدمات درمانی موارد زیر را ممکن می سازد:

درمان رایگان به عنوان یک بیمار(شهروند) عمومی در یک بیمارستان دولتی

درمان رایگان یا از طریق پرداخت کمک هزینه های پزشکی که شامل پزشکان عمومی، متخصصان، چشم پزشکان و دندان پزشکان می شود. (فقط برای خدمات مشخص شده)

اگر شما اقامت دائم استرالیا را دارید و یا این که برای اقامت دائم درخواست داده‌اید، ممکن است واجد دریافت این خدمات باشید تا بتوانید از برنامه‌ها و خدمات درمانی استفاده کنید و به آن دسترسی داشته باشید. برای اطلاع از این که آیا شما واجد شرایط هستید یا خیر و برای ثبت نام در خدمات پزشکی، با پاسپورت یا مدارک سفر خود به دفتر خدمات پزشکی در محل سکونت خود مراجعه کنید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

خدمات سلطنتی دکتر پروازی در استرالیا

یکی از شناخته‌شده‌ترین و آبرومندترین مؤسسات استرالیا خدمات سلطنتی دکتر پروازی است. دکتر پروازی (FlyingDoctor) خیریه ­ای است که دارای ناوگانی متشکل از 66 هواپیما و 48 وسیله نقلیه از 23 پایگاه در اطراف کشور است. هر روز، پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان فواصل زیادی را پرواز می‌کنند تا خود را به بالین بیماران برسانند یا درمانگاه‌های واقع در شهرهای کوچک یا مستغلات دوردست را اداره کنند.

آنها در اغلب اوقات بیماران را جهت درمان پزشکی و بیمارستانی، تا مراکز بزرگ‌تری همراهی می‌کنند. خدمات سلطنتی دکتر پروازی در 1928 آغاز گردید و هر سال دارای بیش از 290000 تماس بیماران در سال معادل 1 تماس در هر 2 دقیقه است.

 

مدیکر استرالیا

.

کارت مدیکر استرالیا

داشتن کارت مدیکر (Medicare) برای خدمات درمانی در استرالیا مزایای فراوانی برای فرد به همراه دارد. داشتن کارت مدیکر به شما اجازه می دهد تا به صورت رایگان به خدمات پزشکی دسترسی داشته باشید و یا و با هزینه ای کمتر داروی مورد نیاز خود را تهیه کنید و نیز به صورت رایگان به عنوان یک بیمار در بیمارستان های دولتی بستری شوید.

 

چه کسانی می توانند از سیستم مدیکر (Medicare) استرالیا استفاده کنند؟

متقاضی خدمات مدیکر استرالیا باید ساکن استرالیا باشید تا کارت مدیکر دریافت کنید و یا

  • شهروند استرالیا یا نیوزیلند باشید،
  • دارای اقامت دائم استرالیا باشید،
  • متقاضی دریافت ویزای اقامت دائم باشید که حق کار کردن در استرالیا دارد یا پدر و مادر، همسر یا فرزندی داشته باشید که شهروند و یا مقیم دائم استرالیا است و یا شهروند نیوزیلند است (که ساکن استرالیا است)،
  • تحت پوشش فرمان وزارتی باشید،
  • یا ساکن یکی از جزایر وابسته به استرالیا باشید.

شما می توانید همچنین در صورتی که از کشوری که با استرالیا “توافقنامه مراقبت متقابل” به این کشور سفر می کنید، یک کارت مدیکر دریافت کنید. استرالیا با یازده کشور دارای این توافقنامه است که نام آنها را ذکر کرده ایم .

  • انگلستان
  • سوئد
  • هلند
  • بلژیک
  • فنلند
  • نروژ
  • اسلونی
  • مالت
  • ایتالیا
  • ایرلند
  • نیوزلند

 

خدمات درمانی مدیکر استرالیا

روش ثبت نام در مدیکر استرالیا

در ابتدا باید یک فرم تقاضا نامه پر کنید. به این منظور شما می توانید این فرم را از طریق مراجعه به وبسایت دپارتمان خدمات انسانی استرالیا دانلود کنید یا آن را از یکی از مراکز خدمات مدیکر تهیه کنید.

زمانی که فرم را پر کردید، باید آن را به همراه مدارک لازم به یکی از مراکز خدمات مدیکر ببرید.

 

چگونه درخواست بازپرداخت حق مدیکر خود را انتقال دهید :

زمان که شما برای دریافت کارت مدیکر استرالیا اقدام می کنید ، می توانید حساب بانکی خود را به آن وصل کنید. معمولا درخواست های دریافت بازپرداخت حق مدیکر در خود مطب پزشک انجام می شود و پول شما ظرف چند روز در حساب بانکی شما خواهد بود.

در صورتی که نمی توانید به دلایلی خاصی این کار را در محل انجام دهید ، می توانید این کار را از طریق پست، به صورت آنلاین و یا از طریق اپ موبایل  Express Plus Medicare  انجام دهید.

هانک یونگن (Hank Jongen) سخنگوی دپارتمان خدمات انسانی استرالیا می گوید: “اگر اپ مدیر را بر روی تلفن هوشمندتان دانلود کنید، می توانید تقاضای دریافت حق مدیکر خود را از طریق گوشی تلفن هوشمندتان انجام دهید”.

او می گوید: “یکی از خوبی های استفاده از این اپ این است که شما می توانید یک عکس از هر رسیدی که  می خواهید آن را به ما بدهید، بگیرید و سپس این رسیدها را از طریق اپ گوشی هوشمندتان آپلود کنید.

App Medicare

خدمات درمانی در استرالیا برای مهاجران تازه وارد :

اگر شما با ویزاهای کار استرالیا و یا ویزای تعطیلات استرالیا و یا ویزاهای دانشجویی در استرالیا حضور دارید، تحت پوشش مدیکر استرالیا قرار نمی گیرید. ما به شما توصیه می کنیم اگر دارای اقامت دائم استرالیا نیستید جهت دریافت یک بیمه درمانی خصوصی اقدام کنید. مدیکر خدماتی برای شهروندان استرالیا و آن دسته از افراد دارای اقامت دائم است.

اگر شما از طریق پناهندگی وارد استرالیا شده اید نمی توانید از خدمات مدیکر استرالیا استفاده کنید ولی تعدادی از سازمان ها مانند Asylum Seeker Resource Centre هستند که می توانند در پرداخت صورتحساب های پزشکی شما به شما کمک کنند.

انواع سیستم مدیکر در استرالیا

سیستم مدیکر استرالیا در دو بخش ارائه می شود :

در بخش اول به افراد واجد شرایط این اجازه را می دهد تا خدمات درمانی رایگان را در بیمارستان های عمومی دریافت کنند. این بخش مربوط به بیمارستان های دولتی است.خدمات درمانی استرالیا مدیکر به معنای آن است که همه افراد می توانند بدون آنکه هیچ مبلغی را از پیش پرداخت کنند در بیمارستان های دولتی به خدمات درمانی دسترسی داشته باشند. این امر شامل خدمات درمانی مربوط به بستری بیمار و خدمات درمانی در کلینیک های سرپایی و یا در یک دپارتمان اورژانس است.

 در بخش دوم این سیستم با افراد متخصص در حوزه پزشکی مانند پزشکان عمومی، چشم پزشکان و پزشکان متخصص در ارتباط است. این به معنای آن است که فرد می تواند به پزشک عمومی مراجعه کند و بسته به کاری که این پزشک عمومی انجام می دهد، ممکن است او یا اصلا از بیمار پولی دریافت نکند و صورت حساب را به مدیکر بفرستد یا آنکه این پزشک عمومی ممکن است صورت حساب را به بیمار بدهد و بیمار قادر خواهد بود تا بخشی از هزینه پرداختی را از مدیکر دریافت کند.

نکته : دقت کنید که قبل از مراجعه به هر یک از پزشکان، از آنها بپرسید که آیا شما را به صورت رایگان (bulk bill) ویزیت خواهند کرد یا خیر.

زیرا همه ارائه کنندگان خدمات پزشکی یک برنامه هزینه ای مشخص که تحت پوشش مدیکر قرار بگیرد را دنبال نمی کنند. اکثر آنها در واقع هزینه بیشتری را طلب می کنند. اگر پزشکان تصمیم بگیرند پول بیشتری از شما دریافت نکنند در واقع به این امر بالک بیلینگ (bulk billing)گفته می شود و اگر پزشکی شما را به صورت بالک بیلینگ ویزیت کند این در واقع به معنای آن است که این مراجعه به پزشک، هزینه اضافی نخواهد داشت.

اگر پزشک به صورت بالک بیلینگ شما را ویزیت نکند، شما باید تفاوت این هزینه را پرداخت کنید.

برخی مواقع این کار ممکن است ارزش آن را داشته باشد اما به هر صورت بهتر است از پیش این نکته را بپرسید تا اطمینان حاصل کنید که آیا باید پول اضافی پرداخت کنید یا خیر و اگر باید پرداخت کنید، چقدر؟

اکثر مواقع، اگر حساب بانکی شما به مدیکر وصل شده باشد، درخواست باز پرداخت حق مدیکر شما در همان مطب پزشک، مورد پردازش قرار خواهد گرفت.

اما بعضی اوقات شما باید خودتان، درخواست باز پرداخت حق مدیکر را تسلیم کنید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

نظرات 1

نظر دهید

1 دیدگاه دربارهٔ «خدمات درمانی در استرالیا»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین