استراتژی در بحران – برنامه ریزی برای مهاجرت به استرالیا
خانه / مهاجرت به استرالیا / استراتژی در بحران – برنامه ریزی برای مهاجرت به استرالیا

استراتژی در بحران – برنامه ریزی برای مهاجرت به استرالیا

شکی نیست که دنیا در شرایط پیچیده و غیر معمولی به سر می‌برد. در میانه این میدان،  اهمیت ایجاد شرایط زندگی در کشوری که مدیریت درستی در زمینه هدایت جامعه و اهمیت به شرایط اقتصادی و از آن مهم‌تر زندگی شهروندان دارد، بیش از پیش نمایان شده است. چنین آینده نگری را در حجم عظیم تماس‌هایی که با دفاتر ما در روزهای اخیر در زمینه بررسی شرایط مهاجرت به استرالیا صورت گرفته، مشاهده می‌کنیم.

قصد دارم در چند پاراگراف و با توجه به تجربه بیش از ده ساله از فضای مهاجرت به استرالیا مخصوصاً در زمینه ویزاهای تخصصی و تجاری و استراتژی‌های مناسبی که در چنین برهه زمانی می‌تواند متقاضیان را در جهت نیل به هدف نهایی خود کمک نماید،  را با شما به اشتراک بگذارم .

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

با توجه به شیوع ویروس کرونا، چه تغییری در سیاست‌های مهاجرتی استرالیا ایجاد شده است؟

واقعیت اینست که این بحران جهانی در سیاست‌های صدور ویزای دولت استرالیا اثر گذار بوده است. با توجه به اینکه استرالیا جزو اولین کشورهایی بود که مرزهای خود را به روی اتباع چین و سپس ایران و ایتالیا و در نهایت به روی اتباع کلیه کشورهای دنیا بست،  مشخصاً صدور ویزا برای افراد خارج از استرالیا را نیز بر اساس این سیاست متوقف نموده است.

البته وزیر مهاجرت استرالیا اعلام کرده است که این سیاست موقتی و براساس شرایط جاریست و به محض بر طرف شدن تراول بن از طرف دولت استرالیا صدور ویزاها مجدد از سر گرفته خواهد شد. البته در یک ماه گذشته آفیسرهای اداره مهاجرت کما فی السابق نسبت به بررسی پرونده‌ها و مکاتبات جاری اقدام نموده اند و تغییری در نحوه کار آفیسرها و همچنین سازمان‌هایی که وظیفه ارزیابی مدارک را دارند ایجاد نشده است.

همچنین تعدادی از ایالت‌های استرالیا با اعلام شرایط خاص در بررسی پرونده‌ها و ارائه اسپانسر ایالتی، اولویت را به رشته‌های علوم پزشکی و پرستاری داده اند تا در این شرایط بتوانند تا حد امکان نسبت به استفاده از پتانسیل نیروهای کادر درمانی که امکان کمک به سیستم درمانی ایالت را دارند، اقدام نمایند.

 

نکته بسیار مهم و قابل توجه این است که سیاست‌های مهاجرتی استرالیا مخصوصاً در زمینه جذب نیروی متخصص و همچنین کار آفرین تابع شرایط کوتاه مدت نیست و نقش استراتژیکی در توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی استرالیا در طول تاریخ داشته و خواهد داشت.

در این روزها سوالات زیادی از من پرسیده شده است که بهتر دیدم در یک مقاله جامع سعی در ارائه پاسخ به دوستان عزیز را داشته باشم. با هدف گذاری که در سال ۹۹ برای سلکت ویزا داشته ایم، رسالت ما حرکت در مسیر بالا بردن سهم ایرانیان در سبد مهاجرتی استرالیا است پس مطمئن باشید حتی اگر کلاینت سلکت ویزا نباشید، هر نوع کمک مقدوری از سمت مجموعه ما در جهت دریافت ویزا برای شما و خانواده انجام خواهد شد.

آیا شرایط اقدام برای مهاجرت به استرالیا را دارم؟

با توجه به رقابتی‌تر شدن صف دریافت ویزاهای تخصصی استرالیا (ویزای کار استرالیا) در سال‌های اخیر،  به نظر می‌رسد که جواب این سوال در شروع امر می‌تواند بسیار راهگشا باشد. شاید این گفته من برای شما عجیب باشد اما در بین ویزاهای تخصص استرالیا، ویزای ۱۸۹ استرالیا که بهترین نوع آن است از نظر اجرایی برای وکیل شما کمترین دغدغه و مشکل را دارد.

تنها استراتژی که برای این ویزا باید در نظر گرفت، استفاده حداکثری از تمامی امتیازات ممکن است و دغدغه ای بابت شرایط اسپانسری و … نخواهیم داشت. متاسفانه این ویزا برای شاید نزدیک به ۹۰ درصد متقاضیان که امکان اخذ امتیازات حداکثری را ندارند، دست نیافتنی خواهد بود .

برای ۹۰ درصد متقاضیان، راه اقامت استرالیا از مسیر ویزاهای اسپانسر ایالتی می‌گذرد،  ویزای 190 استرالیا و همچنین ویزای 491 استرالیا که برای اخذ این ویزاها مهم‌ترین نکته، داشتن استراتژی مناسب است. به دلیل اینکه با فاکتورهای دیگری غیر از امتیاز در سیستم اسکیل سلکت درگیر هستیم، لازم است که برنامه ریزی مدونی به غیر از افزایش حداکثری امتیازات داشته باشیم.

در این سال‌ها موارد بسیار زیادی بوده اند که به جای تمرکز روی مواردی مانند بالا بردن نمره زبان،  با تمرکز بر آیتم‌های مهم دیگری مانند اخذ تاییدیه های لازم از سازمان‌های خاص،  مکاتبه با کارفرماها و مارکت ریسرچ، ‌یا تغییر رشته اسسمنت توانسته ایم نتایج درخشانی را برای متقاضیان رقم بزنیم. پیشنهاد می‌کنم ادامه این مقاله را مطالعه بفرمایید و از یکی از روش‌های زیر استفاده نمایید تا اطلاعات کاملی را از مسیر سلکت ویزا کسب نمایید.

یادآور می‌شوم که سلکت ویزا بزرگ‌ترین و موفق‌ترین مجموعه فعال در زمینه مهاجرت تخصصی ایرانیان در سال‌های اخیر بوده است و آمارهای اعجاب برانگیزی در زمینه همراهی متقاضیان در کسب ویزاهای مهارتی و تجاری استرالیا داشته است. پس به تخصص ما اطمینان داشته باشید و با ما همراه باشید.

  • اگر قبلاً با سلکت ویزا در تماس بوده اید، ‌خوشحالیم به عرض برسانیم که به شما در سیستم ما یک مشاور تخصیص داده شده است. اطلاعات تماس ایشان از طریق اس ام اس به شما اطلاع رسانی شده است. مشاورین ما حتی در روزهای قرنطینه و حتی ایام تعطیل از طریق شماره‌های مستقیم ارائه شده و یا واتساپ آماده ارائه مشاوره‌های تخصصی به شما عزیزان می‌باشند.
  • اگر تا به حال با ما در تماس نبوده اید نیز خوشحالیم به اطلاع برسانیم که تمهیدات لازم در جهت پاسخگو بودن شماره های سلکت ویزا دیده شده است و می توانید با ما تماس گرفته و شرایط خود را اعلام فرمایید تا در صورت داشتن شرایط اولیه به شما مشاور تخصیص داده شده تا مشاوره های لازم را دریافت نمایید. همچنین در صورت تمایل می توانید از طریق فرم ارزیابی رایگان اطلاعات خود را برای ما ارسال فرمایید و منتظر پیام از طرف ما باشید.
  • به زودی وبینارهای مشاوره گروهی رایگان توسط وکیل رسمی مهاجرت استرالیا و تیم مشاورین برای شما عزیزان اجرایی خواهد شد که اطلاع رسانی آنها از طریق پیام کوتاه به شما عزیزان ارائه خواهد گردید. جهت شرکت در این وبینارها می‌توانید در زمانهای اعلام شده از طریق این آدرس  و با لب تاپ یا همه انواع تلفن همراه شرکت کرده و سوالات خود را مطرح فرمایید و از مشاوره‌های تخصصی گروهی ما استفاده نمایید.

لزوم برنامه ریزی جهت استفاده از بازه طلایی برای متقاضیان مهاجرت به استرالیا

اصطلاح بازه طلایی را من اولین بار حدود چهار سال پیش در پادکست‌هایی که داشتم استفاده کردم. سهمیه‌های سیستم مهاجرتی در ابتدای سال مالی که حوالی تیرماه هر سال است به روز رسانی می‌شود. تعدادی از ایالت‌ها و همچنین اداره مهاجرت استرالیا عموماً بخش زیادی سهمیه‌های خود را در سه تا چهار ماه اول سال مالی یعنی بازه مرداد ماه تا اواخر آذر استفاده می‌کنند.

در همه این سال‌ها آمار مستدلی داریم که بیش از ۴۰ درصد پرونده‌های موفق سلکت ویزا دعوتنامه های خود را در این بازه اخذ کرده اند. تیرماه گذشته البته در مورد ویزای ۱۸۹ شرایط به سمت دیگری پیش رفت و برخلاف سال‌های پیش از آن و به دلیل تغییراتی که در سیستم امتیاز بندی برای اجرا در ماه نوامبر معرفی شده بود، اداره مهاجرت استرالیا تصمیم گرفت که حجم اصلی دعوتنامه های خود را بعد از اعمال تغییرات ارائه  نماید که به نظر می‌رسد چنین رویکردی را امسال نخواهیم داشت و حتی در زمینه دعوتنامه ۱۸۹ هم مجدداً در این بازه سطح بالاتری را به نسبت بقیه بازه‌های سه ماهه خواهیم داشت.

اکثریت دوستانی که در این سال‌ها به پیشنهاد ما در استفاده از بازه طلایی عمل کرده اند،  توانسته اند نتیجه این اعتماد را دیده و شرایط تسهیل شده ای در جهت اخذ ویزاهای تخصصی استرالیا را برای خود و خانواده پیش رو ببینند پس به شما عزیزان دو پیشنهاد ساده و اساسی دارم. پیشنهاد می‌کنیم مقاله مربوط به مهاجرت به استرالیا در شرایط کرونا را مطالعه کنید. مهاجرت به استرالیا در شرایط کرونا

حداکثر تلاش خود را در جهت اخذ بالاترین امتیاز ممکن تا انتهای تیرماه انجام دهید یعنی بالاترین نمره زبان ممکن و احتمال اسسمنت و نمره زبان همسر ( در صورت تاهل) می تواند مشخص ترین فاکتورها باشند. اگر هنوز اسسمنت را دریافت نکرده اید ،‌حتما و حتما سریعا اقدام کنید و در تسریع جمع آوری مدارک لازم کوشش نمایید تا در بازه طلایی تمامی شرایط حداقلی را داشته باشید .

قرنطینه،  تهدید یا فرصت؟

مطمئناً شرایط یک ماه گذشته که محتمل است تا اواخر بهار ادامه پیدا کند برای هیچکدام از ما شرایط ایده آل و جالبی نبوده است. محدودیت‌های تردد و خانه نشینی‌های اجباری برای همه ما دغدغه‌های زیادی را ایجاد کرده است. اما این شرایط چه تاثیری در هدف شما در حرکت در مسیر زندگی بهتر داشته است؟

آنچه ما انجام داده ایم

تجهیز تیم بزرگ سلکت ویزا به امکانات کار در منزل از ۱۵ اسفندماه بوده است که در حال حاضر این تمهیدات به پختگی لازم رسیده و بدون اینکه کلاینت‌های سلکت ویزا متوجه تغییر در محل ارائه خدمت بشوند،  همکاران ما در حال خدمت رسانی هستند. همه تلفن‌ها وصل و داخلی‌ها فعال، ‌طبق روال عادی جمع آوری و ترجمه مدارک در حال انجام و پرونده‌ها سابمیت می‌شوند. علاوه بر آن همکاران تیم پشتیبانی و مشاورین سلکت ویزا از طریق خطوط واتساپ که قبل از این مشکلات تهیه و فعال شده بودند و به کلاینت‌ها اطلاع رسانی شده بودند، در حال پاسخگویی به عزیزان هستند و اگر نگوییم که در این زمینه یکتا هستیم اما جزو معدود سازمان‌هایی هستیم که سطح پاسخگویی خود را به بهانه کرونا و قرنطینه پایین نیاورده و حتی سعی در اضافه کردن امکانات ارتباطی خود نموده ایم .

 

آنچه شما انجام دهید

در مرحله اول استراتژی خود را مشخص نمایید. اگر استراتژی مشخص و برنامه ریزی در جهت اخذ اسسمنت را دارید به افزایش امتیاز خود فکر کنید. در تمام این سالها هر زمان که نقطه انتهایی مشاوره هایی که به دوستان داده ام افزایش امتیازات از طریق اخذ بالاترین نمره ممکن در آزمون های زبان بوده است ،‌به سدی به نام مشغله کاری رسیده‌ایم.

خوشبختانه یا متاسفانه فعلا و احتمالا تا دو ماه آینده این سد برداشته شده است و فرصت بسیار بسیار مناسبی برای شما عزیزان مهیا شده است که با ارتقا سطح دانش زبان خود و مطالعه تخصصی مخصوصا برای آزمون PTE آماده شرکت در امتحان در اولین فرصت بعد از باز شدن مرزها باشید ( گمانه زنیها به اواخر خرداد و اوایل تیرماه اشاره می کند که البته امیدواریم زودتر از این، شرایط عادی و مرزها باز شوند).

با همت تعدادی از بهترین اساتید پی تی ای،‌ گروهی جهت انجام تمرینات روزانه و ارائه مشاوره های تخصصی در زمینه اخذ بهترین نمرات ممکن در این آزمون ایجاد کرده ایم که می توانید سطح علمی و تجربیات اساتید ان را در این آدرس مشاهده فرمایید این گروه در تلگرام فعالیت دارد و از طریق این لینک می توانید به عضویت این گروه در آمده و علاوه بر مشاوره و تمرین رایگان از امکان استفاده از اکانت بهترین سایت آموزش و تمرین آزمون پی تی ای در جهان استفاده نمایید.

لازم به ذکر است که تا قبل از رایزنی های سلکت ویزا اکانت وی ای پی سایت APEUni که به روز ترین و آخرین منابع و سوالات آزمون را جمع آوری و در اختیار کاربران قرار می دهد ،‌تنها از طریق پرداخت با کردیت کارت و با هزینه بالا برقرار بود تمهیداتی دیده ایم که اکانت vip  این سایت با تخفیف ۵۵ درصدی و امکان پرداخت ریالی تنها برای متقاضیان ایرانی برقرار باشد ( اطلاعات لازم از طریق گروه Select PTE دریافت گردد)

 

دامون آرین

وکیل رسمی مهاجرت به استرالیا

 

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

نظرات 1

نظر دهید

1 دیدگاه دربارهٔ «استراتژی در بحران – برنامه ریزی برای مهاجرت به استرالیا»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین