هزینه ارزیابی مدارک توسط سازمان ارزیاب مدارک استرالیا
خانه / مهاجرت به استرالیا / افزایش هزینه بررسی پرونده ها از ابتدای جولای ۲۰۱۹

افزایش هزینه بررسی پرونده ها از ابتدای جولای ۲۰۱۹

اولین اقدام برای ویزاهای اسکیل ورکر استرالیا مانند ویزای 189 استرالیا، ویزای 190 استرالیا و ویزای 489 استرالیا، ارزیابی مدارک تحصیلی و شغلی می‌باشد. ارزیابی مدارک در استرالیا توسط سازمان‌های ارزیاب مدارک که مورد تایید دولت استرالیا است انجام می‌شود. به عبارتی این ارزیابی تایید می‌کند که تحصیلات، تجربه و سابق ی کاری متقاضی با شغلی که برای مهاجرت انتخاب نموده است، همخوانی دارد. متقاضی مهاجرت، باید نتیجه ارزیابی مدارک خود را به درخواست ویزای خود، هنگام لاج کردن پرونده، ضمیمه کند.

هر یک از موسسات اسس کننده و ارزیاب مدارک در استرالیا، معیارها و استانداردهای متفاوتی برای ارزیابی ملاک خود قرار می‌دهند. مدت زمان اعتبار نتیجه ارزیابی، تا تاریخ انقضای مندرج در آن یا سه سال از تاریخ صدور است. در ادامه به سوالات شما در مورد هزینه ارزیابی مدارک در استرالیا و دیگر سوالات شما پاسخ می‌دهیم. در صورتی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارید پیشنهاد می‌کنم در مورد انواع ویزای استرالیا اطلاعاتی کسب کنید.

چه سازمانی مسوول ارزیابی مدارک برای مهاجرت به استرالیا است؟

در جدول لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا (SOL) و همچنین شغل‌های ایالتی مورد نیاز استرالیا (STSOL)، نام سازمان مربوط به رسیدگی به هر ردیف شغلی نوشته شده است. هر یک از این موسسات، قوانین، مراحل، زمان بندی و هزینه‌های خاص خود را دارند.

چگونه مدارک و سوابق شما در استرالیا ارزیابی می‌شود؟

در اکثر موارد، تحصیلات بالاتر از دیپلم برای گرفتن نتیجه مثبت در ارزیابی مورد نیاز است. در تعداد کمی از مشاغل نیز، سابقه کار مرتبط بالا، می‌تواند جایگزین مدرک شود. هر کدام از سازمان‌ها، مشخص می‌نمایند که برای ارزیابی مثبت در شغل مورد نظر، نیاز به ارایه ی چه مدارکی می‌باشد.

هزینهٔ ارزیابی مدارک برای مهاجرت به استرالیا

هزینه ارزیابی مدارک در استرالیا (تحصیلی و شغلی)، معمولاً بسته به نوع سازمان ارزیاب استرالیا و شرایط سنی افراد متفاوت می‌باشد که در ادامه آن را برای شما شرح داده ایم.

مدت زمان ارزیابی مدارک برای مهاجرت به استرالیا

مدت زمان رسیدگی و ارزیابی مدارک و اعلام نتایج بسته به سازمان ارزیاب مدارک مربوطه متفاوت است و معمولاً بین 1 تا 4 ماه متغیر است.

طبق روال هر ساله، اداره مهاجرت استرالیا تغییراتی در هزینه بررسی پرونده‌های مهاجرتی اعمال کرده است. هزینه بررسی اولیه پرونده‌ها که اصطلاحاً VAC1 معرفی می‌شود ،هزینه ای است که در شرایط عادی غیر قابل بر گشت است و هیچکدام از پرونده‌های مهاجرتی بدون دریافت این هزینه توسط اداره مهاجرت شروع به بررسی نخواهد شد و در حقیقت پرونده Valid تشکیل نمی‌گردد.

کلیه پرونده‌هایی که از امروز اول جولای ۲۰۱۹ در سیستم آنلاین اداره مهاجرت استرالیا و یا از طریق ارسال پستی سابمیت خواهند شد، مشمول این افزایش هزینه خواهند بود.

در ذیل تعدادی از مهم‌ترین افزایش هزینه‌ها را خدمت شما اعلام می‌کنیم :

ویزای دانشجویی/ دانش آموزی از ۵۷۵ دلار به ۶۰۶ دلار

ویزاهای تخصصی (۱۸۹ و ۱۹۰ و ۴۸۹) از ۳۷۵۵ دلار به ۳۹۵۸ دلار (هزینه همراه بالای ۱۸ سال و زیر ۱۸ سال نیز به همین نسبت افزایش داشته است)

ویزای همسر از ۷۱۶۰ دلار به ۷۵۴۷ دلار

ویزای نو آوری تجاری ( ۱۸۸) از ۴۸۷۵ دلار به ۵۳۷۵ دلار (هزینه همراه بالای ۱۸ سال و زیر ۱۸ سال نیز به همین نسبت افزایش داشته است)

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

نظرات 2

نظر دهید

2 دیدگاه دربارهٔ «افزایش هزینه بررسی پرونده ها از ابتدای جولای ۲۰۱۹»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین