جدیدترین تغییرات مهاجرتی استرالیا با دامون آرین
خانه / دسته‌بندی نشده / جدیدترین تغییرات مهاجرتی استرالیا با دامون آرین

جدیدترین تغییرات مهاجرتی استرالیا با دامون آرین

در این مصاحبه آقای دامون آرین وکیل رسمی و مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا و همچنین ثبت شده در سازمان مارا قرار است که به بررسی جدیدترین تغییرات مهاجرتی استرالیا بپردازد از این رو تمام مطالب ذکر شده توسط آقای دامون آرین ذکر شده است با ما همراه باشید. فضای مهاجرت به استرالیا یک ماه پر حادثه داشتیم و سوالات زیادی برای متقاضیان پیش آمده که بر آن شدم در این نوشتار با شرح و بسط اتفاقات اخیر به این ابهامات پاسخ دهم.

اخبار اولیه جذاب بود و امیدوار کننده

انتخاب مناسب‌ترین راه برای مهاجرت به استرالیا، با توجه به شرایط شما

ویزاهای جدید والدین توسط دامون آرین

بعد ار بیش از یکسال و نیم از گمانه زنیهای اولیه در مورد معرفی ویزاهای جدید برای اقامت طولانی مدت والدین بالاخره اداره مهاجرت اماعلام کرد که این ویزا با ساب کلاس ۸۷۰ از ۱۷ آپریل ۲۰۱۹ شروع به کار می کند . از نکات جالب این ویزا این بود که برخلاف ویزاهای اقامت دائم قبلی والدین، الزام به رعایت balance of family test که حضور نیم یا بیش از نیمی از فرزندان در استرالیا اجباری نبود و به صرف داشتن یک فرزند با اقامت دائم یا شهروندی استرالیا کفایت می کند که والدین از گزینه های ویزاهای ۳ و ۵ ساله استفاده کنند. تفاوتی که این ویزاها با ویزاهای ۳ ساله توریستی که گاها به والدین اعطا می شد این هست که در ویزاهای توریستی، والدین باید در هر بازه ۱۸ ماهه تنها ۱۲ ماه در خاک استرالیا می بودند که در ویزاهای جدید امکان اقامت بلا انقطاع تا سقف ۵ سال ( قابل تمدید ) برای آنها مهیاست که در هزینه های رفت و آمد و و مشکلات پروازهای طولانی صرفه جویی می شود.

هزینه ویزاهای ۳ ساله معادل ۵ هزار دلار و ۵ ساله معادل ۱۰ هزار دلار است. اسپانسر هم علاوه بر اینکه باید حداقل اقامت دائم استرالیا را داشته باشد،‌ لازم است که از حداقلی از درآمد در خانواده برخوردار باشد و همچنین هزینه پرونده اسپانسری معادل ۴۲۰ دلار را پرداخت کند. جهت اطلاعات بیشتر این مقاله در مورد ویزاهای والدین را مطالعه بفرمایید.

بررسی رشته های جدید در لیست اصلی توسط دامون آرین

اوایل مارچ ، اداره مهاجرت مجددا با یک خبر جذاب همه را شگفت زده کرد. لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا تغییر کرده بود و ۳۶ رشته به لیست مشاغل اصلی مورد نیاز اضافه شده بودند. این خبر خوبی برای پاره ای از متقاضیان بود که قبل از این شرایط سخت و گاها نشدنی در اخذ اقامت استرالیا داشتند. از آن جمله مهندسین معدن ،‌مهندسین نفت ،‌کارشناسان محیط زیست،‌ کارشناسان شیمی، متخصصین آمار، اقتصاددانان، متخصصین صنایع غذایی ،‌اساتید دانشگاه و ….

مطالعه این مقاله را جهت دریافت و مشاهده آخرین تغییرات لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا ،‌به شما توصیه می کنم.

اما بعد از معرفی بودجه جدید چند خبر نگران کننده هم داشتیم که سعی می کنم به تفصیل در مورد آنها صحبت کنم و اثرات آنها را بررسی کنم.

نگاهی به کاهش تعداد ویزاهای اقامتی برای سال مالی آتی توسط دامون آرین

دولت استرالیا در بودجه چهار سال آینده،‌برنامه ریزی کرده است که ویزاهای اقامتی که سالیانه صادر می کند را از رقم ۱۹۰ هزار ویزا به ۱۶۰ هزار کاهش دهد. کلیه انواع ویزاهای اقامتی از جمله نیروی کار متخصص بدون اسپانسر و یا با اسپانسر کارفرما و همچنین ویزاهای خانوادگی در این کاهش سهم داشتند اما بیشترین سهم را ویزاهای ساب کلاس ۱۸۹ به خود اختصاص دادند که ۴۳۹۹۰ ویزا به ۱۸۶۵۲ ویزا در طی یکسال تقلیل پیدا کرد.

نتیجه این امر برای متقاضیان ویزای ۱۸۹ استرالیا دردناک خواهد بود.

با همه محاسبات جاری و در نظر گرفتن تعداد میانگین ویزا به دعوتنامه و همچنین سهمیه برای متقاضیان نیوزلندی ،‌به نظر می رسد که تعداد دعوتنامه های ماهانه ویزاهای ۱۸۹ استرالیا حداکثر بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ خواهد بود. با توجه به تعداد میانگین ۵۵۰ نفری متقاضیان دارای ۸۰ و ۸۵ امتیازی به بالا در هر راند( البته عمدتا متقاضیان رشته های پرو راتا هستند ) پیش بینی می شود که سهمیه ای در حد حداکثر ۶۰۰ سهمیه به متقاضیان دارای امتیاز کمتر از ۸۰ برسد . این بدان معناست که متقاضیان رشته های نان پرو راتا با ۷۰ امتیاز شانس بالایی در جهت اخذ دعوتنامه ۱۸۹ نخواهند داشت و برای متقاضیان ۷۵ امتیازی رشته های نان پرو راتا نیز صفهای دو تا سه ماهه تشکیل خواهد شد.

در مورد رشته های پرو راتا شرایط متفاوت خواهد بود . به نظر می رسد رشته هایی مانند حسابداران و حسابرسان و مهندسین تکنولوژیست با امتیازی کمتر از ۸۰ و ۸۵ به امید دعوت نامه ۱۸۹ نباشند و بقیه رشته های پرو راتا ۷۵ امتیازی نیز خود را برای صفهای انتظار حدودا شش ماهه آماده کنند.

اما با توجه به اینکه سهمیه ویزاهای ۱۹۰ عملا تغییر چندانی نکرده است (نزدیک به ۲۵ هزار سهمیه ) و صد البته با خارج شدن سهمیه ۴۸۹ از این گزینه و اختصاص سهمیه مجزا برای آن ، به نظر می رسد شرایط ویزاهای ۱۹۰ در سال مالی آتی بهتر خواهد بود و متقاضیان می توانند به اخذ اقامت دائم از طریق این نوع ویزاها امیدوار تر باشند. لذا اکیدا توصیه می کنم که بازه طلایی جولای تا نوامبر را جدی بگیرید. هم به این دلیل که آخرین فرصت اخذ ویزاهای ۴۸۹ خواهد بود و هم اینکه ایالتها در این بازه در تخصیص سهمیه های ویزای ۱۹۰ خود خساست کمتری دارند.

در ذیل خلاصه تعداد ویزاهایی که برای هرکدام از زیر شاخه ها در نظر گرفته شده است را به استحظار می رسانم :

دامون آرین

2019-20 Migration program planning levels

    Skill stream

Employer Sponsored 30,000
Skilled Independent 18,652
Regional 23,000
Skilled Employer Sponsored 9,000
Skilled Work Regional 14,000
State/Territory Nominated 24,968
Business Innovation & Investment program 6,862
Global Talent 5,000
Distinguished Talent 200
Skill Total 108,682

    Family Stream

Partner 39,799
Parent 7,371
Other Family 562
Family Total 47,732
Special Eligibility 236
Child (estimate; not subject to a ceiling) 3,350

دو علامت سوال بزرگی که در معرفی ابتدایی وجود داشت، ۲۳ هزار سهمیه ای بود که برای ویزاهای رجیونال و همچنین ۱۴ هزار سهمیه برای ویزاهای رجیونال دارای اسپانسر کارفرما تعیین شده بود.

مشخصا این اعداد ،‌واکنش دولت حاکم در آستانه انتخابات به درخواست احزاب راستگرا در کاهش جمعیت مهاجرین در شهرهای بزرگ بود. پس مشخص بود که برنامه ای برای ارائه ویزاهای خاص برای کار و زندگی مهاجرین متخصص در مناطق کم جمعیت تر استرالیا وجود دارد. این برنامه چند روز بعد اعلام شد.

بررسی ویزاهای رجیونال استرالیا توسط دامون آرین

اداره مهاجرت استرالیا در یک خبر در مورد ویزاهای جدید رجینال به شرح و بسط اجمالی و ابتدایی این نوع ویزاها که از نوامبر ۲۰۱۹ شروع به کار خواهند کرد پرداخت. اعلام شد که دو نوع ویزای جدید از نوامبر معرفی خواهند شد.

اولی به عنوان( Skilled Employer Sponsored Regional (Provisional که جایگزین ویزاهای ساب کلاس ۱۸۷ خواهد شد و دومی با عنوان Skilled Work Regional (Provisional)  که جایگزین ویزاهای ساب کلاس ۴۸۹ خواهد شد.

چکیده تغییرات احتمالی مورد توجه برای متقاضیان ویزاهای اسکیل ورکر بر این اساس خواهد بود که :

مناطق رجیونال بازه گسترده تری را در بر خواهند داشت. عملا غیر از سیدنی،‌ ملبورن،‌ بریزبین و گولد کوست و پرت بقیه استرالیا را در بر خواهند داشت. احتمالا خبر جذابی برای متقاضیانیست که شرایط ویزاهای اقامت دائم را ندارند و قصد اقامت در نزدیکی سیدنی را دارند که به نظر می رسد شهرهای نیوکسل و ولنگوگ در تقسیم بندی جدید جزو مناطق رجیونال خواهند بود و صد البته این خبر خوبی برای دانشجویان پر شمار ایرانی دانشگاه ولنگوگ هم خواهد بود .همچنین برای افرادی که قصد دارند در نزدیکی ملبورن زندگی کنند نیز مناطقی مثل جیلانگ و گرمپیانس که در این لیست جدید به مناطق رجیونال اضافه شده اند می توانند گزینه های جذابی باشند.

این ویزاها ۵ ساله خواهند بود، در مقابل ویزاهای ۴ ساله قبلی

جهت اخذ اقامت دائم استرالیا سه سال زندگی در مناطق رجیونال مورد نیاز خواهد بود،‌ در مقابل دو سال مورد نیاز ویزاهای ۴۸۹

۵ امتیاز اضافه تر مهاجرتی برای این نوع ویزاها که به نظر می رسد امتیاز اسپانسر مناطق رجیونال را از ۱۰ به ۱۵ افزایش خواهد داد.

اضافه شدن هزینه های رسیدگی به پرونده ها 

بر اساس بودجه اعلامی ،‌هزینه رسیدگی به پرونده ها از اول جولای ۲۰۱۹ به میزان ۵.۴ درصد افزایش خواهد داشت. این بدان معناست که هزینه متقاضی اصلی در پرونده های ویزاهای تخصصی نزدیک به ۲۰۰ دلار افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین ویزاهای پارتنر ۳۸۶ دلار افزایش قیمت خواهند داشت.

بررسی تغییرات در جدول امتیازات توسط دامون آرین

در بودجه ،‌اعلام شده است که مطمئنا تغییراتی در جدول امتیازات از نوامبر ۲۰۱۹ خواهیم داشت. تعدادی از این تغییرات مشخص شده است که از آن جمله به ۵ امتیاز اضافه تر برای اسپانسر زندگی و کار در مناطق کم جمعیت اشاره کرد. همچنین امتیاز جدیدی برای متقاضیانی که همسر آنها توانایی اخذ نمره زبان معادل آیلتس ۶ یا پی تی ای ۵۰ را دارند در نظر گرفته شده.

در سیستم امتیاز بندی جاری،‌ همسر برای اینکه بتواند ۵ امتیاز مهاجرتی به متقاضی اصلی کمک کند علاوه بر اخذ نمره زبان معادل آیلتس ۶ لازم بود که اسکیل اسسمنت مثبت در رشته ای که شرایط اقدام برای ساب کلاس مورد تقاضا را داشته باشد را نیز دریافت می کرد. به نظر می رسد شرط اسکیل اسسمنت برقرار خواهد بود و مشابه ماترکس کنبرا امتیاز اضافه تری برای اسسمنت همسر خواهیم داشت به این معنا که در حقیقت افرادی که پارتنر آنها در شرایط حال حاضر ۵ امتیاز به آنها کمک خواهند کرد،‌ از بعد از نوامبر شامل ۱۰ امتیاز مهاجرتی خواهند بود.

همچنین اعلام شده است که تغییرات دیگری هم در جدول امتیازات برقرار خواهد شد که متقاضیان مجرد نیز بتوانند از امکان افزایش امتیاز استفاده نمایند.

پیشنهاد می کنم که متقاضیان متاهل ( یا در شرف تاهل) در بازه ای که تا نوامبر امسال باقیمانده بر روی این امتیازات سرمایه گذاری کرده و سعی در مهیا کردن شرایط در همسر خود از جمله نمره زبان مورد نیاز و همچنین ارزیابی مثبت داشته باشند.

اگر تصمیم به مهاجرت دارید و میخواهید اطلاعات بیشتری در زمینه مهاجرت به استرالیا کسب کنید به لینک مربوطه مراجعه فرمایید. مهاجرت به استرالیا

انتخاب مناسب‌ترین راه برای مهاجرت به استرالیا، با توجه به شرایط شما

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

نظرات 2

نظر دهید

2 دیدگاه دربارهٔ «جدیدترین تغییرات مهاجرتی استرالیا با دامون آرین»

  1. با سلام
    من لیسانس مهندسی کشاورزی،مدرک فنی حرفه ای لوله کشی ونقشه برداری دارم
    سنم ۳۵ سال،۷سال سابقه بیمه و نمره زبان ۶ ایلتس را دارم
    میتوانم اقدام کنم برای ویزای کار استرالیا
    ممنون

    1. شما هم از طریق کشاورزی و هم از طریق مدارک فنی و حرفه ای شانس دارید بهتره با مشاوران ما در تماس باشید تا بهترین مسیر مهاجرت از طریق اسکیل ورکرو برای شما مشخصص کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین