سنترلینک استرالیا چیست ؟
خانه / زندگی در استرالیا / سنترلینک استرالیا چیست؟

سنترلینک استرالیا چیست؟

استرالیا در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از اصلی ترین گزینه های مهاجرت برای متقاضیان شده است و این موضوع را می توان در کیفیت بالای زندگی در این کشور دانست، این کیفیت می تواند دلایل بسیاری را داشته باشد که یکی از این خدمات سنترلینک استرالیا است که باعث رشد کیفت زندگی در این کشور شده است.

یکی از سرویس ها و خدمات بسیار عالی که در استرالیا وجود دارد و در اختیار افراد مقیم این کشور قرار می گیرد، خدمات سنترلینک استرالیا است. این نهاد دولتی با ارائه خدمات مالی و دیگر انواع خدمات به افراد مورد نیاز جامعه این بستر را به وجود می‌آورد که سطح زندگی در استرالیا بالاتر برود و درآمدها در استرالیا تا حد ممکن به یک دیگر نزدیک شود.

به طور کلی سنترلینک یک نهاد دولتی است که زیر نظر وزارت رفاه و خدمات اجتماعی استرالیا فعالیت می‌کند. سنترلینک استرالیا، یک نهاد دولتی است که خدمات آن، به خانواده‌ها و افرادی که دچار مشکلات مالی هستند، تعلق می‌گیرد. اغلب کسانی که از طریق Centrelink تحت حمایت مالی قرار می‌گیرند، دارای شرایطی خاص هستند و هر کدام بسته به موقعیت خود، خدمات متفاوتی دریافت می‌کنند.

نام این نهاد دولتی اخیرا به Services Australia تغییر کرده، ولی در بین مردم همچنان به سنترلینک استرالیا معروف است. اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید توصیه می کنیم صفحه اصلی سلکت ویزا را مطالعه کنید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

ثبت نام در سنترلینک استرالیا

موارد مختلفی از پرداخت‌های تامین اجتماعی و خدمات وجود دارد که از طریق اداره دولتی سنترلینک استرالیا centrelink صورت می‌گیرد. افرادی که وارد استرالیا می‌شوند و اقامت این کشور را دارند می‌توانند برای دریافت کمک در کاریابی و همچنین به رسمیت شناختن مهارت هایی که در خارج از استرالیا کسب کرده اند و همچنین شرکت در دوره هایی برای بالا بردن سطح دانش خود در سنترلینک استرالیا ثبت نام می کنند. توجه داشته باشید که متقاضیان باید شهروند استرالیا و یا اقامت دائم را داشته باشند.

شما بعد از ورود به استرالیا می توانید با سنترلینک تماس گرفته و اگر واجد شرایط بودید پس ار محاسبه، پرداخت‌ها برای شما صورت بگیرد. به همین منظور ما به شما توصیه می کنیم از همان روز ورود به استرالیا با این نهاد تماس بگیرید تا هرچه سریعتر این پرداخت ها برای شما صورت بگیرد.

شما باید به صورت آنلاین درخواست دهید وب ریا آن ابتدا وارد سایت myGov شوید و یک اکانت ایجاد کنید و در مرحله بعدی به چند سوال پاسخ دهید و بعد از بررسی توسط کارشناسان در صورت واجدشرایط بودن برای شما وقت رزرو قرار ملاقات برای احراز هویت درنظر میگیرند و درنهایت از شما درخواست می‌شود تا در نهایت مدارک خود را به صورت دیجیتال آپلودی کنید.

 

خدمات سنترلینک استرالیا centrelink

این نهاد دولتی در زمینه های مختلفی فعالیت و خدمات رسانی می کند که در این بخش به معرفی آن ها می پردازیم.

  • حمایت از معلولان
  • حمایت از سالمندان
  • افراد دارای شرایط خاص
  • کمک هزینه پرداخت قبض ها
  • کمک های مالی به روستاییان
  • کمک مالی به بومیان استرالیا
  • ارائه خدمات برای خانواده ها
  • خدمات درمانی
  • کمک به دانش آموزان و کارآموزان
  • افرادی که به دنبال کار هستند.
  • افرادی که در حال دیدن آموزش های کاری هستند.
  • افرادی که در حال تحصیل هستند.
  • افرادی که در خارج از کشور درحال کسب تجربه و آموزش هستند.
  • کمک مالی به بازنشستگان
  • کمک مالی به افراد خانه دار
  • کمک به سالمندان برای تامین هزینه های درمانی
  • کمک های مالی به افراد بیمار و صدمه دیدگان و همچنین افراد کم سن و سال
  • کمک به افراد بالای 16 سال اگر دچار حادثه یا بیماری شدند.
  • کمک به افراد زیر 16 سال (کودکان) بدلیل عدم توانایی جسمی برای انجام کار
  • کمک به به زنان دارای سرطان
  • کمک به کودکانی که دچار اتیسم هستند.

کارت بهداشت سنترلینک استرالیا

اگر تحت پوشش سنترلینک هستید یا درآمدتان کم است ممکن است واجد شرایط برای دریافت (کارت بهداشتی) Card Care Health باشید. کارت بهداشت سنترلینک این کمک را می‌کند تا از تخفیفاتی برخوردار شوید از جمله قیمت داروها، دکتر، داندانپزشکی، خدمات بهداشتی، آمبولانس و غیره استفاده کنید.

توجه کنید اگر کارت بهداشت سنترلینک را دارید، باز هم باید به دنبال اخذ کارت مدیکر باشید. برای مثال کلیه افرادی که دارای کارت medicare هستند هزینه درمان توسط دولت و هزینه دارو توسط بیمار  پرداخته می شود. اگر شخصی health care داشته باشد تنها 30% از هزینه دارو را پرداخت می‌کند.

 

خدمات خانواده و سرپست خانواده در سنترلینک

در این نوع از خدمات به خانواده‌های کم درآمد و یا بدون درآمد در تامین هزینه های زندگی کمک مالی می‌شود و به افرادی که در این خانواده ها مشغول به تحصیل می‌باشند کمک های بسیار مفیدی ارائه می‌شود.

خدمات مناسبی برای افراد سالمند و یا از کار افتاده برای تامین مخارج زندگی که سرپرست خانواده هستند در حال حاضر معمولا مبلغی در حدود 250 دلار در ماه برای معلولان پرداخت می شود و به افرادی که از چنین کسانی مراقبت میکنند 100 دلار میدهد. و همچنین پدر و مادرهایی که فرزند دارند اگر میزان حقوقشانم از یک حد معینی کمتر باشد هر دوهفته مبلغی را دریافت میکنند.

 

خدمات مخصوص بومیان استرالیا

این قانون مختص بومیان استرالیا می شود و به بومی های استرالیا این امکانات را می دهد که بعد از اتمام تحصیل خود از خدمات مالی این نهاد استفاده کنند و همچنین در پیدا کردن یک شغل به آنها کمک می کند.

 

سنترلینک

 

کمک مالی به روستاییان توسط سنترلینک

روستاییان و افرادی که در مناطق رجیونال استرالیا و یا مناطق کم جمعیت استرالیا زندگی می‌کنند می‌توانند از خدمات مالی این نهاد دولتی استفاده کنند. توجه داشته باشید تمامی موارد اعلام شده در قسمت قبل شامل این افراد می شود با این تفاوت که این افراد مبالغ بیشتری نسبت به مناطق شهری دریافت می کنند.

 

کمک های مالی به دانش آموزان و دانشجویان

این افراد می‌توانند از این سازمان کمک هایی را دریافت کنند. به عنوان مثال شما اگر در مکانی خارج از محل زندگی خود در حال تحصیل هستید می‌توانید کمک هزینه سفر را دریافت کنید.

 

کمک مالی برای شما که ویزای اقامت دائم استرالیا دارید

اگر شما ویزای دائم استرالیا را اخذ کرده اید می توانید بعد از گذشت 24 ماه بعد از ورود به استرالیا برای دریافت خدمات سنترلینک استرالیا اقدام کنید.

 

چرا مهاجران جدید باید زمان بیشتری انتظار را برای دریافت حقوق بی کاری متحمل شوند

طبق برنامه جدید دولت استرالیا، مهاجرانی که وارد استرالیا می شوند به مزایای بیکاری موسوم به Newstart Allowance دسترسی نخواهند داشت، مگر این که به مدت چهار سال در استرالیا زندگی کرده باشند. هرچند هنوز این قانون تصویب نشده است. نخست وزیر استرالیا اعلام کرده است که مهاجران تازه وارد به این کشور باید در این کشور کار کنند به مدت 4 سال و سپس از این خدمات مالی بهرمند شوند.

در بخشی از صحبت های خود می گوید: آنها به عنوان مهاجران متخصص و با ویزای کار می آیند و البته بر این اساس به اینجا می آیند که قرار است کار کنند تا نیاز های اقتصادی استرالیا را برآورده کنند و این تصمیم درستی است که آنها ابتدا مدت زمانی را در این کشور کار کنند تا مشمول دریافت مزایای سنترلینک شوند.

این قانون هنوز تصویب نشده است و همان گونه که اعلام کردیم این زمان انتظار در حال حاضر به میزان دو سال می باشد.

مزایای استفاده از خدمات سنترلینک استرالیا

سنترلینگ مزایای بسیاری دارد بخصوص برای آن دسته از متقاضیانی که به تازگی با اقامت داپم وارد این کشور شده اند و در حال حاضر شغل مناسبی را پیدا نکرده‌اند. توجه کنید که قرار نیست مبلغ بالای برای کمک به شما درنظر بگیرند ولی میتواند در شرایط سخت به شما کمک بسیاری کند و همچنین برای آن دسته از متقاضیان که فرزند دارند هم بسیار مفید است در بخش تامین کمک های تحصیلی و حتی به شما در پیدا کردن یک شغل مناسب.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین