مهاجرت حسابداران به استرالیا

مهاجرت حسابداران به استرالیا و یا به طور کلی مهاجرت به استرالیا از طریق رشته حسابداری موضوع بحث امروز ما می باشد. همان طور که می دانید در ایران یکی از رشته های پر متقاضی حسابداری می باشد و هرساله افراد بسیاری از رشته حسابداری در ایران فارغ التحصیل می شوند در نتیجه می توان این انتظار را داشت که نه تنها برای مهاجرت به استرالیا بلکه برای کانادا و آلمان و … هر کشور دیگری یکی از اصلی ترین متقاضیان همین متقاضیانی باشند که دارای مدرک حسابداری هستند. اما ما در این بخش قصد بررسی شرایط مهاجرت حسابداران به استرالیا را داریم و این موضوع بسیار مهم را از جوانب مختلف بررسی کنیم و در نهایت تصمیم گیرنده نهایی خود شما هستید.

این مقاله در ساله 2020 نگارش شده است و ما پیشنهاد می کنیم فقط به محتوای این مقاله اکتفا نکنید هر چند که با اطمینان اعلام می کنیم کامل ترین مقاله در ارتباط با مهاجرت حسابداران به استرالیا می‌باشد ولی و ترجیحا توصیه می کنیم با مشاوران ما در ارتباط باشید چرا که هر لحظه شرایط و قوانین مهاجرت تغییر می‌کند.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

انواع گرایش‌های مرتبط با حسابداری برای مهاجرت به استرالیا

مهاجرت از طریق حسابداری یک بحث است و اینکه با چه کدشغلی برای حسابداری اقدام کنیم یک بحث دیگر است. متقاضیان مهاجرت به استرالیا از طریق حسابداری شرایط ویژه‌ای دارند که باید در ابتدا کد شغلی خود را انتخاب کنند شما برای این کد شغلی عنوان های زیر را پیش روی خود دارید:

  • حسابدار Accountant با کد 221111
  • حسابرس  مستقل External Auditor با کد 221213
  • حسابدار مالیاتی Taxation Accountant با کد 221113
  • مدیر حسابداری Management Accountant با کد 221112
  • مدیر مالی Finance Manager با کد 132211
  • صندوقدار و یا خزانه دار Corporate Treasurer با کد 221212

که هر یک از کد شغلی های ارائه شده دارای شرایط خاص خود می باشند.

 

شرایط مهاجرت حسابداران به استرالیا

اولین سوالی که برای متقاضیان این رشته و کد شغلی ایجاد یم شود این است که شرایط مهاجرت حسابداران به استرالیا چگونه است و یا به طور کلی شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق حسابداری آیا خوب است یا بد؟ باید بگوییم براساس تعهد اخلاقی که نسبت به شما متقاضیان عزیز داریم برخلاف ادعا بسیاری از همکاران شرایط مهاجرات به استرالیا از طریق کد شغلی حسابداری در سال های اخیر به هیچ عنوان مناسب نبوده است.

شاید با کمی سرچ متوجه شوید که بسیاری از دوستان عنوان کرده اند که مهاجرت به استرالیا از طریق حسابداری شرایط خوبی را دارد و شما می توانید به این موضوع فکر کنید اما ما همینجا اعلام می کنیم که در سال های اخیر شرایط به گونه ای رقم خورده است که نمی توانید برای این رشته امیدی داشته باشید چرا که با کمی بررسی متوجه می شوید که کف امتیاز حسابداران برای مهاجرت به استرالیا به امتیاز 100 رسیده است یعنی یک فردی که قصد دارد خارج از استرالیا برای این کد شغلی اقدام کند عملا نمی تواند برای این منظور ویزای کار استرالیا را مطالعه کنید تا سطح امتیازات خود را بررسی کنید متوجه می شوید که حتی رسیدن به امتیازات 90 و 95 بسیار سخت می‌باشد و این افراد که به امتیازات 100 رسیده اند معمولا افرادی هستند که سابقه کار در داخل استرالیا نیز دارند و امتیاز آن را بدست می آورند. 

 

مهاجرت حسابداران به استرالیا

 

براساس واقعیت ها گفته شده توسط ما در این صفحه می وان نتیجه گرفت که در سال های اخیر مهاجرت حسابداران به استرالیا بسیار سخت شده است تا جایی کحه می توان گفت غیر ممکن شده است ولی در صورتی که از یک دانشگاه سکشن یک مدر تحصیلی خود را دریافت کرده اید پیشنهاد می کنم فرم ارزیابی ما را تکمیل کنید تا مشاوران ما برای شما راهکارهایی جذاب و ویژه ای را ارئه کنند.

 

سازمان ارزیاب کد شغلی حسابداری برای استرالیا

همان طور که مشاهده کردید برای این مسیر کد شغلی های بسیاری وجود دارد و برای آنها سازمان های ارزیاب خاصی وجود دارد که برای آن ها می توانید از سه سازمان ارزیاب CPAA | CAANZ | IPA در ارتباط هستید و باید از طریق آنها اقدام کنید. هرچند که یک کد شغلی دیگری نیز وجود دارد با عنوان حسابرس امور داخلی internal auditor که از طریق سازمان وت اسس باید اقدام کرد.

حقوق و دستمزد حسابداران در استرالیا

اگر به فکر مهاجرت به استرالیا از طریق حسابداری هستید مسلما به حقوق و دستمزد آن هم فکر می کنید. باید در ابتدا بگوییم که از حقوق و دستمزد مناسبی برخوردار است یک حسابدار معمولی در استرالیا به طور میانگین در سال 53 هزار دلار دریافتی دارد که باید بگوییم این میزان تقریبا کف حقوق است که سابقه کاری بسیار در میزان حقوق شما تاثیر دارد و افراد باتجربه می توانند به راحتی حقوق سالیانه 80 هزار دلار را دریافت کنند. متقاضیان عزیز باید بگوییم که این میزان برای عنوان شغلی حسابدار می باشد اما یک مدیر مالی می تواند تا 110 هزار دلار در سال دریافت کند و یا یک مدیر حسابداری می تواند سالانه 80 هزار دلار دریافت کند و این موارد میتواند بر اساس سابقه کاری ، جنسیت، شهر محل سکونت و توانایی های شما متغییر باشد.

شرایط کلی برای مهاجرت حسابداران به استرالیا

تا به اینجا کلیاتی را در مورد مهاجرت به استرالیا از طریق حسابداری را آموختیم ولی حالا چگونه امتیاز مناسب برای این کد شغلی را بدست باید آورد ؟ همان طور که در بالا عنوان کردیم در راندهای گذشته که در سال 2020 و اواخر 2019 شاهد آن بودیم شما بریا این کد شغلی نیاز به امتیاز 100 را داشته اید یعنی افرادی با امتیاز 100 توانسته اند این ویزا را را دریافت کنند که ما هم گفتیم معمولا این افراد کسانی هستند که توسط یک ویزای موقت مانند ویزای 489 وارد استرالیا شده و سابقه کار در آن کشور را بدست آورده و از آن طریق با افزایش امتیاز توانسته اند این ویزا را دریافت کنند.

اما بیایید فرض براین بگیریم که در آینده ای نچندان دور شرایط رو به بهبود قرار گیرد و این امکان وجود داشته باشد که شما با امتیاز 80 نیز بتوانید آن را دریافت کنید از این رو شما باید در آیتم های زیر امتیاز مناسبی را بدست آورید:

سن اولین مورد است که شما باید در بازه سنی 30تا 39 سال باشید تا بتوانید حداقل 25 تا 30 امیتاز از آن را کسب کنید.

مدرک تحصیلی حداقل لیسانس سکشن یک و یا ارشد سکشن دو و یا یک نیاز دارید.

سابقه کار مرتبط نیاز دارید و به دلیا امیتاز بالای این رشته باید حداقل 8 سال سابقه کار داشته باشید تا امتیاز کامل را دریافت کنید.

سطح زبان شما نباید کمتر از آیلتس 7 و یا معادل آن PTE65  باشد.

بهتر است به آزمون آنلاین ناتی استرالیا هم فکر کنید تا 5 امیتاز آن را هم دریافت کنید.

 

شرح وظایف حسابداران در استرالیا 

حسابداران محاسبات مالی شرکت ها را در زمینه های بسیار متنوعی انجام می دهند. برخی از وظایف مشترک شامل ایجاد گزارش های فروش و گردش مالی ، مدیریت حقوق و دستمزدها ، نگه داشتن ترازنامه ، انجام فعالیت های صورتحساب ، مدیریت بودجه و نگهداری موجودی کالا است. همچنین ممکن است حسابدار مسئول تهیه مالیات برای شرکت و همچنین بررسی گزارش های گذشته برای تولید پیش بینی درآمد را داشته باشد.

گاهی اوقات مدرک کارشناسی در حسابداری برای این موقعیت شغلی ، و همچنین وضعیت به عنوان یک حسابدار رسمی با مجوز (CPA) مورد نیاز است. شما باید سابقه کار مرتبط را داشته باشید در این زمینه و دانش نرم افزار حسابداری مانند Quickbooks و Microsoft Excel مورد نیاز است. 

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین