راه‌های افزایش امتیاز برای مهاجرت به استرالیا
خانه / مهاجرت به استرالیا / راه‌های افزایش امتیاز برای مهاجرت به استرالیا

راه‌های افزایش امتیاز برای مهاجرت به استرالیا

استرالیا به دلیل داشتن وضعیت مناسبی از نظر کار، رفاه اجتماعی، اقتصاد و سیستم آموزشی همواره یکی از اصلی‌ترین اهداف افرادی بوده که قصد دارند از طریق مهاجرت به زندگی‌ای ایده آل دست یابند. آیا شما هم در این گروه قرار دارید؟ پس باید قبل از هر اقدامی با مسیرهای موجود برای رسیدن به هدفتان آشنایی پیدا کنید.

اگر این کار را انجام دهید، بدون شک متوجه خواهید شد که روش‌های متنوعی پیش رویتان قرار دارند که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. نکته مشترکی که میان تمامی آنها وجود دارد چیزی نیست جز سیستم امتیاز بندی استرالیا. در تمامی ویزاها و ساب کلاس‌های موجود متقاضیان طبق روش بیان شده و شرایطشان در فاکتورهایی خاص رتبه بندی می‌شوند. هرچقدر پوینت به دست آمده در این پروسه بیشتر باشد، شانس موفقیت افراد هم به نسبت زیاد خواهد شد.

آیا با شنیدن این مسئله به دنبال  آن هستید تا با راه‌های افزایش امتیاز برای مهاجرت به استرالیا آشنایی پیدا کنید؟ در این صورت تا انتهای این مقاله با سازمان مهاجرتی سلکت ویزا همراه باشید. با این کار ابتدا توضیحاتی پیرامون ماهیت اقدام بیان شده، سیستم موجود برای اولویت بندی افراد و مسیرهای موجود برای دستیابی به هدف مورد بحث را مشاهده خواهید کرد.

مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا یکی از موضوع‌های ترند به حساب میاید و امروزه افراد بسیاری به آن توجه دارند. اگر شما هم در این دسته قرار می‌گیرید، باید توجه داشته باشید که ابتدا چه روشی را انتخاب می‌کنید؛ زیرا این کار تاثیر مستقیمی بر شرایطی خواهد داشت که در ادامه مسیر پیش رویتان قرار می‌گیرد.

از آنجایی که در دوره‌های مختلف ظرفیت‌های موجود و ارائه شده به مجوزهای اقامتی متغیر هستند، بهتر است قبل از انتخاب نهایی به وضعیت مسیری که می‌خواهید از طریق آن دست به مهاجرت بزنید توجه زیادی داشته باشید. در حال حاضر ویزای کاری نسبت به سایر موارد در دسترس شرایط بهتری دارد.

اگر شما عزیزان هم قصد دارید از طریق ساب کلاس‌های مختلف آن به هدف نهایی که چیزی نیست جز مهاجرت به استرالیا برسید، بهتر است نسبت به سیستم امتیاز بندی استرالیا و راه‌های بهبود وضعیت در آن اطلاعات بیشتری به دست آورید. برای این کار بخش‌های بعدی این مطلب را از دست ندهید.

 

[irp posts=”10962″ ]

 

سیستم امتیاز بندی استرالیا

اداره مهاجرت و دولت برای آن که به افرادی شایسته و کارآمد اجازه دهند تا با داشتن مجوزهای اقامتی به کشور مورد بحث وارد شوند، تمامی متقاضیان را از طریق سیستمی واحد مورد سنجش و اولویت بندی قرار می‌دهند. در اصطلاح به چارچوب موجود سیستم امتیازبندی استرالیا گفته می‌شود. در این روند فاکتورهای مختلفی مورد توجه قرار می‌گیرند که طبق روش اقدامی با یکدیگر متفاوت هستند.

از آنجایی که مسیر کاری و ویزاهای 189، 491 و 190 نسبت به سایرین طرف‌داران بیشتری دارند، توضیحاتی که بیان خواهیم کرد پیرامون آنها خواهند بود. حداقل پوینتی که متقاضیان باید طبق سیستم امتیاز بندی ویزای کار استرالیا کسب کند تا واجد شرایط اولیه اقدام به حساب بیایند 65 تعیین شده است. فاکتورهای مهم در این روند سن، تسلط بر زبان انگلیسی، سابقه کاری و میزان تحصیلات برای متقاضی اصلی به حساب می‌روند.

البته اگر درخواست دهنده متاهل باشد، وضعیت همسر وی هم می‌تواند به او در رسیدن به موفقیت کمک کند. در ادامه و برای آن که کمی بیشتر با سیستم امتیاز بندی استرالیا آشنایی پیدا کنید، به بررسی موارد بیان شده در بخش‌هایی اختصاصی خواهیم پرداخت.

 

سیستم امتیاز بندی استرالیا

 

سن در سیستم امتیاز بندی استرالیا

فرقی نمی‌کند از چه مسیری قصد مهاجرت به کشور مورد بحث را داشته باشید، یکی از فاکتورهایی که در بیشتر و تقریباً تمامی آنها مورد توجه قرار می‌گیرد چیزی نیست جز سن. بسته به مجوز اقامتی‌ای که می‌خواهید به دست آورید، بازه سنی تعیین شده و امتیازات اختصاص داده شده به آنها متفاوت هستند.

همان‌طور که کمی قبل‌تر بیان کردیم، در این مقاله به بررسی سیستم امتیاز بندی استرالیا برای ویزای کاری خواهیم پرداخت. بازه‌های مشخص شده برای این فاکتور به 18 تا 24، 25 تا 32، 33 تا 39 و 40 تا 44 سال تقسیم بندی می‌شوند که به ترتیب 25ریال 30، 25 و 15 امتیاز را برای متقاضی به همراه خواهند داشت. اگر در دسته مناسبی قرار داشته باشید، می‌توانید با به دست آوردن حداکثر تعیین شده که همان 30 امتیاز است شانس خود را برای رسیدن به موفقیت بیشتر کنید.

سابقه کاری در سیستم امتیاز بندی استرالیا

داشتن سابقه کاری در حرفه‌ای که قصد دارید از طریق آن دست به مهاجرت کاری بزنید، از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ زیرا نشان‌دهنده مدت زمان فعالیتتان در زمینه مورد بحث بوده و از طرفی هم نمایان خواهد کرد که چه میزان در آن تبحر دارید. افرادی که کمتر از 3 سال در حیطه مد نظرشان کار کرده باشند، امتیازی از این فاکتور دریافت نخواهند کرد.

با داشتن 3 تا 5، 5 تا 8 و 8 سال به بالا به ترتیب 5، 10 و 15 امتیاز به درخواست دهنده تعلق می‌گیرد. در انتهای این بخش باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که تنها موارد قابل اثبات که سندی رسمی مانند گواهی اشتغال و سابقه بیمه برای آنها ارائه دهید مورد تایید قرار می‌گیرند و ممکن است بخشی از کل بازه زمانی مد نظرتان هم مورد تایید قرار نگیرد.

تسلط بر زبان انگلیسی در سیستم امتیاز بندی استرالیا

در سیستم امتیاز بندی استرالیا یکی از مواردی که می‌تواند کمک شایانی به شما عزیزان در مهاجرت کاری نماید چیزی نیست جز داشتن تسلط به زبان انگلیسی. اداره مهاجرت با هدف آن که میزان توانایی افراد را برای برقراری ارتباط در محیط کار و جامعه بسنجد، توجه ویژه‌ای به این شاخصه دارد. داشتن آیلتس 6 یا PTE 50، 7 یا65 و 8 یا 79 به ترتیب باعث می‌شود که 0، 10 و 20 امتیاز به دست آورید. سطح مهارتی‌ای که ادعا می‌کنید به آن دست‌یافته‌اید، باید از طریق شرکت در یکی از آزمون‌های زبان مورد تایید و ارسال مدرک نهایی آن به اثبات برسد.

تحصیلات در سیستم امتیاز بندی استرالیا

آخرین شاخصه‌ای که باید هنگام معرفی سیستم امتیاز بندی استرالیا به آن اشاره داشته باشیم، سطح تحصیلات است. همان‌طور که انتظار می‌رود هر چقدر سطح دوره‌های علمی‌ای که در آنها شرکت کرده‌اید بالاتر باشند، پوینت بیشتری هم دریافت خواهید کرد. فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب 10، بین 10 تا 15 بسته به دانشگاه محل تحصیل، 15 و 20 امتیاز را برای متقاضی به همراه دارند.

پس از بررسی آخرین فاکتور بسیار مهم در سیستم امتیاز بندی استرالیا، بدون شک برای بسیاری از شما عزیزان این پرسش به وجود آمده است که راه‌های افزایش امتیاز برای مهاجرت به استرالیا کدام‌اند و چگونه می‌توان با استفاده از آنها شانس موفقیت خود را بهبود بخشید؟ برای یافتن پاسخ این پرسش توصیه می‌کنیم بخش بعدی را با دقت مطالعه نمایید.

 

راه‌های افزایش امتیاز برای ویزای استرالیا

 

راه‌های افزایش امتیاز برای مهاجرت به استرالیا

تا به اینجای مقاله سعی داشتیم با بررسی بخش‌های اصلی سیستم امتیازی استرالیا، داده‌های مورد نیاز برای تخمین زدن امتیازتان را در اختیارتان قرار دهیم. اگر با استفاده از توضیحاتی که بیان کردیم امتیاز نهایی خود را محاسبه کرده‌اید و به دنبال روشی هستید تا آن را افزایش دهید، باید بگوییم ابتدا فاکتورهایی که شانس بهبودی در آنها را دارید باید مشخص نمایید.

در گام بعدی برنامه ریزی دقیقی برای گرفتن امتیازی بالاتر انجام دهید و با طی کردن گام‌های مورد نیاز به منظور رسیدن به هدف مورد بحث، وضعیتتان را بهبود ببخشید. آیا نمی‌توانید برای خود اولویت بندی انجام دهید و یا تعیین مراحل مورد نیاز برایتان دشوار است؟ در این صورت توصیه می‌کنیم به سراغ مشاوره گرفتن از وکیل مهاجرت به استرالیا یا افرادی خبره و معتبر بروید؛ پس اگر طبق سیستم امتیاز بندی استرالیا شانس کمی را برای خود قائل هستید، امیدتان را از دست ندهید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

سخن آخر

 راه‌های افزایش امتیاز برای مهاجرت به استرالیا موضوعی بسیار مهم به حساب می‌رود که افراد می‌توانند با استفاده از آنها وضعیت خود را به منظور گرفتن ویزای مد نظرشان بهبود ببخشند. برای آن که به درک بهتری از این مسئله برسید، سعی داشتیم شما عزیزان را ابتدا با چارچوب‌های کلی موجود آشنا نماییم و سپس به سراغ ارائه راهنمایی‌هایی کلی برویم. سازمان مهاجرتی سلکت ویزا با بهره بردن از وکیل رسمی مهاجرت به استرالیا، پرونده‌های بسیاری را با موفقیت به نتیجه رسانده است.

وجود تیمی خبره که تحت نظارت جناب آقای دامون آرین مشغول به فعالیت هستند، باعث شده تا شرایط علاقه‌مندان به ویزاهای مختلف قبل از هرگونه اقدامی به خوبی بررسی شده و مسیری مناسب با وضعیتشان به آنها پیشنهاد شود. در نهایت هم این سازمان از ابتدا تا انتهای مسیر همواره شما را همراهی خواهد کرد.

بهره بردن از چنین خدماتی می‌تواند خود یکی از روش‌های موجود برای افزایش شانس رسیدن به مجوز اقامتی مد نظرتان به حساب برود. آیا به دنبال اطلاعات بیشتری پیرامون مسیر مورد بحث هستید و یا می‌خواهید با مجموعه بیان شده آشنایی پیدا کنید؟ در این صورت توصیه می‌کنیم از طریق مسیرهای ارتباطی موجود با ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین