خانه / اخبار و مقالات / ارز دیجیتال در استرالیا

ارز دیجیتال در استرالیا

امروزه معاملات و نقل و انتقالات بسیاری از طریق ارز دیجیتال در سراسر دنیا به انجام می‌رسند. در برخی مناطق برای آن که از بروز مشکل و ورود پول‌های غیر قانونی جلوگیری شود، دولت‌ها دست به وضع قوانین و چارچوب‌هایی کلی می‌زنند که ساکنین باید از آنها به طور کامل تبعیت نمایند. استرالیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی میان ایرانیان به حساب می‌رود.

همان‌طور که می‌دانید، تحریم‌های مالی مختلفی وجود دارند که افراد را از انتقال مستقیم پول به مقصد مورد بحث منع می‌نمایند. اگر شما عزیزان هم به دنبال آن هستید تا به کشور بیان شده بروید، بدون شک یکی از راه حل‌هایتان برای نقل و انتقال استفاده از رمز ارزها می‌باشد. ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با ارز دیجیتال در استرالیا و هر آنچه که باید در ارتباط با آن بدانید آشنا نماییم. برای آن که هنگام استفاده از این تراکنش‌های مالی و معاملات با مشکل مواجه نشوید، تا انتهای این مقاله با سازمان مهاجرتی سلکت ویزا همراه باشید.

ارز دیجیتال چیست؟

زمانی که نام ارز دیجیتال به میان میاید، ناخواسته ذهن بسیاری از افراد به سمت بیت کوین می‌رود. در ارتباط با این موضوع باید بگوییم انواع مختلفی از ارز دیجیتال وجود دارند که بیت کوین تنها یکی از آنها به حساب می‌رود. اگر به دنبال نقل و انتقال پول و سرمایه از حسابی به حساب دیگر هستید و بنا بر دلایل مختلف نمی‌توانید این کار را به طور مستقیم انجام دهید، یکی از بهترین گزینه‌های شما استفاده از بستر مورد بحث است.

در صورتی که به دنبال آن هستید تا خیال خود را از پشتوانه مالی آنها راحت نمایید، باید بگوییم که هیچ یک دارای پشتوانه نیستند و تنها به این خاطر ارزش دارند که مردم حاضرند از آنها برای انجام معاملات خود استفاده نمایند. نوساناتی که در ارزش Digital currency وجود دارند باعث شده تا عده بسیاری آن را به عنوان زمینه‌ای بسیار مناسب برای سرمایه گذاری و ترید به حساب بیاورند. ما به شما عزیزان توصیه می‌کنیم اگر دارای تجربه کافی و اطلاعات کاملی نیستید دست به این اقدام نزنید.

 

انتقال ارز دیجیتال به استرالیا

آیا ارز دیجیتال در استرالیا از لحاظ قانونی مورد تایید است؟

ارز دیجیتال در استرالیا موضوع اصلی‌ای به حساب می‌رود که باید قبل از انجام هر گونه معامله‌ای با آن از جنبه‌های مختلفی آشنایی پیدا کنید. از آنجایی که در برخی کشورها این بستر غیر قانونی قلمداد می‌شود و یا چارچوب‌ها و محدودیت‌های خاصی برایش تعیین شده، توصیه می‌کنیم با وضعیت موجود برای آن در کشور مورد بحث آشنایی پیدا کنید تا از مواجهه با مشکل هنگام استفاده از Digital currency با دردسری مواجه نشوید.

شاید برایتان جالب باشد که برخی صرافی‌های معروف و شناخته شده به طور رسمی دارای دفتر هستند و به ارائه خدمات مرتبط با ارز دیجیتال در استرالیا می‌پردازند. این خود نشان‌دهنده آن است که استفاده از آنها قانونی به حساب می‌رود؛ زیرا در غیر این صورت با نمایندگی‌های بیان شده برخورد و یا جلوی فعالیتشان گرفته می‌شد. نکته‌ای که در ارتباط با ارز دیجیتال در استرالیا باید به آن توجه داشته باشید آن است که از خدمات مجموعه‌هایی مورد اعتماد و معتبر استفاده کنید.

ثبت شدن در مرکز تحلیل و گزارش تراکنش‌ها و تبعیت کردن از چارچوب مبارزه با پول‌شویی و تامین مالی تروریسم مواردی هستند که قبل از هر گونه خدمات گیری باید در مورد آنها تحقیق نمایید. با توجه به توضیحاتی که در این بخش ارائه دادیم، استفاده از ارز دیجیتال در استرالیا قانونی بوده و می‌توانید به راحتی از طریق آن مبالغ مد نظرتان را جا به جا کرده و یا به سرمایه گذاری و ترید بپردازید.

چه قوانینی برای ارز دیجیتال در استرالیا و نقل و انتقال آن وجود دارند؟

همان‌طور که در بخش‌های قبلی به این موضوع اشاره داشتیم، ارز دیجیتال در استرالیا و مسائل مرتبط با آن برای جلوگیری از کلاهبرداری و سوء استفاده تروریست‌ها و جنایت‌کاران دارای قوانینی خاص هستند و سازمان‌های مختلفی بر روی آن نظارت دارند.

با توجه به توضیحاتی که تا به اینجا ارائه کردیم، بدون شک متوجه شده‌اید که بهتر است قبل از هرگونه اقدامی با چارچوب‌های موجود آشنایی پیدا کنید. رژیم نظارتی خدمات مالی و قانون مصرف کنندگان مواردی هستند که به خرید و فروش و در کل نقل و انقال ارز دیجیتال در استرالیا نظارت می‌کنند. ACL در کل تبلیغات یا رفتارهای گمراه کننده پیرامون Digital currency و یا هر گونه اقدامات مشکوک در این زمینه را محکوم کرده و با خاطیان برخورد خواهد کرد.

برای آن که دولت و سازمان‌ها تعیین شده توسط آن بتوانند نظارت کاملی بر ارز دیجیتال در استرالیا و نقل و انتقالات آن داشته باشند، صرافی‌های تایید شده و فعال در این زمینه باید اطلاعاتی شفاف از مشتریان خود و تراکنش‌های آنها داشته باشند تا در صورت نیاز به ارگان‌های مربوطه ارائه دهند. افرادی که می‌خواهند از سرویس‌های موجود استفاده نمایند، ملزم هستند حقیقی بودن اطلاعاتشان را از طریق احراز هویت به اثبات برسانند.

چه قوانینی برای ارز دیجیتال در استرالیا و نقل و انتقال آن وجود دارند؟

چارچوب‌های موجود برای استخراج ارز دیجیتال در استرالیا

استخراج یا ماین کردن در زمینه Digital currency یکی از موضوعاتی به حساب می‌رود که بسیاری از افراد به آن علاقه نشان می‌دهند و آن را به عنوان روشی برای دستیابی به درآمدی قابل قبول می‌بینند. در ارتباط با این موضوع باید بگوییم پیرامون استخراج ارز دیجیتال در استرالیا توسط شرکت‌های فعال در این زمینه و یا افراد تقریباً قوانین شفافی وجود ندارند؛ هر چند سازمان ASIC همواره در تلاش بوده تا چارچوب‌هایی را پیرامونش تنظیم کند اما فعلاً موارد مورد بحث در سطح هشدارهای رعایت ایمنی می‌باشند.

شاید برایتان جالب باشد که استخرهای ماینینگ مختلفی در کشور بیان شده وجود دارند که دولت از آنها و خدمات گیرندگانشان مالیات دریافت می‌کند تا استخراج Digital currency برایشان درآمدزایی داشته و از طرفی هم نظارت کاملی بر ارز دیجیتال در استرالیا داشته باشد.

چگونه می‌توان اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال در استرالیا کرد؟

برای آن که بتوانید خرید و فروش ارز دیجیتال در استرالیا را انجام دهید، باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. در گام اول افراد ملزم هستند به سراغ صرافی‌ای مطمئن بروند که در کشور مورد بحث دارای شعبه می‌باشد. با این اقدام اگر با مشکلی هم مواجه شوید، می‌دانید که آن مورد تایید دولت بوده و قابلیت پیگیری را خواهید داشت.

داشتن حساب بانکی معتبر و احراز هویت سایر امور ضروری‌ای به حساب می‌روند که در روند خرید و فروش ارز دیجیتال در استرالیا باید به آنها توجه داشته باشید.

آیا ارز دیجیتال در استرالیا مشمول قوانین انتقال پول و جلوگیری از پول‌شویی می‌شوند؟

بله. دولت برای آن که از پول‌شویی و نقل و انتقالات مالی تروریست‌ها جلوگیری نماید، ارز دیجیتال در استرالیا را مشمول قوانین بیان شده کرده است. با این وجود، شفافیت در انتقالات و معاملات انجام شده وجود خواهد داشت و در صورت نیاز به پیگیری قضایی، بستر مورد نیاز برای آن تدارک دیده شده است.

آیا برای ارز دیجیتال در استرالیا مالیات در نظر گرفته شده است؟

صحبت کردن در ارتباط با مالیات ارز دیجیتال در استرالیا کاری دشوار به حساب می‌رود؛ زیرا دارای زیر و بم‌های مختلفی است. اداره مالیات کشور مورد بحث سعی داشته برای شفافیت معاملات و سرمایه گذاری‌های انجام شده در این زمینه، با تعیین چارچوب‌هایی خاص داده‌هایی به روز را تهیه نماید و بر اساس آنها مالیات مشخصی را برای ارز دیجیتال در استرالیا تعیین کند.

با توجه به توضیحاتی که بیان کردیم، بدون شک متوجه شده‌اید که در حال حاضر قوانینی خاص پیرامون این موضوع تعیین شده‌اند؛ اما برای به دست آوردن اطلاعاتی دقیق پیرامون آنها باید به سایت ATO مراجعه نمایید.

در انتها بهتر است به این موضوع اشاره داشته باشیم که اگر مبادلات انجام شده در ارتباط با Digital currency به طور عادی و در جریان معاملات معادل بازار سهام انجام شوند، از نظر مالیاتی هم با آنها طبق چارچوب‌های تعیین شده برای سهام برخورد خواهد شد و این تراکنشات مربوط به ارز دیجیتال در استرالیا هم مشمول مالیات می‌شوند.

سخن آخر

ارز دیجیتال در استرالیا موضوعی می‌باشد که در منابع بسیار اندکی به بررسی آن پرداخته شده است؛ به همین سبب هم ما در سازمان مهاجرتی سلکت ویزا لازم دیدیم تا مقاله‌ای را به تشریح آن اختصاص دهیم. همان‌طور که مشاهده کردید، تا به اینجا مسئله بیان شده را از جنبه‌های مختلفی مورد بررسی قرار دادیم.

در صورتی که همچنان پیرامون ارز دیجیتال در استرالیا، روش‌های انتقال پول به این کشور و مسائلی از این قبیل ابهاماتی برایتان باقی مانده است، تنها کافی است از طریق مسیرهای ارتباطی موجود با مشاوران سازمان مهاجرتی سلکت ویزا در ارتباط باشید تا داده‌هایی به روز و قابل اطمینان در اختیارتان قرار داده شوند. آیا در گیر و دار انتخاب روشی مناسب برای مهاجرت به استرالیا هستید و هنوز مسیری نهایی را برنگزیده‌اید؟ در این صورت همچنان کادر مجرب ما می‌توانند به شما در رسیدن به قطعیت کمک شایانی کنند.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین