سازمان FIRB استرالیا
خانه / مهاجرت به استرالیا / سازمان FIRB استرالیا

سازمان FIRB استرالیا

استرالیا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان به شمار می‌رود که هر ساله از طریق روش‌های مختلفی به جذب افراد مفید و مورد نیاز خود می‌پردازد. یکی از این روش‌ها را می‌توان ویزای سرمایه گذاری به حساب آورد. درست است که معمولاً اداره مهاجرت و دولت این کشور تاثیر مستقیمی بر فعالیت‌های مختلف مهاجران دارند اما افرادی که قصد استفاده از مسیر بیان شده را دارند، بهتر است با برخی سازمان‌های دیگری که می‌توانند بر آینده‌شان تاثیر گذار باشند آشنا شوند.

شاید تا کنون کمی در مورد مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری و موارد مرتبط با آن جست و جو کرده باشید؛ در این صورت بدون شک با نام FRIB مواجه شده‌اید. اگر به آشنایی با سازمان FRIB استرالیا علاقه‌مند هستید، تنها کافی است تا انتهای این مطلب با سازمان مهاجرتی سلکت‌ویزا همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

معرفی سازمان FIRB استرالیا

FRIB (The Foreign Investment Review Board) یا همان هیئت بازبینی سرمایه گذاری خارجی نهادی است که در سال 1976 برای مشاوره به خزانه داری و دولت در مورد سیاست سرمایه گذاری خارجی و مدیریت آن تاسیس شد. وظایفی که این هیئت بر عهده دارد محدود به امور مشورتی بوده و تصمیم گیری نهایی برعهده خزانه داری خواهد بود.

اگر بخواهیم نقش FRIB را به صورت دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم بررسی سرمایه گذاری‌های پیشنهادی در استرالیا که مشمول قانون تملک و تصاحب خارجی، قوانین حمایتی مشمول این سیاست و ارائه توصیه‌هایی به خزانه داری و وزارتخانه‌های درگیر این موضوع از جمله وظایف و نقش‌های اصلی و مهم آن به حساب می‌روند.

 

زمینه‌های فعالیت سازمان FIRB استرالیا

FRIB علاوه بر وظایفی که در قسمت قبل به توضیح آنها پرداختیم، در زمینه‌های خاصی نیز فعالیت می‌کند که می‌توان آنها را شامل سرمایه گذاری تجاری و خرید زمین دانست. اگر قصد انجام اموری مرتبط با موارد بیان شده را دارید، بهتر است اطلاعاتی مناسب را در ارتباط با آنها کسب کنید. برای سهولت کار شما عزیزان در ادامه این بخش هر یک از آنها را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.

 

سرمایه گذاری تجاری در استرالیا

افراد غیر مقیم استرالیا که قصد دارند از طریق خرید اوراق بهادار، انجام معاملات مختلف در ارتباط با شرکت‌ها، واحدهای تراست و یا مشاغلی که با این کشور در ارتباط هستند منافعی را به دست آورند، نیاز به تایید سازمان مورد بحث دارند.

این افراد باید قبل از آن که سود قابل توجهی را از این امور به دست بیاورند (به طور کلی حداقل 20 درصد) باید تاییدیه این سازمان را اخذ کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این زمینه می‌توانید به صفحه در نظر گرفته شده برای آن در سایت FRIB مراجعه کنید.

 

سرمایه گذاری در استرالیا در بخش زمین

 

سرمایه گذاری در استرالیا در بخش زمین

اگر به عنوان فردی خارجی قصد سرمایه گذاری با خرید زمین مسکونی، کشاورزی، تجاری و یا برخی املاک معدنی را دارید، ممکن است برای اقدام مد نظر خود نیازمند اخذ تاییدیه هیئت بازبینی باشید. در ارتباط با املاک مسکونی باید به این مسئله اشاره داشته باشیم که متقاضیان قبل از هر گونه اقدامی باید قصد خود را به سازمان مد نظر اعلام و تاییدیه انجام آن را اخذ کنند.

زمین‌ها و املاک کشاورزی نسبت به مسکونی شرایطی متفاوت دارند. برای تهیه این مستغلات تنها در صورتی که ارزش تجمیعی معامله بیش از 15 میلیون دلار برسد نیاز به تاییدیه FRIB خواهد بود. به مانند دسته بندی کشاورزی، برای مشخص شدن نیاز و عدم نیاز به اخذ مجوز در زمینه تجاری نیز آستانه پولی خاصی مشخص شده است. در ارتباط با انواع معدنی نیز باید بگوییم روند موجود مشابه املاک مسکونی می‌باشد.

 

روند اقدام برای اخذ تاییدیه از سازمان FRIB استرالیا

در روند اخذ تاییدیه باید نوع درخواست خود را مشخص کنید زیرا این مسئله در روند مدنظر از اهمیت و تاثیر بالایی برخوردار است. همان‌طور که در قسمت قبل بیان شده اقدامات تحت نظارت این سازمان شامل دسته‌های مختلفی بوده که هر یک از آنها شرایط خاصی را دارند.

اگر قصد سرمایه گذاری در املاک با شرایط و یا اهداف زیر را دارید، باید با استفاده از فرم درخواست سرمایه گذاری خارجی اداره مالیات استرالیا اقدام کنید. برای مشاهده این فرم و کسب اطلاعاتی جامع در ارتباط با آن تنها کافی است بر روی نامش کلیک کنید.

  • یک مسکن جدید
  • زمین مسکونی خالی
  • یک خانه دست دوم
  • گواهی معافیت برای سرمایه گذاری مسکونی
  • گواهی معافیت مسکن جدید (فقط توسعه دهندگان)

 

روند اقدام برای اخذ تاییدیه از سازمان FRIB استرالیا

 

اگر هدف شما هیچ یک از موارد فوق به حساب نمی‌رود و شامل یکی از انواع زمین تجاری، زمین کشاورزی، یک توافقنامه یا اسناد تشکیل دهنده آن، گواهی معافیت زمین، گواهی معافیت برای مشاغل و نهادها، یک تجارت جدید، سازماندهی مجدد، اوراق بهادار در یک نهاد و یک تجارت یا زمین مرتبط با امنیت ملی می‌شود باید از طریق پورتال FRIB درخواست دهید.

در روند مورد بحث باید به مشخص کردن نوع فعالیت و انتخاب پورتال مناسبی برای درخواست توجه زیادی داشته باشید زیرا در غیر این صورت ملزم به اقدام مجدد خواهید شد که با هدر رفتن پول و زمانتان همراه خواهد بود.

 

هزینه‌های مورد نیاز برای اخذ تاییدیه FRIB استرالیا

مخارج بررسی اعلان‌های ارائه شده به ارزش معامله و نوع اقامتی که فرد دارد بستگی دارند به همین سبب نیز بیان رقم دقیقی در ارتباط با هزینه‌های مورد نیاز برای اخذ تاییدیه FRIB کاری تقریباً غیر ممکن است. این سازمان برای آن که متقاضیان به راحتی بتوانند از قوانین و مقررات موجود و مخارج انجام این کار آگاه شوند سامانه‌ای را برای تخمین مبلغ این امور راه اندازی کرده است اما به هنگام نگارش این مطلب در حال بروز رسانی بوده و تشریح آن ممکن نیست.

زمانی که درخواست خود یا اعلامیه را ارائه دهید، مبلغ مورد نیاز به شما اعلام خواهد شد و می‌توانید آن را حداکثر ظرف 30 روز بپردازید در غیر این صورت درخواستتان مورد بررسی و ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

 

هزینه‌های مورد نیاز برای اخذ تاییدیه FRIB استرالیا

 

نکته دیگری که در ارتباط با این موضوع باید به آن اشاره داشته باشیم کارمزد ثابت است. این کارمزد برای افرادی در نظر گرفته خواهد شد که زمین مسکونی، تجاری و یا کشاورزی به ترتیب با قیمت 1، 50 و 2 میلیون دلار خریداری کرده باشند. شاید برای شما سوال شده باشد که آیا با افزایش ارقام کارمزد نهایی نیز افزایش خواهد یافت؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم خیر. میزان حداکثر مشخصی برای این مبلغ در نظر گرفته شده که در نهایت بیشتر از 522500 نخواهد شد. در ادامه و برای آشنایی بیشتر شما جداولی را ارائه کرده‌ایم که در هر یک کارمزدها و هزینه‌های مورد نیاز برای اخذ تاییدیه FRIB قرار گرفته‌اند.

 

خلاصه کوتاهی از کارمزدهای یک اقدام

 

نوع عملApplicable fees
زمینزمین مسکونیسطوح کارمزد به ازای هر 1 میلیون دلار افزایش می‌یابند.

هزینه‌ها از 6600 دلار برای خریدهای 1 میلیون دلار یا کمتر شروع می‌شود، برای خریدهای بیش از 40 میلیون دلار به حداکثر 522500 دلار افزایش می‌یابد.

زمین کشاورزیسطوح کارمزد به ازای هر 2 میلیون دلار افزایش می‌یابند.

هزینه‌ها از 6600 دلار برای خریدهای 1 میلیون دلار یا کمتر شروع می‌شود، برای خریدهای بیش از 80 میلیون دلار به حداکثر 522500 دلار افزایش می‌یابد.

زمین تجاری و اجارهسطوح کارمزد به ازای هر 50 میلیون دلار افزایش می‌یابند.

 

مشاغل و نهادها هزینه‌ها به ازای هر 2 میلیون دلار افزایش می‌یابند.

هزینه‌ها از 6600 دلار برای خریدهای 1 میلیون دلار یا کمتر شروع می‌شوند و برای خریدهای بیش از 80 میلیون دلار به حداکثر 522500 دلار افزایش می‌یابد.

راه اندازی کسب و کار استرالیایی (از جمله راه اندازی کسب و کار امنیت ملی)2000 دلار هزینه ثابت
تغییر اسناد و وارد شدن به قرار دادهاهزینه ثابت 13200 دلار
سازماندهی مجدد داخلیهزینه ثابت 13200 دلار

 

انواع اقدامات و هزینه‌های قابل اعمال

 

انواع اقدام‌هاهزینه قابل اطلاق
زمین مسکونیزمین کشاورزیزمین تجاری، اجاره‌ای، مشاغل و نهادهاهزینه برای اقدام واحدهزینه برای یک اقدام امنیت ملی قابل بررسی
کمتر از$75,000کمتر از $75,000کمتر از $75,000$2,000$500
1 میلیون دلار یا کمتر2 میلیون دلار یا کمتر50 میلیون دلار یا کمتر$6,600$1,650
2 میلیون دلار یا کمتر4 میلیون دلار یا کمتر100 میلیون دلار یا کمتر$13,200$3,300
3 میلیون دلار یا کمتر6 میلیون دلار یا کمتر150 میلیون دلار یا کمتر$26,400$6,600
4 میلیون دلار یا کمتر8 میلیون دلار یا کمتر200 میلیون دلار یا کمتر$39,600$9,900
5 میلیون دلار یا کمتر10 میلیون دلار یا کمتر250 میلیون دلار یا کمتر$52,800$13,200
بیش از 40 میلیون دلاربیش از 80 میلیون دلاربیش از 2 میلیارد دلارحداکثر هزینه 522500 دلارحداکثر هزینه 130625 دلار

 

سخن آخر

سازمان FRIB استرالیا یکی از موسسات مهم و تاثیر گذار در روند مهاجرت به این کشور آن هم از طریق سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف است. همان‌طور که مطالعه کردید برای انجام برخی امور خاص به عنوان فرد یا سازمانی خارجی باید از این هیئت تأییدیه‌هایی را اخذ کنند.

اگر شما نیز قصد انجام اقدامات بیان شده را دارید، بهتر است با آخرین شرایط و قوانینی موجود در ارتباط با اخذ این مجوز فعالیت و مسائل مرتبط با آن به دست آورید و در نظر داشته باشید که اطلاعات ارائه شدن در این مقاله بر اساس آخرین اطلاعیه‌های دولت استرالیا برای سال مالی 2022 بوده‌اند.

 

سوالات متداول

 

آیا با خرید ملک در استرالیا باید مالیات بپردازیم؟

اگر فردی خارجی (بدون اقامت دائم یا شهروندی استرالیا) باشید و منزل مسکونی که خریداری می‌کنید حداقل 183 روز کرایه نرفته باشد ملزم به پرداخت هزینه سالانه جای خالی خواهید بود.

 

آیا می‌توان برای کاهش هزینه بررسی درخواست اقدام کرد؟

بله. در ارتباط با این موضوع باید بیان کنیم که خزانه دار می‌تواند از تمامی یا قسمتی از هزینه‌های قابل پرداخت صرف نظر کند. برای این کار شما باید تقاضایی مبنی بر درخواست خود را ارائه دهید. در صورتی که واجد شرایط بخشودگی یا تخفیف باشید پس از بررسی، تخفیف‌های قابل اجرا اعمال خواهند شد.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین