راهنمای خرید بیمه درمانی
خانه / زندگی در استرالیا / بیمه درمانی در استرالیا

بیمه درمانی در استرالیا

مسلما یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که برای مهاجران  ایجاد می‌شود این است که بیمه درمانی دارند و یا نه؟ چه ویزاهایی دارای بیمه درمانی است؟ و یا چگونه می‌شود بیمه درمانی در استرالیا خریداری کرد و سوالاتی از این دست. معمولا اکثر ساکنان کشور استرالیا دارای بیمه‌های درمانی هستند. اگر شما هم اقامت دائم استرالیا را دریافت کنید. سیستم خدمات بهداشت و درمان در کشور استرالیا در دنیار جزء بهترین‌ها می‌باشد چرا که خدمات درمانی با کیفیت و با صرفه‌ای به مردم ارائه می‌کند، که شامل پوشش درمانی است که دولت از آن حمایت می‌کند. دولت استرالیا تلاش دارد که همه مردم به بهترین خدمات درمانی دسترسی داشته باشند.

اگر شما مقیم دائم استرالیا هستید و به نوعی با ویزاهای دائمی وارد استرالیا شده‌اید بنابراین بیمه‌ی درمانی به نام مدیکر را دارید. ( مدیکر استرالیا ) حق بیمه درمانی Medicare، دو درصد از حقوق سالانه ما را برای دسترسی “رایگان یا یارانه ای” به پزشکان، متخصصان، بینایی سنج‌ها و درمان، بستری در بیمارستان‌های دولتی بعلاوه ی چندین مزایای دیگر هزینه می‌کند (برداشت می‌کند).

 

آیا من به بیمه‌ی درمانی خصوصی در استرالیا نیاز دارم؟

سوال خوبی است. اما در واقعیت چیزی بعنوان بیمه ی درمانی خصوصی وجود ندارد. بیمه‌ی بیمارستان‌های خصوصی و بیمه‌ی مازاد وجود دارد. بیمارستان‌ها و دولت استرالیا در مورد این بیمه‌ها سخت گیر نیست و از این رو بیمه‌های بسیاری با قیمت‌های متفاوت وجود دارد و نباید شما بیمه‌ای را به اشتباه خریداری کنید که بدون استفاده برای شما باشد البته امیدواریم که هرگز از بیمه استفاده نکنید ولی رو صحبت ما با آن دسته از افرادی است که بیمه‌های گرانی را خریداری می‌کنند در صورتی که بیمه‌ای با قیمت کمتر هم همان کارایی را دارد. ما نمی‌خواهیم که شما یکی از این افراد باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

انواع بیمه درمانی خصوصی در استرالیا

اگر بخواهیم بیمه‌های درمانی خصوصی در استرالیا تقسیم بندی کنیم به سه دسته کلی زیر تقسیم می‌شوند.

  • بیمه خصوصی برای آمبولانس : توجه کنید که بیمه مدیکر هزینه آمبولانس را تحت پوشش قرار نمی‌دهد و شما باید به صورت جداگانه برای آن بیمه کنید خود را البته اجباری نمی‌باشد و بسته به نوع ایالت شما متفاوت می‌باشد.
  • بیمه خصوصی برای بیمارستان : شما با این نوع بیمه می‌توانید نوع بیمارستان خود و نوع پزشک خود را مشخص کنید.
  • بیمه خصوصی برای درمان‌های جانبی : این نوع بیمه بخشی از هزینه‌های درمانی شما را مانند جراحی زیبایی، فیزیوتراپی، عینک و لنز … را پرداخت می‌کند.

 

بیمه درمانی در استرالیا

پوشش بیمه‌ی بیمارستان‌ها در استرالیا

اگر شما بیمه درمانی مدیکر استرالیا را داشته باشید و یا نه باید در مورد بیمه‌ی درمانی بیمارستان خصوصی را بیشتر بشناسید.

اینکه شما بیمه درمانی خصوصی داشته باشید و یا نه شرایط خاص خود را دارد یعنی مزایا و معایب خود را دارد. توجه کنید استرالیا یک سیستم منصفانه و مدرنی را دارد یعنی اگر شما نیاز به خدمات درمانی پیچیده و گران را داشته باشید و بیمه خصوصی هم نداشته باشید مسقیمابه یک بیمارستان دولتی که در آن زمینه نیاز شما پیشرفته است منتقل می‌شوید تا هزینه کمتری پرداخت کنید و یا اگر بیمه خصوصی نداشته باشید باید بدانید که بیمارستان‌های دولتی خدمات خوبی را برای افرادی که به جراحی های اورژانسی نیاز دارند ارائه می‌دهد. اما همین که شما این بیمه‌های خصوصی بیمارستانی را نداشته باشید به مشکلاتی هم برخواهید خورد مانند

  • برای جراحی‌های انتخابی در لیست انتظار قرار خواهید گرفت.
  • نمی‌توانید پزشک خودتان را انتخاب کنید.
  • به جای بیمارستان خصوصی ( که بطور کلی شرایط و کارمندان و خدمات بهتری دارند) در بیمارستان دولتی خواهید بود.
  • اگر شما به عنوان یک بیمار به یک بیمارستان خصوصی بروید، باید حدود هزاران دلار هزینه بپردازید.

 

[irp posts=”23628″ ]

 

پوشش بیمه‌ی مازاد

از نظر تئوری، هدف کلی از پرداخت حق بیمه تعیین یک سقف مالی است در مورد اینکه هنگام حوادث غیر منتظره چه مقدار پول از جانب شما پرداخت شود. بیمه‌های مازاد در حقیقت اصلا بیمه نیستند بلکه ابزار مدیریت بودجه هستند.

به طور مثال از عقب به یک پورشه زده‌اید؟ مشکلی نیست، 500 دلار پرداخت کنید بقیه را بیمه‌گر پرداخت می‌کند. خانه سوخته است؟ مازاد را پرداخت کنید و بیمه‌گر دوباره خواهد ساخت. نیاز دارید به دندان پزشکی بروید؟ بیمه‌ی مازاد شما تا 200 دلار اولیه را پرداخت خواهد کرد (برای مثال) و شما مابقی را پرداخت می‌کنید. آیا تفاوت را می‌بینید؟ مسئولیت بیمه‌گر به اوج رساندن است، کار شما نیست. به این دلیل، بیمه ‌ی مازاد در حقیقت اصلا یک بیمه نیست، که یک ابزار مدیریت بودجه است.

 

راهنمای انتخاب انواع بیمه‌های خصوصی

در حالی که تعداد بیمه‌ی ترکیبی خوب موجود می‌باشد، شما اغلب می‌توانید با خرید بهترین بیمه‌های مازاد و بیمه‌ی بیمارستانی از صندوق‌های جداگانه سود بیشتری کسب کنید، بنابراین خرید کنید.

 

پوشش بیمه آمبولانس در استرالیا

هزینه‌های آمبولانس توسط بیمه‌ی مدیکر پوشش داده نمی‌شوند و میزان پوشش بیمه توسط دولت‌های ایالتی متفاوت است. صرفا با تعریف نمی‌توانید پیش بینی کنید که چه موقع به آمبولانس نیاز دارید، بنابراین این ارزش را دارد که مطمئن شوید تحت پوشش بیمه قرار دارید. هزینه‌های آمبولانس به طور متوسط برای یک مسیر از ۹۰۰ دلار استرالیا تا بیش از ۵۵۰۰ دلار استرالیا می‌باشد و می‌توان آن را تحت پوشش بیمه خصوصی قرار داد.

بسته به نوع بیمه درمانی خصوصی، بخشی از هزینه‌های آمبولانس یا تمام را پوشش دهد. با صندوق بیمه‌ی درمانی خود تماس بگیرید تا ببینید چه نوع پوشش بیمه‌ی آمبولانسی به شما ارائه شده است. برای مثال، بسیاری از صندوق‌ها فقط حمل و نقل زمینی را تحت پوشش قرار می‌دهند. آمبولانس هوایی و برخی دیگر ممکن است فقط آمبولانس اورژانسی را به استثنای انتقال بین بیمارستان‌ها  تحت پوشش قرار دهند.

 

پوشش آمبولانس توسط ایالت‌های استرالیا

  • افراد ساکن ایالت کویینزلند و جزیره ی تاسمانی توسط حکومت‌های ایالتی خود تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و رایگان می‌باشد.
  • ساکنین سرزمین‌های شمالی، استرالیای جنوبی، ویکتوریا و استرالیای غربی می‌توانند خدمات آمبولانس دولتی را بپذیرند یا بیمه آمبولانس را از طریق صندوق بیمه درمانی خصوصی بخرند این گاهی اوقات با پوشش بیمارستانی و گاهی اوقات بیمه‌ی مازاد را دربرمی‌گیرد، بنابراین مطمئن شوید پوشش بیمه‌ای خود را چک کرده‌اید.
  • در NSW و ACT پوشش بیمه‌ی آمبولانس تحت پوشش بیمه‌ی بیمارستان قرار گرفته است، اگر شما در این ایالت‌ها پوشش بیمارستانی ندارید بررسی کنید که آیا آن (بیمه آمبولانس) در پوشش بیمه‌ی مازاد شما شامل می‌شود یا خیر.

 

زمان‌های انتظار و تغییر بیمه

اگر شما بیمه نامه‌ی خود را تغییر دهید، ممکن است لازم باشد برای بسیاری از خدمات یک دوره انتظار را پشت سر بگذارید:

  • برای بیمه‌های مازاد، دوره‌های انتظار برای هر بیمه نامه متفاوت است. معمولا برای اکثر خدمات 2ماه خواهدبود، برای اکثر دندان پزشکی‌ها 12 ماه و برای سمعک 36 ماه.
  • برای پوشش بیمه‌ی بیمارستانی، دوره‌ی انتظار طبق شرایط پیشین 12 ماه می‌باشد.
  • اگر پوشش بیمه‌ی خود را ارتقا دهید یا بیمه‌ی مازاد را پایین بیاورید، لازم خواهد بود یک دوره‌ی انتظار جدید برای تفاوت در پوشش بیمه سپری شود.

 

انتخاب بیمه درمانی خصوصی در استرالیا

در استرالیا شرکت‌های مختلفی خدمات بیمه درمانی ارائه می‌دهند که می‌توان از بین این شرکت‌ها، بسته‌ها و خدمات مختلف بیمه‌ای آنها گزینه مناسب را انتخاب نمود. در زیر برخی از بیمه‌های خصوصی را برای شما ذکر کرده‌ایم.

 

InsurerATO IDType
ACA Health Benefits FundACARestricted
ahm health insuranceAHMOpen
AIA Health Insurance Pty LtdMYOOpen
Australian Unity Health LimitedAUFOpen
Bupa HI Pty LtdBUPOpen
CBHS Corporate Health Pty LtdCBCOpen
CBHS Health Fund LimitedCBHRestricted
CDH Benefits FundCDHOpen
CUA Health LimitedCPSOpen
Defence Health LimitedAHBRestricted
Doctors’ Health FundAMARestricted
GMHBA LimitedGMHOpen
GU HealthFAIOpen
HBF Health LimitedHBFOpen
HCFHCFOpen
Health Care Insurance LimitedHCIOpen
Health Insurance Fund of Australia LimitedHIFOpen
Health PartnersSPSOpen
health.com.auHEAOpen
Latrobe Health ServicesLHSOpen
Medibank Private LimitedMBPOpen
Mildura Health FundMDHOpen
National Health Benefits Australia Pty Ltd (onemedifund)OMFOpen
Navy Health LtdNHBRestricted
nib Health Funds Ltd.NIBOpen
Nurses & Midwives HealthNMWRestricted
Peoplecare Health InsuranceLHMOpen
Phoenix Health Fund LimitedPWAOpen
Police HealthSPERestricted
Queensland Country Health Fund LtdQCHOpen
Railway and Transport Health Fund LimitedRTERestricted
Reserve Bank Health Society LtdRBHRestricted
St.Lukes HealthSLMOpen
Teachers HealthNTFRestricted
Transport Health Pty LtdTFSOpen
TUH Health FundQTURestricted
Westfund LimitedWFDOpen

 

نکته : بیمه‌های درمانی خصوصی اجباری نمی‌باشند اما میبینیم که بسیاری از افراد که بیمه مدیکر استرالیا را دارند باز هم یکی از بیمه‌های خصوصی را دریافت می‌کنند تا از مزایای آن بهره‌مند شوند. ولی برای افرادی که ویزای موقت استرالیا دارند، تنها گزینه بیمه درمانی، بیمه خصوصی است و با وجود این که این بیمه از نظر دولت استرالیا اجباری نیست، پیشنهاد ما به شما این است که حتما یک بیمه درمانی را داشته باشید تا در هزینه‌های شما صرفه جویی شود.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین