تمدید گذرنامه ایرانی در استرالیا
خانه / زندگی در استرالیا / تمدید گذرنامه ایرانی در استرالیا

تمدید گذرنامه ایرانی در استرالیا

همان‌طور که مستحضر هستید، اصلی‌ترین مدرکی که افراد مهاجر در کشورهای خارجی دارند گذرنامه آنهاست. کشور استرالیا از طریق روش‌های مختلفی به مهاجران اجازه حضور و اقامت را می‌دهد. بر همین اساس مدت زمان اعتبار ویزاها متفاوت خواهد بود. از طرفی باید به این موضوع توجه داشته باشید مدت اعتبار گذرنامه ایرانی 5 ساله است. در صورتی که اعتبار گذرنامه و ویزای شما باهم همخوانی نداشته باشند (پاسپورت قبل از اتمام ویزا منقضی شود) فرد باید برای تمدید پاسپورت خود اقدام کند. در این مطلب سعی ما بر آن است تا به بررسی و ارائه توضیحاتی پیرامون این کار در استرالیا بپردازیم. اگر شما عزیزان قصد آشنایی با این موضوع را دارید، تنها کافی است تا انتها با سازمان مهاجرتی سلکت ویزا همراه باشید.

روند تمدید گذرنامه ایرانی در استرالیا

اگر در کشور استرالیا حضور دارید و قبل از اتمام ویزا مدت زمان اعتبار پاسپورت شما به اتمام برسد، ملزم خواهید بود تا برای ادامه اقامتتان دست به تمدید آن بزنید. برای انجام این کار شما ملزم خواهید بود تا روندی خاص را  طی کنید. در ابتدای این مسیر فرد متقاضی ملزم خواهد بود تا به سامانه میخک وارد شده و در آن ثبت نام کند. پس از ورود به این سامانه باید به قسمت درخواست صدور گذرنامه مراجعه کرده و آن را به صورت کامل پر کنید. با انجام این کار کد رهگیری در اختیارتان قرار خواهد گرفت. با دریافت این کد متقاضی بخش اولیه روند را طی کرده است.

در مرحله بعدی نوبت به تکمیل و ارسال مدارک می‌رسد. برای این کار دو روش کلی پیش روی شما قرار خواهد داشت؛ روش اول مراجعه حضوری و روش دوم ارسال پستی. برای اقدام از طریق مسیر اول متقاضی ملزم خواهد بود تا نوبت سفارت اخذ کند که بهترین و تنها روش پیش روی فرد مراجعه به صفحه نوبت دهی سفارت با کلیک کردن بر روی نام آن است. تا به اینجا با برخی از امور ضروری برای تمدید گذرنامه آشنا شده‌اید؛ اما این کار نیازمند ارائه مدارکی مشخص بوده و استثنائات خاص خود را دارد که در بخش‌های بعدی آنها را بیان خواهیم کرد.

مدارک مورد نیاز برای تمدید گذرنامه

یکی از مراحل اصلی در رسیدن به هدف مورد بحث، آماده سازی مدارک و ارائه آنها به سفارت ایران است. در ادامه لیستی را مشاهده خواهید کرد که در آن این اسناد به همراه توضیحاتی قرار داده شده‌اند. باید به این مسئله توجه داشته باشید که در صورت وجود نواقص در موارد اصلی ممکن است پیگیری درخواست شما با مشکل مواجه شود پس قبل از ارسال آنها توجه بسیاری به خرج دهید. آیا نگران آن هستید که به درستی روند بیان شده را طی نکنید؟ در این صورت بهترین گزینه پیش رویتان استفاده از چک لیست گذرنامه است. برای مشاهده این لیست تنها کافی است بر روی نام آن کلیک کنید.

  •   اصل گذرنامه ایرانی
  •    اصل شناسنامه (برای افراد بالا 15 سال باید عکسدار باشد، در غیر این صورت  بر روی اینجا کلیک کنید)
  •    اصل کارت ملی (در صورت وجود)
  •    کپی مدرک اقامتی استرالیا (مانند گذرنامه یا مدرک شهروندی استرالیایی – کارت اقامت – برگه ویزای دائم و یا موقت و  …)
  •   دو قطعه عکس رنگی جدید (دارای تاریخ) 35*45 میلیمتر یا پاسپورت سایز مناسب، مثل (نمونه عکس) با زمینه سفید بدون کلاه و عینک و خانم‌ها با حجاب کامل اسلامی و بدون آرایش. 
  •    اصل کارت جدید نظام وظیفه برای آقایان مشمول و زیر 50 سال تمام در صورت داشتن . (در صورت نداشتن به بخش نظام وظیفه مراجعه کنید)
  • اصل قیم نامه برای فرزندان زیر 18 سالی که دارای قیم رسمی می‌باشد.
  • مانی اوردر به مبلغ 170 دلار در وجه سفارت (حتماً نام کامل خود را در پشت مانی اوردر بنویسید). برای پرداخت هزینه در سفارت لطفاً به میزان تعرفه از پست آفیس مانی اوردر( Money Order)  در وجه سفارت دریافت و همراه خود داشته باشید . (از ارسال پول نقد خودداری نمایند)
  • یک عدد پاکت پستی آدرس دار معتبر و ضد آب ( Platinum express) برای برگشت مدارک. (برای مراجعین حضوری نیاز نمی‌باشد)
  • چنانچه محل اقامت در گذرنامه فعلی شما ایران است و اگر دارای شرایط تغییر محل اقامت هستید بابت این تغییر به استرالیا و مجوز خروج از ایران مبلغ 34 دلار به مبالغ فوق اضافه می‌شود. برای تغییر محل اقامت در گذرنامه جدید این فرم مرتبط را تکمیل و همراه مدارک ارسال نمایید.

 نکات تمدید گذرنامه ایرانی در استرالیا

در قسمت‌های قبلی مدارک مورد نیاز برای تمدید پاسپورت و روند انجام این کار را مورد بررسی قرار داده‌ایم حال نوبت به آن میرسد تا به سراغ پرداختن به نکات این روند برویم. افراد متاهل و زیر 18 سال ممکن است نیازمند طی کردن مسیری متفاوت باشند. افراد زیر 18 سال برای انجام اقدام بیان شده نیازی ندارند که وارد عمل شوند؛ در این مورد خاص ولی کودک باید پس از ورود به بخش درخواست صدور پاسپورت،وارد قسمت صدور گذرنامه برای فرزند شده و آن را تکمیل کند.

برخی از فرم‌هایی که برای افراد بیان شده باید تکمیل شوند را می‌توان فرم اجازه شوهر برای بانوان متاهل و ولی (پدر،جد پدری و یاقیم) برای فرزندان زیر 18سال دانست. حتما به این نکته توجه داشته باشید که به هنگام گذر از مراحل مختلف نکات ذکر شده در ارتباط با آنها را در سایت سفارت ایران به خوبی مطالعه کرده باشید تا با مشکلی مواجه نشوید.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

نظرات 2

نظر دهید

2 دیدگاه دربارهٔ «تمدید گذرنامه ایرانی در استرالیا»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین