اقامت استرالیا از طریق تحصیل فرزند

اغلب خانواده‌ها امروزه برای زندگی بهتر فرزندان خود و پیشرفت آن‌ها تمایل دارند که فرزندان خود را از سنین پایین به مدارس و کالج‌های برتر دنیا بفرستند، تا شرایط بهتری برای تحصیلشان فراهم شود و بتوانند شاهد موفقیت آن‌ها باشند. استرالیا یکی از کشورهای پر تقاضا برای ادامه تحصیل و مهاجرت تحصیلی به حساب می‌آید. این کشور در لیست 10 کشور برتر دنیا برای تحصیل قرار دارد، و تنوع فرهنگی و نژادی گسترده‌ای دارد که همین امر نیز دلیلی برای تقاضای بیشتر مهاجرت تحصیلی به این کشور است.

اغلب خانواده هایی که قصد دارند فرزندان خود را برای ادامه‌ی تحصیل به کشور استرالیا بفرستند تمایل دارند که آن‌ها را همراهی کنند و با آن‌ها در استرالیا اقامت داشته باشند. نکته جالب اینجاست که اخذ اقامت استرالیا از طریق تحصیل فرزند یکی از راه‌های آسان برای مهاجرت به استرالیا محسوب می‌شود.

 

چرا تحصیل در استرالیا؟

استرالیا کشوری پیشرفته است که مدارس و دانشگاه‌های آن جزو برترین‌های دنیا به حساب می‌آیند. در تمامی مقاطع تحصیلی برنامه‌های آموزشی با کیفیت بسیار بالا برای محصلین در نظر گرفته شده است. دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویان بین المللی کمک هزینه‌های تحصیلی در نظر می‌گیرد و برای فعالیت‌های تحقیقی دانشجویان بودجه‌های جداگانه منظور می‌کند.

به طور کلی اهمیت به تحصیل و کیفیت آموزشی و اولویت افراد در حال کسب علم در این کشور جزو اصول پایه به حساب می‌آید، و این کشور دارای یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های آموزشی در دنیاست. دانشجویان در این کشور اجازه کار دارند و بعد از اتمام درس خود نیز می‌توانند برای کار کردن در این کشور اقدام کنند. کارفرمایان استرالیایی اغلب علاقه زیادی به جذب نیرو از بین دانشجویان فارغ التحصیل دارند.

فارغ از بحث آموزش استرالیا کشوری پیشرفته و در حال توسعه است که از لحاظ تنوع فرهنگی بسیار غنی است. این کشور، کشوری زیبا با تنوع آب و هوای است، که برای زندگی جایی بسیار مناسب است.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

شرایط اقامت در استرالیا از طریق تحصیل فرزند

ویزای اقامت در استرالیا از طریق تحصیل فرزند مختص دانش آموزان زیر 18 سال است، چرا که در سن پایین فرزندان، والدین تمایل دارند در کنار آن‌ها زندگی کنند، و دولت استرالیا نیز با توجه به اهمیت خانواده این امکان را برای والدین افراد زیر 18 سال فراهم کرده است. برای اقدام به اخذ اقامت در این شکل والدین دانش‌آموز باید از طریق ویزای وابسته شماره 590 یا گاردین اقدام کنند.

این ویزا در واقع به ویزای تحصیلی فرزند آن‌ها وابسته است، و در صورت وجود ویزای تحصیلی استرالیا برای فرزند امکان صدور را دارد. برای دریافت این ویزا سفارت استرالیا و اداره امور خارجه باید از والدین حمایت کند. این ویزا در واقع برای درخواست حمایت والدین از فرزندان خود و نیاز به مراقبت از آن هاست چرا که فرزندان دارای سن پایین هستند و نگرانی والدین امری کاملا طبیعی است. این ویزا، که به ویزای گاردین معروف است فقط در برخی کشورها وجود دارد.

 

ویزای گاردین استرالیا

 

ویزای گاردین چیست؟

ویزای گاردین استرالیا یا همان گاردین شیپ یا همان ساب کلاس شماره 590 همان ویزایی است که به دانش آموزی که ویزای تحصیلی استرالیا را دریافت کرده است، امکان حضور والدین یا سرپرست قانونی شخص را در کنار او در کشور استرالیا می‌دهد. از آنجایی که این ویزا به سرپرست قانونی و یا والدین فرد دانش آموز اجازه ورود آن‌ها به همران فرزند خود را به خاک استرالیا می‌دهد، به ویزای سرپرست نیز معروف است.

ویزای سابکلاس 590 مخصوص اتباع خارجی است که فرزند آن ها قصد تحصیل در مدارس استرالیایی را داشته باشد و در یکی از این مدارس پذیرفته شده باشد. اعطا این ویزا به والیدن اغلب باعث می‌شود تا دانش آموز در محل تحصیل و زندگی خود احساس امنیت و آرامش و حتی رفاه بیشتری داشته باشد، چرا که در کنار والدین خود زندگی می‌کند و از لحاظ روانی در وضعیت بهتری قرار دارد.

نکته جالب اینجاست که در اکثر کشورها این ویزا وجود ندارند و والدینی که تمایل دارند در کنار فرزند دانش‌آموز خود باشند باید از طریق ویزای توریستی اقدام کنند، اما استرالیا جزو معدود کشورهایی است که این شرایط را برای والدین در ویزای گاردین استرالیا گنجانده است.

 

شرایط اخذ ویزای گاردین چیست؟

اگر شما قصد درخواست برای ویزای سرپرستی دانشجویی 590 را دارید، باید تمام شرایط تعیین شده توسط مقام صلاحیت دار کشور استرالیا را بررسی کنید. با توجه به اینکه ویزای گاردین ویزایی به نفع والدین و دانش‌آموز است و برای رفاه آن‌ها در نظر گرفته شده است برای صدور این ویزا والدین و دانش آموز باید دارای برخی از فاکتور های مورد نظر دولت استرالیا باشند.

از جمله این فاکتور ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • والدین باید سرپرستان قانونی دانش آموز و والدین واقعی او باشند. یعنی فرزند آن‌ها نباید فرزند خوانده باشد، باید با دانش آموز نسبت خونی داشته باشند
  • والدین نباید در طول اقامت خود در استرالیا کار کنند یا درخواست کار کنند.
  • والدین باید بتوانند اقامت، رفاه و سایر حمایت های مورد نیاز برای فرزند خود را تامین کنند.
  • والدین باید تمکن مالی داشته باشند و توانایی حمایت مالی خود و فرزند خود را داشته باشند.
  • والدین باید دارای سن حداقل 21 سال باشند.
  • والدین در زمان درخواست برای اخذ این ویزا می توانند در داخل یا خارج از کشور استرالیا حضور داشته باشند.
  • والدین باید قادر به تهیه مسکن و امکانات زندگی برای فرزندان باشند.
  • والدین هنگام درخواست اخذ این ویزا باید دارای صحت و سلامت کامل جسمی و روحی باشند.
  • والدین نباید به دولت استرالیا هیچ گونه بدهی داشته باشند.
  • والدین نمی‌توانند قبل از ورود فرزند دانش آموز خود وارد خاک استرالیا شوند.
  • والدین همچنان نمی‌توانند بدون فرزند خود و بدون تاییدیه اداره مهاجرت استرالیا خاک این کشور را ترک کنند.
  • والدین باید بتوانند اثبات کنند که به صورت موقت در این کشورحضور دارند.
  • والدین باید دارای شرایط مختلف بهداشتی از جمله داشتن بیمه درمان باشند.
  • والدین نباید سو سابقه کیفری داشته باشند.
  • والدین تا وقتی که فرزندشان به سن 18 سالگی برسد می‌توانند در کشور استرالیا اقامت داشته باشند.
  • دانش آموزانی که شرایط روحی و جسمی خاصی داشته باشند، دارای معلولیت باشند و نیاز به مراقبت جسمی داشته باشند و یا دارای مشکلات روانی باشند استثنا محسوب می‌شوند و بعد از 18 سال نیز نیاز به سرپرست دارند و والدین آن‌ها می‌توانند بعد از 18 سالگی نیز در کنار آن‌ها بمانند.

از بین تمامی مواردی که ذکر شد می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین آن‌ها تمکن مالی و توانایی اداره‌ی هزینه‌ها، محل اقامت، رفاه و آسایش و حمایت از فرد محصل است. نکته دیگری که وجود دارد این است که هزینه‌های بیمه درمانی و خدمات درمانی والدین به عهده خودشان است.

 

مزایا و معایب ویزای گاردین برای اقامت استرالیا

ویزای گاردین با اینکه مزایایی از جمله همراهی فرزند و کنار هم بودن خانواده دارد معایبی را نیر در بر دارد که در ادامه این مزایا و معایب را در کنار هم بررسی خواهیم کرد.

کار

دارندگان ویزای ساب‌کلاس 590 نمی‌توانند بدون مجوز کار جداگانه در استرالیا کار کنند، اما می‌توانند در دوره های زیر تحصیل کنند:

  • یک دوره فشرده زبان انگلیسی برای دانشجویان خارج از کشور (ELICOS) تا 20 ساعت در هفته، یا.
  • یک دوره غیر ELICOS به مدت 3 ماه یا کمتر

که البته پرداخت هزینه این دوره ها به عهده خودشان است.

مسافرت

والدین در صورتی که جایگزینی برای خود انتخاب نکرده باشند حق ترک استرالیا را ندارند، اما هر چقدر که دوست داشته باشند، می‌توانند به مسافرت‌های مختلف بروند.

تحصیل

والدین با ویزای گاردین حق تحصیل در کالج ها و دانشگاه‌ها را ندارند، فقط در دوره‌های زبانی که ذکر شد می‌توانن تحصیل کنند

این ویزا مانند هر ویزای اقامتی دیگر ممکن است مزایا و معایب خرد و ریز دیگری نیز داشته باشد، که ما در اینجا به ذکر موارد اصلی بسنده کردیم.

 

آیا فرزندان دیگر نیز می توانند با والدین در استرالیا اقامت داشته باشند؟

والدین می‌توانند سایر فرزندان خود را که خردسال هستند و زیر 6 سال سن دارند به همراه خود بیاورند و دولت استرالیا برای آن‌ها ویزا صادر می‌کند. در صورتی که سایر فرزندان بالای 6 سال سن داشته باشند می‌توانند برای دانش آموزی این فرزندان اقدام کنند تا آن‌ها نیز بتوانند اقامت استرالیا را دریافت کنند.

 

ساب کلاس 590 برای اخذ ویزا و اقامت استرالیا

ساب کلاس 590 دارای یکسری قوانین ریزی است که این قوانین در واقع شامل دستورالعمل‌هایی است که داوطلب باید قبل از تصمیم گیری در اقدام برای اخذ ویزا آن‌ها را بداند تا بتواند تصمیم قطعی خود را بگیرد، چرا که بدون رعایت این معیارهای متقتضی ممکن است واجد شرایط ویزای ساب کلاس 590 نباشد و در نتیجه ممکن است متقاضی نتواند ویزای گاردین خود را دریافت کند.

 

مدت زمان پردازش ویزای ساب کلاس 590 استرالیا

مدت زمان پردازش ویزای ساب کلاس 590 بستگی به درخواست افراد و در واقع می‌توان گفت نوع درخواست ارائه شده بستگی دارد. برای تسریع در روند پردازش ویزا و آماده شدن آن، متقاضی می‌تواند با یک مشاور مهاجرت باکلاس ویزای دانشجویی تحت کلاس 590 تماس گرفته و نتایج مورد نظر را بدست آورد.

زمانی که ممکن است تا پردازش نهایی طول بکشد بین 5 تا 6 ماه است. اغلب 75% درخواست‌ها 5 ماهه و 90% آن‌ها 6 ماهه به مرحله نهایی رسیده است. هزینه درخواست این ویزا 620 دلار استرالیا است. قوانین و فرایندهای متعدد دیگری برای ارسال ویزای دانشجویی تحت کلاس 590 وجود دارد. پس از اتمام دوره دانش آموزی و پایان درس، متقاضی باید به کشور خود بازگردد.

 

کلام آخر

در نهایت می توان گفت گاردین شیپ یکی از ویزا هایی است که اخذ آن راحت است و به طور کلی شرایط سختگیرانه ای ندارد و مهم ترین نکته مثبت آن همراهی فرزند در سنی که شاید حساس و مهم باشد است.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین