وام خرید مسکن در استرالیا

زمانی که افراد به کشوری خارجی مهاجرت می‌کنند، بدون شک با چالش‌های مختلفی رو به رو خواهند بود که یکی از آنها را می‌توان فراهم کردن محیطی مناسب برای زندگی به حساب آورد. در صورتی که شما عزیزان نیز با این چالش رو به رو هستید، بهتر است با مواردی نظیر خرید و اجاره ملک و نکات آنها در کشور مد نظر خود آشنایی پیدا کنید. استرالیا به عنوان یکی از ایده آل‌ترین مناطق جهان برای زندگی شناخته می‌شود که افراد برای بهره‌مندی از امکانات رفاهی مختلف به آن مهاجرت می‌کنند.

فراهم کردن محیطی مناسب برای زندگی را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین عواملی در نظر گرفت که بهتر است قبل از ورود به این کشور با آن آشنایی پیدا کنید. در مسیر آشنایی با این موضوع بدون شک با قابلیتی بسیار جذاب مواجه خواهید شد که آن را می‌توان وام خرید مسکن استرالیا به حساب آورد. در صورت علاقه‌مندی به کسب اطلاعات در ارتباط با این زمینه تنها کافی است تا انتهای این مطلب با سازمان مهاجرتی سلکت ویزا همراه باشید.

خرید مسکن در استرالیا

خرید مسکن در استرالیا یکی از مواردی است که بسیاری از افراد پس از مدتی زندگی در استرالیا به دنبال کسب اطلاعات در ارتباط با آن و انجامش می‌روند. اگر شما عزیزان نیز به این موضوع علاقه‌مند هستید، بهتر است ابتدا با برخی نکات آشنا شده و بعد وارد روند آن شوید. قیمت ملک یکی از مهم‌ترین مواردی است که همواره در ارتباط با موضوع مورد بحث مطرح خواهد بود.

در کشور استرالیا، قیمت املاک موجود در مرکز معمولاً بیشتر از حاشیه شهرها است. شما از طریق روش‌های مختلفی قادر خواهید بود تا ساختمان‌هایی را که برای فروش گذاشته شده‌اند یافته و با کمی جست و جو بهترین گزینه در دسترس را برای خود انتخاب کنید.

اگر در شهرهایی نظیر ملبورن و سیدنی زندگی می‌کنید، ممکن است با مشاهده قیمت ملک در آنها از خرید پشیمان شوید؛ اما نکته‌ای که آن را در نظر نگرفته‌اید، وام خرید مسکن استرالیا است. در صورتی که اطلاعاتی مناسب و کامل را در ارتباط با این مسئله کسب کنید بدون شک نظر شما در زمینه بیان شده تغیر خواهد کرد. بهتر است قبل از بررسی موضوع بیان شده شما را اندکی با هزینه خرید مسکن در استرالیا آشنا کنیم.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

 

هزینه خرید مسکن در استرالیا

هزینه خرید مسکن در استرالیا مسئله‌ای است که آگاهی از آن می‌تواند به افرادی که قصد انجام این کار را دارند کمک شایانی در راستای رسیدن به قطعیت برای انجام آن کند. لازم به ذکر است که این مبلغ بسته به شهر و محل قرار گیری آپارتمان، متراژ و امکانات واحد متفاوت خواهد بود به همین سبب در جدولی قیمت ملک در برخی از شهرهای بزرگ این کشور را به صورت کلی بررسی کرده‌ایم.

 

شهرمیانگین قیمت به ازای هر متر مربع در مرکز شهرمیانگین قیمت به ازای هر متر مربع در حاشیه شهر
سیدنی18500 C$10000 C$
ملبورن9000 C$7500 C$
بریزبن8000 C$5200 C$
پرت6000 C$4300 C$
ادلاید5000 C$2600 C$
کانبرا6300 C$4400 C$

 

پس از مشاهده جدول فوق بدون شک به این مسئله پی برده‌اید که انتخاب شهر می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی مخارج خرید آپارتمان بگذارد. اگر هنوز مقصد نهایی خود را برای زندگی انتخاب نکرده‌اید، بهتر است به هنگام انجام این کار قیمت آپارتمان را نیز به عنوان یکی از فاکتورهای اساسی در نظر داشته باشید.

 

هزینه خرید مسکن در استرالیا

 

وام خرید مسکن در استرالیا

پس از بررسی برخی پیش زمینه‌های ضروری حال نوبت به آن رسیده است تا به سراغ موضوع اصلی برویم. وام خرید مسکن در راستای کمک به افراد مقیم این کشور که قصد خرید ملک در استرالیا را دارند اما نمی‌توانند تمامی مبلغ مورد نیاز برای این کار را تامین و بپردازند در نظر گرفته شده است. در این کشور موسسات مختلفی به ارائه برنامه‌های متنوع در زمینه بیان شده پرداخته‌اند که هر یک از آنها ممکن است نیازمند داشتن شرایطی خاص باشند.

شاید برای شما جالب باشد که در برخی موارد، فرد تنها با داشتن 5 درصد از قیمت آپارتمان قادر خواهد بود تا ملک مد نظر خود را خریداری کند. مواردی نظیر داشتن اقامت دائم، موقت و یا شهروندی می‌تواند بر روی میزان وام تاثیر مستقیمی بگذارند. در لیست زیر شما قادر خواهید بود اسامی برخی از شناخته شده‌ترین موسسات فعال در زمینه ارائه این خدمات را مشاهده کنید.

هر یک از موارد ذکر شده در لیست وام‌ها و برنامه‌های متنوعی را ارائه می‌دهند که استفاده از آنها ملزم به داشتن شرایطی خاص است. اگر به دنبال آشنایی بیشتر با شرایط مد نظر و وام‌های ارائه شده هر موسسه هستید، تنها کافی است با کلیک کردن بر روی نام موسسه مورد نظر به سایت اصلی آن مراجعه کنید.

 

شرایط وام خرید مسکن در استرالیا

اولین موضوعی که به هنگام بررسی شرایط وام خرید مسکن در استرالیا بهتر است به آن اشاره کنیم را می‌توان نحوه کلی در نظر گرفته شده برای این برنامه‌ها دانست. به صورت کلی هر فرد ملزم خواهد بود تا مبلغی را به عنوان سپرده فراهم کند. پس از تامین این مبلغ و بسته به میزان آن، سطح درآمد و نوع اقامت افراد مجاز خواهند شد تا میزان خاصی از قیمت خانه را از طریق وام تامین کنند؛ لازم به ذکر است که افراد با داشتن اقامت دائم یا شهروندی شرایطی تقریباً متفاوت و بهتر نسبت به کسانی که از طریق ویزای موقت قصد این اقدام را دارند خواهند داشت.

در مسیر بررسی شرایط این وام بدون شک نام FHOG به گوش شما خورده است. این طرح برای افرادی که دارای ویزای دائم یا شهروندی استرالیا هستند و قصد دارند تا اولین ملک خود در استرالیا را خریداری کنند راه اندازی شده و استفاده از آن ملزم به داشتن پیش نیازهایی است. در گام اول بررسی این شرایط بهتر است به سراغ حداقل‌هایی که برای املاک واجد شرایط در نظر گرفته شده بپردازیم.

بسته به نوع ایالتی که در آن قصد خرید ملک و یا مستغلات دارید، حداقل قیمتی خاص در نظر گرفته شده است که معمولاً بین 550000 تا 750000 دلار متغیر است. وام دهندگان متقاضیان را از جنبه‌های مختلفی مورد بررسی قرار می‌دهند که هدف آنها از این کار پی بردن به مقرون و به صرفه بودن پرداخت این تسهیلات و بعضاً واجد شرایط بودن  فرد بر اساس استانداردهای FRIB استرالیا خواهد بود.

 

شرایط وام خرید مسکن در استرالیا

 

حال نوبت به بررسی شرایط وام خرید مسکن در استرالیا برای افرادی می‌رسد که دارای ویزای موقت هستند. این افراد باید در نظر داشته باشند که با داشتن ویزایی با مدت اعتبار کمتر از 6 ماه معمولاً مجاز به استفاده از این بر نامه‌های حمایتی نخواهند شد. نکته دیگری که در ارتباط با این مسئله بهتر است به آن اشاره داشته باشیم آن است که ساکنین موقت، باید حداقل 1 سال از مدت زمان اعتبار ویزایشان باقی مانده باشد.

پس در نتیجه می‌توان گفت، با داشتن هر ساب کلاس موقتی مهاجران واجد شرایط به حساب نمی‌آیند. این نکته بعضاً در ارتباط با دارندگان اقامت دائم نیز ممکن است صدق کند. شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا برای استفاده از این خدمات شرایط سنی در نظر گرفته شده است؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که بله.

حداقل سن متقاضیان باید 18 سال باشد اما به صورت رسمی حداکثری برای آن مشخص نشده است. بهترین بازه برای این کار را می‌توان 18 تا 55 سال دانست. موارد بیان شده برای آشنایی شما عزیزان با کلیات در نظر گرفته شده به منظور استفاده از این طرح‌ها بوده و هر یک از ارائه دهندگان این خدمات برای اعطای وام شرایط خاص خود را در نظر دارند که نمی‌توان آنها را در این بخش مورد بررسی قرار داد.

برای اخذ وام خرید مسکن در استرالیا ارائه چه مدارکی ضروری است؟

همان‌طور که در قسمت قبل اشاره کردیم، هر یک از موسسات وام دهنده شرایط خاص خود را برای انتخاب افراد واجد شرایط دریافت این تسهیلات دارند؛ به همین سبب نیز می‌توان گفت، برای اثبات واجد شرایط بودن متقاضیان ملزم خواهند بود تا برخی مدارک را به هنگام درخواست ارائه دهند.

برای آگاهی دقیق از اسناد مورد نیاز بهتر است به سایت اصلی هر موسسه مراجعه کنید. در ادامه فهرستی را مشاهده خواهید کرد که در آن به برخی از مدارک مورد نیاز برای اخذ وام خرید مسکن در استرالیا اشاره شده است.

  • یک نسخه از پاسپورت به همراه نوع ویزا
  • فیش حقوقی از کارفرما برای وام دهنده
  • در صورتی که قرار داد کاری دارید ارائه کپی آن الزامی خواهد بود
  • اگر حداقل 2 سال در این کشور زندگی می‌کنید باید اظهار نامه‌های مالیاتی خود را ارائه دهید
  • ارائه اسنادی مبنی بر آن که مبلغ مناسبی را برای تامین سپرده مورد نیاز خرید ملک به همراه هزینه‌های اضافی این کار را دارید
  • اگر قبلاً از وام‌های مختلف استفاده کرده‌اید، ارائه مدارکی مبنی بر آن که به هنگام بازپرداخت آنها رفتار مناسبی داشته‌اید درخواست خواهد شد.

برای دریافت وام خرید مسکن در استرالیا چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

برای دریافت وام خرید مسکن در استرالیا روند خاص و ثابتی برای تمامی مراکز در نظر گرفته نشده و مسیری که قصد بررسی آن را داریم، تقریباً بهترین روش ممکن به حساب می‌رود. برای رسیدن به موفقیت ابتدا بهتر است شرایط خود را ارزیابی کنید. با انجام این کار بدون شک متوجه خواهید شد که توانایی‌تان در تامین سپرده چقدر است و می‌توانید تا چه میزان بازپرداخت داشته باشید.

پس از مشخص کردن بدیهیات وضعیت خود نوبت به آن می‌رسد تا با موسسات مختلف ارائه دهنده این خدمات و برنامه‌های آنها آشنا شوید. در صورتی که وام‌هایی متناسب با شرایط خود یافتید، بهتر است آنها را با یکدیگر مقایسه کرده و از میانشان بهترین گزینه در دسترس را انتخاب کنید.

با سپری کردن گام‌های بیان شده می‌توانید میزان بودجه‌تان را برای خرید ملک مشخص کنید. در مرحله نهایی بهتر است بسته به بودجه مشخص شده در صدد جست و جوی مسکن یا مستغلاتی مناسب برآیید و در نهایت گزینه پیشنهادی خود را برای دریافت تسهیلات و نهایی کردن خرید به موسسه وام دهنده معرفی کرده و مدارک مورد نیاز را نیز آماده سازی و ارائه کنید.

 

میزان وام خرید مسکن در استرالیا

 

میزان وام خرید مسکن در استرالیا

عده بسیاری از افرادی که قصد تهیه مستغلات در کشور مورد بحث را دارند، در جست و جوی آن هستند که با استفاده از تسهیلات موجود این اقدام را برای خود هر چه بیشتر از پیش راحت نمایند و گزینه مد نظرشان را خریداری نمایند. اگر شما هم به دنبال وام خرید مسکن در استرالیا هستید، باید بدانید که میزان آن بسته به فاکتورهای متخلف متفاوت خواهد بود.

اولین مسئله‌ای که در این باره می‌توان به آن اشاره کرد چیزی نیست جز نوع مجوز اقامتی‌ای که دارید. در گام بعدی باید به سراغ موسسه‌ای بروید که نزدیک‌ترین شرایط را به وضعیت ایده آل شما برای ارائه تسهیلات در نظر دارد. البته از این موضوع هم نباید غافل شد آن ایالت استرالیا که می‌خواهید در آن زندگی کنید چه چارچوب‌هایی را تعیین کرده است.

انواع وام خرید ملک در استرالیا

همان‌طور که می‌دانید، موسسات مختلفی به ارائه برنامه‌هایی با وضعیت و ماهیت‌های متفاوت می‌پردازند. به همین سبب هم می‌توان گفت، زمانی که صحبت از وام خرید مسکن در استرالیا به میان میاید، باید با انواع آن آشنایی پیدا کنید تا نهایتاً بهترین گزینه را برای خود انتخاب کرده و با استفاده از آن بتوانید مستغلات مد نظرتان را تهیه کنید.

موقت، ساخت و ساز، با نرخ ثابت، با بهره، مقدماتی، بازنشستگی، کهولت سن و از کار افتادگی، Line of credit، با نیاز به اسناد کم، غیر منطبق و خود اشتغالی را می‌توان به عنوان انواع و اقسام وام خرید مسکن در استرالیا به حساب آورد که توسط موسسات مختلف ارائه می‌شوند. در ادامه و برای آن که اطلاعاتی کلی پیرامون بعضی از آنها در اختیارتان قرار دهیم، بخش‌هایی را آماده کرده‌ایم که مطالعه‌شان خالی از لطف نیست.

وام موقت خرید مسکن در استرالیا

برخی افراد از قبل در کشور مورد بحث حضور دارند و ملکی را هم تهیه کرده‌اند. حال با گذر زمان و به وجود آمدن شرایط و نیازهای جدید، به دنبال آن هستند تا از محل اقامت فعلی‌شان به گزینه مناسب‌تری برای ادامه زندگی نقل مکان نمایند. اشخاصی که در چنین وضعیتی قرار دارند و به دنبال وام خرید مسکن در استرالیا به صورت کوتاه مدت هستند، بهترین گزینه پیش رویشان استفاده از تسهیلات موقت می‌باشد.

وام خرید مسکن در استرالیا با نرخ ثابت

آیا به دنبال آن هستید تا از تسهیلاتی بهره برید که مدت بازپرداخت در آنها بسیار بلند مدت بوده و قابلیت ثابت نگه داشتن بهره آن را نیز داشته باشید؟ در این صورت پیشنهاد می‌کنیم به سراغ وام خرید مسکن در استرالیا با نرخ ثابت بروید. موسساتی که به ارائه این گزینه‌ها می‌پردازند، به شما این امکان را می‌دهند تا بهره فعلی را به مدت 5 سال ثابت نگه دارد.

همان‌طور که کمی قبل‌تر بیان کردیم، هر شخص می‌تواند بازپرداخت این نوع از وام خرید مسکن در استرالیا را به طور بلند مدت تنظیم کند؛ اما پیرامون مدت زمان حدودی آن صحبتی نکردیم. در ارتباط با این موضوع باید بگوییم که معمولاً دارندگان این تسهیلات بین 25 تا 30 سال مهلت دارند که رقم دریافت شده را باز پس دهند.

وام خرید مسکن در استرالیا با بهره

یکی از انواع وام خرید مسکن در استرالیا که بسته به شرایط فردی می‌تواند برای افراد مختلفی مناسب باشد، وام با بهره است. زمانی که پیش نیازهای استفاده از این گزینه را فراهم کنید، می‌توانید در قرار داد خود ذکر کنید که بهره تعیین شده را به طور اقساط پرداخت خواهید کرد.

وام بازنشستگی، کهولت سن و از کار افتادگی

اگر در سنین بالا و یا بازنشستگی قرار دارید و می‌خواهید از وام خرید مسکن در استرالیا استفاده کنید، معمولاً مشمول این نوع از برنامه‌های حمایتی خواهید شد. البته باید به این موضوع نیز اشاره داشته باشیم که به دلیل پایین بودن رقمی که این گروه از افراد می‌توانند بپردازند، مبلغ وامی هم که دریافت خواهند کرد پایین‌تر از سایر برنامه‌ها خواهد بود.

وام خود اشتغالی

زمانی که سخن از وام‌های بانکی به میان میاید، بدون شک ذهن شما عزیزان به این سمت می‌رود که برای بهره بردن از آنها باید اسناد خاص را به منظور اثبات میزان درآمدتان ارائه دهید. آن دسته از اشخاصی که با خود اشتغالی نیازهای زندگی‌شان را برطرف می‌نمایند، معمولاً نمی‌توانند مدارک مورد نیاز در این زمینه را تامین نمایند و با مشکل مواجه خواهند شد. برای آن که با چالش بیان شده مواجهه کنید، می‌توانید به سراغ این نوع از وام خرید مسکن در استرالیا بروید.

آمار و داده‌های کلی وام خرید مسکن در استرالیا

یکی از تاپیک‌هایی که برای بسیاری از افراد هنگام بررسی موضوع مورد بحث بسیار جذاب است، به دست آوردن دیدی آماری نسبت به آن می‌باشد. از آنجایی که در این مقاله به بررسی وام خرید مسکن در استرالیا پرداخته‌ایم، لازم دیدیم که از جنبه بیان شده هم داده‌هایی تحلیلی را در اختیارتان قرار دهیم؛ به همین سبب هم جداول مربوط به وام خرید مسکن در استرالیا که در سایت اداره آمار این کشور منتشر شده‌اند را در ادامه همین قسمت قرار داده‌ایم.

 آپریل 2023 (بر حسب میلیارد دلار)درصد تغییر ماه (%)درصد تغییر سال (%)
مالک
کل مسکن15.40-3.8-24.3
ساخت و ساز مسکن1.47-7.7-32.2
خرید خانه‌های نوساز0.89-2.9-22.3
خرید خانه‌های موجود11.95-3.4-23.8
خریداران خانه اولی3.86-2.1-16.4
سرمایه گذار
کل مسکن7.85-0.9-28.6

 

تعداد وام خرید مسکن در استرالیا جدید

 

 آپریل 2023 (بر حسب تعداد)درصد تغییر ماه (%)درصد تغییر سال (%)
مالک
کل مسکن
ساخت و ساز مسکن2 546-4.2-36.9
خرید خانه‌های نوساز1 589-1.7-19.3
خرید خانه‌های موجود20 7120.6-17.7
خریداران خانه اولی8 079-0.9-16.2

 

سوالات متداول

 

آیا با داشتن ویزای دانشجویی می‌توان از وام خرید مسکن در استرالیا استفاده کرد؟

بله. با داشتن ویزای دانشجویی آن هم در صورتی که بتوانید شرایط لازم و مد نظر موسسات مالی را فراهم کنید می‌توانید از وام خرید مسکن استفاده کنید؛ اما لازم به ذکر است که با این نوع اقامت برنامه‌های محدودتری را پیش روی خود مشاهده خواهید کرد.

آیا می‌توان با خرید ملک در استرالیا و سرمایه گذاری از این طریق ویزای این کشور را اخذ کرد؟

خیر. درست است که با خرید ملک در برخی از کشورها به تنهایی می‌توان ویزا اخذ کرد اما استرالیا روش اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری با خرید ملک را در دسترس علاقه‌مندان به مهاجرت قرار نداده است.  افرادی که قصد خرید مسکن و مستغلات در این کشور را بدون داشتن اقامت دارند باید شرایط مد نظر سازمان FRIB را داشته باشند.

آیا دریافت وام برای اشخاص حقوقی در استرالیا امکان پذیر است؟

بله.  معمولاً موسسات مالی تمایل بیشتری را برای اهدای وام به افراد حقوقی (سازمان‌ها و شرکت‌ها) دارند؛ به همین سبب نیز مدت زمان پردازش و بررسی درخواست این افراد نسبت به متقاضیان حقیقی سریع‌تر خواهد بود. بالطع به مانند وضعیت موجود برای افراد حقیقی، متقاضیان با وضعیت حقوقی نیز باید پیش نیازهای مختلفی را برای موفقیت در این مسیر فراهم کنند.

وام خرید مسکن با مستندات محدود چیست؟

افرادی که خود اشتغال هستند، به دلیل آن که قادر نیستند تا  میزان درآمد ثابتی را به سازمان‌های ارائه دهنده این خدمات اثبات کنند بهتر است به سراغ استفاده از وام خرید مسکن با مستندات محدود بروند. در این برنامه‌ها به دلیل عدم وجود فیش حقوقی افراد ملزم خواهند بود تا مدارکی نظیر اظهار نامه‌های مالیاتی و فعالیت کسب و کار را برای ارائه آماده کنند.

FRIB چیست؟

FRIB سازمانی نظارتی است که وظیفه آن بررسی سرمایه گذاران خارجی و تایید یا عدم تایید صلاحیت آنها برای خرید ملک و سرمایه گذاری در این کشور است. چارچوب‌های مد نظر این سازمان را در قسمت‌های مختلف این مطلب بررسی کرده‌ایم. در این قسمت لازم به ذکر است که بگوییم در صورتی که قصد اجاره دادن ملک و یا بهره‌مندی از ارزش افزوده آن را داشته باشید درخواست شما توسط FRIB رد خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره رایگان ویزاهای تخصصی هیمن حالا ثبت نام کن

مطالب مرتبط

1402/03/08

حداقل حقوق در استرالیا؛ عوامل تاثیر گذار بر آن

بسیاری از افراد قصد دارند برای رسیدن به زندگی بهتر از طریق مسیرهای مختلف به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. یکی از مقاصدی که وضعیت بسیار مناسبی از تمامی...

ادامه مطلب

1402/02/08

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا از آن دسته از تخصص‌هایی به حساب می‌آید که بسیار راحت‌تر از رشته مهندسی مانند مکانیک، معماری و امثال آنها است. شاید از...

ادامه مطلب

1402/02/08

بیمه عمر در استرالیا

زمانی که قصد ادامه زندگی در کشوری جدید را دارید، بدون شک می‌دانید که میان برخی از مفاهیم و امور کلی در ایران و مقصد مدنظرتان تفاوت‌هایی وجود...

ادامه مطلب

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

رزرو مشاوره آنلاین